Mode & Beauty alle pijlers

(Welke) collageen? Ervaringen?

20-03-2022 11:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie overal reclames voor collageen drankjes, poeders en tabletten. In het begin dacht ik ja ja zal wel maar begin nu toch nieuwsgierig te worden. Ik ben 34 en heb fijne lijntjes en slapper wordende huid.
Ik zie door de bomen het bos niet. Hebben jullie ervaringen met inname van collageen? Geeft het resultaat? Wat is beter, drankjes, poeders of tabletten? Vegan of dierlijk? Welk merk kun je aanraden? Ik ben benieuwd!
Je moet er maar net zin in hebben, maar deze dame zweert bij gekookte varkensvoetjes:

https://www.youtube.com/watch?v=-ifC8rKi61A

Verder lees ik mee :)
Het collageen dat je drinkt, komt in je darmstelsel terecht en wordt daar afgebroken. Het komt niet in je huid terecht. Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die aan hebben kunnen tonen dat het collageen in de huid komt en daar iets nuttigs doet.
Positieve resultaten komen veelal vanuit de producenten zelf en placebo effect.
Ik beschouw het als iets dat niet werkt.
Jufjoke schreef:
20-03-2022 11:43
Het collageen dat je drinkt, komt in je darmstelsel terecht en wordt daar afgebroken. Het komt niet in je huid terecht. Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die aan hebben kunnen tonen dat het collageen in de huid komt en daar iets nuttigs doet.
Wij van WC-Eend.... https://www.osloskinlab.nl/onderzoek/
Al verwijzen ze wel naar een bestaand wetenschappelijk onderzoek. Ook hier:
https://www.elle.com/uk/beauty/skin/a20 ... -skincare/

Ik heb het een tijdje geprobeerd en merkte wel verschil, maar kan ook placebo-effect zijn geweest natuurlijk ;-)
Kreeg er daarnaast buikpijn van, dus mee gestopt.
Ik neem het wel maar vooral vanwege mijn nagels. Daar heb ik wel baat bij, want ze zijn veel sterker en breken minder snel af. Qua rimpels heb ik niet het idee dat het wat doet. Ik neem gewoon cheap ass collageen huismerk van Holland & Barrett, dus niet die dure zakjes en drankjes.
Grief is just love with nowhere to go
Vroeger had je Imedeen; een pil voor een vochtiger, jongere huid, gebaseerd op zeewier, of iets uit zee in ieder geval. Hoewel ik erg jong was heb ik het weleens geprobeerd en mijn huid werd inderdaad zachter maar door het vocht begon het te irriteren. Dus tijdelijk gestopt, toen weer begonnen en inderdaad: mijn huid kon er niet tegen.

Ik denk dat je de tijd er niet door kan stopzetten in elk geval. Ik vind het niet in orde als ze die indruk wekken.

Het product schijnt nog te bestaan. https://www.imedeen.us/products/ Die gele had ik.
Dan moet het maar zoals het kan
Het is marketing, goed voor de verkoop. Gewoon 365 dagen per jaar factor 50 smeren, 3x daags.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maleficent schreef:
20-03-2022 11:54
Ik neem het wel maar vooral vanwege mijn nagels. Daar heb ik wel baat bij, want ze zijn veel sterker en breken minder snel af. Qua rimpels heb ik niet het idee dat het wat doet. Ik neem gewoon cheap ass collageen huismerk van Holland & Barrett, dus niet die dure zakjes en drankjes.
Hier net zo. Ik koop wat op dat moment het voordeligst is. En baadt het niet dan schaadt het niet.
Werkt niet omdat je het je huid niet bereikt. Het enige dat (bewezen) werkt zijn vitamines en zuren. Als je een goed betaalbaar merk wil proberen kun je eens kijken op de website van The Ordinary. YouTube filmpjes maken je ook wijzer.
Jufjoke schreef:
Exact dit.
Het is helaas echt niet zo dat je lichaam denkt “oh dit collageen is bestemd voor de huid, stuur maar door”
Het gaat op de grote “hoop”
Een soepje getrokken van kippenvellen en botten bevat ook een heleboel collageen en is nog lekker ook.
Neem wat goedkope bouten (met vel), kook ze een uurtje met een bouillonblokje en haal vlees en botten eruit, laat koud worden en scheid het drijvende, gestolde vet van de dril. Het vet kan je gebruiken om in te braden, de dril bevat het collageen. De kip kan je gebruiken om iets lekkers mee te maken. Bami! Samen met wat van het vet. Wordt heel lekker! :)

Dit is dan het echte, pure spul en baat het niet dan schaadt het niet. ;-D
Kan je dan niet net zo goed gelatine eten?
Arena89 schreef:
20-03-2022 14:23
Kan je dan niet net zo goed gelatine eten?
Ja, en gomballen.

Er zijn ook collageen gummybeertjes.
Hetty2022 schreef:
20-03-2022 11:38
Je moet er maar net zin in hebben, maar deze dame zweert bij gekookte varkensvoetjes:

https://www.youtube.com/watch?v=-ifC8rKi61A

Verder lees ik mee :)
Oeeeh nee, getver!
Hmmm… jammer al had ik het eigenlijk ook wel een beetje verwacht. Toch lijkt het helemaal een ding te zijn. Zouden we dan toch weer in grote getalen ergens intrappen omdat we zo graag jong blijven? Als t helpt dan kom maar door maar ik kan mn geld ook wel aan andere dingen uitgeven.
Ik gebruik al een jaar revitaltrax en merk toch echt verschil, mijn huid is gladder en lijkt voller, ook nagels en haren zijn sterker. Ik hoopte dat ik ook een frisse glow zou krijgen maar daarvoor heb ik toch een getinte creme nodig: trinny london
Druppeltjeswater schreef:
20-03-2022 16:34
Hmmm… jammer al had ik het eigenlijk ook wel een beetje verwacht. Toch lijkt het helemaal een ding te zijn. Zouden we dan toch weer in grote getalen ergens intrappen omdat we zo graag jong blijven? Als t helpt dan kom maar door maar ik kan mn geld ook wel aan andere dingen uitgeven.
Joh, er zijn zoveel dingen waar we al jaren collectief intrappen.
Neem eens een kijkje in het topic over huidverzorging. Er staat veel informatie in over dingen die wél echt werken. Want die zijn er wel echt. Het is alleen, vooral in het wereldje van cosmetica, als leek heel moeilijk om door alle loze claims heen toch te bepalen wat dan wél echt bewezen werkzaam is.
Jufjoke schreef:
20-03-2022 20:50
Joh, er zijn zoveel dingen waar we al jaren collectief intrappen.
Neem eens een kijkje in het topic over huidverzorging. Er staat veel informatie in over dingen die wél echt werken. Want die zijn er wel echt. Het is alleen, vooral in het wereldje van cosmetica, als leek heel moeilijk om door alle loze claims heen toch te bepalen wat dan wél echt bewezen werkzaam is.
Er zijn crèmes die voor 76,9356% bewezen werken! ;-D
Druppeltjeswater schreef:
20-03-2022 16:34
Ik ben zo'n doos die erin was getrapt. Oslo Skin Labs.... Na 8 weken zou je resultaat zien. Maar ach, ik dacht, ik ben wat ouder, duurt iets langer. Ik heb het een jaar gebruikt. En werkelijk geen ENKEL resultaat. Nou ja 39 euro maal 12....
poeder schreef:
20-03-2022 20:06
Ik gebruik al een jaar revitaltrax en merk toch echt verschil, mijn huid is gladder en lijkt voller, ook nagels en haren zijn sterker. Ik hoopte dat ik ook een frisse glow zou krijgen maar daarvoor heb ik toch een getinte creme nodig: trinny london
Ik heb dan weer alles van Trinny en dat is werkelijk fantastisch! Alle oude make up weggeflikkerd en nu dus alles van Trinny.
tv-icoon schreef:
21-03-2022 08:01
Er zijn crèmes die voor 76,9356% bewezen werken! ;-D
https://www.bol.com/nl/nl/p/tretinoin/9200000112213033/

Hiervan is bewezen dat het werkt. Dit is overigens een boek met de tube op de voorkant
Arena89 schreef:
21-03-2022 08:47
https://www.bol.com/nl/nl/p/tretinoin/9200000112213033/

Hiervan is bewezen dat het werkt. Dit is overigens een boek met de tube op de voorkant
Tretinoine is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar. En niet zonder reden, het is een vrij heftig middel. Er zijn veel andere dingen die milder zijn en ook bewezen werken, zoals retinol en aanverwante derivaten ervan. Daar zou ik eerder beginnen.
Maar inderdaad, tretinoine is bewezen werkzaam. Maar andere derivaten van vitamine A ook, zoals retinol.
Jufjoke schreef:
21-03-2022 09:00
Tretinoine is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar. En niet zonder reden, het is een vrij heftig middel. Er zijn veel andere dingen die milder zijn en ook bewezen werken, zoals retinol en aanverwante derivaten ervan. Daar zou ik eerder beginnen.
Maar inderdaad, tretinoine is bewezen werkzaam. Maar andere derivaten van vitamine A ook, zoals retinol.
Ja klopt, ik gebruik het op recept. Ik vind het alleen irritant omdat je ook heel voorzichtig met de zon moet zijn. En je mag absoluut niet zwanger worden.

Maar je huid wordt er wel echt heel mooi van.
Jufjoke schreef:
Goed om te lezen! Ik kom de laatste tijd ook óveral reclames tegen voor collageen-supplementen, en hoewel ik me heb voorgenomen om nooit in dit soort hypes te trappen, raakte ik toch een beetje nieuwsgierig. Meer vanuit de gedachte: stel dat het wél effectief is, dan geef ik deze simpele oplossing graag een kans. Maar nee, dus. Als ik jouw woorden lees, denk ik inderdaad: gebruik je gezonde verstand, hoe zou zo'n poedertje in godsnaam in je gezichtshuid moeten komen om daar een wondertje te verrichten?

Scheelt weer geld :)
BuzzieBee schreef:
21-03-2022 08:14
Ik heb dan weer alles van Trinny en dat is werkelijk fantastisch! Alle oude make up weggeflikkerd en nu dus alles van Trinny.
Ik ook! Ben er zo blij mee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven