Wanneer te oud voor lang haar
dinsdag 9 december 2008 om 08:50
Ja, ik weet het...iedereen moet het zelf weten.
Je bent zo oud als je je voelt etc.
Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.
Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.
Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....
Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?
Je bent zo oud als je je voelt etc.
Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.
Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.
Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....
Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?
dinsdag 9 december 2008 om 08:54
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Ik heb lang dik haar tot over de middel, blond/donkerblond. Ook wel vaak in een staart als ik met zoontje thuis ben. Ik denk ook vaak; wanneer kan het echt niet meer. Maar mijn haar is zo ongeschikt voor een kort kapsel vanwege de dikte ervan. En ik krijg nog wel vaak complimenten dat ik zo mooi haar heb. Dus ik kan je niet echt antwoord geven. Ik ben trouwens bijna 35.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 9 december 2008 om 08:54
Moeilijk, is van zoveel dingen afhankelijk.
Ik vind geblondeerd lang haar bijvoorbeeld snel ordinair ogen. Verder vind ik dat lang haar ook gewoon goed verzorgd moet worden, dus elke 6-8 weken naar de kapper.
Mooi verzorgd, goede coupe en/of mooi opsteken maken het verschil....
Heb zelf ook lang gebruld dat je lang haar boven de 30 moet afknippen maar die leeftijdsgrens is natuurlijk flauwekul. Kijk in de spiegel en wees eerlijk. Vind je het zelf mooi? Wat wil je uitstralen?
Ik vind geblondeerd lang haar bijvoorbeeld snel ordinair ogen. Verder vind ik dat lang haar ook gewoon goed verzorgd moet worden, dus elke 6-8 weken naar de kapper.
Mooi verzorgd, goede coupe en/of mooi opsteken maken het verschil....
Heb zelf ook lang gebruld dat je lang haar boven de 30 moet afknippen maar die leeftijdsgrens is natuurlijk flauwekul. Kijk in de spiegel en wees eerlijk. Vind je het zelf mooi? Wat wil je uitstralen?
dinsdag 9 december 2008 om 08:57
Ben geen topstyliste ( wat mijn eigen haar betreft) dus ga echt niet elke ochtend met de fohn in de weer. Heb dik en zwaar haar.. Maar wel kort. Ideaal!!
's Ochtends beetje wax of gel erin en klaar! ( tuurlijk soms wil het voor geen meter zitten)
Ben 28 zoals je al kon zien.
En ik vind lang haar bij een ander ook mooi, mits goed verzorgd.( zie ook dame hiernaast, vind ik mooi!)
's Ochtends beetje wax of gel erin en klaar! ( tuurlijk soms wil het voor geen meter zitten)
Ben 28 zoals je al kon zien.
En ik vind lang haar bij een ander ook mooi, mits goed verzorgd.( zie ook dame hiernaast, vind ik mooi!)
dinsdag 9 december 2008 om 08:58
ik vind het idd afhangen van hoe het haar gedragen word als het lang is.
oude dames met een mooie grijze knot vind ik mooi maar als het sluik langs het hoofd hangt weer niet.
32 jaar vind ik dan toch wel jong hoor dus niet de leeftijd om het af te moeten knippen als je dat bedoeld.
Het ligt ook wel een beetje aan het model soms helpt het al als het wat in (lange) lagen is geknipt zodat je er wat meer model in krijgt en je dus niet altijd met een staartje hoeft te lopen om er toch leuk uit te zien.
ik heb trouwens nu meer werk met mijn kortere haar dan dat ik had met het lange.
maar het moeilijk om hier een oordeel over te geven of het wel of niet meer kan terwijl je niks kan zien. MIsschien dat je het eens aan vrienden of kennissen kan vragen wat zij daarvan vinden.
de een staat met 85 nog mooi met lang haar de ander niet met 35...ik noem maar wat..
oude dames met een mooie grijze knot vind ik mooi maar als het sluik langs het hoofd hangt weer niet.
32 jaar vind ik dan toch wel jong hoor dus niet de leeftijd om het af te moeten knippen als je dat bedoeld.
Het ligt ook wel een beetje aan het model soms helpt het al als het wat in (lange) lagen is geknipt zodat je er wat meer model in krijgt en je dus niet altijd met een staartje hoeft te lopen om er toch leuk uit te zien.
ik heb trouwens nu meer werk met mijn kortere haar dan dat ik had met het lange.
maar het moeilijk om hier een oordeel over te geven of het wel of niet meer kan terwijl je niks kan zien. MIsschien dat je het eens aan vrienden of kennissen kan vragen wat zij daarvan vinden.
de een staat met 85 nog mooi met lang haar de ander niet met 35...ik noem maar wat..

dinsdag 9 december 2008 om 09:00
Wees blij met je lange haar. Wat kan jou het nou schelen tot welke leeftijd dat kan. Als je mooi haar hebt en een goed model dan kan het altijd.
Ik heb mijn hele leven al lang haar willen hebben. Ik heb dit jaar nog een poging gedaan om het te laten groeien. Helaas, zodra het bij mij op mijn schouders hangt dan ziet het er armoedig uit, dus ik heb het weer laten knippen. Nu zit het weer goed.
Ik ben 46.
Ik heb mijn hele leven al lang haar willen hebben. Ik heb dit jaar nog een poging gedaan om het te laten groeien. Helaas, zodra het bij mij op mijn schouders hangt dan ziet het er armoedig uit, dus ik heb het weer laten knippen. Nu zit het weer goed.
Ik ben 46.
dinsdag 9 december 2008 om 09:03
Ik zie ook niet in dat er een leeftijdsgrens voor lang haar zou moeten zijn. Ik ben 36, heb lang krullend haar en omdat het sinds een aantal jaar dunner en sluiker aan het worden is heb ik het vaak opgestoken. In een handomdraai gedaan en het ziet er heel klassiek uit. Ik zie me er al oud en grijs mee worden

Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 9 december 2008 om 09:05
Bij mij staat kort haar gewoon niet, ik weet niet hoe het zal zijn als ik 60 ben, maar zelfs een staart vind ik niet leuk staan bij mij.
Op TV zie ik vaak zat nog dames met lang(er) haar en de 40 ruim gepasseerd en dat vind ik dan weer helemaal niet lelijk.
Dus het moet wel gewoon kunnen denk ik, hoewel je er waarschijnlijk steeds meer tijd aan kwijt bent om het verzorgd te houden.
ik ben ook 35 en mijn haar is blond half lang
(precies zoals mijn avatar)
Op TV zie ik vaak zat nog dames met lang(er) haar en de 40 ruim gepasseerd en dat vind ik dan weer helemaal niet lelijk.
Dus het moet wel gewoon kunnen denk ik, hoewel je er waarschijnlijk steeds meer tijd aan kwijt bent om het verzorgd te houden.
ik ben ook 35 en mijn haar is blond half lang
(precies zoals mijn avatar)
dinsdag 9 december 2008 om 09:07
Zelfs bij iemand van 18 jaar kan lang haar niet mooi staan terwijl iemand van 40 het prachtig kan hebben, het ligt aan de conditie, je vorm van je gezicht etc... Zelf ben ik 29 jaar en heb ik lang stijl rood haar en krijg veel complimenten dat het zo mooi glanst
anoniem_32568 wijzigde dit bericht op 09-12-2008 09:09
Reden: 29 jaar en niet fatsoenlijk kunnen schrijven :)
Reden: 29 jaar en niet fatsoenlijk kunnen schrijven :)
% gewijzigd
dinsdag 9 december 2008 om 09:09
Ik ben 39 en heb lang, dik en sluik haar. Tot net boven mijn bh-bandje. Ik draag het vaak los of in een staart, of met een klem opgestoken. Ik moet zeggen, een hoge paardenstaart vind ik alleen nog staan als ik goed geslapen heb, anders zie ik eruit als een oud jong meisje (vind ik, anderen denken er anders over). Een lage staart die evt. weer vastgestoken is, kan altijd. Ik zou niet weten waarom ik het af zou moeten knippen. Ik ben van plan om minstens 80 te worden, zou ik dan minstens de helft van mijn leven verplicht moeten zijn om het kort te dragen? Lang haar is vooral een kwestie van past het bij je gezichtsvorm, bij je uitstraling, bij de structuur van je haar. Neem nou de Grace Kellyrol, dat is toch (leef)tijdloos?

dinsdag 9 december 2008 om 09:16
Kort haar hoeft niet meteen een bot geknipt pottenkapsel te worden. Als je het af laat knippen, ga dan naar een goeie kapper. Het is de boedeling dat je mooier wordt, niet mannelijker.
Ik vind niks erger dan sliertig haar wat hangt te hangen. Zó fantasieloos en lelijk. Er is niks mooi aan sluik haar in een lage staart. Als je iets leuks en creatiefs met je haar doet, óf je hebt krullen, dan vind ik lang haar mooi.
Ik vind niks erger dan sliertig haar wat hangt te hangen. Zó fantasieloos en lelijk. Er is niks mooi aan sluik haar in een lage staart. Als je iets leuks en creatiefs met je haar doet, óf je hebt krullen, dan vind ik lang haar mooi.
dinsdag 9 december 2008 om 09:30
Met stijl vooral naar voren hangend haar staat bij mij alles langer dan op schouderlengte enorm armoeig dus ik heb halflang haar. Ik heb wel de indruk dat zoiets echt specifiek om lang haar gaat, zegmaar minstens lengte van dat muisje (nee geen typfout) in paars hiernaast.
Een gracekellyrol is leeftijdsloos in een niet zo positieve manier wat mij betreft voor de drager onder de 40, zo'n ding is zo tuttig dat je gelijk een leeftijdsloze nietsigheid krjgt (tja qua hoofd is ze 20 maar met dat haar zou ze ook 35 kunnen wezen) Geen aanrader tenzij gecombineerd met een galajurk dus. Voor 'grande dames' kan het dan weer wel.
Een gracekellyrol is leeftijdsloos in een niet zo positieve manier wat mij betreft voor de drager onder de 40, zo'n ding is zo tuttig dat je gelijk een leeftijdsloze nietsigheid krjgt (tja qua hoofd is ze 20 maar met dat haar zou ze ook 35 kunnen wezen) Geen aanrader tenzij gecombineerd met een galajurk dus. Voor 'grande dames' kan het dan weer wel.
dinsdag 9 december 2008 om 09:36
Mwah, ik denk dat de gkrol ook ligt aan het soort werk dat je doet. Zo'n rol in je haar als je achter een receptie zit of een andere representatieve functie hebt, doet het ook goed als je 30 bent hoor. Als je er een beetje leuk bij opgemaakt bent en je hebt bijvoorbeeld highlights in je haar, staat het gewoon verzorgd. In een hippe boetiek, in de supermarkt of achter een bar zou ik het weer niet doen. Als serveerster weer wel, komen er tenminste ook geen lange haren in het eten.

dinsdag 9 december 2008 om 09:40
dinsdag 9 december 2008 om 09:42
Nou ik denk dat 50 toch wel een grens is. Haar wordt dunner bovenop en als het dan lang is trekt het naar beneden, vooral bij de 1 lengte kapsels. Dat is dan ook de reden dat de oudere dames altijd wat kortere plukken bovenop hebben. En als je dan kortere plukken hebt, dan steekt het weer moeilijker op, want die korte plukken halen het niet......maar er zijn uitzonderingen en soms zie je ineens iemand van dik in de 60 met mooi schouderlang haar. Dus tja, het hangt er van af.
dinsdag 9 december 2008 om 09:43
Het ligt helemaal aan het kapsel... als je een smaakloos kapsel hebt (waar ik dan aan denk is donkerblond, dof, lang, sluik en alles op 1 lengte) zou ik het lekker pittig kort knippen. Maar ik vind verzorgd, glanzend lang haar super mooi, voor elke leeftijd!
Ik ben 31 en heb rood haar tot net boven mijn bh bandje in laagjes met een 70's pony en ik ben niet van plan het ooit kort te knippen, daar heb ik de kop niet voor.
Ik ben 31 en heb rood haar tot net boven mijn bh bandje in laagjes met een 70's pony en ik ben niet van plan het ooit kort te knippen, daar heb ik de kop niet voor.
dinsdag 9 december 2008 om 09:46
dinsdag 9 december 2008 om 09:50
Het ligt denk ik ook aan je haar..
Mijn moeder heeft echt heel erg dik, zwaar, golvend haar en ze draagt het tot net over haar schouder, soms in een staart..dan weer opgestoken en dan weer los. Haar haar wordt helemaal nog niet dunner bovenop en grijze haren heeft ze er maar een paar van (en toch is ze al bijna 55!).
Zelf kan ik mij nog niet voorstellen dat ik mijn lange krullen er ooit helemaal afknip :-S
Dus...Denk dat het aan je haar en jezelf ligt. Doe lekker waar jij zin in hebt en hang dat niet op aan een leeftijd!
Mijn moeder heeft echt heel erg dik, zwaar, golvend haar en ze draagt het tot net over haar schouder, soms in een staart..dan weer opgestoken en dan weer los. Haar haar wordt helemaal nog niet dunner bovenop en grijze haren heeft ze er maar een paar van (en toch is ze al bijna 55!).
Zelf kan ik mij nog niet voorstellen dat ik mijn lange krullen er ooit helemaal afknip :-S
Dus...Denk dat het aan je haar en jezelf ligt. Doe lekker waar jij zin in hebt en hang dat niet op aan een leeftijd!
Perfectionisme is niet perfect...
dinsdag 9 december 2008 om 09:51
ah!die vraag stel ik mijzelf ook regelmatig.ik ben 40 plus,meer richting 50(slik)
Ik heb lang haar,niet meer tot aan mijn middel,maar nog wel over mijn bh bandje...Mijn haar is goed verzorgt,draag het vaak los,of ik steek het op.Maar toch is er ergens een stemmetje die zegt,he afknippen die handel je haar past niet meer bij je leeftijd..Grrr.Kort haar heb ik 1 keer gehad,sjonge wat voelde ik me ongelukkig...Dus,wat is wijsheid.
Ik heb lang haar,niet meer tot aan mijn middel,maar nog wel over mijn bh bandje...Mijn haar is goed verzorgt,draag het vaak los,of ik steek het op.Maar toch is er ergens een stemmetje die zegt,he afknippen die handel je haar past niet meer bij je leeftijd..Grrr.Kort haar heb ik 1 keer gehad,sjonge wat voelde ik me ongelukkig...Dus,wat is wijsheid.
dinsdag 9 december 2008 om 10:49
Over het algemeen vind ik niet dat je een leeftijd aan haardracht moet koppelen. Je hebt lang haar en lang haar.
Lang haar dat tot aan je middel reikt en dagelijks in een fantasieloze staart wordt gedaan, daar zou ik iets aan doen.
(Ik krijg er altijd van die zwartekousenkerk associaties mee). Knip er 30 cm vanaf en laat het in een goede coupe knippen. Ziet er een stuk hipper uit.
Sophia Loren is denk ik ook wel een goed voorbeeld van wat langer haar, wat er toch geweldig verzorgd en mooi uitziet.
http://img.dailymail.co.u.../sophiaDM2208_468x444.jpg
Over het algemeen vind ik, als het er maar verzorgd uitziet. Regelmatig een goede knipbeurt enz.
Ik heb zelf halflang, dik haar met wat slag erin tot over mijn schouders, ik peins er niet over om het af te knippen. Kort haar staat mij gewoon niet. Ik ben 38. Ik laat het wel iedere 4 maanden in een hele goede coupe knippen die mooi om mijn gezicht valt.
Lang haar dat tot aan je middel reikt en dagelijks in een fantasieloze staart wordt gedaan, daar zou ik iets aan doen.
(Ik krijg er altijd van die zwartekousenkerk associaties mee). Knip er 30 cm vanaf en laat het in een goede coupe knippen. Ziet er een stuk hipper uit.
Sophia Loren is denk ik ook wel een goed voorbeeld van wat langer haar, wat er toch geweldig verzorgd en mooi uitziet.
http://img.dailymail.co.u.../sophiaDM2208_468x444.jpg
Over het algemeen vind ik, als het er maar verzorgd uitziet. Regelmatig een goede knipbeurt enz.
Ik heb zelf halflang, dik haar met wat slag erin tot over mijn schouders, ik peins er niet over om het af te knippen. Kort haar staat mij gewoon niet. Ik ben 38. Ik laat het wel iedere 4 maanden in een hele goede coupe knippen die mooi om mijn gezicht valt.