Mode & Beauty alle pijlers

Vlekken van haarverf?

20-07-2010 13:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al even gezocht en zag wel tips vóór dat je je haar ging verven (wax op je gezicht, vaseline etc.) maar dat las ik te laat

Heb net mijn haar geverfd en nu heb ik wat bruine vlekken in mijn gezicht. Hoe kan ik dit het beste eraf krijgen?

Wat helpt tegen vlekken?

Totaal aantal stemmen: 11

Je hoofd eraf halen (36%)
Schuren met een schuurspons (18%)
Zeep Geen stemmen
Scrubben (18%)
Iets anders, namelijk.. (27%)
quote:delphicat schreef op 20 juli 2010 @ 13:58:

[...]

Ja, dan had je nog even een volle asbak bewaard.Precies
quote:love2dance schreef op 20 juli 2010 @ 14:00:

en volgende keer de stap haar wassen voordat je je haar gaat verven weglaten trouwens. Verf pakt beter op niet gewassen haar.

( bovendien moet verf in droog haar aangebracht worden. Of had je een spoeling?)Nee, ik had kappersverf, en daarover stond niks in de gebruiksaanwijzing. Daarom had ik het maar gedaan..
met as krijg je je gezicht schoon, en met haarverf zelf als je uitspoelt, even over de vlek wrijven met de verf in je haren en dan alles wegspoelen, en als je verf in je kleren hebt gekregen de vlek inspuiten met haarlak en dan gewoon in de wasmachiene wassen
quote:delphicat schreef op 20 juli 2010 @ 14:00:

En als je jezelf ook niet zo goed gewassen hebt voor het verven, valt er meer te scrubben aan dode cellen, en verdwijnen de vlekken makkelijker.Haha dat moet ik ook al even onthouden, dat ik de volgende keer even een week niet onder de douche ga staan. Nu was dat helaas daarvoor nog gebeurd..
Ik weet niet of je conditioner gebruikt, maar dat is zeker een slechte ondergrond voor de verf.
quote:fritske schreef op 20 juli 2010 @ 14:06:

met as krijg je je gezicht schoon, en met haarverf zelf als je uitspoelt, even over de vlek wrijven met de verf in je haren en dan alles wegspoelen, en als je verf in je kleren hebt gekregen de vlek inspuiten met haarlak en dan gewoon in de wasmachiene wassenIk had mijn kleren voor alle zekerheid maar gewoon allemaal uitgedaan, want ik ken mezelf
quote:delphicat schreef op 20 juli 2010 @ 14:08:

Ik weet niet of je conditioner gebruikt, maar dat is zeker een slechte ondergrond voor de verf.Nee, ik had alleen even met neutrale shampoo gewassen. Ik zie al wel een beetje een gloed maar heb erg dik haar dus het is nog steeds niet droog helaas. Geloof dat het toch wel goed gepakt heeft..
Zit er een Kruitvat bij je in de buurt? Bij de haarverfafdeling hebben ze zakjes met een doekje en daar haal je het er zo mee af. Ik had de laatste keer ook behoorlijk geknoeid en kwam er iets te laat achter. Met dat doekje is alles weggegaan. Het is eigen merk en kost een euro.
De kapper haalt gemorste verf weg met wat as op een watje.
quote:amarna schreef op 20 juli 2010 @ 14:57:

De kapper haalt gemorste verf weg met wat as op een watje.Mijn kapper doet dat gelukkig met een spulletje. Waar komt die as vandaan die jouw kapper gebruikt?
quote:Ratteke schreef op 20 juli 2010 @ 14:46:

Zit er een Kruitvat bij je in de buurt? Bij de haarverfafdeling hebben ze zakjes met een doekje en daar haal je het er zo mee af. Ik had de laatste keer ook behoorlijk geknoeid en kwam er iets te laat achter. Met dat doekje is alles weggegaan. Het is eigen merk en kost een euro.Hmm dat is wel een heel goede tip omdat ik dit wel vaker nog ga doen denk ik.. Ik zal eens bij de kruidvat kijken, dankje!
quote:amarna schreef op 20 juli 2010 @ 14:57:

De kapper haalt gemorste verf weg met wat as op een watje.Ja die tip was hier idd ook al gevallen, ik heb alleen geen idee hoe ik aan die as kom
Ik ben met mijn hoofd in de verf eens op zolder tegen het schuine dak gestoten (bij het wasmachine uitruimen). Daar zit dus nu al 3 jaar een rode vlek om me eraan te herinneren hoe dom ik kan zijn...
Ik heb al ooit eens wat nagellakremover op een wattenschijfje gedaan... Maar als je goed wrijft, werkt reinigingslotion ook. Ik begrijp het eigenlijk niet dat kappers niet sowieso wat vaseline op je voorhoofd smeren als ze beginnen te verven. Aan die van mij moet ik het alleszins altijd zelf vragen.
nagellakremover!
quote:delphicat schreef op 20 juli 2010 @ 14:58:

[...]

Mijn kapper doet dat gelukkig met een spulletje. Waar komt die as vandaan die jouw kapper gebruikt?Weet ik niet. Heb al jaren mijn haar niet meer bij de kapper laten verven. Misschien (destijds) uit de asbak van een rokende kapper of klant. Een paar jaar geleden werd er in kapsalons nog volop gedampt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven