Mode & Beauty alle pijlers

Welke gellak?

28-05-2021 15:37 30 berichten
Over welk merk gellak zijn jullie enthousiast?
Ik gebruik normaal altijd essie, China glaze en OPI, maar nu wil ik een starterspakket gellak kopen. Ik weet alleen niet goed van welk merk.
Ik zoek een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een nagellak die niet snel chipt en die makkelijk te verwijderen is zonder veel schade aan je eigen nagel.
Op internet kom ik vanalles tegen: pink gellac, semilac, shellac, topcode, yinger, orly. Ik ken deze merken niet. Waar zijn jullie tevreden over?
Ik ben tevreden over pink gellak. Ik vijl mijn nagels niet op, gebruik de primer, basecoat en topcoat, en dan blijft het een dag of 4-5 goed zitten. De nagellak komt er als geheel van af, als een soort velletje. Mijn nagels zijn onbeschadigd.

Lichte kleuren hebben wel de neiging om te verkleuren bij sterk zonlicht. En wanneer je een andere topcoat koopt dan de ultra, heb je een nailcleaner nodig.
Alle reacties Link kopieren
Kiki London is mijn nr. 1

Maar Meanail Paris en Pink Gellac vind ik ook heel fijn!
Gestart met Alessandro striplac (Peel or soak, ik ‘soak’ het eraf). Bevalt zo goed dat ik geen ander merk heb geprobeerd.
Ik ben mezelf ook aan het orienteren.

Wat voor lamp/ welk merk gebruiken jullie?
lemoos2 schreef:
28-05-2021 16:03
Gestart met Alessandro striplac (Peel or soak, ik ‘soak’ het eraf). Bevalt zo goed dat ik geen ander merk heb geprobeerd.
ik ook maar ik peel ;-) al de andere gellakken vind ik gewoon de hel om eraf te halen. Striplac blijft bij mij weliswaar minder lang zitten dan andere gellak maar het eenvoudig verwijderen is me dat zeker waard.
ik gebruik pink gellac. Sinds kort gebruik ik de rubber base, die is wat dikker maar kun je er makkelijker afhalen. Ik gebruik hierbij geen primer.
deze blijven bij mij 2 weken zitten.
ik heb van pink gellac ook de peel base en die haal ik er supermakkelijk na 1 week af.

sommige kleuren verkleuren idd wat door zonlicht
Geen. Ik vind het smerig spul dat er door de dikke laag op je nagels niet uit ziet.
Base- en Topcoat van Sensationail. Wel primer van Sensationail gebruiken, ik ben het gisteren vergeten en heb nu alweer blote duimen.

Kleuren van Pink Gellac zijn supergoed, Sensationail is ook prima qua kleurtjes, maar duurder. Mijn pedicure werkte met Orly, maar vindt "gewone" nagellak fijner om mee te werken.

Ik gebruik een Sensational 3060 led-lamp, oud model van de rommelmarkt .
Mijn man heeft hem opengeschroefd en het draadje naar de "tijdpieper" doorgeknipt, dat scheelt heel veel ergernis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
La*Rubia schreef:
28-05-2021 17:47
Geen. Ik vind het smerig spul dat er door de dikke laag op je nagels niet uit ziet.
We hebben weer een winnaar hoor! Meest nuttige opmerking van het topic en dat al binnen 10 reacties.
The bold is niet alleen voor oma's.
La*Rubia schreef:
28-05-2021 17:47
Nou kijk voor de aardigheid eens op het insta account van Michelle Ivak Nails en kom dan nog eens terug .

https://instagram.com/michelle.ivak.nai ... =copy_link

Alles valt of staat met dun lakken .
Yildizlar2 schreef:
28-05-2021 19:19
Nou kijk voor de aardigheid eens op het insta account van Michelle Ivak Nails en kom dan nog eens terug .

https://instagram.com/michelle.ivak.nai ... =copy_link

Alles valt of staat met dun lakken .
Precies, of care about nails.
Andersom1080 schreef:
28-05-2021 18:13
We hebben weer een winnaar hoor! Meest nuttige opmerking van het topic en dat al binnen 10 reacties.
En jouw on topic tip is?
Ah top! Ik ga ze allemaal eens bekijken dan.
Werken jullie ook met folies? Gaat dat goed samen met deze merken?
Eurus schreef:
28-05-2021 19:27
En jouw on topic tip is?
Fair enough!
Ik heb het liefst CND gellak. De sensationail van Etos is ook fijn maar wel de varianten met een glitter erin, deze blijven met gemak 10 dagen mooi. Ik heb een ledlamp van bol.com, deze was 59,99 dus niet te duur en ook niet de goedkoopste. Deze is van meanail en kreeg je ook 1 potje gellak bij. Ik gebruik geen folies maar een elektrische vijl want dat gaat lekker snel.
The bold is niet alleen voor oma's.
Budgettip:

De cleanser om het "plaklaagje" te verwijderen is poepieduur.
Voor twee euro koop je bij de drogist een flesje met 96% alcohol. Dit werkt precies hetzelfde.

Folies of aceton gebruik ik nooit. Ik buff ook niet, omdat mijn nagelplaat van nature dun is.

Na een dag of tien gaat het wat los zitten en plopt het eraf als een schildje.
Ik had ook een topcoat gezien waarbij je het plaklaagje niet hoeft te verwijderen. Dat lijkt me wel handig
Emceetje schreef:
28-05-2021 20:08
Ah top! Ik ga ze allemaal eens bekijken dan.
Werken jullie ook met folies? Gaat dat goed samen met deze merken?
Bedoel je folie om in de nagel te verwerken of om af te weken?
Yildizlar2 schreef:
28-05-2021 21:14
Bedoel je folie om in de nagel te verwerken of om af te weken?
Als versiering. Vroeger stempelde ik veel, maar dit ziet er veel handiger uit.
Wat is de beste lamp? Uv of led?
Emceetje schreef:
28-05-2021 21:07
Ik had ook een topcoat gezien waarbij je het plaklaagje niet hoeft te verwijderen. Dat lijkt me wel handig
Dat is de ultra shine van Pink Gellac. Ik gebruik alles van Pink, superfijn spul. Kijk maar uit, voor je het weet heb je een verslaving te pakken :P Ik heb ondertussen ook al meer kleuren gekocht dan ik me had voorgenomen.
Emceetje schreef:
29-05-2021 13:32
Wat is de beste lamp? Uv of led?
De led lamp naar mijn mening, daar hoef je de nagellak (van Pink Gellac) maar 1 minuut in plaats van bij uv 2 minuten te laten uitharden.
Gister bij het Kruidvat Intenss gekocht. Hoef je geen base en topcoat voor te gebruiken en zit echt beter dan de gellaks die ik heb geprobeerd. Moet wel onder een lamp uitharden en dus het plaklaagje even verwijderen.

Ze zeggen dat hij tot 10 dagen blijft zitten. Maar zover ben ik dus niet.
Welke lamp gebruik jij hecamel?
Die van Kruidvat houdt zeker een week. Ik heb er twee van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven