Mode & Beauty alle pijlers

welk type ben ik dan

28-05-2014 12:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic over dat zwart-wit jurkje, vraag ik me eigenlijk af welk seizoen type ik dan wel mag wezen.

Ik ben donkerblond, heb grijzige ogen, donkere wenkbrauwen, mijn huid eerder bleek (maar niet uitgesproken bleek-bleek).

Ik sta volgens mij heel goed met zwart-wit combinaties, maar absoluut niet met alleen maar zwart of wit.

Of soms wel, maar niet altijd.

Waarschijnlijk pas ik in geen enkel vakje, zoals gewoonlijk.
Je kunt niet zomaar zeggen welk type iemand is, het gaat, als ik het goed begrepen heb, met name om de ondertoon in je huidskleur. Dus is je huid rozig, of meer beige, of olijfkleurig etc.

Waar ik toen was werden er grote lappen (denk:kappersschort) rondom je gevouwen tot onder je gezicht. Zwart, wit, goud, zilver enz. Je kijkt dan naar hoe het gezicht eruit ziet en je ziet echt spectaculaire verschillen!

Simpele test: wanneer zie jij er fris en uitgeslapen uit, in een spierwit shirt (koel, dus winter of evt. zomer) of juist in gebroken wit/beige? En dan dus zonder make-up, natuurlijk.
Donkerblond en grijzige ogen... ik schat in dat je een zomer type bent !

Probeer anders via http://www.thechicfashionista.com/seaso ... sis-2.html
Ik denk dat een echt uitgesproken zomer-herfst-winter-lente niet bestaat. Ik zou een herfsttype zijn, middelblond met veel grijs, bijna zwarte ogen, word makkelijk bruin maar de helft van de kleuren die me zouden staan, staan me voor geen meter. In petrol bijvoorbeeld zie ik eruit als een na drie weken opgegraven lijk, blauw staat me voor geen meter, oranje ook niet, vind het trouwens een ongelooflijk lelijke kleur, geel vind ik ook niet geweldig. Rood staat me goed, zwart, grijs, bruin, beige, olijfgroen, terra, paars.
verba volant, scripta manent.
Ik gok op zomertype voor TO.

Ik ben ooit getest op zomertype. Maar hardere kleuren staan me beter dan pastel. En wit (écht spierwit, van een stevige stof, geen flodder) staat me goed, dus ik ben denk ik toch een wintertype.

Wit is de moeilijkste kleur om te bepalen of het je staat.

In veel witte kleding zit toch een zweempje ecru en dan is het niet echt spierwit.
Moeilijk om zo vanaf een online omschrijving iets over te zeggen

Ik kwam deze site tegen https://styletrip.com/ Daar staat ook een online test bij.

Ik heb ooit een korte uitleg gekregen, tijdens een soort van party waarbij je uitleg kreeg over wat voor kleding het beste bij jou past. (ging toen niet over kleuren, maar puur over de vorm van de kleding, lang / kort shirt, skinny of juist boodcut jeans)

Ik werd even snel tussendoor uitgekozen als duidelijk voorbeeld van een lente type, maar ik herken me niet altijd in de omschrijvingen van lente types online.
Tnx voor het meedenken. 't Is nu net die ondertoon in je huidskleur die ik moeilijk vind om te bepalen...

Heb eens een kijkje genomen op de voorgestelde site en denk dat ik het meest weg heb van een "Soft Summer" type, zoals dat daar heet, maar ik kan me er niet helemaal in terugvinden en ook niet echt in sommige van de voorgestelde kleuren.

Ik zie beter wat een ander staat, dan dat ik voor mezelf kan beoordelen waar ik mee sta.
Die online tests vind ik wat vaag. Het is moeilijk te bepalen of je huid een warme of een koele ondertoon heeft.

Misschien is het handiger om uit te gaan van een kleur/ waarvan je zeker weet dat die je goed staat, waar je complimentjes over krijgt.

Bij mij zijn dat hardroze/magenta en koningsblauw. Kleuren voor een wintertype. Koel lichtblauw en zachtroze staan me ook wel, maar zijn minder sprekend dan de uitgesproken kleuren.

Zo heeft iedereen toch wel kleuren die (veel) beter staan dan andere?
quote:fam1973 schreef op 28 mei 2014 @ 13:56:

Tnx voor het meedenken. 't Is nu net die ondertoon in je huidskleur die ik moeilijk vind om te bepalen...

Heb eens een kijkje genomen op de voorgestelde site en denk dat ik het meest weg heb van een "Soft Summer" type, zoals dat daar heet, maar ik kan me er niet helemaal in terugvinden en ook niet echt in sommige van de voorgestelde kleuren.

Ik zie beter wat een ander staat, dan dat ik voor mezelf kan beoordelen waar ik mee sta.Niemand is een uitgesproken kleurtype. Misschien staan sommige kleuren uit het herfstpalet jou ook goed.
Zowel fuchsia als zalmroze staat me. Zowel zilver als goud. Heb kenmerken van zowel herfst als winter. Denk dat ik gewoon allebei ben.

En zo nauw neem ik het trouwens ook niet met zo´n kleurenanalyse. Want er zijn vrouwen met rood haar die prima koele kleuren kunnen dragen en ook koele types die mooi oranje kunnen dragen. Vind juist een vrouw met rood/oranje haar en sproeten en dan nog een oranje jurk niet zo flatterend dan een vrouw met zwart haar en donkere ogen die wel toevallig koel is.
Prima toch, Moonlight! Sommige vrouwen zien zelf heel goed welke kleuren hen goed staan.

Ik ben een winter, maar sommige kleuren van het herfsttype staan mij ook goed, bijv. olijfgroen of aubergine.
Wil je graag in een hokje dan?
In mijn geval zou een hokje wel makkelijk zijn, want zoals ik al zei, kan ikzelf niet heel goed inschatten welke kleur me het beste staat. Ik vind shoppen een hele opgave (de broeken zijn te lang, bloesjes lijken enkel gemaakt voor goed voorziene madammen, winterjassen kunnen niet tegen de regen, het kruis van de panty's hangt ergens waar het niet hoort....).

Alle makkelijke lijstjes zijn dus welkom. Of een homo-vriendje om mee te gaan shoppen zou ook wel handig zijn
Ik denk dat je idd al een eind komt door de af te vragen of je fuchsia- of cyclaamkleurige kleding kan dragen. Zie je er daarmee uit als een gelig lijk, dan ben je vermoedelijk een herfst- of lentetype.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:MarianneDavids schreef op 28 mei 2014 @ 13:11:

Ik denk dat een echt uitgesproken zomer-herfst-winter-lente niet bestaat. Ik zou een herfsttype zijn, middelblond met veel grijs, bijna zwarte ogen, word makkelijk bruin maar de helft van de kleuren die me zouden staan, staan me voor geen meter. In petrol bijvoorbeeld zie ik eruit als een na drie weken opgegraven lijk, blauw staat me voor geen meter, oranje ook niet, vind het trouwens een ongelooflijk lelijke kleur, geel vind ik ook niet geweldig. Rood staat me goed, zwart, grijs, bruin, beige, olijfgroen, terra, paars.blauw is absoluut geen kleur voor een herfsttype.
odi et amo
Fam heb je een grijze rand rond je ogen?

Dan ben je zomer of winter. Een koel type dus.

Ik denk wel dat iedereen 1 van de typen is, maar ook de ene kleur van je palet staat beter dan de andere. Ik ben een brunette, maar veel zomertypes zijn blond en staan weer het beste met andere kleuren van hun palet.

Ik vind juist het gebruik van de mix-types erg verwarrend.
odi et amo
quote:fam1973 schreef op 28 mei 2014 @ 16:45:

In mijn geval zou een hokje wel makkelijk zijn, want zoals ik al zei, kan ikzelf niet heel goed inschatten welke kleur me het beste staat. Ik vind shoppen een hele opgave (de broeken zijn te lang, bloesjes lijken enkel gemaakt voor goed voorziene madammen, winterjassen kunnen niet tegen de regen, het kruis van de panty's hangt ergens waar het niet hoort....).

Alle makkelijke lijstjes zijn dus welkom. Of een homo-vriendje om mee te gaan shoppen zou ook wel handig zijn Waarom laat je je niet een keer testen? Ik weet dat het niet goedkoop is, maar het geld haal je er zo weer uit doordat je bijna geen miskopen meer hebt. Veel kleuren die je koopt passen meestal goed bij de rest. En voor schoenen en winterjassen is het echt ideaal. Ik gebruik al tig-jaar mijn kleuren, nog nooit spijt van gehad. Ik zou het iedereen aanraden.
odi et amo
Als effen zwart en spierwit je niet staan, ben je beslist geen wintertype.

Een wintertype ziet er belabberd uit in oranje en geel.

Dan weet je dat je in ieder geval geen wintertype bent. Genoeg mensen die desondanks toch denken dat zwart en wit ze wel staat maar die kijken niet goed.
Lente

Zomer

Herfst

Winter

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb hoogblond (vroeger git zwart) haar en ben zo wit dat de bruid boos is als ik met blote armen kom opdagen op een bruiloft en de venus van milo komt van haar sokkel af om mij te slaan om die kleur. (Gelukkig heeft ze geen armen)

Azuur blauw en roze staat echt niet, ik kom weg met zwart, rood en donkerblauw of bruin. Oranje daarentegen weer wel, dat flatteert gek genoeg. Dus zowel geen winter als herfst, zomer, lente type. Paars is echt niet een goed idee. Dan ben ik gewoon eng.

Het is even zoeken wat staat. Azuur zou bij jou heel mooi kunnen staan. Maar ook paars ofzo.
Bedankt voor jullie reacties. Maar ik raak er nog altijd niet uit. Ik denk dat ik nergens helemaal in pas

Rond mijn pupil heb ik een bruin kransje, maar verder zijn mijn ogen nogal dofgrijsgroen van kleur. Ik heb geen sproeten.

Zelf denk ik dat ik best sta met koningsblauw en met tomaatrood en ook wel met cyclaam.

Volgens de regeltjes lijk ik het meest een zomertype, maar ik grijp zelf meer naar de kleurtjes die bij het wintertype staan ???
Volgens mij moet je niet denken in die vier archetypes, dat is veel te kortzichtig. Kijk gewoon welke kleuren je wel en niet staan
en kies daarnaast kleuren die je mooi vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven