Wat doen? Haarkleuring anders dan gehoopt
zaterdag 4 september 2021 om 07:42
Hoi,
Gisteren heb ik mijn haar laten verven en ik ben verre van tevreden. Ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen en ook of er kapsters op dit forum zijn die hier iets over kunnen zeggen.
Van nature ben ik donkerblond met een askleur 7/8. In de zomer wordt dit lichter tot ong kleurhoogte 9. Twee jaar geleden heb ik het laten kleuren naar warm chocoladebruin maar inmiddels wil ik terug naar blond. Dat lukt alleen niet.
Drie kleuringen geleden zei kapper dat het lastig ging worden. Bij oplichting wordt mijn haar geel. Het rode is eruit maar er blijft vrij veel goud in zitten. De afgelopen twee kleuringen waren gericht op het verminderen van geel, maar hierdoor werd mijn haar wel donkerder. Niet wat wilde, maar voor een goed doel. Na mijn vakantie zag het er niet meer uit, was al een stuk uitgegroeid en het moest weer gefatsoeneerd worden.
Ik heb dus advies gevraagd aan twee verschillende kappers. Om een of andere reden gaven die ook aan dat wat ik wilde niet kon. En waarom is me nog steeds een raadsel. Ik wil gewoon blond haar met zo min mogelijk goud en rood. Iets wat op mijn eigen kleur lijkt zodat ik van dat verven af kan en het kan laten uitgroeien.
Omdat die twee kappers zo twijfelden, heb ik ervoor gekozen om alsnog terug te gaan naar mijn eigen kapper. Alles uitgelegd. En toen... Nu heb ik een kleur die veeeel donkerder is dan ik wilde. Het is een 8 maar doordat deze zo gematteerd is, lijkt het eerder een 7. Het zit inderdaad heel dicht tegen mijn eigen grijze muis kleur zonder oplichting aan. En ik ben er dood ongelukkig mee. Want het is dus niet blond. En ik voel me saai. Er zit geen speelsheid in die ik in mijn eigen haar wel heb.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik begrijp niet waarom het zo lastig is. Want in mijn ogen kunnen zou het al beter zijn als er nu wat lichte plukken doorheen gezet worden, maar dat ging volgens kapper op dit moment niet. Hij was ook niet duidelijk in wanneer wel en hoe ik dan wel het resultaat kreeg wat ik wilde. Ik heb de discussie echt gevoerd en aangegeven dat het tegenviel. Hij voelde zich nogal aangevallen, terwijl ik gewoon wil weten als dit het voor nu is: wanneer en hoe kan ik dan wel terug.
Ik weet dus niet goed wat te doen. Heb het idee dat teruggaan naar kapper weinig zin heeft, kan onder de douche springen in de hoop dat de kleur vervaagt (dat gebeurt vaak bij mij) maar dan ben ik terug bij af en wel 250e lichter, of alsnog naar andere kapper gaan.
Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor het lezen.
Gisteren heb ik mijn haar laten verven en ik ben verre van tevreden. Ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen en ook of er kapsters op dit forum zijn die hier iets over kunnen zeggen.
Van nature ben ik donkerblond met een askleur 7/8. In de zomer wordt dit lichter tot ong kleurhoogte 9. Twee jaar geleden heb ik het laten kleuren naar warm chocoladebruin maar inmiddels wil ik terug naar blond. Dat lukt alleen niet.
Drie kleuringen geleden zei kapper dat het lastig ging worden. Bij oplichting wordt mijn haar geel. Het rode is eruit maar er blijft vrij veel goud in zitten. De afgelopen twee kleuringen waren gericht op het verminderen van geel, maar hierdoor werd mijn haar wel donkerder. Niet wat wilde, maar voor een goed doel. Na mijn vakantie zag het er niet meer uit, was al een stuk uitgegroeid en het moest weer gefatsoeneerd worden.
Ik heb dus advies gevraagd aan twee verschillende kappers. Om een of andere reden gaven die ook aan dat wat ik wilde niet kon. En waarom is me nog steeds een raadsel. Ik wil gewoon blond haar met zo min mogelijk goud en rood. Iets wat op mijn eigen kleur lijkt zodat ik van dat verven af kan en het kan laten uitgroeien.
Omdat die twee kappers zo twijfelden, heb ik ervoor gekozen om alsnog terug te gaan naar mijn eigen kapper. Alles uitgelegd. En toen... Nu heb ik een kleur die veeeel donkerder is dan ik wilde. Het is een 8 maar doordat deze zo gematteerd is, lijkt het eerder een 7. Het zit inderdaad heel dicht tegen mijn eigen grijze muis kleur zonder oplichting aan. En ik ben er dood ongelukkig mee. Want het is dus niet blond. En ik voel me saai. Er zit geen speelsheid in die ik in mijn eigen haar wel heb.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik begrijp niet waarom het zo lastig is. Want in mijn ogen kunnen zou het al beter zijn als er nu wat lichte plukken doorheen gezet worden, maar dat ging volgens kapper op dit moment niet. Hij was ook niet duidelijk in wanneer wel en hoe ik dan wel het resultaat kreeg wat ik wilde. Ik heb de discussie echt gevoerd en aangegeven dat het tegenviel. Hij voelde zich nogal aangevallen, terwijl ik gewoon wil weten als dit het voor nu is: wanneer en hoe kan ik dan wel terug.
Ik weet dus niet goed wat te doen. Heb het idee dat teruggaan naar kapper weinig zin heeft, kan onder de douche springen in de hoop dat de kleur vervaagt (dat gebeurt vaak bij mij) maar dan ben ik terug bij af en wel 250e lichter, of alsnog naar andere kapper gaan.
Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor het lezen.
zaterdag 4 september 2021 om 07:52
Ik wilde graag lichter dan mijn eigen kleur dus in die zin heb ik niet wat ik wilde. En ik dram niet door, want begrijp heel goed dat het niet ineens kan. Maar ben dan wel benieuwd in welke stappen wel en waarom het niet kan. En daar krijg ik geen antwoord op. Kappers zelf gaan toch ook vaak van rood naar blond en terug? Waarom lukt dat wel?
zaterdag 4 september 2021 om 07:55
zaterdag 4 september 2021 om 07:55
Van rood naar blond wel, van chocoladebruin naar blond in 1x NEEMiss_Travel schreef: ↑04-09-2021 07:52Ik wilde graag lichter dan mijn eigen kleur dus in die zin heb ik niet wat ik wilde. En ik dram niet door, want begrijp heel goed dat het niet ineens kan. Maar ben dan wel benieuwd in welke stappen wel en waarom het niet kan. En daar krijg ik geen antwoord op. Kappers zelf gaan toch ook vaak van rood naar blond en terug? Waarom lukt dat wel?
zaterdag 4 september 2021 om 07:59
In je OP zeg je dat je een kleur wil die heel dicht bij je eigen kleur zit, zodat je het uit kan laten groeien. Dat heb je nu toch? Nu zeg je ineens dat je het lichter wil. Dan kan je het toch nog niet late uitgroeien (al zie ik geen probleem in uitgroeien met verschillende kleur, maar goed)? Er zeggen nu 3 kappers dat het niet kan. Jij wil horen waarom niet? Omdat de kleur die je nu hebt dus niet zomaar terug te brengen is naar wat je wil. Niet alles kan met je haar. Ik zou het nu zo laten en laten uitgroeien, want het zit nu bij je eigen kleur in de buurt dus uitgroei valt minder op. Prima lijkt me.Miss_Travel schreef: ↑04-09-2021 07:52Ik wilde graag lichter dan mijn eigen kleur dus in die zin heb ik niet wat ik wilde. En ik dram niet door, want begrijp heel goed dat het niet ineens kan. Maar ben dan wel benieuwd in welke stappen wel en waarom het niet kan. En daar krijg ik geen antwoord op. Kappers zelf gaan toch ook vaak van rood naar blond en terug? Waarom lukt dat wel?
irregular_choice wijzigde dit bericht op 04-09-2021 08:00
0.34% gewijzigd
zaterdag 4 september 2021 om 07:59
Het was lichter maar dat was ook niet goed, toen was het weer te goud. Die fase moet je door en dan vooral een blauwe shampoo gebruiken, een zilver shampoo zodat de goud tint langzaam minder wordt.
Acceptatie is een deel van het probleem. Dat goud blond kun je op lange termijn weer asblond maken. Maar wanneer je alles te snel doet dan breekt je haar af.
Het probleem is dat je steeds ontevreden bent en dat je ook de tussenstappen niet accepteert en dan zegt: verf het maar weer in mijn eigen kleur, maar dat is dan ook weer niet goed.
Acceptatie is een deel van het probleem. Dat goud blond kun je op lange termijn weer asblond maken. Maar wanneer je alles te snel doet dan breekt je haar af.
Het probleem is dat je steeds ontevreden bent en dat je ook de tussenstappen niet accepteert en dan zegt: verf het maar weer in mijn eigen kleur, maar dat is dan ook weer niet goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 4 september 2021 om 08:04
Mogelijk is de stap te groot. En zal het je haar teveel beschadigen als ze je nog lichter maken. (Dan kan het dus echt uitvallen/afbreken)
Misschien kun je hier aan wennen en in de toekomst highlights laten zetten, en zo langzaam lichter gaan.
Hoe lang draag jij je haar? Zou vooral het knippen goed bijhouden want ik kan me voorstellen dat je haar al aardig beschadigd is van alle behandelingen.
Misschien kun je hier aan wennen en in de toekomst highlights laten zetten, en zo langzaam lichter gaan.
Hoe lang draag jij je haar? Zou vooral het knippen goed bijhouden want ik kan me voorstellen dat je haar al aardig beschadigd is van alle behandelingen.
zaterdag 4 september 2021 om 08:27
Als die kappers zeggen dat het ‘lastig zal worden’ of ronduit niet gaat waarom geloof je hen dan niet? Je hoeft dat toch niet te begrijpen? Of bedoel je daarmee dat je hen niet gelooft.
Ik heb ooit gezien dat een blondine haar haar donker liet kleuren en meteen daarna persé weer blond wou waarna haar haren gewoon afbraken en in de wasbak lagen. Ze heeft dan de hele zomer met een pet op haar hoofd rondgelopen.
Behalve jezelf hoef je niemand iets kwalijk te nemen.
Ik heb ooit gezien dat een blondine haar haar donker liet kleuren en meteen daarna persé weer blond wou waarna haar haren gewoon afbraken en in de wasbak lagen. Ze heeft dan de hele zomer met een pet op haar hoofd rondgelopen.
Behalve jezelf hoef je niemand iets kwalijk te nemen.
zaterdag 4 september 2021 om 08:28
Ik denk dat je die wens niet duidelijk gecommuniceerd hebt.Miss_Travel schreef: ↑04-09-2021 07:52Ik wilde graag lichter dan mijn eigen kleur dus in die zin heb ik niet wat ik wilde.
Misschien moet je eens op You tube kijken naar filmpjes die uitleg geven over blonderen en de fases die je dan moet doorlopen. Als je alle kleurpigmenten incl geel uit je haar blondeert dan blijft er heel slap haar over tenzij je flink investeert in Olaplex behandelingen.
https://youtu.be/qYNNrU0vTZA
Zoals iemand anders al zegt, je kan met bepaalde shampoos de goudtint neutraliseren, dit moet een kapper ook kunnen met toner.
Mijn eigen ervaring is dat je de ondertoon altijd blijft zien in direct zonlicht
zaterdag 4 september 2021 om 09:06
Nee, van rood naar blond is haast niet te doen. Heel geleidelijk wordt er dan kleine gedeelten met de kam eruit geweven en die wat opgelicht.Miss_Travel schreef: ↑04-09-2021 07:52Ik wilde graag lichter dan mijn eigen kleur dus in die zin heb ik niet wat ik wilde. En ik dram niet door, want begrijp heel goed dat het niet ineens kan. Maar ben dan wel benieuwd in welke stappen wel en waarom het niet kan. En daar krijg ik geen antwoord op. Kappers zelf gaan toch ook vaak van rood naar blond en terug? Waarom lukt dat wel?
Het meeste werk wordt dan gedaan door het uitgroeien en door het geleidelijk dagelijks uitvallen van haren, waardoor het steeds minder zichtbaar wordt.
retrostar wijzigde dit bericht op 04-09-2021 09:11
11.98% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 4 september 2021 om 09:09
zaterdag 4 september 2021 om 09:14
zaterdag 4 september 2021 om 09:19
Ik zou mijn haar niet meer laten verven en de kleur volledig uit laten groeien.
Komt op mij over alsof je nogal obsessief met je haarkleur bezig bent, dus die uitgroei-periode geeft jou ook de kans om dat los te laten en weer te gaan focussen op dingen die wel belangrijk zijn
zaterdag 4 september 2021 om 09:33
Nee hoor. Ik betaalde zo'n 65 euro voor knippen en uitgroei, en dan 1x per jaar 100 euro voor knippen, verven, en highlights. Maar zoals met zoveel dingen kun je het zo duur maken als je zelf wil.
On topic: ik zou het nu eerst laten uitgroeien, je haar heeft echt wat rust nodig. Er komen zonnige dagen aan: lekker veel naar buiten, dan krijg je ook wat meer highlights door de zon.
every journey starts with a single step
zaterdag 4 september 2021 om 09:36
zaterdag 4 september 2021 om 09:59
zaterdag 4 september 2021 om 10:01
Als je haar net gekleurd is, is het altijd wat egaal van kleur (tenzij je tig high en lowlight gebruikt, maar dat is vast niet handig bovenop alle andere dingen die je al gedaan hebt). Je eigen haar heeft altijd meer tonen dan verf. Al was het maar omdat je eigen haar al vanaf de aanzet aan allerlei invloeden blootgesteld is. De punten hebben meer meegemaakt dan het midden, en dat weer meer dan de aanzet.