Mode & Beauty alle pijlers

Warme, soepele handschoenen

01-12-2015 13:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar warme handschoenen die ook nog eens een beetje soepel moeten zijn. Ik hoef er geen geld mee uit mijn portemonnee te kunnen halen, maar wel een beetje mijn vingers kunnen bewegen. Ik heb nu heel goedkope, nep-wollen handschoenen, maar die zitten vreselijk. Maar wat wel goed is, weet ik dus niet. Echt wol, of fleece of gevoerde, dunne leren handschoenen? Iemand een idee??
Ik heb nu zelf leren handschoenen, met polyester gevoerd. Zitten heerlijk, ik kan er ook mee autorijden en pinnen enzo. Had ik dat meer eerder gedaan denk ik weleens weet alleen niet of ik ze ook nog zo lekker vind als het echt gaat vriezen maar dat zie ik dan wel weer.
Ik heb een simpel paar, fleece, van de HEMA. Lekker dun, dus ik kan nog steeds mijn fiets op slot zetten met mijn handschoenen aan. En ze kunnen in de wasmachine. Ik denk deze. Ik heb ze al een aantal jaar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb hele fijne leren handschoenen van Laimbock (verkrijgbaar bij V&D, Bijenkorf). Heb ook een paar van H&M (deze: http://www.hm.com/nl/product/48563?article=48563-B) en die zijn a) goedkoper en b) net zo goed.

Edit: bij echte keiharde vrieskou voldoen ze trouwens niet, want dan worden je vingers alsnog koud. Maar voor de 'gewone' kou buiten, bijvoorbeeld zoals het nu 's morgens vroeg is, voldoen ze prima. Kan er mijn fiets mee op slot zetten, portemonnee uit mijn tas vissen, enz.
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik tijdens een rondje stad o.a. eens even langs H&M en de Hema loop en ze gewoon eens even pas om te zien welke er lekker zitten.
Kasjmier werkt voor mij als een malle
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb een hele dunne thermo stof handschoenen. Geen idee waar ik ze gekocht heb maar ik denk hema. Ze zijn erg dun maar houden prima warm. Met flinke vrieskou op de fiets doen ze te weinig, maar daar heb ik dan gevoerde voor.
Ik heb qua warmte liever wanten dan handschoenen. Heb ze van Laimbock. Maar als het echt koud wordt en ik ben lang buiten, dan pak ik mijn wintersporthandschoenen.
Goed gevoerde handschoenen van leer zijn prima. Als het héél koud is, dik onder nul en een harde oostenwind: ski-handschoenen, of liever wanten maar die moet je bij iedere handeling uittrekken.
verba volant, scripta manent.
Ik gebruik de dunne handschoenen ook alleen bij niet al te koud weer. Als het echt heel koud is, heb ik nog dikkere ski handschoenen. Het nadeel vind ik dat niets kan doen met die dikke handschoenen aan, zoals mijn fiets op slot zetten, autorijden of sleutels in in een slot steken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven