Mode & Beauty alle pijlers

Water drinken

18-12-2007 22:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoeveel ieder v. jullie ongveer pd water drinken en wanneer je wat minder water drinkt of dit dan ook te merken is aan je huid? Ik drink nml. erg slecht, ik probeer wel mezelf te pushen om te drinken, maar het lukt me gewoon niet. Ik haal niet eens een halve liter pd, maar misschien dat als ik v. jullie lees dat het erg goed is (voor de huid) en ik op het forum zit, dat ik dan herinner dat ik water "moet" drinken.
Doe een ander niet aan wat je zelf niet wilt!!!
Heeft iemand dit boek gelezen?

die man schijnt er een studie van te hebben gemaakt en is van mening dat bijna iedereen uitgedroogd is..

hmm ik ben er nog niet uit.

Heel veel water drinken is volgens mij niet goed. Het verstoort de mineralen balans en kan ook slecht zijn voor je spijsvertering.

Your Body's Many Cries for Water
Elninjoo, bedoel je dat het van mijn collega wel meevalt? Ik bedoelde namelijk zes glazen water voor tien uur ' s morgens. Zo'n 14 glazen water in zes uur tijd plus koffie. En dar is alleen in werktijd. Wat ze thuis drinkt weet ik niet.
quote:Yvaatje schreef op 02 december 2010 @ 19:20:

Heeft iemand dit boek gelezen?

die man schijnt er een studie van te hebben gemaakt en is van mening dat bijna iedereen uitgedroogd is..

hmm ik ben er nog niet uit.

Heel veel water drinken is volgens mij niet goed. Het verstoort de mineralen balans en kan ook slecht zijn voor je spijsvertering.

Your Body's Many Cries for Water

In het boek wordt gesteld, dat je 1 ounce (28 gram) water zou moeten drinken per 0,9 kg lichaamsgewicht om heel, heel veel kwalen als multiple sclerose, diabetes etc. te genezen.

Dat komt bij een vrouw van 70 kg dus neer op 2 liter water per dag. Geen overdreven hoeveelheid, en nog altijd veel minder dan de achterlijke hoeveelheid die sommige mensen (hier) drinken.

Er wordt in het boek ook nog altijd gesteld dat koffie en thee vocht afdrijven, terwijl uit talloze onderzoeken blijkt, dat dat niet zo is.

Er wordt ook uitgegaan van de Amerikaanse situatie, waar het leidingwater veel minder zuiver is dan hier (er zit volgens mij nog chloor in e.d., dat hier niet meer gebruikt wordt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven