Mode & Beauty alle pijlers

Waterproof mascara

27-12-2019 13:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben op zoek naar goede waterproof mascara.

Een die volume geeft, verlengt en die er ook nog beetje makkelijk af gaat savonds.
Budget?
lemoos2 schreef:
27-12-2019 13:14
Budget?
Max e30

Maar dan moet hij ook echt wel fantastisch zijn!
Ik zweer bij Lancôme hypnose drama wp.
Koop het altijd als er ergens weer een 40% korting op mascara’s is
The Little Black One Volume Mascara Waterproof van Catrice.
Vlekt niet, fijn borsteltje, makkelijk te verwijderen met standaard remover, kost weinig. Ideaal spul. En nog vegan ook.

https://catrice.eu/nl/oog-make-up/masca ... f-010.html
Ik geef graag en veel geld uit aan makeup, behalve mascara. Ik vind het verschil tussen een mascara van L'Oreal en Chanel eigenlijk minimaal. Ik heb er nu een van La Roche Posay (Toleriane) en L'Oreal (exotic paradise). Doen beiden wat het moet doen en krijg ik er 's avonds makkelijk af (met Clinique Take the Day Off).
Ik had altijd dure mascara maar in de praktijk blijkt de waterproof mascara van Catrice net zo goed, en dat voor 5 euro. Ik heb nu de Lashes to kill maar ze hebben meer soorten.
Ik heb meestal Makeup Forever Aqua Smokey*, dat is voor mij de goede combinatie van waterproof, veel volume en het behoudt de krul in mijn wimpers. Ik heb lange, steile “olifantenwimpers” en ik krul ze altijd met een wimperkruller. Daarna heb ik een mascara nodig die ze dan ook daadwerkelijk in de krul houdt. Sowieso houdt waterproof dan beter.

Gek dat ik krullen op mijn hoofd heb, maar mijn wimpers nou net weer niet.

En oh ja, om te verwijderen al jaren Clarins Instant Eye makeup remover.

*geen idee wat dat ding kost eigenlijk, maar denk ca. €25-30.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 13:56
16.10% gewijzigd
Frietmetmayo schreef:
27-12-2019 13:16
Max e30

Maar dan moet hij ook echt wel fantastisch zijn!
Ik zweer bij Chanel Le volume waterproof. Niet die nieuwe, die geeft te veel volume naar mijn smaak (of dat moet zijn wat je zoekt, de Le volume revolutión). De gewone versie krijg je voor feestjes ook wel naar dat niveau getild met een extra laag. Maar voor alledaags gebruik vind ik de oude formule fijner (en die klontert niet).

Dit is ook de enige die echt niet brokkelt aan het einde van de dag, een niesbui met tranen overleeft en geen ‘strepen’ trekt op mijn brilglazen.
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 13:44
Ik had altijd dure mascara maar in de praktijk blijkt de waterproof mascara van Catrice net zo goed, en dat voor 5 euro. Ik heb nu de Lashes to kill maar ze hebben meer soorten.
Deze gebruik ik ook, als ik waterproof mascara nodig heb. Maare, waterproof verwijderd nooit super makkelijk, dat is ook de bedoeling. Gewoon een goede reinigingsmelk kopen, lang op de wimpers laten zitten, zachtjes over je wimpers wrijven en afspoelen. Dit herhalen. Niet over de hele ogen heen wrijven met een watje!
Sjulia schreef:
27-12-2019 13:58
Deze gebruik ik ook, als ik waterproof mascara nodig heb. Maare, waterproof verwijderd nooit super makkelijk, dat is ook de bedoeling. Gewoon een goede reinigingsmelk kopen, lang op de wimpers laten zitten, zachtjes over je wimpers wrijven en afspoelen. Dit herhalen. Niet over de hele ogen heen wrijven met een watje!
Ik heb gewone Nivea oogmakeupverwijderaar, de lotion met twee laagjes (olie en water).
De enige die voor mij werkt is die van clinique, die je eraf haalt met warm water. Alle andere mascara´s bezorgen me panda-ogen.
Gelukkig heb ik een puberella in huis, dus al die mascara´s schuiven gewoon door.

Ik heb overhangende oogleden en hooikoorts, die twee samen zorgen ervoor dat elke mascara op mijn huid terecht komt.
ceylon wijzigde dit bericht op 27-12-2019 14:16
21.69% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik gebruik al jaren de Max Factor 2000 Calorie Waterproof mascara. Blijft in regen en bij elke huilbui zitten, ik haal het er 's avonds af met de duo-make up remover van Etos (die is onlangs vernieuwd en heet Etos Cleansing Waterproof Eye Make-Up remover oil).
Ik gebruik de PushUp Angel van Maybelline. Doet wat het moet doen :)
ExploreTheWorld schreef:
27-12-2019 14:09
Ik gebruik al jaren de Max Factor 2000 Calorie Waterproof mascara. Blijft in regen en bij elke huilbui zitten, ik haal het er 's avonds af met de duo-make up remover van Etos (die is onlangs vernieuwd en heet Etos Cleansing Waterproof Eye Make-Up remover oil).
Is de verpakking veranderd? De mascara zelf bedoel ik? Want ik gebruik hem al jaren (de niet waterproof versie), maar zag hem de laatste keren niet bij de Kruidvat...
vitamined schreef:
27-12-2019 14:49
Is de verpakking veranderd? De mascara zelf bedoel ik? Want ik gebruik hem al jaren (de niet waterproof versie), maar zag hem de laatste keren niet bij de Kruidvat...
Volgens mij niet. Laatste keer dat ik hem kocht zat ‘ie op een zwart kartonnetje. Mascaraverpakking zelf is zwart met een blauw randje.
exploretheworld wijzigde dit bericht op 27-12-2019 15:54
0.39% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
27-12-2019 13:44
Yup! Catrice Glam&Doll waterproof fan hier! 4 euro dacht ik zelfs :worship:
Gaat er ook af met dat 2 kleuren spul van nivea.
Ceylon schreef:
27-12-2019 14:04
De enige die voor mij werkt is die van clinique, die je eraf haalt met warm water. Alle andere mascara´s bezorgen me panda-ogen.
Gelukkig heb ik een puberella in huis, dus al die mascara´s schuiven gewoon door.

Ik heb overhangende oogleden en hooikoorts, die twee samen zorgen ervoor dat elke mascara op mijn huid terecht komt.
Ja! Deze is zo fijn! Gewoon met warm water eraf halen. Nooit vlekken en overleeft een traanoog ofzo prima.
Bedankt voor alle tips!!

Ga ze even 1 voor 1 goed bekijken.
Chanel Le volume Waterproof en inderdaad niet die nieuwe!
Ik zweer bij Maybelline Collosal Waterproof

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven