Mode & Beauty alle pijlers

Wavy girl?

29-06-2023 15:20 34 berichten
Help! Ik heb wavy haar. Denk ik.
Eindeloos de stijltang gebruikt omdat het anders zo pluizig/onhandelbaar is. Recent heb ik ongeveer 35 cm af laten knippen. Tot net op/over m'n schouders. En toen kwam er echt wat slag naar boven.

Ik heb al uren instafilmpjes zitten kijken maar ik weet niet goed hoe/waar te beginnen om erachter te komen of ik echt wavy haar heb. Het lijken zoveel stappen. Zoveel producten. Wat is goed (voor mijn haar)?

Tot nu toe deed ik shampoo en dan de stijltang. Nu zie ik leave in conditioner, gel, mousse, cream, ploppen, diffusen. Aahhh!

Wie heeft de ultieme routine voor (mogelijk) wavy haar. Het liefst zo simpel mogelijk. En als je dan klaar bent wat dan? Moet je elke dag je haar wassen en dan weer de hele routine? Kun je je haar tussendoor nog borstelen of moet je dan weer alles opnieuw doen?

Help!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wavy girl??
Ploppen??

Meid, ik heb geen idee, niet rot bedoeld maar ik word geloof ik echt oud :|
Hoop dat je je antwoorden hier kunt vinden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoe zit je haar nu? Heb je producten nodig?
sprokkelientje schreef:
29-06-2023 15:23
Wavy girl??
Ploppen??

Jaaaa, ik dus dus duidelijk ook! Geen idee wat ik allemaal moet doen. Mss terug naar de kapper dan maar?
sprokkelientje schreef:
Wavy girl??
Ploppen??

Wavy is de engelse vertaling van golvend haar. Dus slag eigenlijk. Ploppen is je haren in een bepaalde manier in een handdoek binden om het te drogen na het wassen zodat je krullen mooi uitkomen
Moondag schreef:
Hoe zit je haar nu? Heb je producten nodig?
Ik doe nu dus nog steeds vaak wassen, laten drogen en dan stijltang met een heatprotector. Maar als ik het dus laat opdrogen dan zit er echt wel wat slag in. Dat wil ik eigenlijk proberen te benadrukken/versterken. Maar ik weet dus niet goed hoe.
Toen m'n haar echt lang was zakte alles naar beneden door het gewicht. Maar nu lijkt er dus meer volume/beweging/slag in te zitten.
Als je waves wilt zul je allereerst moeten stoppen met stylen. En dan het liefst voor altijd. Want het beschadigt je haar en dat vinden waves niet fijn.

Jij refereert naar de curly girl method. De basis van deze methode is dat je heel goed voor je haar gaat zorgen, en het dus nie tlanger beschadigt door te verven, stylen of bijv verkeerde producten te gebruiken.

Als je wat slag ziet zul je het ook hebben. Met de CG methode kun je dat misschien wat beter uit laten komen. CG betekent wel veel experimenteren wat voor jou werkt, ik kan jou niet de perfecte routine geven, want jouw haar is anders dan dat van mij.
Begin eens met het kopen van sulfaatvrije shampoo en conditioner. Kam je haar alleen onder de douche/als het nat is. Dus niet tussen wasbeurten door. Als je witl weten hoe je je haar op die dagen moet doen, google even op CG refreshen.

En probeer bijv eerst eens met wat mousse in nat haar te scrunchen.

Als je googlet op CG wavy hair kun je vast wel wat vinden?
Dankjewel @care_! Ik heb inderdaad al veel gezien en gelezen over GC maar ik heb echt geen krullen, het is echt slag. En ik begreep uit de filmpjes dat dat toch net weer anders is.

Ik wil inderdaad stoppen met die stijltang maar het ziet echt zo net niet uit nu. Toevalig vanochtend voor het eerst geprobeerd te scrunchen met mousse en dat zag er al een heel stuk beter uit! Vandaar dat ik graag wil doorzetten en tips zoek hoe ik dat dus het beste kan doen.

Niet kammen tussendoor wordt wel echt een uitdaging, krijg je dan juist niet heel veel klitten?

Ik ga zoeken naar een goede shampoo. Conditoner gebruik ik nu niet maar zouhet wel beter zijn omdat te gaan doen? En dan een leave in? Of kun je dat zo niet zeggen?
Nogmaals bedankt!
AnnaElsa schreef:
29-06-2023 15:24
Jaaaa, ik dus dus duidelijk ook! Geen idee wat ik allemaal moet doen. Mss terug naar de kapper dan maar?
Heb je een foto met voorbeeld? Met iemand met soortgelijk haar?
Dubbel
anoniem_659c07a83cf81 wijzigde dit bericht op 29-06-2023 15:56
96.25% gewijzigd
Ik hoop dat dit werkt maar het is ongeveer zo. Vrij ongedefineerd vooral. Ik heb net wat meer slag onderin.

https://nl.pinterest.com/pin/629729960373738194/

Zo is het als ik niets doe. Dus alleen wassen met shampoo en dan opdrogen. Met mousse kwam er al meer volume/slag in.
Kijk eens op curly girl methode `nl op facebook. Daar krijg je veel adviezen, heb ik veel aan gehad.
Ik dacht ook dat ik slag had ben nu iets verder in het proces en heb dus echt wel krullen.
Het pluizige geeft al aan dat je inderdaad op zijn minst slag hebt.
Je moet eerst een clarifiying shampoo gebruiken om alles uit je haar te wassen als siliconen etc . Dit zorgt voor je dat je haar minder pluist maar is niet goed voor je haar. In ieder geval niet meer stylen dat is zo slecht.
Gekruld haar kost echt zoveel meer tijd helaas om het fatsoenlijk te krijgen.
Ik was nu sinds kort mijn haar met een shampoo bar en ook een conditioner. Het bananenmasker van garnier is ook heel fijn. Dit kan je als conditioner, masker en leavce in gebruiken en is CG proof

Mijn routine is, wassen. Conditioner en uitspoelen en dan erin knijpen, scrunchen. Zeiknat de mousse en gel erin ….uitknijpen en ploppen. Met een diffuser daarna blijven mijn krullen beter zitten.

Verder heb ik veel fimpjes gekeken van curlyzia.xo op insta en tiktok. Van haar routine ging mijn haar echt beter zitten. Ik gebruik wel andere producten omdat ik aan haar producten helaas niet of moeilijk aan kan komen

https://www.instagram.com/curlyzia.xo/?hl=nl

Nooit je haar kammen als het droog is.
Er is een topic over. Ik zal 'm uppen.
love2dance schreef:
29-06-2023 16:33
Kijk eens op curly girl methode `nl op facebook. Daar krijg je veel adviezen, heb ik veel aan gehad.
Ik dacht ook dat ik slag had ben nu iets verder in het proces en heb dus echt wel krullen.
Het pluizige geeft al aan dat je inderdaad op zijn minst slag hebt.
Je moet eerst een clarifiying shampoo gebruiken om alles uit je haar te wassen als siliconen etc . Dit zorgt voor je dat je haar minder pluist maar is niet goed voor je haar. In ieder geval niet meer stylen dat is zo slecht.
Gekruld haar kost echt zoveel meer tijd helaas om het fatsoenlijk te krijgen.
Ik was nu sinds kort mijn haar met een shampoo bar en ook een conditioner. Het bananenmasker van garnier is ook heel fijn. Dit kan je als conditioner, masker en leavce in gebruiken en is CG proof

Mijn routine is, wassen. Conditioner en uitspoelen en dan erin knijpen, scrunchen. Zeiknat de mousse en gel erin ….uitknijpen en ploppen. Met een diffuser daarna blijven mijn krullen beter zitten.

Verder heb ik veel fimpjes gekeken van curlyzia.xo op insta en tiktok. Van haar routine ging mijn haar echt beter zitten. Ik gebruik wel andere producten omdat ik aan haar producten helaas niet of moeilijk aan kan komen

https://www.instagram.com/curlyzia.xo/?hl=nl

Nooit je haar kammen als het droog is.
Ahw dit klinkt echt als veel werk. Maargoed, wie mooi wil zijn ;) Hoe vaak doe je dat in de week?

Kun je zo'n shampoo aanraden die alles uit je haar spoelt? Ik ga eens kijken naar dat bananenmasker en curlyzia zoeken op instagram. Dankjewel voor je tips!
vivapimpelmees schreef:
29-06-2023 16:37
Er is een topic over. Ik zal 'm uppen.
Gevonden, dank je!
Omarmen, dat het jouw haar is?
Lila-Linda schreef:
29-06-2023 16:52
Omarmen, dat het jouw haar is?
Dat doe ik toch juist? Ik wil graag weten hoe ik mijn natuurlijke haar zo goed/mooi mogelijk verzorg.
Kijk eerst even of je poreus of niet poreus haar hebt, dat scheelt je al in het kiezen van producten
Ja het is wel veel werk hahaha. Maar het is vooral veel/meer werk op wasdagen, op dagen dat ik niet mijn haar was is het juist minder werk (voor mij).

Ik zou geen leave-in doen bij slag en ook geen cream. Dat is veel te zwaar. Ik zou echt beginnen met mouse, en heel misschien een lichte gel. En fohnen met diffuser!

Kammen is funest voor je krul, dan trek je alles eruit. Nogmaals check even op 'refresh', dan krijg je een beeld van hoe dat binnen de methode wordt geadviseerd. Ik heb zelf eigenlijk weinig last van klitten. Ik slaap ook altijd met mijn haar in een losse knot op mijn hoofd en op een satijnen kussensloop.
polydox schreef:
29-06-2023 17:00
Kijk eerst even of je poreus of niet poreus haar hebt, dat scheelt je al in het kiezen van producten
O kijk, goeie tip, had ik zelf zeker niet aangedacht. Dat test je met water toch? Ik ga het opzoeken, bedankt!
care_ schreef:
29-06-2023 17:03
Ja het is wel veel werk hahaha. Maar het is vooral veel/meer werk op wasdagen, op dagen dat ik niet mijn haar was is het juist minder werk (voor mij).

Ik zou geen leave-in doen bij slag en ook geen cream. Dat is veel te zwaar. Ik zou echt beginnen met mouse, en heel misschien een lichte gel. En fohnen met diffuser!

Kammen is funest voor je krul, dan trek je alles eruit. Nogmaals check even op 'refresh', dan krijg je een beeld van hoe dat binnen de methode wordt geadviseerd. Ik heb zelf eigenlijk weinig last van klitten. Ik slaap ook altijd met mijn haar in een losse knot op mijn hoofd en op een satijnen kussensloop.
Oke, nog even geen leave in en geen creme! Mouse heb ik inmiddels in huis, ga dus nog kjken voor een gel. En een diffuser want dat stuk van de fohn gooide ik altijd gelijk weg. :facepalm: Kun je met koude lucht diffusen of moet dat warme lucht zijn?
care_ schreef:
29-06-2023 17:03

Dat hangt er helemaal van af wat voor haar je hebt, poreus of niet poreus. Poreus haar lust wel iets zwaarders.
Diffuser is eigenlijk een no go bij de curly girl methode.
Het is ook een beetje wat je haar aankan, diffuser zou bij mijn haar niet kunnen.
Overigens slaap ik met een zijden muts, ziet er niet uit, maar doet mijn haar veel goed.
O en drogen met een microvezel doek is goed voor je haar.
AnnaElsa schreef:
29-06-2023 16:48
Ahw dit klinkt echt als veel werk. Maargoed, wie mooi wil zijn ;) Hoe vaak doe je dat in de week?

Kun je zo'n shampoo aanraden die alles uit je haar spoelt? Ik ga eens kijken naar dat bananenmasker en curlyzia zoeken op instagram. Dankjewel voor je tips!
Ik probeer 2 keer per week. Moet zeggen dat ik het soms ook wel prima vind om wat minder krullen te hebben en dan snel alles erin gooi en niet zo lang aan het scrunchen ben. Als ik niet weg hoef gooi ik ook wel vaak gewoon knotje in mijn haar hoor. Want wil ik het echt mooi hebben moet ik er wel tijd in steken om het of opnieuw te wassen of een refresh te doen.
Je word er wel handiger mee , in het begin moet je alles nog uitzoeken en niet ieder haar gaat goed met alle producten. Probeer yari en sea moisture en snot etc te vermijden . Dit is echt veel te zwaar voor wavy haar.

Deze pagina is wel fijn dit ik zal linken. Zij houdt het ook wel bij. Mijn final wash ( clayrifying) staat er nu niet meer bij. Ik had nature box gekocht bij kruidvat, maar er is nu ook al een van kruidvat eigen merk. Na deze gebruikt te hebben kan je gewoon een CG shampoo gebruiken. Na verven oid of gebruik van producten die niet CG geschikt waren moet je die pas weer opnieuw gebruiken.

https://www.aukjeswereld.nl/curly-girl- ... -kruidvat/
polydox schreef:
29-06-2023 17:23
Dat hangt er helemaal van af wat voor haar je hebt, poreus of niet poreus. Poreus haar lust wel iets zwaarders.
Diffuser is eigenlijk een no go bij de curly girl methode.
Het is ook een beetje wat je haar aankan, diffuser zou bij mijn haar niet kunnen.
Overigens slaap ik met een zijden muts, ziet er niet uit, maar doet mijn haar veel goed.
O en drogen met een microvezel doek is goed voor je haar.
Bij de meeste word diffuser juist wel gebruikt. Ik heb hem er speciaal voor gekocht. Kan zijn dat het voor jou niet werkt natuurlijk maar ik merk wel verschil.
Nog beter als ik de pixie methode doe ( tussendoor fohn uitzetten , haar erinleggen tegen je hoofd zetten en dan pas weer aanzetten…dan heb ik veel minder pluis)
Alleen kammen/ borstelen onder de douche met conditioner erin. Droog je haar borstelen veroorzaakt pluis!

Sinds ik mijn haar door een krullenkoppen laat knippen zit het ook veel beter en je krijgt direct mooie tips!

Er zijn veel verschillende technieken was helaas toch tijd kost om uit te zoeken wat werkt. Bv bij veel werkt op de kop stylen maar als ik dat doe zit er een vogelnest achterop mijn hoofd.

Er zijn verschillende sites waar je kan uitvinden wat jou haar nodig heeft
https://www.cghair.nl/haartest
Of alleen uitleg
https://www.cgproducten.nl/De-CG-Method ... nschappen/

Ik was meest al 1 soms 2x per week mijn haar. Refesh het tussendoor. Shampoo 2x en dan conditioner waarbij ik het kan en laat intrekken. Dan verdeel ik mijn haar en per sectie: leave- in en beetje gel. Dan droogkneden met microvezel handdoek en die ik nog wat snot (sterke gel) dan föhnen. 1x in de 2 weken doe ik er masker. En ja op wasdagen kost dit tijd!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven