Mode & Beauty alle pijlers

Wat te doen met mijn haar?

30-04-2018 19:30 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_368743 wijzigde dit bericht op 15-03-2019 17:58
Reden: niet meer relevant
99.87% gewijzigd
Deze foto's bedoel je?

Afbeelding
Alleen kammen wanneer het nat is.

Verder deed ik weleens een paar druppels crème spoeling in de onderkant van mijn droge haar kneden. Daar werd het minder pluizig van maar dan wel iets meer krul.

Het haar is niet ongezond omdat het niet stijl is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je ook droog haar? Wat gebeurt er als je je haar minder vaak wast?
Scratte schreef:
30-04-2018 19:35
Deze foto's bedoel je?

Afbeelding
Dat is toch gewoon normaal haar?
Dag,

Op de facebookgroep Curly forever (haar verzorging via de CG methode) staan veel handige tips. Ik weet niet of je er al bekend mee bent, maar hier staan tools waarmee je oa de elasticiteit van je haar kan berekenen. Zelf gebruik ik conditioner tegen pluis en plop ik mijn haren. De new wave gel van Wella helpt mij ook goed.
Wie wat wil die moet wat.
viva-amber schreef:
30-04-2018 19:37
Alleen kammen wanneer het nat is.

Verder deed ik weleens een paar druppels crème spoeling in de onderkant van mijn droge haar kneden. Daar werd het minder pluizig van maar dan wel iets meer krul.

Het haar is niet ongezond omdat het niet stijl is.
Bij alleen kammen wanneer het nat is, heb ik ochtends een probleem want dan zit het zo in de knoop en in de war dat ik niet zo overstraat kan. Ook slapen met vast haar maakt het niet beter.

Ik weet dat niet stijl haar niet direct ongezond betekent, dat zou onzin zijn dat bedoelde ik dus ook. Maar het voelt soms zo droog of dof. Zou een goede shampoo of conditioner/masker daarbij kunnen helpen?
Als ik niks in mijn haar smeer heb ik dat ook wel, tikkie pluis.

(En nu nog iets meer pluis dan normaal, ook veel kortere haartjes tussendoor maar dat heeft waarschijnlijk te maken met een operatie/narcose een paar maanden terug.)

Ik smeer na het wassen in handdoekdroog haar een voedende olie. Daarna aan de lucht laten drogen en als het droog is even losschudden/op de kop hangen.

Deze vind ik heel fijn en is lekker goedkoop:
Afbeelding
whitewolves schreef:
30-04-2018 19:38
Dat is toch gewoon normaal haar?
Met die foto wou ik laten zien wat voor slag/krul ik heb. Mijn haar heeft zo'n slag maar dan ook nog enorm veel pluis, vooral aan de bovenkant.

Ik ga is op die Facebookpagina kijken trouwens, Bedankt!
[quote=Scratte post_id=28447200 time=1525110204 user_id=94360]
Als ik niks in mijn haar smeer heb ik dat ook wel, tikkie pluis.

(En nu nog iets meer pluis dan normaal, ook veel kortere haartjes tussendoor maar dat heeft waarschijnlijk te maken met een operatie/narcose een paar maanden terug.)

Ik smeer na het wassen in handdoekdroog haar een voedende olie. Daarna aan de lucht laten drogen en als het droog is even losschudden/op de kop hangen.

Deze vind ik heel fijn en is lekker goedkoop:
Scratte schreef:
30-04-2018 19:35
Deze foto's bedoel je?

Afbeelding
Sorry maar ik zie niks vreemds pluizerigs aan dit haar......
Deze is helemaal geweldig:

Afbeelding

https://www.haarshop.nl/product/oroflui ... gJ9qPD_BwE
RaveMeisje schreef:
30-04-2018 19:39
Dag,

Op de facebookgroep Curly forever (haar verzorging via de CG methode) staan veel handige tips. Ik weet niet of je er al bekend mee bent, maar hier staan tools waarmee je oa de elasticiteit van je haar kan berekenen. Zelf gebruik ik conditioner tegen pluis en plop ik mijn haren. De new wave gel van Wella helpt mij ook goed.
Deze techniek volg ik sinds een week of 4 en sta telkens ervan te kijken hoe mijn haar verandert is. Van een beetje golvend haar, begin het nu echt krul te vormen. Mijn haar is veel voller en de kleur is mooier. Het is even doorbijten maar echt een hele mooie methode
Wat bij mij goed helpt is brazilian keratine behandelingen en Japanese Straightebing. Heb al jaren geen pluishaar meer maar glanzende steile lokken. Kost wel een paar centen en ik ben mijn krullen/slag behoorlijk kwijt. Maar ik heb nu nog maar 1 behandeling per jaar nodig en geen pluisje meer te zien. Japanese Straightening helpt het beste. Voor de rest heeft werkelijk helemaal niets tegen het pluizen geholpen, ik heb de hele winkel/merken wel gehad.
Smartwoman1971 schreef:
30-04-2018 20:01
Wat bij mij goed helpt is brazilian keratine behandelingen en Japanese Straightebing. Heb al jaren geen pluishaar meer maar glanzende steile lokken. Kost wel een paar centen en ik ben mijn krullen/slag behoorlijk kwijt. Maar ik heb nu nog maar 1 behandeling per jaar nodig en geen pluisje meer te zien. Japanese Straightening helpt het beste. Voor de rest heeft werkelijk helemaal niets tegen het pluizen geholpen, ik heb de hele winkel/merken wel gehad.
Zo'n keratine behandeling wil ik zeker weten niet gaan doen, ik lees teveel slechte ervaringen.
Japanese straightening vindt ik wel heel heftig, ik ga liever eerst op onderzoek uit of iets anders mijn haar kan helpen wat niet zo schadelijk is :-D
Kort pittig kapsel nemen.

Nooit meer problemen .
Mijn mening is gestippeld.
Na het wassen föhnen van boven naar beneden? Dus de föhn echt boven je hoofd houden, zodat de lucht recht naar beneden blaast. Dat al eens geprobeerd? Pluis is bij mij dan veel minder iig.
Ik kam mijn haar altijd als het nat is en verdeel daarna een beetje palmers coconut oil formula en dan de variant: haarbalm conditioner door mijn haar (is een wax dus niet uitspoelen)
Heerlijk spul, wel vet dus maar klein beetje nodig..
Ik heb zelf ook jaren last gehad van pluizig haar. Echt allerlei shampoos en middeltjes geprobeerd en niks hielp. Ik ben toen wat gaan zoeken en las iets over je haar naspoelen met koud/lauw water. Dit heb ik geprobeerd en mijn haar is nu super glad en pluist nog nauwelijks! Echt een enorm verschil. Ik zou dat eens gaan proberen. Ik douche gewoon warm en aan het einde zet ik hem koud en spoel mijn haar daarmee.
Hopelijk werkt dit voor jou ook, ik weet hoe vervelend dat gepluis is.
[quote=Scratte post_id=28447236 time=1525110636 user_id=94360]
Deze is helemaal geweldig:

Eat glitter for breakfast and shine all day
Knippen op curlsys manier helpt misschien. Heb beetje zelfde haar als jou, het valt nu beter 🙂
Als mijn haar lang is, heb ik volgens mij hetzelfde als wat jij beschrijft. Het pluist als een waanzinnige en staat alle kanten op.

Voor mij werkt het om alleen als het zeiknat is te borstelen en nooit te föhnen.
En, dat is lastig voor jou in deze fase, niet te veel verschillende producten na elkaar gebruiken. Mijn haar pakte op gegeven moment niks meer. Na consequent een periode van om de drie dagen wassen (shampoo, punten crèmespoeling), in nat haar een klein beetje wax in de punten deppen en verder helemaal niks, kreeg ik glans en krullen. Heb prachtig haar gehad tot ik het zat was en het afknipte tot korte bob.

Regelmatig naar de kapper helpt altijd natuurlijk. Maar vooral niet te veel doen met je haar.
Hips, hopsakee en pierlala.
Bedankt voor de nieuwe tips!
Ik ga eens proberen mijn haar af te spoelen met koud water tijdens het douchen. Föhnen werkt echt niet voor mij alle 'babyhaartjes' staan dan recht overeind en gaan niet weer naar beneden o_o
ik heb een speciale borstel van Braun en die houdt mijn stijle maar toch pluizige haar keurig in het gareel

https://www.braun.nl/nl-nl/hair-care/br ... ntec-brush
misschien heeft jouw haar ook baat bij de pruducten van Urtekram. een milde verzorging. ik gebruik ze al 1 jaar lang en mijn kapper viel het op dat mijn haar er beter uitziet. zonder het ooit gezegd te hebben dat ik dit gebruikte. De nordic birch lijn is het beste vind ik. zijn niet hee duur rond de 5 of 6 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven