Mode & Beauty alle pijlers

Vraag over epileren.

19-10-2013 22:25 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een Epilady, bevalt mij prima.

Maar ondanks dat ik haarvrij ben, heb ik wel steeds bultjes op mijn benen en bikini lijn.

Moet mijn huid hier wellicht nog aan wennen? Dat ik met de tijd minder bultjes heb?

Ben juist overgegaan op epileren omdat ik altijd bultjes kreeg na het scheren. (en ik het elke 2 dagen weer moest doen, mijn haartjes groeien razendsnel) Waxen vond ik te veel gedoe steeds.

Graag jullie ervaringen!
Er bestaat een speciale crème voor. Na verloop van tijd wordt je huid ook minder gevoelig.
verba volant, scripta manent.
ik had in het begin na het harsen ook bultjes en irritaties. na verloop van de tijd wordt het minder.

succes ermee!:)
Niet alleen je haar maar ook je huid komt tussen die pincetjes in, dus in feite zijn dat kleine wondjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben ook pas 2 weken bezig, gewoon geduld hebben dus. Niet mijn sterkste punt
Wat ook helpt is scrubben, een paar dagen na het epileren. En inderdaad, die bultjes worden vanzelf minder.
Ik heb nét gescrubt en ingesmeerd met amandelolie
Regelmatig scrubben helpt inderdaad. Ik wax/epileer (heb een soort mutant-okselhaar haha) en nav tips op dit forum ben ik 3x per week gaan scrubben. Nu heb ik niet alleen een zachte huid, maar ook een stuk minder bultjes en ingegroeide haren.
Bikkel... Ik heb ooit de epilady op m'n benen gezet maar nooit weer!

Harsen gaat me dan net iets sneller, ook dan bultjes, reactie van haarzakjes (kippenvel maar dan zonder haar)

Irritatie bultjes kunnen ook, even aanzien of het afneemt, anders dunnetjes insmeren met bepanthen nadien werkt ook wel.
Bij de drogist hebben ze een lotion die je na het scheren op je benen smeert. Dit is tégen bultjes veroorzaakt door het scheren. Werkt prima!
Ja, het zijn van die stomme kippenvelbultjes en dan dus zonder haar!

Ik ga gewoon vaker scrubben en goed insmeren. Anders meld ik mij hier wel weer, haha.
quote:lemonpie schreef op 20 oktober 2013 @ 00:01:

Bikkel... Ik heb ooit de epilady op m'n benen gezet maar nooit weer!

Harsen gaat me dan net iets sneller, ook dan bultjes, reactie van haarzakjes (kippenvel maar dan zonder haar)

Irritatie bultjes kunnen ook, even aanzien of het afneemt, anders dunnetjes insmeren met bepanthen nadien werkt ook wel.

Als je iedere week de epilady op je benen gebruikt, voel je er na een tijdje niets meer van. Je moet er als het ware aan wennen.

Om ontstoken haarzakjes te voorkomen bij bijvoorbeeld de bikinilijn, kun je PFB Vanish gebruiken (te koop bij o.a. de DA).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven