Mode & Beauty alle pijlers

wat is taupe?

30-10-2009 15:35 60 berichten
Op de website van Miss Green staan leuke jurkjes, maar de kleuren zijn zo saai. Om nou weer een zwarte jurk naast de andere zwarte jurken te hangen is ook weer zo wat.

Nu hebben ze ook taupe.

Ziet er grijzig uit, maar grijs hebben ze ook en dat is het niet.

Nu weet ik dat je een kleur op een beeldscherm nooit moet vertrouwen.

Wie kan het me uitleggen, welke kleur is taupe?
quote:DeKenau schreef op 30 oktober 2009 @ 16:13:

ik vind taupe echt een saaie nietszeggende kleur. Het maakt vaak ook heel flets.Daar was ik al bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Het staat mij wel goed, en ik ben een lichte lente qua kleurentype.

Ik denk, als roze en paars je wel staat, staat taupe je misschien niet. Roze en paars maken mij juist flets.
zou goed kunnen, roze en paars staan mij juist heel goed

.
Mij staat het ook wel goed. Ik vind het een mooie, warme kleur. Ook voor een wand bijvoorbeeld.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Klopt, ik sta ook heel goed met roze en paars en in taupe/modderkleur/watdanook val ik helemaal weg. Hetzelfde met echt rood en groen maar donkerrood en petrol staan me weer wel! Wat voor kleurtype ben je dan eigenlijk?
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Olijfje_ schreef op 30 oktober 2009 @ 16:37:

Klopt, ik sta ook heel goed met roze en paars en in taupe/modderkleur/watdanook val ik helemaal weg. Hetzelfde met echt rood en groen maar donkerrood en petrol staan me weer wel! Wat voor kleurtype ben je dan eigenlijk?Klinkt als een zomertype.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
La Vie en Rose, wat heb je een geweldige avatar!

bij de weg, roze en paars staan me goed.

Taupe is dan misschien niet een goed idee.
off topic maarre:

wat een geweldige site is dat zeg!!! De vrouwen zijn, buiten dat het allerlei vrouwen in allerlei maten zijn, zo vrolijk neergezet!!! Als je er naar kijkt wordt je er al vrolijk van!!!

Bedankt voor deze fantastische tip AE
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Yeti80 schreef op 30 oktober 2009 @ 15:39:

Taupe is de aanduiding van een kleur ontleend aan het Frans, tevens refereert het aan de vachtkleur van de mol (Talpa europaea). Het is een grijs-bruine tint, veelvuldig gebruikt om de kleur van kleding en stoffen aan te duiden. Het wordt ook gebruikt in plaats van de aanduiding leverkleur.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Taupe

Er staat daar ook een tabeltje met heel voor soorten taupe, oa donker, zand en paars taupe. Het is dus niet echt een kleur geloof ik.In het engels noemen ze taupe ook Moleskin dus dat kan wel kloppen.
Hallo dames,

Toevallig zag ik vanavond in de statistieken van de site dat er opvallend veel bezoekers via Viva kwamen, dus ik heb net met veel plezier jullie discussie gelezen. Ik wil zo vrij zijn om jullie vraag te beantwoorden ' wat is taupe?'. Want - ik geef toe - het is een lastige. Het is inderdaad een verzamelnaam voor een vrij brede kleur, inderdaad ook wel aangeduid als leverkleurig (maar dat klinkt zo onsmakelijk). Ik heb naar een plaatje gezocht op Internet maar deze kan ik helaas niet voor jullie vinden. Daarnaast verschillen schermresoluties van computers dermate veel dat op geen enkel scherm (bijna) de kleur hetzelfde is.

Maar ik kan jullie wel een omschrijving geven. De kleur neigt naar grijs als je het bij zwart houdt. Het neigt naar paars als je er iets paars op draagt en naar bruin als je het bij combineert met een cognac of donkerbruine items. De kleur is zeer geschikt voor de zogenaamde zomertypes. Ikzelf heb donkerbruin haar met blauwe ogen en kan hem zelf zomers (als ik donker ben) absoluut niet hebben. Donkerbruin bijv. staat mij ook niet, terwijl donkerblauw wel weer prachtig staat. Mijn blonde en rozige vriendinnen (waaronder ook te zien op de site) staat het echter prachtig.

Bij twijfel stuur me dan even een mail (info@miss-green.nl) en ik stuur jullie een stofstaal toe.

Hoop hiermee wat duidelijkheid gegeven te hebben...

Hartelijke groet,

Maaike Groen

Miss Green

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven