Wat doen? Haarkleuring anders dan gehoopt
zaterdag 4 september 2021 om 07:42
Hoi,
Gisteren heb ik mijn haar laten verven en ik ben verre van tevreden. Ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen en ook of er kapsters op dit forum zijn die hier iets over kunnen zeggen.
Van nature ben ik donkerblond met een askleur 7/8. In de zomer wordt dit lichter tot ong kleurhoogte 9. Twee jaar geleden heb ik het laten kleuren naar warm chocoladebruin maar inmiddels wil ik terug naar blond. Dat lukt alleen niet.
Drie kleuringen geleden zei kapper dat het lastig ging worden. Bij oplichting wordt mijn haar geel. Het rode is eruit maar er blijft vrij veel goud in zitten. De afgelopen twee kleuringen waren gericht op het verminderen van geel, maar hierdoor werd mijn haar wel donkerder. Niet wat wilde, maar voor een goed doel. Na mijn vakantie zag het er niet meer uit, was al een stuk uitgegroeid en het moest weer gefatsoeneerd worden.
Ik heb dus advies gevraagd aan twee verschillende kappers. Om een of andere reden gaven die ook aan dat wat ik wilde niet kon. En waarom is me nog steeds een raadsel. Ik wil gewoon blond haar met zo min mogelijk goud en rood. Iets wat op mijn eigen kleur lijkt zodat ik van dat verven af kan en het kan laten uitgroeien.
Omdat die twee kappers zo twijfelden, heb ik ervoor gekozen om alsnog terug te gaan naar mijn eigen kapper. Alles uitgelegd. En toen... Nu heb ik een kleur die veeeel donkerder is dan ik wilde. Het is een 8 maar doordat deze zo gematteerd is, lijkt het eerder een 7. Het zit inderdaad heel dicht tegen mijn eigen grijze muis kleur zonder oplichting aan. En ik ben er dood ongelukkig mee. Want het is dus niet blond. En ik voel me saai. Er zit geen speelsheid in die ik in mijn eigen haar wel heb.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik begrijp niet waarom het zo lastig is. Want in mijn ogen kunnen zou het al beter zijn als er nu wat lichte plukken doorheen gezet worden, maar dat ging volgens kapper op dit moment niet. Hij was ook niet duidelijk in wanneer wel en hoe ik dan wel het resultaat kreeg wat ik wilde. Ik heb de discussie echt gevoerd en aangegeven dat het tegenviel. Hij voelde zich nogal aangevallen, terwijl ik gewoon wil weten als dit het voor nu is: wanneer en hoe kan ik dan wel terug.
Ik weet dus niet goed wat te doen. Heb het idee dat teruggaan naar kapper weinig zin heeft, kan onder de douche springen in de hoop dat de kleur vervaagt (dat gebeurt vaak bij mij) maar dan ben ik terug bij af en wel 250e lichter, of alsnog naar andere kapper gaan.
Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor het lezen.
Gisteren heb ik mijn haar laten verven en ik ben verre van tevreden. Ik ben heel benieuwd wat jullie zouden doen en ook of er kapsters op dit forum zijn die hier iets over kunnen zeggen.
Van nature ben ik donkerblond met een askleur 7/8. In de zomer wordt dit lichter tot ong kleurhoogte 9. Twee jaar geleden heb ik het laten kleuren naar warm chocoladebruin maar inmiddels wil ik terug naar blond. Dat lukt alleen niet.
Drie kleuringen geleden zei kapper dat het lastig ging worden. Bij oplichting wordt mijn haar geel. Het rode is eruit maar er blijft vrij veel goud in zitten. De afgelopen twee kleuringen waren gericht op het verminderen van geel, maar hierdoor werd mijn haar wel donkerder. Niet wat wilde, maar voor een goed doel. Na mijn vakantie zag het er niet meer uit, was al een stuk uitgegroeid en het moest weer gefatsoeneerd worden.
Ik heb dus advies gevraagd aan twee verschillende kappers. Om een of andere reden gaven die ook aan dat wat ik wilde niet kon. En waarom is me nog steeds een raadsel. Ik wil gewoon blond haar met zo min mogelijk goud en rood. Iets wat op mijn eigen kleur lijkt zodat ik van dat verven af kan en het kan laten uitgroeien.
Omdat die twee kappers zo twijfelden, heb ik ervoor gekozen om alsnog terug te gaan naar mijn eigen kapper. Alles uitgelegd. En toen... Nu heb ik een kleur die veeeel donkerder is dan ik wilde. Het is een 8 maar doordat deze zo gematteerd is, lijkt het eerder een 7. Het zit inderdaad heel dicht tegen mijn eigen grijze muis kleur zonder oplichting aan. En ik ben er dood ongelukkig mee. Want het is dus niet blond. En ik voel me saai. Er zit geen speelsheid in die ik in mijn eigen haar wel heb.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik begrijp niet waarom het zo lastig is. Want in mijn ogen kunnen zou het al beter zijn als er nu wat lichte plukken doorheen gezet worden, maar dat ging volgens kapper op dit moment niet. Hij was ook niet duidelijk in wanneer wel en hoe ik dan wel het resultaat kreeg wat ik wilde. Ik heb de discussie echt gevoerd en aangegeven dat het tegenviel. Hij voelde zich nogal aangevallen, terwijl ik gewoon wil weten als dit het voor nu is: wanneer en hoe kan ik dan wel terug.
Ik weet dus niet goed wat te doen. Heb het idee dat teruggaan naar kapper weinig zin heeft, kan onder de douche springen in de hoop dat de kleur vervaagt (dat gebeurt vaak bij mij) maar dan ben ik terug bij af en wel 250e lichter, of alsnog naar andere kapper gaan.
Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor het lezen.
zaterdag 4 september 2021 om 11:17
Dank voor alle reacties. Ik denk dat ik het dan inderdaad laat uitgroeien. Mijn haar is nu nog van goede kwaliteit ondanks al het verven en dat is 1 van de redenen dat ik op deze kapper heb vertrouwd.
Mijn frustratie zit vooral in dat ik wel degelijk een foto heb laten zien en het nog zooo donker wordt. Dan kan verf anders pakken maar dat weet je van te voren toch ook wel. En daarbij: 250e vind ik (incl knippen föhnen) inderdaad veel geld dus dan verwacht ik ook wat.
Mijn frustratie zit vooral in dat ik wel degelijk een foto heb laten zien en het nog zooo donker wordt. Dan kan verf anders pakken maar dat weet je van te voren toch ook wel. En daarbij: 250e vind ik (incl knippen föhnen) inderdaad veel geld dus dan verwacht ik ook wat.
zaterdag 4 september 2021 om 11:36
Dit is precies wat ik dacht na het lezen van de OP.Irregular_Choice schreef: ↑04-09-2021 07:59In je OP zeg je dat je een kleur wil die heel dicht bij je eigen kleur zit, zodat je het uit kan laten groeien. Dat heb je nu toch? Nu zeg je ineens dat je het lichter wil.
En verder: 3 kappers zeggen dat het lastig wordt. En dan probeer je het toch, en is het resultaat niet naar wens.
Niet gek toch?
zaterdag 4 september 2021 om 11:46
Mijn eigen haar licht enorm op door de zon en dat heb ik ook gezegd. Niet selectief lezen.
zaterdag 4 september 2021 om 11:52
Wanneer had je voor het laatst je eigen kleur?
Haar gaat bij ontkleuren van bruin naar rood, naar goud, naar blond naar asblond. Je was al bij goud, maar dat kon je ook niet accepteren.
Van bruin naar asblond kan niet, dan zijn te veel stappen.
Toen wilde je naar dichtbij je eigen kleur, maar ook dat kun je nu weer niet accepteren.
Ik denk dat je het beste deze kleur een week of 6 kunt accepteren en dan pas wat asblonde strepen of baby lights er in laten zetten en dan een goede zilvershampoo en een conditioner erbij.
Haar gaat bij ontkleuren van bruin naar rood, naar goud, naar blond naar asblond. Je was al bij goud, maar dat kon je ook niet accepteren.
Toen wilde je naar dichtbij je eigen kleur, maar ook dat kun je nu weer niet accepteren.
Ik denk dat je het beste deze kleur een week of 6 kunt accepteren en dan pas wat asblonde strepen of baby lights er in laten zetten en dan een goede zilvershampoo en een conditioner erbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 4 september 2021 om 11:52
De kapper weet wel dat een kleur anders kan pakken, maar hóe anders is niet altijd te voorspellen.Miss_Travel schreef: ↑04-09-2021 11:17Dank voor alle reacties. Ik denk dat ik het dan inderdaad laat uitgroeien. Mijn haar is nu nog van goede kwaliteit ondanks al het verven en dat is 1 van de redenen dat ik op deze kapper heb vertrouwd.
zaterdag 4 september 2021 om 11:57
Vlak voor dat ik naar bruin ging, dus zo'n t wee jaar geleden. Ik ga dit inderdaad proberen en het dan zoveel mogelijk uit laten groeien. Acceptatie is lastig inderdaad dus fijn dat dat hier genoemd wordtviva-amber schreef: ↑04-09-2021 11:52Wanneer had je voor het laatst je eigen kleur?
zaterdag 4 september 2021 om 11:58
Miss_Travel schreef: ↑04-09-2021 11:17Dank voor alle reacties. Ik denk dat ik het dan inderdaad laat uitgroeien. Mijn haar is nu nog van goede kwaliteit ondanks al het verven en dat is 1 van de redenen dat ik op deze kapper heb vertrouwd.
Nee. Dat weet je niet. Elk soort haar reageert anders. Zeker als het geen virgin haar is.
Is er gewerkt met low- en highlights? Mag ik hopen voor dat bedrag...
zaterdag 4 september 2021 om 11:59
Nee niet gedaan. Wat ik begreep is er een lichtere kleur op de basis gedaan, een matterend iets op de punten, en daarna een overall kleur om alles egaal te krijgen .vivapimpelmees schreef: ↑04-09-2021 11:58Nee. Dat weet je niet. Elk soort haar reageert anders. Zeker als het geen virgin haar is.
Is er gewerkt met low- en highlights? Mag ik hopen voor dat bedrag...
zaterdag 4 september 2021 om 12:05
Het gaat er niet om wat ik lees. Het gaat erom hoe jij communiceert naar de kapper.Miss_Travel schreef: ↑04-09-2021 11:46Mijn eigen haar licht enorm op door de zon en dat heb ik ook gezegd. Niet selectief lezen.
Maar goed, ik vind 250 euro wel erg veel geld voor alleen verven, zonder high- of lowlights. Je bent vaker bij deze kapper geweest, heb je altijd zoveel betaald?
zaterdag 4 september 2021 om 12:08
Dit w as s aan de hoge kant. Normaal iets goedkoper, maar hij had de prijzen wegens corona verhoogd zei ie.
zaterdag 4 september 2021 om 13:17
Dit denk ik ook. Ik denk dat het nu even niet naar je zin zit, maar ik hoor geen enorme verschutting in je verhaal.
Bij mij wordt geverfd haar tegen mijn zin in altijd heel snel 'levendig', heb tig kleur haar wat overal doorheen piept.
Ik wil ook richting mijn eigen haarkleur maar ik heb een zeer hardnekkige tweede haarkleur die overal doorheen piept.
Mijn kapster was kort en krachtig: of kapotverven of gewoon accepteren dat dit het is. Zij heeft het zelf ook en vindt zichzelf fantastisch ermee en verft het expres zo bij.
Dus wat jij niet leuk vindt is voor een ander een look. Let er dus goed op hoe je kapper er zelf uitziet en de andere klanten een volgende keer.
Maar ik denk zelf dat je haar er volgende week heel anders uitziet.