Mode & Beauty alle pijlers

wat aan op eigen bruiloft?

12-09-2013 16:20 137 berichten
Mijn vriend en ik gaan trouwen en dan moet ik natuurlijk wat leuks aan. Maar ik ben geen type voor een mooie witte jurk of een andere feestjurk. Nu heb ik nog wel zoveel modebesef dat ik in een Steps-jurk wel erg underdressed ben op mijn eigen bruiloft.

Maar wat dan wel? Ik vind de art-dresses van Ladress prachtig, maar 365 euro voor een jurkje wel weer veel geld.

Ik draag normaal gesproken nette jeans met colbertjes, en ben een no-nonsense type. ik heb een korte blonde pixie-cut en draag maat 40-42. Wie inspireert mij?
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh Bianca.....vind jij dat mooi?

Wat een lelijke creaties allemaal! En geloof me...die zijn DUUR!!!
http://static.feestwinkel ... b8d27136e95/6/7/67770.jpg

Ook leuk!

http://www.huwelijk.nl/ma ... woon-een-andere-trouwjurk
quote:MissPoesss80 schreef op 12 september 2013 @ 16:59:

Oh Bianca.....vind jij dat mooi?

Ik plak nooit persé wat mijn smaak is; die doet er toch ook niet toe? Ik ga niet trouwen.

Wat een lelijke creaties allemaal! En geloof me...die zijn DUUR!!!
Das waar :-)

Gaat erom wat TO mooi vindt.

Ik ga ook niks meer zeggen,sorry
quote:Starshine schreef op 12 september 2013 @ 16:54:

365 euro duur voor een jurk?

Voor iets alledaags wel ja, maar voor je bruiloft niet toch?

Als jij die art-dresses mooi vindt, gun dat jezelf dan.Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar ik vind het zoveel geld voor een jurk! niet voor een bruidsjurk, dat snap ik ook wel, maar wel voor een jurk. En ik wil juist een basic bruiloft, zonder torenhoge verwachtingen en uitspattingen. Gewoon lekker eten en dansen met onze familie en vrienden. Ik wil gewoon oppassen dat het niet te gek wordt. En als ik dan al zo'n dure jurk koop doe ik mezelf geen eer aan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2013 @ 16:56:

[img]http://www.envie.nl/user_afbeeldingen/e ... oekpak.gif[/img]Die met dat blauwe lintje vind ik leuk!
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:07:

[...]

Die met dat blauwe lintje vind ik leuk!Dat is een karatepak, niet doen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MissPoesss80 schreef op 12 september 2013 @ 16:58:

[...]

Afschuwelijk...vind ik dan...op zijn minst dan wit....maar mijn mening Had ooit keer gewerkt op een bruiloft en de bruid had ook soort grijs broekpak aan (heel lelijk vond ik...maar daar gaat het niet om) maar het ergste was dat vrouwen die mooi in jurk kwamen er meer als bruid uitzagen dan zij...en ik had gevoel dat zij dat zelf ook vond.

Je moet vooral doen waar JIJ je prettig in voelt, waar JIJ je mooi in voelt.

Ik denk wel dat het leuk is om die hopelijk ene dag in je leven, dat jij het middelpunt bent. Middelpunt in de zin van je mooi voelen en stralen en ja....ik denk wel dat kleding daarbij helpt en dan iets wat je anders niet draagt.

Ik ben dus inderdaad bang dat andere vrouwen dan meer op de bruid lijken dan ik doe, maar ik wil ook mezelf blijven, en ik houd er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Echt niet! We willen graag trouwen omdat we onze liefde willen vieren en omdat onze dochter het maar raar vind dat we nooit getrouwd zijn.

Ik realiseer me dat we ook gewoon gratis kunnen trouwen en geen feest hoeven geven, maar we vinden dit júist een goede reden voor een feestje. En dan wil ik wat leuks aan. Iets wat mij recht doet, wat basic is en wat bij onze principes past. En daar hoort gewoon geen witte jurk van duizenden euro's bij, met bruidslingerie, bruidsschoenen en een bruidskapsel.
quote:Nouschi schreef op 12 september 2013 @ 17:11:

[...]

Dat is een karatepak, niet doen!Oh! Is dat jou associatie? Daar ga ik al. Denk ik dat het leuk is, vraagt tante Jans zich af waarom ik een karatepak aan heb getrokken op mijn eigen bruiloft.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2013 @ 16:56:

[img]http://www.envie.nl/user_afbeeldingen/e ... oekpak.gif[/img]mother of the bride...
quote:Starshine, 21 minuten geleden

365 euro duur voor een jurk?

Voor iets alledaags wel ja, maar voor je bruiloft niet toch?

Als jij die art-dresses mooi vindt, gun dat jezelf dan.Dit wilde ik net gaan typen
I am surrounded by morons
Ik ga toch de websites van envie en trouwshop maar eens goed bekijken.
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:06:

[...]

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar ik vind het zoveel geld voor een jurk! niet voor een bruidsjurk, dat snap ik ook wel, maar wel voor een jurk. En ik wil juist een basic bruiloft, zonder torenhoge verwachtingen en uitspattingen. Gewoon lekker eten en dansen met onze familie en vrienden. Ik wil gewoon oppassen dat het niet te gek wordt. En als ik dan al zo'n dure jurk koop doe ik mezelf geen eer aan.

Het voordeel van een "gewone"jurk is dat je er nog jaren plezier van kunt hebben. En als je een mooie, beetje tijdloze jurk koopt van goed kwaliteit dan doe je jezelf echt iets fijns kado. En wellicht dat je iedere keer als je 'em draagt terug denkt aan die mooie, fijne dag?

(dit was mijn pleidooi om toch net even wat meer uit te geven aan je outfit!)
Envie is wel erg mooi zeg! Bedankt BGB! Je hebt zo'n compilatiefotootje geplakt met zo'n terracotta tuniek en die stond op de website ook in het wittig met lange mouwen. Dat vind ik toch wel mooi.
Heb je al gekeken op de site die ik heb gegeven? Art dresses voor een zeer zacht prijsje!

Je zou ook een mooie jurk kunnen doen met een aparte hoofdbedekking erbij (van die kleine dingetjes die je schuin op je hoofd zet, weet niet hoe je ze noemt ), zodat je je onderscheidt van de rest van het gezelschap. Dat moet wel bij je passen. Kan denk ik wel heel leuk staan met een pixie cut!
Ga in therapie!
Ik vind trouwens die broekpakken die BGB plaatst best wel een mooi uitgangspunt om naar iets te zoeken met een broek. Alleen iets minder paas-eierig dan.
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:14:

[...]

Ik ben dus inderdaad bang dat andere vrouwen dan meer op de bruid lijken dan ik doe, maar ik wil ook mezelf blijven, en ik houd er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Echt niet! We willen graag trouwen omdat we onze liefde willen vieren en omdat onze dochter het maar raar vind dat we nooit getrouwd zijn.

Ik realiseer me dat we ook gewoon gratis kunnen trouwen en geen feest hoeven geven, maar we vinden dit júist een goede reden voor een feestje. En dan wil ik wat leuks aan. Iets wat mij recht doet, wat basic is en wat bij onze principes past. En daar hoort gewoon geen witte jurk van duizenden euro's bij, met bruidslingerie, bruidsschoenen en een bruidskapsel.Nou ja...misschien maar even duwtje in je rug...JIJ BENT HET MIDDELPUNT deze dag...of je wilt of niet :-) Jij samen met de liefde van je leven, klaar! Dat is gewoon leuk en mooi en daar mag je je ook op kleden. Natuurlijk moet je je wel mooi voelen maar...krijg bij jou beetje gevoel dat je onzeker bent, klopt dat? Anders ga eens kijken voor een stylist ofzo? Die kunnen je wel helpen.
quote:Katherina schreef op 12 september 2013 @ 17:14:

[...]

Ik realiseer me dat we ook gewoon gratis kunnen trouwen en geen feest hoeven geven, maar we vinden dit júist een goede reden voor een feestje. En dan wil ik wat leuks aan. Iets wat mij recht doet, wat basic is en wat bij onze principes past. En daar hoort gewoon geen witte jurk van duizenden euro's bij, met bruidslingerie, bruidsschoenen en een bruidskapsel.Oh en er zit heel veel nog tussen een echte bruidsjurl met bellen en toeters (wat voor mij ook niet perse zou hoeven) en trouwen in je dagelijkse kloffie...omdat het zoooo lekker zit en ik mezelf ben! (oftewel onzeker en cijfer je jezelf weg....)
quote:MissPoesss80 schreef op 12 september 2013 @ 17:28:

[...]

Oh en er zit heel veel nog tussen een echte bruidsjurl met bellen en toeters (wat voor mij ook niet perse zou hoeven) en trouwen in je dagelijkse kloffie...omdat het zoooo lekker zit en ik mezelf ben! (oftewel onzeker en cijfer je jezelf weg....)Nou jij gaat wel lekker kort de bocht.
quote:viennas schreef op 12 september 2013 @ 17:22:

[...]

Het voordeel van een "gewone"jurk is dat je er nog jaren plezier van kunt hebben. En als je een mooie, beetje tijdloze jurk koopt van goed kwaliteit dan doe je jezelf echt iets fijns kado. En wellicht dat je iedere keer als je 'em draagt terug denkt aan die mooie, fijne dag?

(dit was mijn pleidooi om toch net even wat meer uit te geven aan je outfit!)

Dankjewel! Dat heb ik ook wel nodig hoor. Je hebt ergens ook gelijk natuurlijk. Ik heb er geen enkel probleem mee om voor onze dochter dure kleren en schoenen te kopen, terwijl zij er na een jaar is uitgegroeid, en voor mezelf vind ik het dan gelijk overdreven verwennerij.

En zo'n art-dress doe ik waarschijnlijk nog eens aan, terwijl zo'n witte envie tuniek toch meer iets eenmaligs is. Oh, moeilijk zeg!

Ik denk nooit zo na over mijn eigen kleding. Als het lijkt op alles wat ik altijd al draag dan koop ik het. Ik heb wel heel erg een eigen stijl. Pleidooi voor iets extra's uitgeven is overgekomen, Viennas.
Ik vind je eigen bruiloft trouwens het ultieme excuus om nu eens écht de jurk te kopen die je graag wilt hebben. Dat heb ik dan ook gedaan, nooit spijt van gehad! Ik voelde me op mijn allermooist die dag, dat is toch een heel fijn gevoel?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 12 september 2013 @ 17:24:

Heb je al gekeken op de site die ik heb gegeven? Art dresses voor een zeer zacht prijsje!

Je zou ook een mooie jurk kunnen doen met een aparte hoofdbedekking erbij (van die kleine dingetjes die je schuin op je hoofd zet, weet niet hoe je ze noemt ), zodat je je onderscheidt van de rest van het gezelschap. Dat moet wel bij je passen. Kan denk ik wel heel leuk staan met een pixie cut!Ja, die had ik ook gezien, dubiootje. Met die zijden van Gogh stofjes, bedoel je? Erg leuke stof ook, dat zijde.
BGB... wtf die pakken op pagina 1 hahahahahaha

En to, helemaal niet raar hoor dat je geen enorme bedragen uit wil geven aan een jurk di eje maar 1 x gaat dragen. Maak er een feestje van end raag iets waar je je lekker in voelt.

Ik vind zelf dit soort jurkjes prachtig: klik. Al zijn ze natuurlijk wel te duur en ook nogal romantisch, maar goed. Meer om te laten zien dat je er ook prima speciaal uit kunt zien zonder enorme jurk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven