Mode & Beauty alle pijlers

Via internet een bril kopen, iemand ervaring?

08-09-2007 15:42 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte net dat je via internet gewoon complete brillen kunt kopen, incl. glazen dus. Ik was net bij de brillenwinkel omdat ik zin had in een nieuwe montuur en vond een leuk montuurtje van Rayban. Echter, als ik weer een nieuwe bril zou aanschaffen zou me dat ruim 300 euro kosten. Via internet ben ik meer dan 100 euro goedkoper uit.

Alleen dan moet ik wel mijn gegevens hebben: brilsterkte, eventuele afwijkingen, etc.

Ze zien me aankomen daar, als ik met al deze vragen aan kom zetten en vervolgens de winkel uitloop om vervolgens op het internet een bestelling te plaatsen :-|

Maar goed, heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Een complete bril kost me nu maar 160 euro dus ik denk dat het wel de moeite waard is.
xiongmao schreef:
01-01-2019 00:23
Bij Charlie Temple mag je terugsturen zonder reden. Heeft een vriendin van me gedaan en was super simpel.
Ondertussen weet ik nu wel dat het wel 6,95 kost om het terug te sturen.
B-)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 10-02-2020 04:24
99.62% gewijzigd
Ik heb al een aantal brillen besteld bij Charlie Temple. Gaat alijd goed, prima kwaliteit. Ik heb ook een zonnebril van Charlie Temple. Ook een top ding en het kost mij maar 50 euro per bril (afhankelijk van het model en de glazen die je kiest.).
Ja, maar voor mij hadden ze maar twee keuzes. Is wel fijn dat de maat er zo bij staat.
De prijs is inderdaad aantrekkelijk.
Ik vind de zonnebril wat minder.
Extra dun is niet nodig bij gewoon dikke kunststof rand.

Misschien bestel ik er nog een, maar de keuze is beperkt.
Probleem blijft toch het voorschrift. Er wordt gesteld dat het zo eenvoudig is.
Op laten meten is verplicht en je mag niet overal zomaar dat van het vorige gebruiken voor een nieuwe. Dat is lastig als je een reservebril wil.
Bij Hans Anders kreeg ik wel de service om bij een bestaande bril het montuur zelf op recept te laten doen. Daar had ik op het eerste gezicht een leuke gevonden.
Ik vroeg ook om een snelle offerte. Kreeg die op papier en had geschreven.
Was wel klantvriendelijk. Vanaf mijn sterkte moet het toch weer gemeten en kan ik daar niet online bestellen. Idem voor Eye and more.

Alsof google dat zo heeft gepland.
Bij mijn sterkte kan er bij bepaalde ketens geen extra dun worden besteld als multifocaal. Dat is vreemd. Elders kon ik dat weer wel online.

Er zit wel een heel duidelijk verschil in kwaliteiten.
Maar ik heb een bril en als reserve met heldere en schone glazen een verademing om mee te kijken. Elders zou die het dubbele kosten.
Is bij die dubbele kwaliteit. Steviger en je kan er meer mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven