vragen outfit bruiloft
donderdag 8 juli 2021 om 13:02
Hi allemaal,
binnenkort ga ik naar een bruiloft in het buitenland (zuid Europa). Of tenminste, als Covid dat toelaat. Nu heb ik wel al een jurk: https://www.zalando.nl/cache-cache-cock ... 9-i11.html en zwarte schoenen https://www.zalando.nl/soliver-vetersch ... q-q11.html voor eronder, dus het begin van de outfit is er.
Ik blijf alleen met een paar vragen zitten (ik ga niet vaak naar bruiloften en ben sowieso geen echte fashoinista helaas):
- Moet ik een panty aan en zo ja, zwart of huidskleurig?
- Wat doe ik met mijn haar (het is schouderlengte + 10 cm ofzo lang)
- Wat doe ik qua make-up? Ik ging sowieso uit van eyeliner en mascara, maar als ik oogschaduw/nagellak op zou doen, welke kleur moet dat dan zijn? Zelf dacht ik aan zwarte nagellak, maar ik weet niet of zwarte details ok zijn op een huwelijk?
- Wat doe ik qua accessoires?
Iemand die mee wil denken?
Alvast heel erg bedankt!
ps. Er is geen dresscode. Er kwam alleen de opmerking dat het waarschijnlijk warm zal zijn, maar dat was te verwachten in zuid Europa in juli.
binnenkort ga ik naar een bruiloft in het buitenland (zuid Europa). Of tenminste, als Covid dat toelaat. Nu heb ik wel al een jurk: https://www.zalando.nl/cache-cache-cock ... 9-i11.html en zwarte schoenen https://www.zalando.nl/soliver-vetersch ... q-q11.html voor eronder, dus het begin van de outfit is er.
Ik blijf alleen met een paar vragen zitten (ik ga niet vaak naar bruiloften en ben sowieso geen echte fashoinista helaas):
- Moet ik een panty aan en zo ja, zwart of huidskleurig?
- Wat doe ik met mijn haar (het is schouderlengte + 10 cm ofzo lang)
- Wat doe ik qua make-up? Ik ging sowieso uit van eyeliner en mascara, maar als ik oogschaduw/nagellak op zou doen, welke kleur moet dat dan zijn? Zelf dacht ik aan zwarte nagellak, maar ik weet niet of zwarte details ok zijn op een huwelijk?
- Wat doe ik qua accessoires?
Iemand die mee wil denken?
Alvast heel erg bedankt!
ps. Er is geen dresscode. Er kwam alleen de opmerking dat het waarschijnlijk warm zal zijn, maar dat was te verwachten in zuid Europa in juli.
donderdag 8 juli 2021 om 13:21
Ben je dan sowieso niet wat underdressed? En partner moet niet zeuren.WerkendeJongeVrouw schreef: ↑08-07-2021 13:12Wat die schoenen betreft: bedankt voor de eerlijke feedback. Vraag is een beetje wat dan wel qua schoenen? Het moet plat zijn (partner is kleiner dan ik en het feest is bij een kasteel, dus dik kans dat daar kasseien/kinderkopjes liggen) en niet makkelijk uitvallen. Dat laatste issue heb ik namelijk vaak bij ballerina's.
donderdag 8 juli 2021 om 13:22
Ja of sleehak, dat is iets minder wiebelig op keitjes.Birdie schreef: ↑08-07-2021 13:16Een héél klein hakje?
https://www.zalando.nl/anna-field-sanda ... lsrc=aw.ds
Deze zou ik doen, staat net wat eleganter dan de ballerina die jij post.Birdie schreef: ↑08-07-2021 13:16Een héél klein hakje?
https://www.zalando.nl/anna-field-sanda ... lsrc=aw.ds
En daar idd laten opmaken en haren. In Spanje gaan ze over het algemeen voluit met bruiloften dus als Nederlandse ben je al snel underdressed.
Dat was jouw vriendelijke aanname hé, dat hij er over jankt.
donderdag 8 juli 2021 om 13:23
Dat is al mooier, maar ik zou geen zwart doen. Maakt het zo donker allemaal. Die andere kleur kan er ook bij.WerkendeJongeVrouw schreef: ↑08-07-2021 13:18Ballerina met bandje anders? Is dit beter?
https://www.zalando.nl/evenandodd-anas- ... s-q11.html
donderdag 8 juli 2021 om 13:27
Kijk eens bij bijvoorbeeld Gabor, die zijn vrij breed.WerkendeJongeVrouw schreef: ↑08-07-2021 13:26Ziet er wel leuk uit, maar ik heb vrij brede voorvoeten dus dit soort modellen pas ik helaas meestal niet.
donderdag 8 juli 2021 om 13:31
WerkendeJongeVrouw schreef: ↑08-07-2021 13:26Ziet er wel leuk uit, maar ik heb vrij brede voorvoeten dus dit soort modellen pas ik helaas meestal niet.
Deze hebben wide fit
https://www.zalando.nl/anna-field-wide- ... b-f11.html
(en daar zijn er nog veel meer van te vinden)
donderdag 8 juli 2021 om 13:35
redbulletje schreef: ↑08-07-2021 13:33Gewoon Ibizastijl strandjurkje en sandaaltjes er onder als het buiten in de hitte wordt gehouden.
Op een bruiloft in een kasteel? Ik zeg doen als je helemaal buiten de boot wilt vallen.
donderdag 8 juli 2021 om 13:36
Op een kasteel. Hoe sla je de plank mis in 3, 2, 1....redbulletje schreef: ↑08-07-2021 13:33Gewoon Ibizastijl strandjurkje en sandaaltjes er onder als het buiten in de hitte wordt gehouden.
donderdag 8 juli 2021 om 13:37
Sandalen met hak of wedge. Er zijn ook pumps met lage wedges. Ik zou het soort schoenen kopen dat je nog vaker gaat dragen.
Haar: misschien los, eerst in de grote krullers en dan met een sierspeld een paar plukken uit je gezicht halen? Of oefenen met kunstig opsteken (pinterest).
Make-up: als je een spray tan neemt (vanwege jurkje?) dan zou ik het licht houden: beetje poeder tegen glimmen, beetje highlighter aan de binnenkant van de ogen, mascara, eyeliner en wat lipgloss. Ga je niet ‘gebruind’ dan zou ik een lippenstift toevoegen.
Nagellak zou ik in de kleurtint van de jurk houden. Bij schoenen met open tenen dezelfde kleur op teennagels.
Sieraden: de halslijn van de jurk is al interessant genoeg, ik zou kijken voor een paar oorbellen en een armband.
Haar: misschien los, eerst in de grote krullers en dan met een sierspeld een paar plukken uit je gezicht halen? Of oefenen met kunstig opsteken (pinterest).
Make-up: als je een spray tan neemt (vanwege jurkje?) dan zou ik het licht houden: beetje poeder tegen glimmen, beetje highlighter aan de binnenkant van de ogen, mascara, eyeliner en wat lipgloss. Ga je niet ‘gebruind’ dan zou ik een lippenstift toevoegen.
Nagellak zou ik in de kleurtint van de jurk houden. Bij schoenen met open tenen dezelfde kleur op teennagels.
Sieraden: de halslijn van de jurk is al interessant genoeg, ik zou kijken voor een paar oorbellen en een armband.
donderdag 8 juli 2021 om 13:39
helemaal mee eens! Geen zwarte nagellak in ieder geval!!! jurkje vind ik erg mooi, ook zeker voor een kasteel setting.lemoos2 schreef: ↑08-07-2021 13:37Sandalen met hak of wedge. Er zijn ook pumps met lage wedges. Ik zou het soort schoenen kopen dat je nog vaker gaat dragen.
donderdag 8 juli 2021 om 13:40
leuk!Birdie schreef: ↑08-07-2021 13:31Deze hebben wide fit![]()
donderdag 8 juli 2021 om 13:45
Ik vind brogues een prima keuze, beter dan meeste wat ze hier opperen.WerkendeJongeVrouw schreef: ↑08-07-2021 13:21Hij huilt er niet over, dat is het punt niet. Alleen kan ik echt niet lopen op hakken, laats staan dansen. En lopen op kasseien/andere oude stenen gaat ook niet. Waarschijnlijk wordt dat met oefening beter, maar ik denk dat een feestje niet het moment is om te oefenen met beter op hakken lopen![]()
Iik zou alleen zonder glim nemen. Dus andere zoeken.
donderdag 8 juli 2021 om 13:48
Nou dit. Ik ben ongeveer evenlang als mijn man, maar geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om geen hakken aan te trekken. Dat boeit hem ook niks. Mijn zwager is denk ik 10 cm kleiner dan mijn schoonzus en zij trekt ook gewoon haar hakken aan.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑08-07-2021 13:14Als je partner moeilijk doet omdat je op hakken langer bent dan hij is, dan zou ik hem gewoon thuislaten.
En als je toch met zo'n huilerd wilt gaan, kun je zoiets nemen: https://www.zalando.nl/anna-field-insta ... q-b11.html
Ik zou gewoon een mooie pump oid kopen, of een sjieke sandaal.
donderdag 8 juli 2021 om 14:04
Het middenstukje bij de borst en taille van je jurk schijnt door (zie de review). Persoonlijk vind ik dat niet echt gepast voor een bruiloft, zeker niet in zwart.
Ik zou voor een jurk gaan die er wat feestelijker uitziet, bijvoorbeeld deze:

Wat betreft de schoenen zou je inderdaad ballerina's met een bandje kunnen kiezen. Zoiets misschien:

Wat betreft de schoenen zou je inderdaad ballerina's met een bandje kunnen kiezen. Zoiets misschien:
donderdag 8 juli 2021 om 14:06
Birdie schreef: ↑08-07-2021 13:31Deze hebben wide fit![]()
Ik zou ook zoiets doen; een lage sandaal met glitter of glans. Sandalen zijn met dat warme weer zoveel fijner dan dichte schoenen. En wat extra’s geeft het net even dat feestelijke.
En eens met Lemoos, alle 20 nagels in de kleur van de jurk (of een French manicure, dat is ook altijd goed).
Ik zou de make-up beperkt houden en ook niet teveel aan je haar doen. Haar wel uit je gezicht, dus opsteken of een straat ofzo. Zeker in de hitte heb je al snel kans op uitlopen en uitzakken en vastplakken, en dat voelt niet fijn. En bovendien geldt voor een uitgebreide make-up en netjes gekapt haar hetzelfde als voor op hakken lopen; het wordt vaak pas charmant na flink wat oefenen.
donderdag 8 juli 2021 om 14:07
Wat een vreselijke schoenen bij zo'n elegant jurkje....
Ik vind brogues en cowboylaarzen onder jurkjes echt gruwelijk...
Een mooie sandaal of een ballerina met wat glim of fancy bandjes is toch veel eleganter?
Ik vind brogues en cowboylaarzen onder jurkjes echt gruwelijk...
Een mooie sandaal of een ballerina met wat glim of fancy bandjes is toch veel eleganter?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
donderdag 8 juli 2021 om 14:10
Wow, mooie jurk!waarompaktieniet schreef: ↑08-07-2021 14:04Het middenstukje bij de borst en taille van je jurk schijnt door (zie de review). Persoonlijk vind ik dat niet echt gepast voor een bruiloft, zeker niet in zwart.
![]()
donderdag 8 juli 2021 om 14:12
Nummer*Zoveel schreef: ↑08-07-2021 14:06Ik zou ook zoiets doen; een lage sandaal met glitter of glans. Sandalen zijn met dat warme weer zoveel fijner dan dichte schoenen. En wat extra’s geeft het net even dat feestelijke.
En eens met Lemoos, alle 20 nagels in de kleur van de jurk (of een French manicure, dat is ook altijd goed).
Ik zou de make-up beperkt houden en ook niet teveel aan je haar doen. Haar wel uit je gezicht, dus opsteken of een straat ofzo. Zeker in de hitte heb je al snel kans op uitlopen en uitzakken en vastplakken, en dat voelt niet fijn. En bovendien geldt voor een uitgebreide make-up en netjes gekapt haar hetzelfde als voor op hakken lopen; het wordt vaak pas charmant na flink wat oefenen.
Het enige verschil is dat je haar en make-up eventueel kan laten doen door iemand die dat wel kan. Op hakken lopen uitbesteden wordt erg lastig vrees ik
Ik denk dat het dan een French manicure wordt, want exact dezelfde kleur vinden als de jurk is denk ik vrij moeilijk.