Mode & Beauty alle pijlers

warm-weer combi's

28-06-2010 10:31 24 berichten
met dit warme weer vind ik het altijd heel moeilijk

te bedenken wat ik aan moet.

ik trek bij 30 graden echt geen spijkerbroek aan,

maar wil het wel een beetje fatsoenlijk houden als ik werk uiteraard.

zijn we bij dit weer veroordeeld tot jurkjes (wat ik echt geen ramp vind maar niet iedere dag) of heeft iemand nog andere ideetjes/plaatjes/enz??
ik kan op mijn werk niet eens korte mouwen en korte broeken/jurkjes/hemdjes aandoen vanwege al mijn tattoos.

Ik hou het bij linnen broeken, bloesjes met mouwen tot aan de elleboog, sneakers.

Het is best te doen.

Dat het 30 graden is wil nog niet zeggen dat mensen halfnaakt op kantoor rond moeten lopen, vind ik

(Ik heb zo'n collega gehad, die had doorschijnende linnenbroeken aan, met een riante string eronder en dan een haltertopje zonder BH ''want het was zoooooo warm'' en dan drapeerde ze zich zo'n beetje op elk bureau waar een man aan zat....werkelijk verschrikkelijk)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist blij dat wij gewoon jurkjes en rokken aan kunnen trekken, sandalen of pumps.

Een man is toch al snel veroordeeld tot lange broeken en dichte schoenen als hij er enigszins representatief uit wil zien.

Maar linnen broeken zijn natuurlijk een goed alternatief.
Oh! Verschrikkelijk Kaatje, zo'n collega, hahaha!

Ik hou het bij blouses of shirtjes met korte mouwen, rokjes, jurkjes met mouwen en dichte schoenen.

Ik werk helaas niet in een strandtent dus minder stof dan dit is echt not done.
Ik vind het ook een ramp. Ik heb wel leuke jurkjes meer geen van alle geschikt voor op kantoor.

Nu een witte rok aan maar ik weet eigenlijk nooit war ik daar op moet.

Donderdag heb ik een sollicitatie. Iemand een idee? Anders strijk ik een vouw in mijn witte linnen broek.
Ik zit op mijn werk. Ik heb aan een linnenachtig wijde tuniek/jurkje met wijde hals en halflange mouwen. Het schijnt niet door! Daaronder een legging tot net over de knie. En je kan het raar vinden maar ik heb mijn enkellaarsjes aan. Ik kan absoluut niet op pump of schoenen lopen met warm weer dan heb ik na een uur al geen voeten meer. Slippers en gympen vind ik niet kunnen op kantoor. En ik ben een echte laarzenfreak dus voor mij lekker laarsjes aan.
Heerlijk, jurkjes aan, maar ik heb er niet genoeg helaas.

Dus ik doe mijn gewone "werkbroeken" aan, met een luchtig topje erop (van dat voile-achtige materiaal, met een hemdje eronder natuurlijk), of gewoon iets met korte mouwen.

Op kantoor is het sowieso vrij koel, dus prima te doen verder.
ik heb een stuk of 5 zomerjurkjes. Prima, netjes, luchtig en ideaal voor zomerweer.

Een mooie lange linnen broek kan ook prima met warm weer.
Hier ook een dilemma vanmiddag een crematie en weet echt niet wat ik aan moet.

Kunnen korte mouwen of toch liever driekwart ?

Doe wel een lange broek aan of zou een jurk over de knie ook kunnen moeilijk dit.
Ik heb een t-shirt aan en een witte skinny jeans met gympen. Ben zelfstandige, kan dus lekker zelf bepalen wat ik aan doe.
quote:beautyfly schreef op 28 juni 2010 @ 10:46:

Ik zit op mijn werk. Ik heb aan een linnenachtig wijde tuniek/jurkje met wijde hals en halflange mouwen. Het schijnt niet door! Daaronder een legging tot net over de knie. En je kan het raar vinden maar ik heb mijn enkellaarsjes aan. Ik kan absoluut niet op pump of schoenen lopen met warm weer dan heb ik na een uur al geen voeten meer. Slippers en gympen vind ik niet kunnen op kantoor. En ik ben een echte laarzenfreak dus voor mij lekker laarsjes aan.

Ik ook, heb een paars zomerjurkje aan,met daaronder bruine suede laarzen. wel blote benen.

Op slippers kan ik niet lopen zonder mijn nek te breken, en ik vind hetwel leuk uitzien, en zo veel warmer zijn laarzen niet als je verder luchtig gekleed bent.

Ik heb met dit weer wel een probleem met topjes,ik heb cupmaat 80f,en dan zijn topjes al snel te ordinair,of mijn enorme brede minimizer bh bandjes komen er onderuit.
Hier mogen we erg casual dus heb een stoere spijkerbroek aan tot net over de knie, een shirtje met korte mouwen en teenslippers (die laatste zijn wel tegen de regels, maar er lopen meer dames met slippers rond dan zonder!)
Ik heb een rok tot op de knie, een hemdje en een gilet aan. Vanmorgen ook nog een legging (legitiem, vanwege het fietsen met 2 kinderen), maar die heb ik inmiddels uitgetrokken. Door het gilet is het hemdje niet te bloot, maar het is wel lekker luchtig.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Heb een zwart/wit halterzomerjurkje die op de knie valt en waar ik een bolero met hele korte mouwtjes op heb voor overleggen, nu aan mijn bureau zit ik zonder bolero. Heb er zwarte pumps onder aan.. nja nu uit dus

Verder twee rokjes tot op de knie met nette shirts/bloesjes, soms dichte soms open pumps (hangt van de combinatie en kleuren af).

En dat was het. Ik moet ook nodig wat shoppen haha, want de hitte gaat aanhouden En nee ik ga ook niet in lange broeken zitten, juist niet in linnen. Dan heb je zo'n riante zweetplek als je opstaat!
anoniem_86765 wijzigde dit bericht op 28-06-2010 15:45
Reden: polero? nee bolero
% gewijzigd
Laarzen nu?? Pfffoeeeeeeee.... *hijg* *zweet*
quote:leyla abla schreef op 28 juni 2010 @ 10:54:

Hier ook een dilemma vanmiddag een crematie en weet echt niet wat ik aan moet.

Kunnen korte mouwen of toch liever driekwart ?

Doe wel een lange broek aan of zou een jurk over de knie ook kunnen moeilijk dit.Ligt aan je gezelschap maar ik vind het wel kunnen. Zelfs zwart zou niet hoeven, als je het maar sober houdt.
Leyla, ik vind een jurk wel kunnen, als het maar een nette is.

Ik draag heel graag rokjes en jurkjes, dus ik bof. Sta in het onderwijs, dus hoef niet op heel net. (Nadeel is dat veel kantoren een airco hebben, wij niet.) Ik let wel altijd op dat ik fatsoenlijk kan bukken zonder dat mijn borsten eruit vallen, dat de rokjes niet te kort zijn zodat ik ook nog makkelijk kan bewegen en ik draag eigenlijk geen teenslippers. Ik weet niet of het zou mogen, het is nooit verboden, maar ik vind het zelf niet zo representatief. Ik heb wel nettere slippers/sandaaltjes die ook heel open zijn, dus die draag ik tijdens mijn werk als het heel warm is.
...
Kleding vind ik met dit weer nog niet zo'n probleem, maar schoenen???

Laarzen vind ik te warm, slippers mogen niet in de keet en vanwege (erg vroege) overgang houd ik zoveel vocht vast dat sandaaltjes of pumps 's middags in mijn voeten snijden.

Gelukkig mag ik wel gympen aan, maar dat vind ik ook niet elke dag representatief. (eigenlijk helemaal niet op 't werk, maar je moet wat!)
Huts!
schoenen vind ik nou niet zo'n ramp;

ik doe overal mijn birky's bij aan.

zo heerlijk dat ik die weer aan kan....

had vorige week onder het motto 'stylisch verantwoord'

ook laarzen aan. die heb ik nu dus in de kast geparkeerd,

niet te harden.....
ja ik heb woensdag ook een uitvaart, het wordt 30graden.

Lastig hoor, ik vind schoentjes waar je tenen helemaal zichtbaar zijn (dus slipper-achtig) echt niet kunnen, pumps.. we moeten een stuk lopen naar de begraafplaats.

Flatjes, moet ik even goed zoeken want dat lijkt me de beste oplossing. Kleding maar gewoon een bloesje en rokje.
Ik heb een capri gekocht: gecombineerd met een colbert en t-shirt en flatjes.

Probeer jurkjes uit (tot voor kort niet echt een jurkjesmens). Twijfel nog over de legging wel of niet, maar als het morgen weer zulk heerlijk weer is, dan geen legging! Jurkjes combineer ik met hakken of ballerina's.

Verder mooie topjes gekocht voor onder colbertjes: rol mouwen van colberts nu op. Gewoon met mooie pantalon (geen linnen dat kreukt me te veel).

Geen slippers of open schoenen voor mij: reis veel met de trein en hoeveel mensen er al niet op mijn tenen zijn gaan staan...
hermes waar koop je die capri's?

das trouwens een broek die heel fout eruit kan zien,

maar jij combineert em echt toppie volgens mij....

een begrafenis met dit weer is echt een ramp...

vooral voor de mannen want die moeten bij dit soort dingen

echt een colbert aan (bij de crematie van mijn opa jaaaaaren geleden was het ook stikheet. menig man is flauwgevallen....)
Bij ons op de werkvloer is er geen dresscode ofzo. Er is wel weinig bloot te zien en ik denk ook niet dat iemand zich er echt aan zou storen. Behalve een tijdje geleden toen een collega een periode had waarin ze wel erg korte jurkjes en rokjes droeg. Als je achter haar liep op de trap kon je Parijs zien. Dat was teveel van het goede.

Vandaag draag ik een jurkje tot op de knie met kleurige bollen en een vrij diepe v-hals (beetje decolleté te zien dus), maar wel nog netjes vind ik. Heb zwarte pumps aan.

Gisteren droeg ik een rok tot op de knie met een haltertopje en teenslippers.
wij hebben echt een jasje-dasje cultuur en ik moet vaak klanten bezoeken en dan moet ook ik in "pak". Met dit warem weer pas ik e.e.a. aan: strakke zwartebroek (luchtig katoen), open hoge hakken, mooi maar luchtig t-shirt en een linnen jasje erboven. Gaat goed tot nu toe, tussendoor kan jasje uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven