Wanneer te oud voor lang haar
dinsdag 9 december 2008 om 08:50
Ja, ik weet het...iedereen moet het zelf weten.
Je bent zo oud als je je voelt etc.
Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.
Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.
Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....
Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?
Je bent zo oud als je je voelt etc.
Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.
Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.
Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....
Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?

woensdag 12 augustus 2009 om 15:50
Ik vindt het niet leeftijd-gebonden, maar als je het draagt als een meisje, dus paardenstaart, vlechtjes, en frunnikjes, wordt het een beetje zielig. Het gaat om het totaalplaatje denk ik, dus als het mooi, verzorgd en schoon is, en geen uitgroei, dan kan het heel goed. Klein beetje make up; klaar.
Ik ben 41 en heb lang haar tot over mijn middel.

woensdag 12 augustus 2009 om 17:37
Ik sluit me bij hermione aan.
Ik ben zelf geen type voor heel kort haar,of halflang of lang (niet tot mijn kont).Een paardenstaat draag ik geregeld maar let inderdaad ook op het totaalplaatje.Bij nette kleding vind ik een paardenstaat bijzonder goed bij passen.Vlechtjes draag ik nooit.Vaak draag ik ook een diadeem in mijn haar of een mooie haarspeld (heb een favoriete chinese haarspeld die vaak bewonderd wordt.Kreeg hem ooit eens van mijn vriendin en draag hem nog steeds met plezier).Verder is nog belangrijk dat jij je haar goed verzorgt ongeacht je kleur en lengte.
Ik ben zelf geen type voor heel kort haar,of halflang of lang (niet tot mijn kont).Een paardenstaat draag ik geregeld maar let inderdaad ook op het totaalplaatje.Bij nette kleding vind ik een paardenstaat bijzonder goed bij passen.Vlechtjes draag ik nooit.Vaak draag ik ook een diadeem in mijn haar of een mooie haarspeld (heb een favoriete chinese haarspeld die vaak bewonderd wordt.Kreeg hem ooit eens van mijn vriendin en draag hem nog steeds met plezier).Verder is nog belangrijk dat jij je haar goed verzorgt ongeacht je kleur en lengte.
vrijdag 28 augustus 2009 om 12:26
Ik vind lang of kort haar heel persoonlijk en niet leeftijdsgebonden. Mits het verzorgd is en goed staat. Ik heb nu een bob, maar wil mijn haar weer tot op mijn schouders hebben, langer niet, want dat maakt me heel lijzig. Kort haar hou ik bij mezelf niet van, heb ik wel gehad, maar niet mijn ideaal. Ik heb zelf heel makkelijk haar, dik en golvend, en kan er alle kanten mee op. Ik ben alleen van de staartjes en het opsteken af. Dat heb ik nu zolang gedaan, en ben het helemaal zat, ik vind het me ook niet meer zo leuk staan als vroeger (ben nu 39, voel mezelf niet te oud ervoor hoor), maar ik vind los haar mij beter staan.
vrijdag 28 augustus 2009 om 16:07
Ik wordt kriegel van vrouwen die hun haar met zo'n gekleurde clip omhoog hebben, IEKS! Als je thuis poetst ala maar erover straat mee,nee! Echt zo burgertrutje Nederlands, bodywarmer erbij en klaar!
Leeftijd voor lang haar maakt weinig uit, het moet een mooie coupe zijn en niet alleen gebruikersgemak van laat maar groeien.
Leeftijd voor lang haar maakt weinig uit, het moet een mooie coupe zijn en niet alleen gebruikersgemak van laat maar groeien.
zaterdag 29 augustus 2009 om 14:58
Grijs haar staat soms zo prachtig, of het nu lang is of kort!
Zelf ben ik 42 en heb nu voor het eerst (sinds m'n 19e) geen haarverf in m'n haar om eens te kijken of ik al grijs wordt. Maar er is nog geen grijze haar te bekennen helaas!
En laat iedereen vooral z'n haar dragen zoals ze zelf mooi vindt, dan hebben we hopelijk een beetje variatie op straat!
Zelf ben ik 42 en heb nu voor het eerst (sinds m'n 19e) geen haarverf in m'n haar om eens te kijken of ik al grijs wordt. Maar er is nog geen grijze haar te bekennen helaas!
En laat iedereen vooral z'n haar dragen zoals ze zelf mooi vindt, dan hebben we hopelijk een beetje variatie op straat!
donderdag 3 juni 2010 om 12:20
donderdag 3 juni 2010 om 12:33
quote:katelin schreef op 29 augustus 2009 @ 14:58:
Hier kan ik me dus echt he-le-maal niets bij voorstellen.
Ik ben 49 en verf al jaren mijn haar. Wil geen grijs sprietje zien, ik vind het zo erg! Zullen we ruilen?
Hier kan ik me dus echt he-le-maal niets bij voorstellen.
Ik ben 49 en verf al jaren mijn haar. Wil geen grijs sprietje zien, ik vind het zo erg! Zullen we ruilen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 3 juni 2010 om 13:15
Ik ben 51 en verf sinds 2 jaar mijn sterk grijzende haar niet meer.
Heb het iets langer dan Jamie Lee Curtis op de foto hierboven.
Het bevalt mij erg goed. Sterker nog, ik vind het heerlijk ! Heel gemakkelijk om het na 20 jaar iedere twee maanden verven niet meer te hoeven doen en nog een stuk goedkoper ook.
Ik heb de kleuren van mijn garderobe en make-up iets aan mijn grijze haar aangepast en krijg vaak complimentjes.
Laatst vroeg iemand waar ik mijn haar zo mooi grijs liet verven...
Heb het iets langer dan Jamie Lee Curtis op de foto hierboven.
Het bevalt mij erg goed. Sterker nog, ik vind het heerlijk ! Heel gemakkelijk om het na 20 jaar iedere twee maanden verven niet meer te hoeven doen en nog een stuk goedkoper ook.
Ik heb de kleuren van mijn garderobe en make-up iets aan mijn grijze haar aangepast en krijg vaak complimentjes.
Laatst vroeg iemand waar ik mijn haar zo mooi grijs liet verven...
donderdag 3 juni 2010 om 13:21
Ik vraag me af wanneer ik moet beginnen aan m'n (grijze) permanentje?
Ben 43 jaar, heb het nu in laagjes lang (tot achter op de schouderbladen, voor op de schouder ongeveer) Draag het vaak in een clip, dat vind ik vaak netter dan een paardestaart, wat ik meer sportief vind staan. Bij mezelf dan! Met een clip vallen er meer laagjes los naast, die krullen wat en dat staat (in elk geval van voren) leuk, al zeg ik het zelf. Maarja, hiervoor lees ik dat het onverzorgd is, zo'n clip.
Kort haar zit ik weer over te denken, maar mijn haar heeft nogal een eigen mening over hoe het wil zitten en ik ben allergisch voor stylingsproducten. Met clip of elastiek zit in elk geval het grootste gedeelte waar ik het wil hebben
Ben 43 jaar, heb het nu in laagjes lang (tot achter op de schouderbladen, voor op de schouder ongeveer) Draag het vaak in een clip, dat vind ik vaak netter dan een paardestaart, wat ik meer sportief vind staan. Bij mezelf dan! Met een clip vallen er meer laagjes los naast, die krullen wat en dat staat (in elk geval van voren) leuk, al zeg ik het zelf. Maarja, hiervoor lees ik dat het onverzorgd is, zo'n clip.
Kort haar zit ik weer over te denken, maar mijn haar heeft nogal een eigen mening over hoe het wil zitten en ik ben allergisch voor stylingsproducten. Met clip of elastiek zit in elk geval het grootste gedeelte waar ik het wil hebben
Later is nu
donderdag 3 juni 2010 om 13:24
Alles valt en staat met de verzorging. Mooi verzorgd lang haar, goed geknipt/gestijld/evt. geverfd, kan heel mooi zijn bij oudere dames. Evenals kort haar. Gaat om het verzorgde totaalplaatje.
Als je ouder wordt en in de overgang komt kan het wel zo zijn dat je haar dunner en dor wordt. Dan kan lang haar soms niet meer zo mooi vallen, maar dan kun je bv. altijd nog voor een mooie bob gaan.
Bijna iedereen kan er mooi en goed uitzien, als je jezelf maar verzorgt... dat laatste vind ik nogal eens ontbreken bij iets oudere dames (bergschoenen/fleece trui/kort kapsel gebeuren). Ben ik persoonlijk geen fan van. Als ik mezelf op een dag niet meer goed en mooi verzorg dan gaat er iets niet goed met mij!
Als je ouder wordt en in de overgang komt kan het wel zo zijn dat je haar dunner en dor wordt. Dan kan lang haar soms niet meer zo mooi vallen, maar dan kun je bv. altijd nog voor een mooie bob gaan.
Bijna iedereen kan er mooi en goed uitzien, als je jezelf maar verzorgt... dat laatste vind ik nogal eens ontbreken bij iets oudere dames (bergschoenen/fleece trui/kort kapsel gebeuren). Ben ik persoonlijk geen fan van. Als ik mezelf op een dag niet meer goed en mooi verzorg dan gaat er iets niet goed met mij!
donderdag 3 juni 2010 om 13:26
[quote]Groll schreef op 03 juni 2010 @ 10:46:
Wat is er mis met halflang haar. Zelfs bejaarde mensen kunnen dat nog dragen.
Boven de 35 moet je je niet meer aan de emo style wagen maar verder, als je zelf je foto nog prettig vindt om naar te kijken, moet je doen wat je wil.[/quote]
Wat is dat? Ben benieuwd... ben boven de 35 en het stuk van het dorp hier
Boven de 35 moet je je niet meer aan de emo style wagen maar verder, als je zelf je foto nog prettig vindt om naar te kijken, moet je doen wat je wil.[/quote]
Wat is dat? Ben benieuwd... ben boven de 35 en het stuk van het dorp hier

donderdag 3 juni 2010 om 13:30
Ik ben 32 en heb lang, kaarsrecht, fijn, (naturel) blond haar. Ik draag het in een paardestaart, creatieve knot, los, met een haarband/spelde of opgestoken. Geen blonde haar op mijn hoofd die er aan denkt om het af te knippen. Ik kan geen kort kapsel bedenken wat geschikt is voor mijn haar of bij mijn hoofd. Mijn kapper raadt het overigens ook af
donderdag 3 juni 2010 om 13:35
Als je super-super-supermooi dik golvend haar hebt en je ziet er voorderest ook goed uit, waarom niet?
Bij bijvoorbeeld Wendy van Dijk staat het lange haar voor geen meter. Ze heeft een oud hoofd, vaak mager in haar gezicht en te bruin. Dat lange haar maakt haar armoedig en duf. Ze zal er frisser en jonger uitzien als de schaar erin gaat. Schouderlengte moet het worden.
Bij bijvoorbeeld Wendy van Dijk staat het lange haar voor geen meter. Ze heeft een oud hoofd, vaak mager in haar gezicht en te bruin. Dat lange haar maakt haar armoedig en duf. Ze zal er frisser en jonger uitzien als de schaar erin gaat. Schouderlengte moet het worden.
donderdag 3 juni 2010 om 13:35
Ik ben 51, en heb nog altijd schouderlang haar, met slagen. Waar je echt op moet letten, is dat het goed wordt verzorgd, en het niet van dat touwige, droge 'oudemeisjeshaar' wordt. Dus goed behandelen, regelmatig punten knippen e.d. Nu ik ouder word, merk ik dat mijn haar een intensievere verzorging nodig heeft dan 'vroeger' en ook dat het sneller pluist
Ik werk eens in de twee maanden alleen de uitgroei wat bij met een milde kleurspoeling.
Ik werk eens in de twee maanden alleen de uitgroei wat bij met een milde kleurspoeling.
donderdag 3 juni 2010 om 21:27
quote:Ddi schreef op 03 juni 2010 @ 13:26:
Wat is dat? Ben benieuwd... ben boven de 35 en het stuk van het dorp hier Ik zit hier met dezelfde vraag. Ik laat mijn haar sinds een jaar weer groeien na een hele periode bob te hebben gehad.Het is nu ruim over mijn schouder maar het mag van mij nog wel wat langer.
Wat is dat? Ben benieuwd... ben boven de 35 en het stuk van het dorp hier Ik zit hier met dezelfde vraag. Ik laat mijn haar sinds een jaar weer groeien na een hele periode bob te hebben gehad.Het is nu ruim over mijn schouder maar het mag van mij nog wel wat langer.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
donderdag 3 juni 2010 om 21:47