Mode & Beauty alle pijlers

Vroeg grijs worden

28-05-2016 20:58 78 berichten
Ik ben 27 en word helaas al best grijs. Het begon vorig jaar denk ik met hier en daar een witte haar, maar het zijn er inmiddels eigenlijk al teveel om ze te blijven uittrekken.



Zijn er hier meer mensen die zo vroeg grijs worden? Want eigenlijk hoor ik er nooit iemand over, en zie ik het ook niet (maar waarschijnlijk verft iedereen het).



Wat verven betreft, zelf wil ik dat eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, want het moeten bijhouden lijkt me echt vervelend. Iemand nog tips? Voor goede maar betaalbare verf, en wat makkelijk is? Is zelf verven te doen, of kan ik het beter door iemand anders laten doen (ben niet heel handig, maar heb niet heel veel of dik haar, misschien scheelt dat nog....). En hoe vaak moet je zoiets bijwerken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moemoe64 schreef op 28 mei 2016 @ 23:04:

Ben ik de enige 50+ die nog geen grijze haren heeft?Nee.
quote:Moemoe64 schreef op 28 mei 2016 @ 23:04:

Ben ik de enige 50+ die nog geen grijze haren heeft?Nee hoor, ik ben al ruim boven de 50 en heb ook nog geen grijze haren. Ik denk dat we boffen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, sinds mijn 24e ofso. Verf het zelf om de zoveel tijd, ik gebruik palette.

Heb ook donker haar dus het valt helaas gauw op aan de zijkanten als ik m'n haar in een knot heb.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 mei 2016 @ 00:19:

[...]





Nee hoor, ik ben al ruim boven de 50 en heb ook nog geen grijze haren. Ik denk dat we boffen!Je zou ze af en toe wèl krijgen van bepaalde dingen , maar inderdaad je bent een bofkont !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 29 mei 2016 @ 01:02:

[...]





Je zou ze af en toe wèl krijgen van bepaalde dingen , maar inderdaad je bent een bofkont !!Maar niet teveel op de actueelpijler lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 mei 2016 @ 01:03:

[...]





Maar niet teveel op de actueelpijler lezen.Inderdaad !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik verf alweer 6 jaar nu. Elke 5 weken bij de kapper, maar eigenlijk ben ik na drie weken de uitgroei al zat. Mijn haarstructuur is ook veranderd nu ik zoveel van die dikke grillige grijze ertussen heb, en het is vrij dof. Zo lang mogelijk uitstellen kan ik je dus aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 27ste begon ik de eerste grijze haartjes uit te trekken met een pincet. Een jaar later waren het er al dusdanig veel dat ik ben overgestapt op verven. Het is helaas niet anders. Mijn moeder had nog geen grijze haren op haar 50ste, mijn vader was als spierwit op zijn 30ste. Helaas heb ik de haargenen van mijn vader geërfd.

Ik verf mijn haar bijna altijd zelf. Volgens de verpakking blijft het drie maand zitten, maar i.v.m. uitgroei blijft het maar een kleine maand echt mooi. Vaak smokkel ik dan een beetje door mijn scheiding wat anders te kammen, zodat ik nog 1 à 2 weken kan wachten.

Ik verf het met Hennaplus. Ik sla in tijdens promoties, dan betaal ik ongeveer 10 euro per verpakking. Best te overzien, maar x 30 jaar is het inderdaad nog steeds het equivalent van een hele leuke reis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds mijn 20e grijze haren. Niet veel gelukkif
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn 18e al 1 grote pluk die gewoon spierwit is. En dan niet op zo'n hippe manier helaas (alsof een vogel iets heeft laten vallen)



Ik heb jarenlang alleen die pluk geverfd met L'Oréal excellence (geen idee of die nog bestaat overigens). Op mijn 30e wilde ik eens blond zijn en dat was ik na 4 maanden al zat. Bij het laten uitgroeien en weer 'oververven' kwamen er links en rechts wat grijze sprieten op. Sindsdien verf ik het helemaal.



Ik heb dik en veel haar. En ook nog lang. Laten verven bij de kapper is momenteel goedkoper dan zelf verven (en het wordt goed gedaan). Met verf uit de drogisterij heb ik 3-4 verpakkingen nodig. En dan is het ook niet echt mooi. Verven met kappersverf uit de vakhandel durf ik niet (als mijn verfkwaliteiten net zo slecht blijven maakt het geen bal uit welke verf ik gebruik, alleen zonde van het geld, de tijd en verf).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vanaf mijn 25e kwamen de eerste grijze haren. Nu 11 jaren verder bijna helemaal grijs als ik het niet zou verven.
quote:viva-amber schreef op 28 mei 2016 @ 21:04:

Ik ben bijna 40 en ik heb heel weinig grijze haren. Ik verf het eigenlijk bijna nooit. Ik heb rood haar. Roodharige worden laat grijs.



Klopt, ik heb ook een rode gloed en ben 37 en hooguit 5 grijzen haren.



Ik vind grijs haar niet lelijk ik vind het zelfs mooi. En het is nu in om je haar grijs te verven
Alle reacties Link kopieren
ik had ook al heel vroeg grijze haren. in het begin verfde ik het zelf, maar nu is het zoveel grijs dat ik het niet mooi en goed dekkend gekleurd krijg. Ik ga elke 5-6 weken naar een kapster. kost veel geld en tijd, vooral die tijd is wel lastig. Twee-drie uur ben je er zo kwijt met het inwerken van de verf.



Maar het is een stuk mooier en gezonder dan toen ik het zelf verfde, met soms wat highlights, soms alleen de uitgroei etc. ze kijkt echt naar wat nodig is om de kleur mooi te houden. ook regelmatig knippen is belangrijk om het er goed uit te laten zien.



ik ben ook naar een lichtere kleur gegaan om de uitgroei minder te laten opvallen. dat scheelt enorm.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 mei 2016 @ 21:04:

Ik ben bijna 40 en ik heb heel weinig grijze haren. Ik verf het eigenlijk bijna nooit. Ik heb rood haar. Roodharige worden laat grijs.



Ik ben daar helaas een uitzondering op. Bij mij begon het rond mijn 22e/ 23e geloof ik. Nu 35 en al best veel witte haren, met name in mijn kruin.

Mijn oudere zus heeft nog geen enkele grijze haar. In die zin kan het ook in hetzelfde gezin 'oneerlijk' verdeeld zijn
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf naar het schijnt ook al hier en daar grijze haren (ik zie dat nooit, m'n man plukt ze er zo uit als hij van bovenaf op me neerkijkt in de zetel bvb), maar eigenlijk vind ik dat niet zo héél erg. Ik heb sowieso maar stom haar, superfijn, superdun en het klit gigantisch, dus een extra nadeel kan er nog wel bij. Ik denk dat ik het eens gewoon ga laten evolueren om te zien hoe grijs ik nou echt ga worden en of er dan nog iets mee aan te vangen valt. De haren die m'n man eruit trok waren trouwens eerder wit dan grijs, dus 't zal me benieuwen. Ik wil gewoon niet graag zo'n mengeling van kleur krijgen in m'n haar, de ene helft nog perfect lichtbruin en de andere helft opvallend wit. Als het ooit wel zoiets wordt, dan zal ik er highlights etc in laten zetten tot het integraal grijs/wit is geworden en daarna laat ik het natuurlijk. Denk ik dus.

Maar ik ken mezelf... het zou dus best nog wel eens verven kunnen worden ooit :P
Niks moet... niksen mag
Alle reacties Link kopieren
Hoe duur is het ongeveer om alleen je uitgroei te laten verven bij de kapper?

Het is nu nog niet nodig, maar een collega beweert dat het bij haar maar 16 Euro kost. Mijn kapper zegt dat het wel in de 40 Euro kan kosten. Maar alleen de uitgroei doen is toch goedkoper dan helemaal doen?

Volgens mijn kapper maakt dat niet uit omdat het dezelfde procedure is waarbij dat pigment erin moet trekken. Is dit waar of wil ze gewoon geld vangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:KitKeller schreef op 29 mei 2016 @ 12:21:

[...]





Ik ben daar helaas een uitzondering op. Bij mij begon het rond mijn 22e/ 23e geloof ik. Nu 35 en al best veel witte haren, met name in mijn kruin.

Mijn oudere zus heeft nog geen enkele grijze haar. In die zin kan het ook in hetzelfde gezin 'oneerlijk' verdeeld zijn Is dat ook niet een fabel, dat roodharigen later grijs worden? Het gaat in ieder geval niet op voor mij en andere redheads in de familie. Ik wordt trouwens niet grijs, maar spierwit.
quote:Moemoe64 schreef op 28 mei 2016 @ 23:04:

Ben ik de enige 50+ die nog geen grijze haren heeft?Mijn tante is net 60 en heeft wel wat grijze haren, maar nog lang niet overheersend. Mijn opa heeft tot zijn 84e zwart haar gehad (met grijze baard). Toen hij ziek werd, vier maanden voor zijn dood, werd het in razend tempo wit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 48 jaar en ook nog geen grijze haren gesignaleerd. Daar ben ik natuurlijk al heel blij om, en al helemaal als ik lees wat een gedoe dat verfen soms is.
Ik ben 33 en al aardig wat grijze haren glinsteren er tussendoor en bij mijn slapen een beetje.

Ik vind het wel leuk, en ben niet van plan te gaan verven.

Wel heb ik het idee dat de grijze/witte haren stugger zijn en minder krul hebben, dus ben benieuwd hoe dat effect heeft op kapsel ed als het helemaal grijs is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hoofdhaar begint nu een heel klein beetje grijs te worden (nou ja, ik heb er nu 5 keer een grijze haar uit getrokken, 't is nog niet echt zichtbaar verder) maar mijn wenkbrauwen worden wel al behoorlijk grijs.

Dat is gelukkig niet zo lastig om bij te kleuren, ik heb wenkbrauwpoeder bij de action gekocht, en dan valt het al niet meer echt op

Ik ben 36 trouwens, mijn broer is een paar jaar jonger en die is wel al behoorlijk grijs aan het worden, dus je moet er net geluk mee hebben denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, en ik zeurde toen ik mijn 33e mijn eerste grijze haar spotte

Vond dat echt al vroeg... mag dus niet klagen.

Nu 2 jaar later een paar grijze, maar valt niet zo op met blond haar gelukkig.

Maar als ik er een zie zitten dan haal ik m er wel direct uit... benieuwd hoelang ik dat kan volhouden, heb gelukkig een dikke bos haar hahaha...
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg rond mijn 30e de eerste grijze haren.

Heb het tot mijn 50e geverfd.

Ben nu 57 en helemaal staalgrijs met witte plukken.
Oke, en nu een misschien gekke vraag, maar hoe zit dat eigenlijk met schaamhaar?



Als dat tegelijk met je hoofdhaar gebeurt dan ben ik daar nog minder blij mee Heb er volgens mij voorlopig nog geen gespot, maarja, ik bestudeer het ook niet dagelijks.
Haha, ik ben denk ik zo`n 50% grijs. Maar in mijn schaamhaar niks te zien hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven