Mode & Beauty alle pijlers

Welke contour/shaper set?

25-10-2017 21:52 16 berichten
Ben op zoek naar een fijne contour kit.

Hoef niet allerlei tinten maar alleen een lichte en donkere kleur.

Heb een lichte tot middel lichte, rijpere huid.

Het liefst een in crème vorm (maar poeder is misschien ook mooi of natuurlijke?).

De prijs ongeveer tot circa 30 euro maar iets meer mag ook.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ervaring met contouren? Zo niet, dan kan ik je die van catrice aanbevelen. Een goede kit voor een beginner, lekker budget. Het is een paletje met vijf (als ik het goed heb) crème kleuren.
Heb totaal geen ervaring erin.

Iemand had het laatst bij mij gedaan met een dure set.

Is die van catrice een crème kit?
Ow sorry zie dat je schrijft van wel, dus crème.
Duur is zeker niet per se beter :)
Ik zou lekker beginnen met doe van catrice. Ik heb zelf meer ervaring, maar gebruik deze nog steeds wel eens met plezier. Hij is te koop bij de kruidvat. Hier een leuke review met plaatjes:
http://veracamilla.nl/2016/03/catrice-a ... g-palette/

Overigens wordt vaak een poedercontour aangeraden voor beginners. Crème heeft vaak net iets meer "skills" nodig dan poeder. Daarentegen vind ik zelf het resultaat van crème vaak veel mooier. Dus gewoon even oefenen met aanbrengen en dan is crème het mooiste :)

Gebruiker je foundation? Dan die eerst afpoederen, want anders verschuif je de foundation heel erg met de contour.
Aanbrengen kan gewoon met de vinger. Kwasten vind ik vaak dat je hard moet "boenen" om het mooi te verdelen, zeker omdat die van catrice niet heel vloeibaar zijn. Daarnaast heb je met een kwast al snel een groot oppervlak te pakken. Met je vingers kun je veel subtieler werken.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

Ga morgen die van catrice kopen, zeker een goeie prijs.

Ook handig te weten van de foundation om deze af te poederen, gebruik normaal geen poeder dus zal een transparante erbij kiezen.

Lijkt me ook moeilijk met een kwast, ga morgen aan de slag :-)
Als kind vaak geprobeerd om mezelf volgens de schema's op te maken maar dan zag ik er uit als een xxx (onaardig scheldwoord), volgens familie. En ik was mezelf dan ook een beetje kwijt als ik in de spiegel keek. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Overigens heb ik het gebruik van poeder nooit begrepen want elk minuscuul rimpeltje wordt daarmee geaccentueerd. Je huid is van nature transparant dus het oppervlak valt dan het minste op. Ga je poederen dan is je huid niet transparant meer en zie je elke oneffenheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als ik niet poeder dan heb ik na een uur of twee een vette kop, dat is ook niet zo charmant :biggrin:

Gebruik wel nooit die sponsjes oid, met een kwast is het toch allemaal wat minder cakey. Merk wel dat ik onder m'n ogen extra subtiel moet zijn met poeder, de rimpeltjes die ik daar heb worden inderdaad geaccentueerd met (te veel) poeder.
Geen idee hoe ik dat ga doen als ik over een paar jaar ook rimpels op mijn (vette) voorhoofd krijg.
Heb vanmorgen de set gekocht en wat is het moeilijk om te shapen O_O

Het is een mooie set echter lukt het niet om te gebruiken waarvoor het bestemd is.

Heb nu een veel bruiner gezicht.
En vlekkerig.

Moet ik het mengen op mijn gezicht zeg maar op de plek naar boven bewegen of op de plaats zelf blijven?
Bare Minerals minerale poedermake up. Google maar eens.
Is echt prachtig en je ziet de poeder ook echt niet.
Donna1971 schreef:
26-10-2017 12:29
Heb vanmorgen de set gekocht en wat is het moeilijk om te shapen O_O

Het is een mooie set echter lukt het niet om te gebruiken waarvoor het bestemd is.

Heb nu een veel bruiner gezicht.
En vlekkerig.

Moet ik het mengen op mijn gezicht zeg maar op de plek naar boven bewegen of op de plaats zelf blijven?
Hehe ik had je gewaarschuwd :-D

Zou de contour plaatjes niet echt aanhouden, begin eens met alleen je wangen/jukbeenderen.
De neus vind ik zelf het lastigste en sla ik vaak over. Dat wordt als snel een bruine massa.

Ik "dep" het op mijn huid met mijn vinger. Beetje een kloppende beweging.
Overigens breng ik het niet in een streep aan (zoals op de plaatjes), maar meer in een driehoek op mijn wangen (brede gedeelte langs de haarlijn en dan in een punt naar beneden). Wel een korte driehoek.
Maar dit ligt erg aan de vorm van je gezicht, ik heb een rond gezicht met weinig jukbeen.
Ik heb de contour set van Sans Soucis, erg tevreden over.
Zanahoria schreef:
26-10-2017 19:12
Hehe ik had je gewaarschuwd :-D

Zou de contour plaatjes niet echt aanhouden, begin eens met alleen je wangen/jukbeenderen.
De neus vind ik zelf het lastigste en sla ik vaak over. Dat wordt als snel een bruine massa.

Ik "dep" het op mijn huid met mijn vinger. Beetje een kloppende beweging.
Overigens breng ik het niet in een streep aan (zoals op de plaatjes), maar meer in een driehoek op mijn wangen (brede gedeelte langs de haarlijn en dan in een punt naar beneden). Wel een korte driehoek.
Maar dit ligt erg aan de vorm van je gezicht, ik heb een rond gezicht met weinig jukbeen.
Nou het zit er beter op dan gister na meerder pogingen en opnieuw wissen van vlakjes.
Moet zeggen vind mezelf er op eoa manier veel beter uitzien alleen toch est aan de bruine kant hoewel dat ook niet verkeerd staat.

Sta eigenlijk wel versteld hoe je hierdoor er zo goed van uit gaat zien.
Wist echt niet dat dit kon, lijk wel ge fotoshopt of beter nog.

Wel ziet het er wat dik uit zo'n laag maar als ik minder erop doe zie je het effect niet?

Kreeg iig een paar verbaasde complimenten, niet wetende dat ik vanmorgen vroeg zat te klooien om dit te creëren.

Heb het overigens met een kwast vermengd.
Ik zou voor een poeder gaan. Poeder vind ik veel beter uit te blender dan een creme is mijn ervaring.
En dan misschien beginnen met die van essence. Dan ben je niet te veel geld kwijt en kun je eerst rustig uitproberen hoe het nou het beste werkt en het ook echt wat voor je is.
Eerlijk gezegd kun je al een heel mooi resultaat boeken met een concealer en een bronzen 😉
Na een paar dagen oefenen gaat het wat beter.

Heb ivm mijn deels droge huid en de kleur een stick van maybelline gekocht voor 10 euro, de lichte kleuren.

Vind het resultaat niet zichtbaar.
Een beetje dan maar op eoa manier niet mooi, te licht qua donkere kleur en daardoor geen echt schaduw effect zeg maar waardoor ik mezelf raar vond uitzien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven