Mode & Beauty alle pijlers

waar vind ik een normale kapper???

08-03-2012 20:52 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar de kapper geweest. Moest natuurlijk weer een andere zoeken, want die van mij was ineens verdwenen.

Mijn haar laten verven ad EUR 57,--. Gewoon BRUIN met wat highlights, maar geen roodtinten. Lijkt me toch niet zo moeilijk... Kom thuis, is de onderkant bijna zwart en bovenkant heeft wat slecht verdeelde highlights waarvan de kleur nog het meest aan een stoplicht doet denken. Highlights vormen een soort kap omdat ze alleen bovenin zitten en ook niet tot onder doorlopen in 'zwarte gat' gedeelte. Ook niet goed verdeeld, waarna even verderop weer een vrijwel geheel 'zwart gat' aan de zijkant.

Dat is toch niet normaal???

Heb meteen gebeld dat ik niet tevreden ben en ga dus morgen terug. Maar baal hier zo van! Komt dit nog goed?

Ik zie in Frankrijk altijd voruwen lopen met bruin haar, zonder al dat rode gedoe erdoor, maar dat schijnt in dit land niet te kunnen.

Waar vind ik een kapper die dit ook kan?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Deze Française verft haar haar gewoon zelf met Kruidvat huismerk haarverf. En dat is gewoon bruin met hier een daar een lichtere pluk omdat mijn grijze haren wat lichter bruin worden/blijven dan de rest.

In welke regio zit je? Waar zoek je een kapper?
Wat vervelend.

Hadden ze je het resultaat niet laten zien toen je daar nog was?

Ik heb zo vaak 'bruin met highlights' besteld en daar komt nooit 'zwarte gaten met stoplicht' uit.

Balen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Deed ik vroeger ook altijd, maar het verhaal van de kapper was dat dergelijke verf op den duur gaat ' stapelen' waardoor het steeds donkerder wordt aan de onderkant. Ook zouden al die pakjes roodtinten bevatten en ik zoek dus echt een astint. bruin bruin in plaats van rood.

Hoe krijg ik dit nog goed? En welke kleur heb je van Kruidvat? Ga ik misschien ook maar proberen, want erger dan dit kan het niet worden :-)
@broedkipje: Ik moest snel weg om kind te halen en had van tevoren gezegd hoeveel tijd ik had. Dat was geen probleem. Heb dus wel met natte haren het pand verlaten en zag het dus pas toen ik het thuis gedroogd had. Maar dat mag toch niet uitmaken?
quote:argentovivo schreef op 08 maart 2012 @ 21:00:

Deed ik vroeger ook altijd, maar het verhaal van de kapper was dat dergelijke verf op den duur gaat ' stapelen' waardoor het steeds donkerder wordt aan de onderkant. Ook zouden al die pakjes roodtinten bevatten en ik zoek dus echt een astint. bruin bruin in plaats van rood.

Hoe krijg ik dit nog goed? En welke kleur heb je van Kruidvat? Ga ik misschien ook maar proberen, want erger dan dit kan het niet worden :-)Moet je wel een kleuring op groene basis nemen
Ik ga vaak naar een kappersschool, daar is extra controle en ik ben eigenlijk altijd tevreden, terwijl dat bij een gewone kapper wel eens anders is geweest.
quote:argentovivo schreef op 08 maart 2012 @ 21:03:

@broedkipje: Ik moest snel weg om kind te halen en had van tevoren gezegd hoeveel tijd ik had. Dat was geen probleem. Heb dus wel met natte haren het pand verlaten en zag het dus pas toen ik het thuis gedroogd had. Maar dat mag toch niet uitmaken?

Dat lijkt me inderdaad niet.

Vooral niet omdat je meteen hebt gebeld.

Ik neem aan dat als je morgen langs gaat, ze hun best zullen willen doen tot een meer bevredigende oplossing te komen.

Ik hoop het in elk geval.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik gebruik Kruidvat haarverf kleur middenbruin (5.0). Alleen zou ik die als ik jou was nu niet zo maar over je pas gekleurde haar heen gooien.

Om te voorkomen dat mijn haar zo'n massieve en veel te donkere kleur krijgt in de lengtes en vooral aan de onderkant werk ik alleen de uitgroei bij. Dat doe ik om de 3/4 weken en dan met een haarverfkwast. Brengt jouw kapper iedere verfbeurt verf aan over je hele haar? En dat voor de volledige inwerktijd? Dat snap ik dan niet zo goed.

Gebruik bij het verven van mijn haar overigens slechts de helft van de verpakking verf, koop ze meestal in de aanbieding voor 6 euro of zo per 2 pakken. Kost me dus om de 3/4 weken 1,50 euro. En niemand die kan zien dat ik hartstikke grijs ben of dat zelfs dat ik mijn haar verf. Mensen die dat niet weten geloven me niet eens als ik zeg dat ik grijs ben.
Herkenbaar....

Ik ben donkerblond van mezelf, maar schijn veel roodpigmenten te hebben in mijn haar. Ik heb nu highlights, aangegeven dat ik astinten wilde en niet geel. Nu is het alsnog weer gelig....

Volgende keer haal ik wel weer zelf haarverf, astint, slaat soms heel iets groen/grijs uit, maar dat is na drie keer wassen weg.

Eerder ook wel eens bruin haar gehad, werd vaak ook rooig geverfd (anders wordt t groen volgens de kapsters...). Mij staat rood dus totaal niet, moet gewoon bruin zijn, natuurlijk bruin.

Ik ben 1 keer fantastisch geknipt en gekleurd. Mooie kleur bruin met lichte (geen rode of gele) highlights. Was ik helaas wel ¤120 euro armer. Dat geld heb ik nu gewoon niet.

Ik zou inderdaad terug gaan, goed dat je gebeld hebt!
quote:leentjedb schreef op 08 maart 2012 @ 21:26:

Ik gebruik Kruidvat haarverf kleur middenbruin (5.0). Alleen zou ik die als ik jou was nu niet zo maar over je pas gekleurde haar heen gooien.

Om te voorkomen dat mijn haar zo'n massieve en veel te donkere kleur krijgt in de lengtes en vooral aan de onderkant werk ik alleen de uitgroei bij. Dat doe ik om de 3/4 weken en dan met een haarverfkwast. Brengt jouw kapper iedere verfbeurt verf aan over je hele haar? En dat voor de volledige inwerktijd? Dat snap ik dan niet zo goed.

Gebruik bij het verven van mijn haar overigens slechts de helft van de verpakking verf, koop ze meestal in de aanbieding voor 6 euro of zo per 2 pakken. Kost me dus om de 3/4 weken 1,50 euro. En niemand die kan zien dat ik hartstikke grijs ben of dat zelfs dat ik mijn haar verf. Mensen die dat niet weten geloven me niet eens als ik zeg dat ik grijs ben.Hoe doe je dat dan? als je gemengd hebt staat er toch verpakking in 1x gebruiken?
quote:hopeful schreef op 08 maart 2012 @ 21:39:

[...]

Hoe doe je dat dan? als je gemengd hebt staat er toch verpakking in 1x gebruiken?Weegschaaltje pakken, bakje erop zetten, schaal weer op nul zetten, precies de helft van het ene flesje nemen, weegschaal weer op nul zetten en precies de helft van het andere flesje nemen.
quote:hopeful schreef op 08 maart 2012 @ 21:39:

[...]

Hoe doe je dat dan? als je gemengd hebt staat er toch verpakking in 1x gebruiken?Ik meng de helft van de verf en de helft van de ontwikkelvloeistof in een glazen schaaltje. Voor de ontwikkelvloeistof gebruik ik zo'n klein maatbekertje (waar je in ziekenhuizen medicijnen in krijgt) en de verf doe ik ongeveer de helft. Dat maakt niet uit als het de eerste keer 45% en de 2e keer 55% is. Ik laat de verf overigens wel altijd langer inwerken i.v.m. grijze haren, met 40/45 minuten pakt het daar beter.
Even copy/paste van een ander topic een paar tips voor het geval je zelf je haar een keer wilt verven.

Als je niet zo heel ervaren bent met zelf je haar verven breng dan wat vaseline aan op je huid net voor je haarlijn op je voorhoofd, opzij tot bij je oren, op je oren zelf (de hele oorschelp en oorlel) en in je nek. Vooral je nek waar je geen zicht op hebt bij het in de verf zetten. Daarmee voorkom je vlekken op je huid die je niet meer zo eenvoudig wegkrijgt.

Mocht je na het verven toch verkleuringen op je huid zien, even je haar nat maken (onder de douche is het makkelijkst) en dan met de handschoenen aan boenen over die vlekken, ik pak ook wel een pluk haar om daarmee over de vlek te poetsen. Verf lost verf op, dat idee.

Ik gebruik overigens Kruidvat huismerk en zet alleen de uitgroei in met een haarverfkwast (gebruik maar een halve verpakking overigens). Is even wennen maar dat is voor mij de enige manier al mijn grijze haar goed in de verf te krijgen. Gaat het jou ook om grijze (uitgroei) haren dan zou ik in zo'n kwast investeren. Heb hem van de Kruidvat voor een euro of 2/3 (paar jaar geleden).

Op Youtube kun je filmpjes vinden over hoe je zelf je haar in de verf kunt zetten zoals de kapper dat doet. Even in het Engels zoeken (how to dye your own hair), krijg je meer resultaten.
Dat zijn pas goede tips! Ga ik ook maar een proberen. Ik heb niet echt het gevoel dat het door kapper laten verven (wat ik ben gaan doen om masieve en veel te donkere kleur de voorkomen, ik kocht ook altijd middenbruin bij drogist) zoveel meer oplevert!

Dat van dat roodpigment zou misschien bij mij ook weleens het geval kunnen zijn..

Heb net nog even gekeken en het ziet er echt niet uit... Die stoplichtlijnen lijken meer vlakken, zijn dus niet fijn en zijn ook niet vanaf de hoofdhuid ingezet. Ze zitten echt alleen in de bovenste laag, zodat de gehele onderkant bijna zwart is en de rest niet!!!

Ga morgen echt mijn beklag doen, hoop in elk geval dat ze nog wat aan dat donkere kunnen doen, lijk nu net die ene uit de Adams family..

Bedankt allemaal en ik laat wel even weten hoe het afloopt!
Je haar een paar keer met een agressieve antiroos shampoo wassen wil de kleur ook nog wel wat lichter maken. Smeer anders de onderkant van je haar met zo'n shampoo in, folie er omheen en dan een tijdje laten zitten en uitwassen.
Ben trouwens ook gaan verven omdat ik enorm veel grijze haren heb.... Maar neem voortaan de tips van Leentjedb en Gemini ter harte, want heb exact hetzelfde probleem denk ik! Thankx!!
O, af en toe kam ik 10 minuten voor het einde van de inwerktijd de verf door mijn hele haar en laat het dan nog 10 minuten intrekken. Maar dat is meer om de lengtes van mijn haar een oppepper te geven qua kleur. En dat doe ik ongeveer om de 4/5 keer verven. Gewoon even kijken of het nodig is.
Heb je niet tegenwoordig die kleuring die je gewoon als een soort shampoo in je haar moet doen? Die lijkt mij nl. echt perfect als je het zelf moet doen. Of is dat niks?

Hoewel ik het gewoon door de kapper laat doen, want mijn huidige kapper heeft me dan weer nog nooit teleurgesteld. Was wel lang zoeken en uiteindelijk gevonden via-via verhalen. Ik ken die slechte namelijk ook...
quote:zazu_ schreef op 08 maart 2012 @ 22:16:

Heb je niet tegenwoordig die kleuring die je gewoon als een soort shampoo in je haar moet doen? Die lijkt mij nl. echt perfect als je het zelf moet doen. Of is dat niks?

Hoewel ik het gewoon door de kapper laat doen, want mijn huidige kapper heeft me dan weer nog nooit teleurgesteld. Was wel lang zoeken en uiteindelijk gevonden via-via verhalen. Ik ken die slechte namelijk ook...

Die schuimverf? Vriendin van mij heeft het gebruikt maar ondanks flink in masseren had ze niet alle grijze haren te pakken. En door het flink in masseren zat haar lange haar ook nog eens behoorlijk in de klit.

Ik verf mijn haar op de manier zoals mijn kapper voorheen deed. Begin met het in de verf zetten van de voor- en achterkant, de haargrens (daar ben ik het meest grijs). Dan een midden scheiding bovenop mijn hoofd tot in mijn kruin, daar de verf op aanbrengen, dan de ene kant op steeds scheidingen maken en in de verf zetten, daarna de andere kant op vanaf de midden scheiding. Ik doe dan de haargrens achter, boven en voor mijn horen even extra goed (grijs, grijs en grijs). Vervolgens een verticale midden scheiding achterop mijn hoofd waarbij ik mijn haar vanaf de kruin tot onderin goed in de verf zet. Dan ga ik over op achter op mijn hoofd horizontale scheidingen maken en in de verf zetten waarbij ik de al geverfde plukken onder een klem stop. En als laatste doe ik nog wat extra verf op de haargrens bij mijn oren/slapen waar ik echt heel grijs ben en dat het meest zichtbaar is..

Ben er inmiddels zo handig in dat ik mijn haar met 15/20 minuten helemaal in de verf heb zitten.
Misschien heb je hier ook nog wat aan: Haar verven tips

Verklaart een hoop
@leentje; ja, die schuimverf bedoelde ik, die leek mij nou echt ideaal:) Mijn haar is maar half lang en ik hoef geen grijs weg te werken (ik kleur gewoon voor de lol:)). Misschien dat het dan wel werkt. In de klit zal het wel niet komen, want als ik mijn haar was zit dat ook in een grote hoop op mn hoofd door de war, haha.

Ik ben dan weer niet zo goed, en belangrijker nog, niet geduldig genoeg, voor de traditionele manier met al die scheidingen maken enzo. Voorop wat ik kan zien, gaat nog wel, maar achterop.. Vandaar dat het mij wel wat leek.
Als je geen grijs haar weg te werken hebt en niet heel lang haar dan kan zo'n schuim denk ik wel.

Maar met mijn lange haar moet ik echt niet verf enorm gaan zitten in masseren. Tenzij ik wil dat man de schaar hanteert om de klitten er dan nog uit te krijgen en dat zou hij dan niet leuk vinden, mijn man is zo gek op mijn lange lokken.

Heb het ooit laten afknippen tot het net over mijn schouders hing. Man vond het echt drie keer niks. Werd hij midden in de nacht daarna wakker met de gedachte dat hij het wel gedroomd zou hebben. Serieus, hij heeft toen even aan mijn haren liggen voelen om er vervolgens achter te komen dat het geen nare droom was.

Mannen...
hehehe, waar je mensen al niet nachtmerries mee kunt bezorgen
ik draag godzijdank een hoofddoek, dus ik hoef me daar niet meer druk om te maken, één van de vele voordelen ervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven