Mode & Beauty alle pijlers

(Welke) collageen? Ervaringen?

20-03-2022 11:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie overal reclames voor collageen drankjes, poeders en tabletten. In het begin dacht ik ja ja zal wel maar begin nu toch nieuwsgierig te worden. Ik ben 34 en heb fijne lijntjes en slapper wordende huid.
Ik zie door de bomen het bos niet. Hebben jullie ervaringen met inname van collageen? Geeft het resultaat? Wat is beter, drankjes, poeders of tabletten? Vegan of dierlijk? Welk merk kun je aanraden? Ik ben benieuwd!
Henk-and-Roelie schreef:
20-03-2022 14:56
Ja, en gomballen.

:P :P :P
Betaalbaar én lekker!
poeder schreef:
21-03-2022 19:58
Ik ook! Ben er zo blij mee .
Ik wil ook iets van Trinny! Kan niet kiezen, wat is een must-have?
samarinde schreef:
21-03-2022 20:54
Ik wil ook iets van Trinny! Kan niet kiezen, wat is een must-have?
Ik vind de lip to cheeks geweldig (veebee!), de destress tinted moisturizer, de golden glow bronzer. De lipluxe (sacha) ook mooi maar de eerste drie zou ik het eerste aanschaffen. Ik heb nu nog van rms de concealer maar vervang deze als die op is door die van Trinny. Helaas kan ik niet tegen de oogschaduw van Trinny dus blijf bij mac paintpots en een oogpotlood, verder alles trinny.
poeder schreef:
22-03-2022 06:52
Ik vind de lip to cheeks geweldig (veebee!), de destress tinted moisturizer, de golden glow bronzer. De lipluxe (sacha) ook mooi maar de eerste drie zou ik het eerste aanschaffen. Ik heb nu nog van rms de concealer maar vervang deze als die op is door die van Trinny. Helaas kan ik niet tegen de oogschaduw van Trinny dus blijf bij mac paintpots en een oogpotlood, verder alles trinny.
Dank, ik begin met de lip to cheeks en de destress! Ik vind Trinny zo leuk, beetje hysterisch maar zij heeft me al enige tijd geleden over de streep getrokken om alleen nog maar crème-producten te gebruiken (blusher, bronzer etc.) en ik ben zo blij met die beslissing! Het staat veel mooier en natuurlijker dan poeders, dat heeft Trinny goed gezien.
samarinde schreef:
22-03-2022 11:19
Dank, ik begin met de lip to cheeks en de destress! Ik vind Trinny zo leuk, beetje hysterisch maar zij heeft me al enige tijd geleden over de streep getrokken om alleen nog maar crème-producten te gebruiken (blusher, bronzer etc.) en ik ben zo blij met die beslissing! Het staat veel mooier en natuurlijker dan poeders, dat heeft Trinny goed gezien.
Klopt dat vind ik ook!
Foux schreef:
20-03-2022 14:05
Exact dit.
Het is helaas echt niet zo dat je lichaam denkt “oh dit collageen is bestemd voor de huid, stuur maar door”
Het gaat op de grote “hoop”
Is dat dan de hoop richting de wc pot of de hoop die ook naar je gewrichten gaat?
smulrol schreef:
27-03-2022 12:50
Is dat dan de hoop richting de wc pot of de hoop die ook naar je gewrichten gaat?
De hoop die ook naar je gewrichten gaat. Je wordt er echt niet slechter van om collageen te nemen maar het punt zit er vooral in dat die pillen en poeders worden verkocht met de belofte dat het collageen is voor de huid. Zodra het in je lichaam zit weet je lijf echt niet dat dat goedje alleen voor de huid bedoeld is en wordt het gewoon met de rest van wat je binnenkrijgt verwerkt.
Foux schreef:
27-03-2022 16:53
De hoop die ook naar je gewrichten gaat. Je wordt er echt niet slechter van om collageen te nemen maar het punt zit er vooral in dat die pillen en poeders worden verkocht met de belofte dat het collageen is voor de huid. Zodra het in je lichaam zit weet je lijf echt niet dat dat goedje alleen voor de huid bedoeld is en wordt het gewoon met de rest van wat je binnenkrijgt verwerkt.
Voor oude besjes als ik dus eigenlijk juist goed want beide nodig, Ik heb het eens geprobeerd met een pot poeder die per schep door de yoghurt moest s ochtends maar ik weet niet meer precies waarom ik gestopt ben. De te zoete smaak of darmklachten.
Ik merkte niks positiefs
smulrol schreef:
27-03-2022 17:27
Voor oude besjes als ik dus eigenlijk juist goed want beide nodig, Ik heb het eens geprobeerd met een pot poeder die per schep door de yoghurt moest s ochtends maar ik weet niet meer precies waarom ik gestopt ben. De te zoete smaak of darmklachten.
Ik merkte niks positiefs
Voedingssupplementen voor je gewrichten zijn meestal voordeliger dus als t je voornamelijk daar om gaat zou ik geen collageen voor je huid gaan gebruiken, zeker omdat je al zegt weinig positiefs te merken.
Glucosamine is aan te raden voor “oude besjes” 😉
Ik gebruik al jaren collageen, allerlei verschillende maar de laatste tijd die van Marine Collagens. Aanvankelijk begonnen voor bindweefselproblematiek maar ik ben het verschil op verschillende fronten gaan merken, mijn huid is beter geworden, ik beweeg soepeler en een mijn gewrichten doen geen pijn meer. Op zich niet onlogisch, hiervoor kreeg ik dit zo goed als niet binnen, en het is heel lang onderdeel van het standaard-dieet van de mens geweest.

Voor algehele gezondheid, en met als mooie bonus de glow, zou ik het dus zeker aanraden. Oslo Skinlabs daarentegen gebruikt bio-industriemeuk en presenteert het als iets holistisch. Daar zou ik dan weer nooit aan mee doen. Er zijn voldoende goeie alternatieven van grasgevoerd biologisch vee. Nog los van het afgrijselijke charme-offensief met als die bloggers van nog geen dertig die 'verschil' zien.

Ik leer altijd veel van de blogs van de Groene Vrouw

https://groenevrouw.nl/blog/collageen-gewrichten
klingklokje wijzigde dit bericht op 28-03-2022 12:35
2.67% gewijzigd
poef
klingklokje wijzigde dit bericht op 28-03-2022 12:35
Reden: dubbel
99.23% gewijzigd
Ik ben al jaren heel tevreden over die van Oslo Skinlabs. Weleens een half jaartje gestopt maar merkte wel degelijk verschil en ben het weer gaan nemen. Huid is gezonder, egaler en "frisser". Ik blijf het gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven