Mode & Beauty alle pijlers

Via internet een bril kopen, iemand ervaring?

08-09-2007 15:42 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte net dat je via internet gewoon complete brillen kunt kopen, incl. glazen dus. Ik was net bij de brillenwinkel omdat ik zin had in een nieuwe montuur en vond een leuk montuurtje van Rayban. Echter, als ik weer een nieuwe bril zou aanschaffen zou me dat ruim 300 euro kosten. Via internet ben ik meer dan 100 euro goedkoper uit.

Alleen dan moet ik wel mijn gegevens hebben: brilsterkte, eventuele afwijkingen, etc.

Ze zien me aankomen daar, als ik met al deze vragen aan kom zetten en vervolgens de winkel uitloop om vervolgens op het internet een bestelling te plaatsen :-|

Maar goed, heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Een complete bril kost me nu maar 160 euro dus ik denk dat het wel de moeite waard is.
Oud topic?!

Een half jaartje geleden heb ik een bril aangeschaft bij Hans A. Ik had geen behoefte aan een oogmeting want kon nog goed zien door de toenmalige bril en was tamelijk recent bij de oogarts geweest.
Ze hebben van de bril die ik droeg de sterkte gemeten en alleen de pupil inderdaad op het nieuwe montuur genoteerd.
Dat is prima gegaan. Die bril kostte me maar € 39,00.

Hans A. heeft volgens mij nu weer die aanbieding : gratis glazen, monturen vanaf € 39.00.
Rond de -4 schijnt de grens te zijn waarbij niet alles kan.
Ook cylinder in het glas kan het lelijk dik en zwaar maken.

Gewone goedkope leesbrilletjes hebben een variabel brandpunt.
Op de iets duurdere staat het wel vermeld.
Die kan je dan als computerbril gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal een hoge sterkte en ik zou dit nooit via internet aanschaffen.
Ja, oud topic.

Maar is weer actueel. Kassa heeft aandacht gegeven aan goedkope ketens en kwaliteit die gegeven wordt. Bij het onderzoek kan je wel de nodige kanttekening en vraagtekens zetten. Is afhankelijk van franchise of andere constructie.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
19-12-2018 17:10
Ja, oud topic.

Maar is weer actueel. Kassa heeft aandacht gegeven aan goedkope ketens en kwaliteit die gegeven wordt. Bij het onderzoek kan je wel de nodige kanttekening en vraagtekens zetten. Is afhankelijk van franchise of andere constructie.
Ik vind de grote ketens sowieso vaak niet professioneel op dat gebied.
Mijn ervaringen met de eenmanszaken zijn veel beter.
Maar nogmaals: ik heb een hoge sterkte. Als je alleen een leesbril nodig hebt of je hebt een lage sterkte, dan maakt het misschien minder uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hele slechte ogen (-6 en cilinder). Ik draag overdag lenzen en na mijn laatste bril bij de opticien voor meer dan €500 die steeds afzakte en zo heb ik een bril op internet gekocht bij Charlie Temple. €55 en ik zie er perfect mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook slechte ogen, brillen zijn in de winkel zo duur. Ik heb mijn gegevens opgevraagd bij mijn opticien (mijn ogen zijn stabiel de laatste jaren.) Aan de hand van die gegevens heb ik al heel wat brillen online besteld. Ik heb ze van Charlie Temple en Firmoo. De kwaliteit van de montuurtjes is echt niet anders dan bij Hans Anders of Specsavers. Qua passen is het wel een ding. Maar als je van je zelf weet wat je staat en goed de afmetingen van het montuur bekijkt, dan kan je prima online brillen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij niet zozeer om de montuurtjes, maar om de glazen. Ik heb met de ketens (Hans Anders, Eyewish enz) slechte ervaringen met het opmeten van glazen. Ik heb hele slechte ogen en heb de bril dus echt nodig. Het moet gewoon goed zijn. Volgens mij zijn bij bepaalde ketens de opticiens verkoopmedewerkers. Tja, leuk maar je moet wel diepgaand verstand hebben van ogen en metingen. Zeker bij mensen met hele slechte ogen die dan ook nog eens andere aandoeningen hebben, dan moet je wel weten wat je doet.

Zelfde bij Eyelove. Daar worden je ogen opgemeten door een DA drogist medewerker!

Ik heb zelf altijd het idee dat zo'n speciaalzaak veel beter werk levert. Dat is althans mijn ervaring. En ja, de prijs is duurder maar persoonlijk vind ik dat je dan ook een stuk meer krijgt qua garantie, klantvriendelijkheid, service en vaak zijn de brillen ook van betere kwaliteit.

Mijn één na laatste bril kostte 800 euro (incl. glazen) maar daar heb ik wel 9 jaar mee gedaan, dus eigenlijk valt die prijs dan nog reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-12-2018 21:23
Het gaat mij niet zozeer om de montuurtjes, maar om de glazen. Ik heb met de ketens (Hans Anders, Eyewish enz) slechte ervaringen met het opmeten van glazen. Ik heb hele slechte ogen en heb de bril dus echt nodig. Het moet gewoon goed zijn. Volgens mij zijn bij bepaalde ketens de opticiens verkoopmedewerkers. Tja, leuk maar je moet wel diepgaand verstand hebben van ogen en metingen. Zeker bij mensen met hele slechte ogen die dan ook nog eens andere aandoeningen hebben, dan moet je wel weten wat je doet.

Zelfde bij Eyelove. Daar worden je ogen opgemeten door een DA drogist medewerker!

Ik heb zelf altijd het idee dat zo'n speciaalzaak veel beter werk levert. Dat is althans mijn ervaring. En ja, de prijs is duurder maar persoonlijk vind ik dat je dan ook een stuk meer krijgt qua garantie, klantvriendelijkheid, service en vaak zijn de brillen ook van betere kwaliteit.

Mijn één na laatste bril kostte 800 euro (incl. glazen) maar daar heb ik wel 9 jaar mee gedaan, dus eigenlijk valt die prijs dan nog reuze mee.
Tegenwoordig kan een apparaat al een meting doen. Even voor ieder oog houden en je sterkte rolt er zo uit. Meestal dan nog wel even met testglazen kijken of het goed kijkt. Verder is het niet zo ingewikkeld om ogen op te meten toch? Ik zie ook niets zonder mijn bril en ik heb altijd op. Zelfs als ik 's nachts moet plassen, gaat de bril op. Ik merk zelf geen enkel verschil met dure of goedkopere glazen.
[q

Tekst toch maar verwijderd.
Ik was met één filiaal bezig om er een "meeste situaties geschikt".
Is al ingewikkeld genoeg.\

Nou, misschien tot volgend jaar.
Ik lees wel als ik er meer tijd voor heb.

Vriendelijk VERZOEK om QUOTES van verwijderde tekst weg te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begin van dit jaar een bril gekocht bij Eyewish en daarbij een heel uitgebreide oogmeting gehad. Daarnaast draag ik lenzen dus ik wissel veel af.

Toen ging ik op vakantie en heb onderstaand model gekocht, zodat ik dan een reservebril had en zonnebril op sterkte ineen. Dit was bij Charlie Temple.

Afbeelding

Ik kon gewoon mijn brilrecept van Eyewish insturen via de website, ik moest een foto maken met mijn pinpas achter de computer voor de pupilstand en ik was in totaal met montuur+clip on en extra dunne glazen denk ik, rond de 50 euro kwijt. De glazen kijken hetzelfde als de duurdere glazen van Eyewish. De pootjes zijn heel erg buigbaar zodat je het makkelijk zelf af kan stellen. Het is mij prima bevallen en het montuur staat me ook erg leuk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
65667575 schreef:
09-09-2007 10:48
Ik vind overigens de verkoper bij specsavers heel vervelend. Even rustig kijken is er niet bij, je wordt van alle kanten aangesproken door opdringerige verkopers die je van alles aan willen smeren.
Dat vind ik altijd bij brillenzaken.
Alle reacties Link kopieren
Reacties niet gelezen, maar: ik heb 1 dure bril van Pearle, en 2 van Charlie Temple. (brilrecept van Pearle gewoon ingevuld op de site) De laatste 2 bevallen beter!
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
20-12-2018 19:58
Tegenwoordig kan een apparaat al een meting doen. Even voor ieder oog houden en je sterkte rolt er zo uit. Meestal dan nog wel even met testglazen kijken of het goed kijkt. Verder is het niet zo ingewikkeld om ogen op te meten toch? Ik zie ook niets zonder mijn bril en ik heb altijd op. Zelfs als ik 's nachts moet plassen, gaat de bril op. Ik merk zelf geen enkel verschil met dure of goedkopere glazen.
Ik zie dat de echte opticiens toch echt een uitgebreidere meting doen. Dat is niet een kwestie van 'even voor je oog houden'.
Er kan van alles aan iemands oog schelen. Dat moet je wel goed nameten en nakijken.

Ik ben de laatste keer bij een optometrist geweest. Die gaat nog verder.
Een half jaar geleden heb ik een bril gekocht bij Polette. Je gaat dan eerst in de winkel het montuur uitzoeken, daarna worden je ogen doorgemeten door een apparaat en ga je daarna nog met zo'n bril met losse glazen kijken of de sterktes die het apparaat heeft aangegeven kloppen.
Als dat is vastgelegd gaat de verkoopster de hoogte van je pupillen tov de bril opmeten en zet dat ook in het systeem.
Je kunt thuis je bestelling verder afmaken in je eigen account. Het duurt zo'n week of 3 om je bril thuisbezorgd te krijgen.
De bril die ik nu heb heeft multifocale glazen en kostte E 72,= geloof ik. Thuis heb ik nog zo'n zelfde bril besteld, maar dan als zonnebril.
Vorige week heb ik nog een nieuw model uitgezocht en besteld, deze kostte inclusief multifocale glazen E 55,=. Mijn huidige bril bevalt prima, alhoewel de kwaliteit van het montuur vast minder zal zijn dan die van een merkmontuur. Als je er zelf voorzichtig mee bent kan ik me niet voorstellen dat je er niet net zo lang mee kunt doen.
Nitflex schreef:
17-12-2018 23:04
Nee, maar waar je pupillen zitten staat wel in het uitgebreidere recept. Dus als je dat hebt, zouden ze het wel moeten kunnen namaken.
Maar als je een compleet ander montuur wil kopen via internet dan klopt dat meetpunt toch niet of wel?
Ik heb verschillende monturen en bij elke bril zit mijn bril anders t.o.v. mijn pupillen. Het ene montuur is groot, een ander klein, hoe werkt dat dan?
Dat laatste dus. Een niet bril aangepaste neus en oren...
Een bril die afzakt tijdens het dragen.
Het net als schoenen en confectie. Bij een bepaalde keten kan je passen met modellen, die modellen hebben niet de maten van het hoofd erbij vermeld.
Die enkele millimeters maken een groot verschil.

Daarbij verwijzend naar de vorige vraag.
damesbril schreef:
22-12-2018 06:08
Maar als je een compleet ander montuur wil kopen via internet dan klopt dat meetpunt toch niet of wel?
Ik heb verschillende monturen en bij elke bril zit mijn bril anders t.o.v. mijn pupillen. Het ene montuur is groot, een ander klein, hoe werkt dat dan?
Waarom heeft niemand een antwoord op deze vraag?

Is namelijk een algemeen probleem.
Bij eyelove zijn de monturen veel te licht. Wel erg leuk, maar gewoon een risico als je sterker dan -2 en +2 nodig hebt.
Bij Specsavers en Eye + more is het assortiment niet uitgebreid genoeg voor de tussenmaten.
Groot montuur is te zwaar en klein montuur is niet volgens de mode.
Een kindermontuur is wel steviger, maar meestal ongeschikt voor een wat complexer voorschrift.
Zoals dat van @Minnie-Mouse (als ik dat goed begrepen heb.)

Het is mij dit jaar weer niet gelukt om een montuur erbij te kopen met exact hetzelfde voorschrift als wat ik nu heb.
Om mezelf met een creditcard te laten fotograferen... :nope: Liever niet.
De standaardmodellen daar voorzien van de afmetingen. Dat lijkt me verstandiger.
Als je weet wat dat is in combinatie met het montuur. Dan kan je online opeens veel meer.

Ik ben met Eyelove gewoon klaar. Daar hangt goedkoop. De herenmonturen zijn wel prima, maar staan niet.
Als ik daar iets zou kopen dan is het zeker een miskoop. Die kunnen niet met een zwaarder voorschrift.
Van het Kruidvat heb ik een leesbril waarin de afstand tussen de pupillen staat op het been van de bril.
Dat ding kost maar 4 euro.

Ja, hoe het moet als je twee verschillende ogen hebt of loenst. :nut:
Als het niet goed staat dan krijg je daar heel veel last van.
Ik gebruik dat ding van Kruidvat als computerbril. Is ook een leuk montuur en het past perfect.
Om te lezen? Nee, is weer totaal anders.
Dan moet het weer heel anders zijn.
Daar kan ik dus niet vinden wat ik nodig heb.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 31-12-2018 18:53
4.13% gewijzigd
Maleficent schreef:
21-12-2018 14:43
Ik heb begin van dit jaar een bril gekocht bij Eyewish en daarbij een heel uitgebreide oogmeting gehad. Daarnaast draag ik lenzen dus ik wissel veel af.

Toen ging ik op vakantie en heb onderstaand model gekocht, zodat ik dan een reservebril had en zonnebril op sterkte ineen. Dit was bij Charlie Temple.

Afbeelding

Ik kon gewoon mijn brilrecept van Eyewish insturen via de website, ik moest een foto maken met mijn pinpas achter de computer voor de pupilstand en ik was in totaal met montuur+clip on en extra dunne glazen denk ik, rond de 50 euro kwijt. De glazen kijken hetzelfde als de duurdere glazen van Eyewish. De pootjes zijn heel erg buigbaar zodat je het makkelijk zelf af kan stellen. Het is mij prima bevallen en het montuur staat me ook erg leuk.
Aha, daar ben ik ook nog niet geweest. Eyewish.
Ik zoek een rood of blauw (warm en niet alle kleurnuances zijn "warm" genoeg.)
Er is opvallend weinig in blauw.
Charlie Temple is verleidelijk, maar kan je niet passen. Amsterdam is zo ver weg.
Het is me niet duidelijk hoe die zicht-periode is.
Krijg je die ook als een montuur geen goede pasvorm heeft in de maten die nodig is?
Wat moet je dan doen?
Het model staat er zonder maten. Hen staat en past bijna iedere bril op die site.
damesbril schreef:
22-12-2018 06:08
Maar als je een compleet ander montuur wil kopen via internet dan klopt dat meetpunt toch niet of wel?
Ik heb verschillende monturen en bij elke bril zit mijn bril anders t.o.v. mijn pupillen. Het ene montuur is groot, een ander klein, hoe werkt dat dan?
Bij polette pas je in de winkel het montuur welke je wil. (Dan zie je meteen of ie leuk staat.)
Daarna meet de verkoper/ster waar je pupillen zitten bij die bril. Zij voeren het in in het systeem, en je maakt thuis zelf de bestelling af.

De nieuwe bril waar ik eerder over schreef heb ik inmiddels binnen en zit perfect! Wederom erg blij mee dus.
Alle reacties Link kopieren
Bij Charlie Temple mag je terugsturen zonder reden. Heeft een vriendin van me gedaan en was super simpel.

Ik heb ook een duur merk montuur wat heel erg afzakt, ook na twee keer afstellen in de winkel dus ik ga nu voor goedkoop!
xiongmao schreef:
01-01-2019 00:23
Bij Charlie Temple mag je terugsturen zonder reden. Heeft een vriendin van me gedaan en was super simpel.

Ik heb ook een duur merk montuur wat heel erg afzakt, ook na twee keer afstellen in de winkel dus ik ga nu voor goedkoop!
Dank voor de reactie. Ik ga even kijken wat ik dan kwijt ben aan verzendkosten.

Ik vind dat er opvallend weinig kritische kanttekeningen zijn voor de brillen van zanger Renee.
Renee oogt er goed mee. Dat is niet het probleem. Wel het voorschrift dat je aangemeten krijgt.
Pumps_italiaans schreef:
31-12-2018 18:45
Waarom heeft niemand een antwoord op deze vraag?

Is namelijk een algemeen probleem.
Bij eyelove zijn de monturen veel te licht. Wel erg leuk, maar gewoon een risico als je sterker dan -2 en +2 nodig hebt.
Bij Specsavers en Eye + more is het assortiment niet uitgebreid genoeg voor de tussenmaten.
Groot montuur is te zwaar en klein montuur is niet volgens de mode.
Een kindermontuur is wel steviger, maar meestal ongeschikt voor een wat complexer voorschrift.
Zoals dat van @Minnie-Mouse (als ik dat goed begrepen heb.)

Het is mij dit jaar weer niet gelukt om een montuur erbij te kopen met exact hetzelfde voorschrift als wat ik nu heb.
Om mezelf met een creditcard te laten fotograferen... :nope: Liever niet.
De standaardmodellen daar voorzien van de afmetingen. Dat lijkt me verstandiger.
Als je weet wat dat is in combinatie met het montuur. Dan kan je online opeens veel meer.

Ik ben met Eyelove gewoon klaar. Daar hangt goedkoop. De herenmonturen zijn wel prima, maar staan niet.
Als ik daar iets zou kopen dan is het zeker een miskoop. Die kunnen niet met een zwaarder voorschrift.
Van het Kruidvat heb ik een leesbril waarin de afstand tussen de pupillen staat op het been van de bril.
Dat ding kost maar 4 euro.

Ja, hoe het moet als je twee verschillende ogen hebt of loenst. :nut:
Als het niet goed staat dan krijg je daar heel veel last van.
Ik gebruik dat ding van Kruidvat als computerbril. Is ook een leuk montuur en het past perfect.
Om te lezen? Nee, is weer totaal anders.
Dan moet het weer heel anders zijn.
Daar kan ik dus niet vinden wat ik nodig heb.
bedankt voor je reactie ;)

Idd vanaf een bepaalde sterkte past niet elk montuur, een te licht montuur gaat bij mij niet lukken met de glazen, ook al laat ik ze dunner slijpen.
Ik heb wel eens een bril gehad van de opticien (hans anders) die niet goed stond, kon er niet door kijken zo vervormt, kreeg er last van.
Ik ben dus best huiverig om online te kopen en bij welke opticien.
Tot nu toe bevalt bij mij pearl het best.
Ik ken(de) ook een opticien die een HBO opleiding heeft gevolgd en als een soort van oogarts zou mogen werken. Die heeft veel keus en veel gaat er uit als iets goedkoper. Voor de rest betaal je wel voor die zekerheid.
Deze kijkt ook naar oogziektes e.d. Is een heel ander concept. Is ook zelfstandig.
Daar betaal je ook een prijs voor, maar je krijgt er wel veel keuze en service en garantie voor terug.
Geen idee verder wat, maar doe een rondvraag en misschien lukt het om zoiets te vinden. Het onderzoek van Kassa of wat dan ook, is overwegend gericht op ge grootste gemeenschappelijke deler.

Er is een standaard en heb je die nodig dan kan je er goed kopen.
Ik ken mensen die maar 1 contactlens hoeven te kopen. Beide ogen zijn identiek.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 16-01-2019 14:59
Reden: Weet niet of die nog steeds...
0.27% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven