Mode & Beauty alle pijlers

Wanneer te oud voor lang haar

09-12-2008 08:50 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het...iedereen moet het zelf weten.

Je bent zo oud als je je voelt etc.

Maar goed...als ik oudere dames zie met lang (los) haar dan gaat het bij ook wel kriebelen (denk heks van stiefmoeder, haha). Ook het staartje in de nek is zo fantasieloos en vaak makkelijk/slordig.

Bij hele oude klassieke dames met grijs haar en mooi opgestoken vind ik het wel weer kunnen.

Ik ben aan het kijken wat ik nu ga doen. Heb lang zwart recht haar tot halverwege mijn rug. Ben 32 en mijn man vindt lang haar niet mooi. Helaas maar al te vaak in staart. Maar ik ben ook niet zo'n föhn- en stylingtype....

Wanneer vinden jullie lang haar echt niet meer kunnen?
quote:emmenn schreef op 03 juni 2010 @ 13:35:

Als je super-super-supermooi dik golvend haar hebt en je ziet er voorderest ook goed uit, waarom niet?

Dat zijn nogal wat voorwaarden
Iemand tips om van een uitgedroogde bos geverfd haar weer een prachtige glanzende waterval te maken?
Ik denk trouwens dat het haar van Wendy van Dijk ook nog eens vol zit met extensions,maar ze heeft er een ouwe kop door en te blond!
quote:honnieponnie schreef op 04 juni 2010 @ 09:25:

Iemand tips om van een uitgedroogde bos geverfd haar weer een prachtige glanzende waterval te maken?

Ik zie regelmatig een leuke reclame voorbij komen van Andrelon?

Tevens kan je ook eens googlen bij grootmoeders tips (iets met olie erin?)
Volgens mij heb ik alles uit de drogisterij al geprobeerd. Werkt niet. Ik heb heel dik krullend haar dat door het vele verven (aaaargh......al heel vroeg grijs!) heel dof is geworden.
Wat bij mij heel erg heeft gewerkt toen het niet goed ging met mijn haar waren die swartzkopf kuurtjes die je moet opwarmen. Hete handdoek om mijn haar en meer dan 2 uur laten zitten. En dat 3 x per week.

Ik heb nu weer heel dik en veel haar, tot over mijn BH band en verf wel elke 2 maanden (ben blond van nature en verf het diep bruin/zwart, waardoor het lijkt alsof ik kaal wordt bij uitgroei).

Oh ja..ik ben 37. En als er ook maar iemand met een schaar naar mij wijst dan issie door dezelfde schaar zijn vingers niet meer zeker.
Ik heb kort haar gehad, maar dat stond me echt niet. Dus hou ik het lang. En vaak in een knotje, staart of opgestoken, want als ik het een tijdje los laat hangen, gaat het slierten. Ik ben 31.
quote:Superhuisvrouw schreef op 04 juni 2010 @ 10:40:

Ik denk trouwens dat het haar van Wendy van Dijk ook nog eens vol zit met extensions,maar ze heeft er een ouwe kop door en te blond!Heb je een plaatje ??
Dit is volgens mij zo typisch iets ´Hollands´; je haar kort knippen na je 30ste...Wie heeft dat in godsnaam ooit verzonnen? Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt! Een coupe moet niet aan leeftijd gebonden zijn.
Honnieponnie, heb je wel eens producten van Sebastian geprobeerd voor je uitgedroogde coupe? Ik gebruik altijd potion 9 (met allerlei oliën) na het wassen en mijn (ook geverfde) haar glanst altijd heel mooi en het is ook nog eens een stylingproduct.

Ze hebben ook heerlijke maskers voor droog/krullen/gekleurd haar.

De producten zijn alleen bij de (betere) kappers te koop maar je kunt ze ook online bestellen.

Succes ermee!

On topic: lang haar kan mooi zijn tot je 80e, als het bij je past.
Dit is de emo style, met pieken en happen eruit:

quote:honnieponnie schreef op 04 juni 2010 @ 09:25:

Ik zou zeggen oliebehandelingen. Als je een uurtje niks te doen hebt neem je wat olie, wrijft het uit over je handen en smeert het over je haren. Dan laat je het een poos zitten (het liefste ermee slapen) en wast je haren.

Je kan ook een drupje door je pasgewassen haar verdelen en dat laten zitten.

Het soort olie maakt niet uit, als het maar geen visolie of gebruikte frituurolie is.

Verder zijn er producten in sprays die je kan kopen.
[quote]La vie schreef op 04 juni 2010 @ 12:27:

Dit is volgens mij zo typisch iets ´Hollands´; je haar kort knippen na je 30ste...Wie heeft dat in godsnaam ooit verzonnen? J

Ja, heel erg zonde vaak! Vind kort haar alleen leuk als het echt goed geknipt is en met een goeie styling plus een mooi koppie erbij.

Met lang haar kan je een iets minder mooi koppie nog wat leuker maken ;)

Oh, is dat de emostijle? Nou, vind ik wel leuk! Maar ik ben boven de 35 dus dan mag het niet meer toch???
Ik ben helemaal strafbaar, bijna 48 en dan haar wat (ik durf het bijna niet te zeggen hier) bijna mijn schouders raak. Daarbij is het nog asblond geverfd. Morgen toch maar kort pittig en donkerrood!
Ligt er ook aan wat voor haar iemand heeft,als het al aan de dunne kant is en het hangt sluik langs het gezicht,vind ik het al gauw lijzig staan..Want dan zit er ook geen model in, ken niemand die na zijn 30 ste het haar heeft laten kort wieken en rood verfde.

Dus dat valt ook wel mee. I
quote:plompiedom schreef op 04 juni 2010 @ 12:06:

[...]

Heb je een plaatje ??Nee .
quote:lammy schreef op 04 juni 2010 @ 21:48:

Ik ben helemaal strafbaar, bijna 48 en dan haar wat (ik durf het bijna niet te zeggen hier) bijna mijn schouders raak. Daarbij is het nog asblond geverfd. Morgen toch maar kort pittig en donkerrood!Hmmmm....eigenlijk wel hè
Pooky, Paulo en Groll: bedankt voor de tips. 3x per week een oliemasker gaat niet lukken. Ik zal eens op de potion 9 gaan googlen (heb nu wel steeds "love potion no 9" in mijn hoofd.....)

Gaan slapen met olie in het haar lijkt me toch ook niet zo lekker. Krijg je hier geen pukkels en smerige slopen van?

Zo zeg, wel een beetje aan de prijs die Sebastian. Ik ga toch eens wat bestellen, vind het zo lelijk die doffe haren. Komt waarschijnlijk ook door het vele verven maar net als bij Pooky lijkt het alsof ik kaal wordt als ik de uitgroei niet op tijd bijwerk. Geen gezicht.
Ik vind lang haar bij sommige vrouwen zo onverzorgd. Ik heb collega's van in de veertig die hun haar opsteken met een klem of zo. Je kunt er vlgs mij verder weinig mee. Zo fantasieloos. Ik denk dat ze al jaren lang haar hebben en niet anders gewend zijn. Of het mag niet er af van hun man

Lang grijs haar vind ik helemaal niets.

Ik ben 33 en heb een korte coupe. Ik word vaak een stuk jonger geschat dan ik ben
quote:emmenn schreef op 03 juni 2010 @ 13:35:

Als je super-super-supermooi dik golvend haar hebt en je ziet er voorderest ook goed uit, waarom niet?

Bij bijvoorbeeld Wendy van Dijk staat het lange haar voor geen meter. Ze heeft een oud hoofd, vaak mager in haar gezicht en te bruin. Dat lange haar maakt haar armoedig en duf. Ze zal er frisser en jonger uitzien als de schaar erin gaat. Schouderlengte moet het worden.

Dat vind ik vaak ook nog een idee,halflang.Het moet dan niet altijd

per se helemaal eraf.Ja,het is juist goed dat er verschillende opties

zijn.Een kort koppie haar staat me gewoon echt niet omdat het me erg jongensachtig eruit laat zien.Mijn moeder heeft halflang

haar en bij haar zou het er evenmin uitzien (het hele korte dus).

Types verschillen en uiteraard moet je natuurlijk je haar ook gewoon goed verzorgen.
Zit er een leeftijdsgrens op lang haar?? Dat is echt nieuws voor me
Nee joh gekkie, tuurlijk niet. Er zit wel een grens aan tot wanneer het mooi valt en wanneer niet meer. En meestal val het gewoon niet mooi tot je 90e. Das de natuur.
owwww gelukkig, ik ben ook 32 en dacht even dat ik de kortekapselsgestapo ter nauwernood was misgelopen
Ik zeg altijd maar, iedereen moet zelf weten hoe hij of zij haar haar draagt. Persoonlijk vind ik kort haar maar bij heel weinig mensen leuk staan en bij de meesten zit het waardeloos, je kijkt altijd op hun hoofdhuid en bij de kruin zit het lekker plat door het slapen. maar als iemand toch happy is met kort haar, goed toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven