wat aan op eigen bruiloft?
donderdag 12 september 2013 om 16:20
Mijn vriend en ik gaan trouwen en dan moet ik natuurlijk wat leuks aan. Maar ik ben geen type voor een mooie witte jurk of een andere feestjurk. Nu heb ik nog wel zoveel modebesef dat ik in een Steps-jurk wel erg underdressed ben op mijn eigen bruiloft.
Maar wat dan wel? Ik vind de art-dresses van Ladress prachtig, maar 365 euro voor een jurkje wel weer veel geld.
Ik draag normaal gesproken nette jeans met colbertjes, en ben een no-nonsense type. ik heb een korte blonde pixie-cut en draag maat 40-42. Wie inspireert mij?
Maar wat dan wel? Ik vind de art-dresses van Ladress prachtig, maar 365 euro voor een jurkje wel weer veel geld.
Ik draag normaal gesproken nette jeans met colbertjes, en ben een no-nonsense type. ik heb een korte blonde pixie-cut en draag maat 40-42. Wie inspireert mij?
dinsdag 17 september 2013 om 09:53
Ik had ook zo'n gevoel bij mijn trouwjurk. Ik wilde perse een rode. Ik kon het niet vinden ( werd ook door iedereen raar aangekeken, was wel 22 jaar geleden) maar ik wilde,vasthouden aan mijn gevoel. Mijn man vond het ook een geweldig idee. Ik heb iets met rood, ik hou zo van die kleur! Ik ben naar een stoffenwinkel gegaan, Heb meters rode ruwe zijde gekocht (was 300 gulden bij elkaar) en een lieve vriendin van me heeft mijn jurk gemaakt. Ik voelde me geweldig. En nog, als ik mijn jurk bekijken ben ik blij dat ik me aan mijn eigen gevoel heb vastgehouden.
Veel plezier!
Veel plezier!
woensdag 18 september 2013 om 14:25
Katherina, ik droeg uiteindelijk een jaren vijftig kanten witte jurk tot de knie. Ik weet niet zeker of het een trouwjurk was, maar het materiaal en het model zijn prachtig. Heb er hele chique hoge pumps bijgekocht en mn haar in jaren '60 stijl laten opsteken (Groot Haar dus). Mijn man droeg een mooi zakelijk pak en zag er uit als een stijlvolle nozem . De jurk was ook nog comfortabel. Heb er des avonds samen met man nog mee de trein naar Parijs genomen (ons feest was overdag, daarna zijn we er vandoor gegaan) en in gedineerd. Was een heerlijke dag en mede dankzij de jurk voelde ik me heel erg 'mezelf'.. het was zoo leuk
woensdag 18 september 2013 om 17:45
quote:medunkt schreef op 12 september 2013 @ 22:33:
Die Art-jurken zijn trouwens idd super, die moet je wel passen hoor! Ik vind die groene het mooiste.Ik vind het niets. Als ik een jurk koop, moet die jurk mij zo goed mogelijk laten uitkomen. Dan wil ik niet, dat iedereen zijn hoofd verdraait om te zien wat er op staat. De jurk drukt hier de draagster weg.
Die Art-jurken zijn trouwens idd super, die moet je wel passen hoor! Ik vind die groene het mooiste.Ik vind het niets. Als ik een jurk koop, moet die jurk mij zo goed mogelijk laten uitkomen. Dan wil ik niet, dat iedereen zijn hoofd verdraait om te zien wat er op staat. De jurk drukt hier de draagster weg.
woensdag 18 september 2013 om 17:50
quote:Melpomene schreef op 18 september 2013 @ 17:45:
[...]
Ik vind het niets. Als ik een jurk koop, moet die jurk mij zo goed mogelijk laten uitkomen. Dan wil ik niet, dat iedereen zijn hoofd verdraait om te zien wat er op staat. De jurk drukt hier de draagster weg.Dat is persoonlijk, denk ik. Ik vind dat niet. Het is echt iets wat bij TO past, alleen daarom is het denk ik een perfecte jurk voor haar
[...]
Ik vind het niets. Als ik een jurk koop, moet die jurk mij zo goed mogelijk laten uitkomen. Dan wil ik niet, dat iedereen zijn hoofd verdraait om te zien wat er op staat. De jurk drukt hier de draagster weg.Dat is persoonlijk, denk ik. Ik vind dat niet. Het is echt iets wat bij TO past, alleen daarom is het denk ik een perfecte jurk voor haar
Ga in therapie!
woensdag 18 september 2013 om 18:00
quote:dubiootje schreef op 18 september 2013 @ 17:50:
[...]
Dat is persoonlijk, denk ik. Ik vind dat niet. Het is echt iets wat bij TO past, alleen daarom is het denk ik een perfecte jurk voor haar
Ik ken TO verder niet.
Ik denk niet dat het persoonlijk is: als je een heel erg opvallende jurk hebt, gaat de aandacht onverbiddelijk naar de jurk. Zéker als daar een afbeelding opstaat, waarvan iedereen wil zien wat DIE voorstelt. Het is net waar je voor kiest.
Ik heb ook lang dat soort 'bijzondere' kleding gedragen. Apart, dat wilde ik zijn! Totdat ik me realiseerde, dat het mij in ieder geval niet flatteerde. Ik wil graag zelf gezien worden.
[...]
Dat is persoonlijk, denk ik. Ik vind dat niet. Het is echt iets wat bij TO past, alleen daarom is het denk ik een perfecte jurk voor haar
Ik ken TO verder niet.
Ik denk niet dat het persoonlijk is: als je een heel erg opvallende jurk hebt, gaat de aandacht onverbiddelijk naar de jurk. Zéker als daar een afbeelding opstaat, waarvan iedereen wil zien wat DIE voorstelt. Het is net waar je voor kiest.
Ik heb ook lang dat soort 'bijzondere' kleding gedragen. Apart, dat wilde ik zijn! Totdat ik me realiseerde, dat het mij in ieder geval niet flatteerde. Ik wil graag zelf gezien worden.
woensdag 18 september 2013 om 18:08
Melpemone, ik snap wat je bedoelt. Bij de meeste bruiden denk ik vaak 'jurk, waar ga je met die vrouw naartoe'. Dat effect wil ik dus vermijden, door iets bescheideners aan te trekken. maar jij denkt dus dat zo'n soort jurkje op een bruiloft opvallender is dan een trouwjurk? Ik weet het niet. Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dit juist wel klassieke tijdloze jurkjes, die toch speciaal zijn.
En Copacabana, jij doet een gooi naar de positie van BGB? Zoiets als dat onderste vind ik ook prachtig hoor. Ik ga binnenkort maar eens naar zo'n trouwwinkel om wat on-orthodoxe dingen te passen.
En Copacabana, jij doet een gooi naar de positie van BGB? Zoiets als dat onderste vind ik ook prachtig hoor. Ik ga binnenkort maar eens naar zo'n trouwwinkel om wat on-orthodoxe dingen te passen.
woensdag 18 september 2013 om 18:40
quote:Katherina schreef op 18 september 2013 @ 18:08:
Melpemone, ik snap wat je bedoelt. Bij de meeste bruiden denk ik vaak 'jurk, waar ga je met die vrouw naartoe'. Dat effect wil ik dus vermijden, door iets bescheideners aan te trekken. maar jij denkt dus dat zo'n soort jurkje op een bruiloft opvallender is dan een trouwjurk? Ik weet het niet. Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dit juist wel klassieke tijdloze jurkjes, die toch speciaal zijn.Lekker gaan passen, toch? Ik weet niet wat voor type jij bent. Ben je een klein grijs muisje, dan val je zelf helemaal weg. Ben je een rijzige, slanke vrouw met overdonderende uitstraling, dan is het bij jou misschien wel heel mooi! (Ik kan je OP nu niet zien, weet nog wel dat je blond haar hebt).
Melpemone, ik snap wat je bedoelt. Bij de meeste bruiden denk ik vaak 'jurk, waar ga je met die vrouw naartoe'. Dat effect wil ik dus vermijden, door iets bescheideners aan te trekken. maar jij denkt dus dat zo'n soort jurkje op een bruiloft opvallender is dan een trouwjurk? Ik weet het niet. Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dit juist wel klassieke tijdloze jurkjes, die toch speciaal zijn.Lekker gaan passen, toch? Ik weet niet wat voor type jij bent. Ben je een klein grijs muisje, dan val je zelf helemaal weg. Ben je een rijzige, slanke vrouw met overdonderende uitstraling, dan is het bij jou misschien wel heel mooi! (Ik kan je OP nu niet zien, weet nog wel dat je blond haar hebt).
donderdag 19 september 2013 om 10:00
quote:copacabana schreef op 18 september 2013 @ 18:26:
ik doe nergens een gooi naar. Ik heb sinds gister plakrechten dus nu zul je t weten ook Geweldige reactie! Ik moet die plakrechten ook eens aanvragen. Maar aangezien ik in de pré-plakrechtperiode al niets kon plakken (domdom) denk ik niet dat het met plakrechten goed gaat komen.
ik doe nergens een gooi naar. Ik heb sinds gister plakrechten dus nu zul je t weten ook Geweldige reactie! Ik moet die plakrechten ook eens aanvragen. Maar aangezien ik in de pré-plakrechtperiode al niets kon plakken (domdom) denk ik niet dat het met plakrechten goed gaat komen.
donderdag 19 september 2013 om 10:02
Die bedoel ik Nina. Geweldig vind ik ze. Ach, weet je, ik heb al lang geleden geconcludeerd dat je nooit iets kunt doen of vinden dat iedereen de beste actie vind, dus heb ik besloten om dan in ieder geval dingen te doen waar ik zelf achter sta.
Als je het topic terug leest, zul je merken dat ik vooral moeite heb/had met de hoeveel geld voor zo'n jurkje. En dan is het nog een heilig bedrag in verhouding tot de duizenden euro's die sommige vrouwen besteden aan hun bruidsjurk.
Als je het topic terug leest, zul je merken dat ik vooral moeite heb/had met de hoeveel geld voor zo'n jurkje. En dan is het nog een heilig bedrag in verhouding tot de duizenden euro's die sommige vrouwen besteden aan hun bruidsjurk.
donderdag 19 september 2013 om 10:26
quote:Melpomene schreef op 18 september 2013 @ 18:00:
[...]
Ik ken TO verder niet.
Dat zeg ik, het is dus persoonlijk Een tijdje voelde jij je er mooi en apart in, nu niet meer. Als TO zich hier nu mooi in voelt, dan is het toch goed, ongeacht wat de smaak van anderen (op dat moment) is. Het belangrijkste is toch dat Katherina zich prachtig en op haar gemak voelt in haar jurk!
Bij mij is het trouwens eerder zo dat ik geïntrigeerd kan zijn door een bijzondere opdruk en die dan een keer uitgebreid bewonder, en verder bewonder ik gewoon de draagster
[...]
Ik ken TO verder niet.
Dat zeg ik, het is dus persoonlijk Een tijdje voelde jij je er mooi en apart in, nu niet meer. Als TO zich hier nu mooi in voelt, dan is het toch goed, ongeacht wat de smaak van anderen (op dat moment) is. Het belangrijkste is toch dat Katherina zich prachtig en op haar gemak voelt in haar jurk!
Bij mij is het trouwens eerder zo dat ik geïntrigeerd kan zijn door een bijzondere opdruk en die dan een keer uitgebreid bewonder, en verder bewonder ik gewoon de draagster
Ga in therapie!
donderdag 19 september 2013 om 10:29
Heb je ook eens op light in the box gekeken ?
Staat ook veel voor niet zoveel geld.
Ik had overigens wel een "dure" jurk.. maar kan me ook goed vinden in jouw mening !
Succes.. ik hoop dat je iets moois vind.. en daarbij blijf het jullie dag en kies voor hetgeen waar jij je het mooiste en prettigste in voelt..
Staat ook veel voor niet zoveel geld.
Ik had overigens wel een "dure" jurk.. maar kan me ook goed vinden in jouw mening !
Succes.. ik hoop dat je iets moois vind.. en daarbij blijf het jullie dag en kies voor hetgeen waar jij je het mooiste en prettigste in voelt..
donderdag 19 september 2013 om 10:43
Lastig zeg! Ik vind de prijs wel kunnen voor een "trouwjurk" het is toch wel een bijzondere dag, en niet zomaar een jurk je moet kopen waarbij je je goed voelt!
Zoiets zie ik voor me, toch netjes maar geen overdreven(trouw)jurk
http://nelly.com/nl/kledi ... ge-maxi-dress-271735-122/
Of
http://nelly.com/nl/kledi ... ower-bodycon-415265-2673/
Of
http://nelly.com/nl/kledi ... r-beaded-dress-415245-13/
Succes
Zoiets zie ik voor me, toch netjes maar geen overdreven(trouw)jurk
http://nelly.com/nl/kledi ... ge-maxi-dress-271735-122/
Of
http://nelly.com/nl/kledi ... ower-bodycon-415265-2673/
Of
http://nelly.com/nl/kledi ... r-beaded-dress-415245-13/
Succes
donderdag 19 september 2013 om 11:21
Weet je wat ik nou echt leuk vind aan jullie? Dat jullie allemaal zo je best voor me doen. Ook al zijn sommige voorstellen helemaal niets voor mij, toch ben ik er blij mee. Ik ben blij met iedereen die zegt dat ik echt zo'n jurkje moet kopen omdat ik het waard ben en ook met iedereen die zegt dat ik het niet moet doen.
Jullie kennen me alleen maar van dit forum, en toch komen jullie elke keer weer even kijken en reageren. Thanks!
Ik wil mijn vriendinnen hier allemaal niet mee belasten omdat ik vind dat ik het zelf moet doen (jaja, daar kun je ook weer wat van vinden) en daarom ben ik zo blij met jullie.
Jullie kennen me alleen maar van dit forum, en toch komen jullie elke keer weer even kijken en reageren. Thanks!
Ik wil mijn vriendinnen hier allemaal niet mee belasten omdat ik vind dat ik het zelf moet doen (jaja, daar kun je ook weer wat van vinden) en daarom ben ik zo blij met jullie.
donderdag 19 september 2013 om 15:07
quote:dubiootje schreef op 19 september 2013 @ 15:03:
Graag gedaan! Maar ik vind het wel gemeen van je dat je je vriendinnen niet laat meedenken
Ander topic. Goed?
Neuh, het is toch wel handig om zelf te weten wat ik wil. En ik wil veel, maar in ieder geval geen bridezilla zijn met save the date kaartjes en over the top wensen en ik wil al helemaal geen grote cadeaus en dat mensen veel tijd, geld en moeite stoppen in onze bruiloft. Voorlopig weten alleen vriend en ik ervan. En weet ik hoeveel meelezers op het Viva-forum.
Graag gedaan! Maar ik vind het wel gemeen van je dat je je vriendinnen niet laat meedenken
Ander topic. Goed?
Neuh, het is toch wel handig om zelf te weten wat ik wil. En ik wil veel, maar in ieder geval geen bridezilla zijn met save the date kaartjes en over the top wensen en ik wil al helemaal geen grote cadeaus en dat mensen veel tijd, geld en moeite stoppen in onze bruiloft. Voorlopig weten alleen vriend en ik ervan. En weet ik hoeveel meelezers op het Viva-forum.