Mode & Beauty alle pijlers

Vettig en droog haar

14-04-2017 11:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb last van vet en droog haar. Mijn hoofdhuid is namelijk vettig en de puntjes van mijn haar zijn droog en gespleten.

Ik had hier vroeger nooit last van, mijn haar was normaal, zacht en glanzend. Ik denk dat de oorzaak van mijn "gemengde haar" te maken heeft met dat ik voor een hele lange periode mijn haar heb gestijld/gekruld. En ik waste mijn haar elke dag. Ik stijlde ik waste dat was mijn regelmaat.

Ik heb mijn haar kort gelden ook laten knippen, toen was het heel gezond. Maar ik begon zoals gewoonlijk weer gelijk met het stijlen van mijn haar, waardoor het nu vet en droog is.

Wie weet hoe je het best je haar kan verzorgen, en welke shampoo er geschikt ik voor mijn haar?
Ik heb ook een vette hoofdhuid en de rest van mijn haar is droog.

Ik was mijn hoofdhuid met minimale hoeveelheid shampoo en zo weinig mogelijk.

Het liefst een natuurlijke shampoo tegen vet haar van de Tuinen.

Onderkant doe ik crèmespoeling in.
Ben je toevallig van anticonceptie gewisseld? Daar lag het bij mij...
Ik had het in een ander topic al geschreven maar dit werkt voor mij het beste:

Mijn droge lengtes en snel splijtende punten zijn er enorm op vooruit gegaan sinds ik mijn haar als volgt was:

- haar nat maken

- lengtes en punten insmeren met conditioner/masker

- met zo weinig mogelijk shampoo (je hebt echt veel minder nodig dan je zelf denkt) hoofdhuid wassen

- uitspoelen

Je water zo koud mogelijk houden. Warm water droogt je haar uit en zet je talgklieren in overdrive.

De shampoo die op je hoofdhuid zit spoelt de conditioner/masker weg. Je lengtes zijn meestal niet echt vuil, dus die worden wel proper met het spoelwater+shampoo.

Door je lengtes eerst in te smeren met conditioner bescherm je ze als het ware tegen de agressie van de shampoo.

Na het wassen op handdoekdroog haar inderdaad een klein beetje olie doen. Haarolie van Kruidvat werkt goed, ik deed 1 pompje over mijn hele haar (fijn maar veel haar, lengte tot op net onder m'n sleutelbeen). Uiteraard geen olie op je wortels smeren.

(Ik gebruik nu Nuxe ipv Kruidvat maar da's vooral omdat ik die laatste zo lekker vind ruiken.)"
Gespleten punten er weer uit laten knippen en dan niet meer stijlen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
stoppen met die stijltang

haar niet meer met handdoek drogen maar met katoen (bijvoorbeeld een t shirt)

satijnen kussensloop nemen

elke dag wassen afbouwen

misschien van shampoo en conditioner veranderen
Ik heb precies hetzelfde als jij!! Ook door stijlen en veel wassen denk ik. Het gaat veel beter sinds ik mijn haar was met derma regulating shampoo van een bepaald merk (mag ik hier misschien niet noemen. Maar Google op derma regulating shampoo, merk beginnend met K.. ). Duur, maar echt top!! Deze zorgt ervoor dat die vette hoofdhuid afzwakt. En daarnaast dwing ik mezelf niet meer dagelijks mijn haar te wassen.
quote:MonicaG schreef op 14 april 2017 @ 12:31:

Ik had het in een ander topic al geschreven maar dit werkt voor mij het beste:

Mijn droge lengtes en snel splijtende punten zijn er enorm op vooruit gegaan sinds ik mijn haar als volgt was:

- haar nat maken

- lengtes en punten insmeren met conditioner/masker

- met zo weinig mogelijk shampoo (je hebt echt veel minder nodig dan je zelf denkt) hoofdhuid wassen

- uitspoelen

Je water zo koud mogelijk houden. Warm water droogt je haar uit en zet je talgklieren in overdrive.

De shampoo die op je hoofdhuid zit spoelt de conditioner/masker weg. Je lengtes zijn meestal niet echt vuil, dus die worden wel proper met het spoelwater+shampoo.

Door je lengtes eerst in te smeren met conditioner bescherm je ze als het ware tegen de agressie van de shampoo.

Na het wassen op handdoekdroog haar inderdaad een klein beetje olie doen. Haarolie van Kruidvat werkt goed, ik deed 1 pompje over mijn hele haar (fijn maar veel haar, lengte tot op net onder m'n sleutelbeen). Uiteraard geen olie op je wortels smeren.

(Ik gebruik nu Nuxe ipv Kruidvat maar da's vooral omdat ik die laatste zo lekker vind ruiken.)"

+ 1

stop het overmatig shampoogebruik!!

sorry ben geobsedeerd

ik zal niet meer reageren op dergelijke topics

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven