Mode & Beauty alle pijlers

Wat mag wel?

31-08-2009 16:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds vraag ik me af wat dan wel mag qua kleding.

Geen 3/4 broeken, geen crocs, geen birkenstocks...

Wat dan wel???

Mijn vraag is dan ook: Wat trekken jullie aan als/op

* een dagje shoppen

* een bruiloft

* een trektocht te voet

* een attractiepark

* een begrafenis

* een informeel feestje
Alles mag!!

Het is toch zeker wat jij wilt,niet wat een ander je zegt te doen!!
Ik zal zelf beginnen. Hoge hakken vind ik helemaal niks dus trek ik ze ook echt niet aan. Qua schoenen zijn het dan ook ballerina's, laarzen, halfhoge All Stars en nette instappers.

Bij een dagje shoppen trek ik een spijkerbroek met shirtje en jasje aan of een leuke jurk. Niet al te netjes maar wel iets anders dan ik thuis draag.

Een bruiloft: een jurk

Trektocht: of een lange broek, shirtje en vest of een capri, net topje en een vest om de heupen. Stevige schoenen met van die kleine sokjes.

Attractiepark is eigenlijk hetzelfde als een trektocht maar dan wel netter en minder lompe schoenen.

Begrafenis: Ik draag totaal geen zwarte kleding, alleen op de motor dus zal het iets donkerbruins worden. Wel een jurk dus.

Informeel feestje: een leuke, vlotte, jurk of lange broek met topje en overhemd. Geen gymschoenen.

Slippers draag ik vooral in en rondom het huis. Verder draag ik nooit geen schoenen waar je de tenen kunt zien zoals sandalen. Ook flatjes waar je soms de halve tenen ziet zijn not done voor mij.

Als tas heb ik altijd een schoudertas. Bij een trektocht heb ik een grote rugzak waar ik van alles in doe.
bosaapje,

dat vraag ik me ook af als ik zo het forum lees....

Over het algemeen draag ik graag spijkerbroeken met leuk shirt of sweatvestje en sneakers. En dat al jaren. Heel basic en ik voel me er prima bij. Probeer wel eens iets anders maar voel me daar niet prettig bij. Natuurlijk heb ik wel laarzen en ander soort kleding voor de gelegenheid maar dat komt niet vaak voor.
van mij mag jij dragen wat je wil hoor!
* een dagje shoppen lange broek, shirt of trui afhankelijk van temperatuur, wandelschoenen

* een bruiloft pantalon, blouse, blazer, enkellaarsjes

* een trektocht te voet lange outdoorbroek, shirt en/of fleece, wandelschoenen

* een attractiepark lange outdoorbroek, shirt en/of fleece, wandelschoenen

* een begrafenis pantalon, blouse, blazer, enkellaarsjes

* een informeel feestje lange broek/pantalon, shirt/blouse/trui, enkellaarsjes
Door die hele discussie over 3/4 broeken zie ik dus echt alleen nog maar vrouwen in 3/4 broeken lopen!

Van mij mag alles, zo ben ik dan ook wel weer. Ik vind niet alles mooi, maar als ik het zelf niet hoef te dragen dan vind ik het prima. En soms vind ik het niet zo handig wat mensen dragen (te strak, te kort, te hip etc) maar dan nog mogen ze dat helemaal zelf weten.
Klopt Biebelie. Dat topic van die 3/4 broeken, rode haren en zo heeft mij zo verbaast dat ik me afvraag wat wél mag bij sommige dames.

Zelf heb ik ook zoiets van trek aan waar je je lekker in voelt maar pas je aan, aan de situatie.

Zoals iemand al schreef, hoge hakken en jurk naar een pretpark, haren en gezicht in de plooi.....

Waar ben je dan mee bezig. Ik kan en wil niet geloven dat iemand zich daarbij happy voelt en makkelijk loopt en zo.
*een dagje shoppen

Net waar ik zin heb, wel hip en met goede make up en makkelijke maar leuke schoenen. Moet makkelijk aan en uit trekken zijn ivm passen

* een bruiloft

Naar de trouwerij in het stadhuis: grijs wit ballonrokje, blauw truitje, roze ballerina's.

Naar het feest: Mijn Spijkers&Spijkers bij Claudia Strater jurkje, met laarzen en een jeansjasje

* een trektocht te voet

Uh, trekkerskleren?

* een attractiepark

Idem als met shoppen al ga ik daar voor mijn verdriet niet naar toe

* een begrafenis

dat ligt helemaal aan de persoon. Ik ben in superstemmig en truttig zwart gegaan (met geleende hoed) en ik oude spijkerbroek

* een informeel feestje

Net waar ik zin in heb, meestal ga ik lekker los!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
leuke vraag! overigens gaat er bijna niemand op crocs/birkenstocks naar een bruiloft, een begrafenis of een feestje denk ik, alhoewel een informeel buitenfeestje dan wel weer geschikt zou zijn voor birkenstocks misschien... Ik denk dat je moet dragen waar je van houdt en -bij bepaalde gelegenheden- passend is. Een beetje kennis van mode (niet van trends dus) qua kleuren en stoffen is dan wel handig. Ik vind stijl het toverwoord. Dus geen opgelegde trends, geen dat-kan-wel-en-dat-kan-niet, maar wel nadenken over wat je staat en een beetje zorg&liefde aan besteden alstublieft...
Overigens mijn lijstje is:

* een dagje shoppen

Jurk en platte laarzen/ballerina's. handig met passen. evt jasje erover (geen windjack tenzij shoppen op boerderij)

* een bruiloft

een jurk, pak vind ik te zakelijk. hakken, mooie sjaal, eventueel jasje erover.

* een trektocht te voet

trekkleren, laagjes, goede schoenen, rugzak.

* een attractiepark

spijkerbroek, hemdje, zacht vestje, sjaal, grote tas

* een begrafenis

zwart pak, eventueel met rok. Hakken

* een informeel feestje

leuke jurk, niet te tuttig (maar wel feestelijk)
quote:Mlle_j schreef op 31 augustus 2009 @ 17:08:

leuke vraag! overigens gaat er bijna niemand op crocs/birkenstocks naar een bruiloft, een begrafenis of een feestje denk ik, alhoewel een informeel buitenfeestje dan wel weer geschikt zou zijn voor birkenstocks misschien.....Volgens mij valt dat erg tegen, vooral de birkenstocks zijn erg populair.
Een dagje shoppen: Iets makkelijks, schoenen waar je de hele dag op kunt lopen, kleding die je makkelijk aan en uit kunt trekken i.v.m. passen.

Een bruiloft: Lange broek, nette blouse

Trektocht: Wandelschoenen, kleding waar je makkelijk in kunt bewegen, grote rugtas

Attractiepark: Lange broek, makkelijke schoenen, rugtas

Begrafenis: Jurk of lange broek. Alles, als het maar netjes is

Informeel feestje: Veel accesoires, leuke sjaal, mooie laarzen of pumps etc.
Ik ben van de minimalistische stijl. Altijd en overal.
quote:bosaapje schreef op 31 augustus 2009 @ 17:02:

Begrafenis: Ik draag totaal geen zwarte kleding, alleen op de motor.

Een motorpak

Maar goed, hier mijn lijstje. Ik ben dol op lijstjes.

* een dagje shoppen:

Dat kan van alles zijn, als het maar makkelijk draagt en er geen gaten in zitten voor het geval ik kleding ga passen. Goed ondergoed is vooral belangrijk als je nieuwe kleding gaat kopen, dan kom je nooit voor verrassingen te staan als je je om moet kleden.

* een bruiloft

Ik ga toch voor zwart en wit (nooit alleen wit!), eigenlijk hetzelfde als op een begrafenis.... Felle kleuren zijn te opzichtig, tenzij je pasteltinten in huis hebt. En je mag nooit mooier worden dan de bruid Het beste vind ik als de bruid een dresscode opgeeft.

* een trektocht te voet

Ieww, bergschoenen...nee. Birckenstocks denk ik dan. Ik loop zelf erg veel en vaak, maar ik doe noooit bergschoenen aan.

* een attractiepark.

Een jas mee voor het geval het gaat regenen, voor de rest een makkelijke 3/4 broek (jawel) of een jurk.

* een begrafenis

Altijd zwart-wit.

* een informeel feestje

Poeh...alles kan op een informeel feest, als het maar niet ordi is kan bijna alles.
Viva naar de knoppen.
pff, wat 'mag'.

Ik zou me daar door het Vivaforum laten voorschrijven dat ik m'n 3/4 broek niet meer aanmag. Ik vind het wel fijne broeken en op m'n werk draag ik er gerust crocs bij. Kan me toevallig niks schelen.
* een dagje shoppen: spijkerbroek, shirtje, gympen, als het warm is een zomerbroek of in een enkel geval een rokje met een driekwart legging en birkenstocks.

* een bruiloft: jurkje /rokje met net kleurrijk shirtje of blousje/ nette broek met net shirtje/ blousje. en nette schoenen met een klein hakje, kan verder niet op hakken lopen.

* een trektocht te voet: zou ik niet zo snel doen, maar denk dat ik gewoon een spijkerbroek, shirtje en comfortabele schoenen zou dragen.

* een attractiepark: zelfde als dagje shoppen maar dan zeker geen rokje.

* een begrafenis: nette zwarte pantalon, nette schoenen, niet kleurijk shirtje of blousje

* een informeel feestje: iets casuals maar wel beetje feestelijk.

heb me wel enigszins iets aangetrokken van de vele topics over kleding die wel of niet kan op een bruiloft en begrafenis.

Van mij mag verder best veel.
* een dagje shoppen

Iets wat makkelijk aan en uit kan voor het passen.

* een bruiloft

Ligt aan het stel. Meestal een rok / broek met een leuk hemdje of shirtje, afhankelijk van het bruidspaar wel of geen jasje. Meestal wel hoge hakken.

* een trektocht te voet

Doe ik nooit, maar ik zou gewoon een spijkerbroek en gympies aantrekken.

* een attractiepark

Ook een spijkerbroek en gympies

* een begrafenis

Ligt geheel aan de overledene en diens familie. Ik ben zowel strak in het pak als in gerafelde spijkerbroek naar dergelijke gelegenheden geweest. Ook meestal wel hoge hakken.

* een informeel feestje

Rokje + topje of spijkerbroek + T-shirtje. Hakken of gympies of slippers (vooral afhankelijk van het weer).
Jammer dat de dames die zo expliciet in het andere topic schreven wat echt niet kan hier niet laten weten wat dan wel mag.

Ik ben echt oprecht nieuwsgierig hoe zij zich dan wel kleden als zoveel niet schijnt te kunnen.
quote:bosaapje schreef op 31 augustus 2009 @ 20:47:

Jammer dat de dames die zo expliciet in het andere topic schreven wat echt niet kan hier niet laten weten wat dan wel mag.

Ik ben echt oprecht nieuwsgierig hoe zij zich dan wel kleden als zoveel niet schijnt te kunnen.

Je bepaalt zelf wat wel en niet kan of mag.

Als anderen zeggen dat iets niet kan, is dat hun mening, maar laat je er alsjeblieft niet door leiden en doe je al dan niet modieuze ding.

Ik vind in ieder geval niets zo inspiratieloos dan als mensen niet aantrekken wat ze het liefste willen.
Leuk!

Een dagje shoppen;

Ligt er aan wat ik wil kopen. Als ik jurkjes, rokjes laarzen wil kopen draag ik; rokje, leuk shirtje en mijn hoge Dr. Martins.

Ga ik shirtjes of spijkerbroeken shoppen dan draag ik: spijkerbroek of een stoere mannenpantalon met zwarte glitter all stars en een leuk shirtje.

Een trektocht te voet; tja toch maar dit jaar echte bergschoenen gekocht omdat we volgend jaar veel willen wandelen in Canada. Daarboven draag ik dan een linnenbroek (droogt snel en ziet er leuk uit), een leuk sneldrogend topje, mijn heerlijke zachte getailleerde teddyberenfleece en een getailleerde windstopper.

Een attractiepark; Zie shoppen. Die dag geld waar ik zin in heb rokje of broek. Zowel de Dr. Martins als All Stars lopen heerlijk.

Een begrafenis. Zwarte rok, zwart shirtje, zwarte redelijk elegante laarzen. Geen jubelende, opvallende sieraden.

Een informeel feestje; ligt er maar net aan waar ik zin heb om aan trekken. Of een rock-outfitje, of een jurkje met lakpumps, of spijkerbroek met birckenstocks en leuk glittershirtje, of rokje met mooie laarzen.
quote:Mazou schreef op 31 augustus 2009 @ 20:52:

[...]

Je bepaalt zelf wat wel en niet kan of mag.

Als anderen zeggen dat iets niet kan, is dat hun mening, maar laat je er alsjeblieft niet door leiden en doe je al dan niet modieuze ding.

Ik vind in ieder geval niets zo inspiratieloos dan als mensen niet aantrekken wat ze het liefste willen.

Dat vind ik dus ook. Ik heb van allerlei kledingstijlen en trek aan wat bij mijn stemming en/of gelegenheid past.

Daarom was ik echt stomverbaast over dat topic. Sommigen noemden het zelfs fantasieloos als je in een 3/4 broek loopt of als je zonder hakken loopt dat je niet sexy bent.. Uhmmm. ... Nou ja..

Weet je wat ik niet sexy vind. Opgedirkt en wel met hoge haken rondlopen en daarbij een chagrijnig gezicht erbij trekken als je met de kids in een dierentuin loopt. Dit heb ik vaak gezien en dat vind ik best triest.

Het is maar goed dat iedereen verschillend is anders werd de wereld maar saai.
ik ben het zooooo eens met bosaapje. Laatst op de camping helemaal opgedirkte vrouw, jurkje, hoge hakken, veel make-up en een enorm chagerijnig gezicht. Dat vind ik not done, maar ik snap het wel, is ook lekker praktisch lopen door het gras.

Verder ben ik 1.80 en draag nauwelijks hakken en soms kan ik me echt sexy voelen hoor! Kortom waar het wederom op neer komt; uitstraling/lekker in je vel zitten is ook belangrijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven