Mode & Beauty alle pijlers

Wat voor haarzooi?

05-09-2012 11:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is op zoek naar spul om zijn haar mee te doen. Hij heeft een beetje zulk haar: http://mannenkapsels.blog ... psel-levi-van-kempen.html (foto rechts boven)

Hij gebruikt nu mousse, maar daar wordt het zo nattig, slierterig van ( ook als hij maar heel weinig gebruikt). Gel is ook niks, heeft ie al geprobeerd, en wax lijkt hem niks maar heeft hij nog nie geprobeerd. Zijn mousse is nu op, dus we moeten iets nieuws kopen. Beetje zonde om producten te kopen die niet fijn werken, dus bij deze: weten jullie fijne haarproducten voor zo'n kapsel om het in model te brengen zonder dat het zo overduidelijk vol haarspul zit? (dus niet nat, slierterig, plakkerig etc.)

(sorry voor fouten, zit op telefoon)
Gewoon conditioner die je weer uit spoelt en dan verder niet mee vogelen. Het is geen kapsel om troep in te smeren. Gewoon een natuurlijke look is dan het best.
Ik zou er "klei" voor kopen (clay)

Werkt een beetje hetzelfde als wax maar is niet zo vet en je haar wordt er niet zo zwaar van.
Wat cateautje zegt, misschien nog met wat haarlak/spray om te verstevigen.
De ene mouse is ook de andere niet.. Soms is het dus wél een kwestie van veel proberen tot je het juiste product gevonden hebt.
Gel laten drogen en dan kammen. Blijft het toch in model, is mijn ervaring.

Wat ook wel lekker spul is, is de hair serum spray van de action. Kost geen drol, dus misschien het proberen waard. Ruikt lekker en je haar wordt er lekker zacht van. Als je het in nat haar sprayt, wordt het wat stijver, kun je gewoon doorkammen is het weer zacht.
Zoals JackyJacky zegt, een kleiproduct!

Kan 'ie wel wat modelleren zonder dat de structuur van z'n haar meteen zo verpest wordt (harde of vette sliertjes oid).
Ik kan het kapsel niet zien, maar obv de antwoorden zeg ik

got2b strand matte: weinig nodig, je ziet het niet zitten maar is zoals veel kleiproducten wel vettig.

Als je daar niet van houdt: Studio Line invisible gel: ziet er niet gel-achtig uit (invisible )niet vettig, goed uitkambaar.

Met gel etc. is het ook zo dat de meeste mensen meteen hele klodders nemen, waardoor het een vieze plakboel wordt. Eigenlijk heb je maar heel weinig nodig, een dotje ter grootte van een walnoot (zonder schil) is voor kort haar meer dan genoeg.

Wat mousse betreft heb je ook verschillende soorten met verschillende eigenschappen, niet alle geven een nat/slierterig resultaat. Blijft idd een kwestie van uitproberen.
Thrill van osis of anders bijv de clay van parucci.
Mijn broertje heeft ongeveer hetzelfde kapsel. Hij wast het meestal met een goede shampoo (bijvoorbeeld voor volume) en kneed er dan een klein beetje mousse in. Vervolgens gaat hij voorover staan en spuit hij er behoorlijk wat haarlak in. Nog even met de handen 'schudden' en het ziet er leuk uit. Vind ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven