Welke gellak?
vrijdag 28 mei 2021 om 15:37
Over welk merk gellak zijn jullie enthousiast?
Ik gebruik normaal altijd essie, China glaze en OPI, maar nu wil ik een starterspakket gellak kopen. Ik weet alleen niet goed van welk merk.
Ik zoek een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een nagellak die niet snel chipt en die makkelijk te verwijderen is zonder veel schade aan je eigen nagel.
Op internet kom ik vanalles tegen: pink gellac, semilac, shellac, topcode, yinger, orly. Ik ken deze merken niet. Waar zijn jullie tevreden over?
Ik gebruik normaal altijd essie, China glaze en OPI, maar nu wil ik een starterspakket gellak kopen. Ik weet alleen niet goed van welk merk.
Ik zoek een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een nagellak die niet snel chipt en die makkelijk te verwijderen is zonder veel schade aan je eigen nagel.
Op internet kom ik vanalles tegen: pink gellac, semilac, shellac, topcode, yinger, orly. Ik ken deze merken niet. Waar zijn jullie tevreden over?
zondag 30 mei 2021 om 16:53
Daar heb ik ook last van. Ik heb vorig jaar een startpakket gekocht met lamp, primer, base coat, kleur en topcoat. Kostte toen 77 euro. Die combi gebruik ik nog steeds voor mijn teennagels. Voor mijn handen gebruik ik nu de peel base en de rubber base. En heb inmiddels wel 10 kleurtjes ofzo. Pfff...Winterluxi schreef: ↑29-05-2021 13:40Dat is de ultra shine van Pink Gellac. Ik gebruik alles van Pink, superfijn spul. Kijk maar uit, voor je het weet heb je een verslaving te pakkenIk heb ondertussen ook al meer kleuren gekocht dan ik me had voorgenomen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zondag 30 mei 2021 om 19:43
woensdag 2 juni 2021 om 13:42
Sorry beetje late reactie. De peel base bestel je samen met de prep booster. Ik doe dan:Emceetje schreef: ↑30-05-2021 19:43Die nagellak verslaving die had ik al.
Maar de startersset is besteld! Van pink. Nu afwachten tot ik hem heb. Oeeh ben zo ongeduldig nu! Ik heb er een primer bij gekocht (is dat handig?) En een topcoat zonder plakkerig laagje.
boannan kun je me meer vertellen over de rubber base en peel base?
- nagels goed schoonboenen met een gaasje met 70% alcohol (eigenlijk moet je ze licht opvijlen maar daar ben ik geen voorstander van)
- laagje prep booster (trekt het vocht uit je nagels) - 10 sec drogen aan de lucht
- laagje peel base maar wel paar 1-2mm afstand houden tot mijn nagelriemen - 30 dec drogen aan de lucht
- dun laagje rubber base iets dichter op de nagelriemen dan de peel base - 60 sec in de lamp
- kleur afhankelijk van de kleur hoeveel lagen je nodig hebt - 60 sec in de lamp
- shine 1 laagje - 60 sec in de lamp
Ik heb ook de nieuwe rubber base cover frosted pink. Die kun je ook als kleur gebruiken maar dan heb je wel 3 laagjes nodig en dan is zo'n rubber base wel dik. Houd ik niet zo van. Dus die gebruik ik nu onder mijn kleur. Ik houd voor mijn handen sowieso van nude kleuren zoals vintage nude en blush orange. Past de frosted pink prima onder.
Het is echt belangrijk dat je de peel base ruim van je nagelriemen af lakt en de rubber base ook maar wel iets dichter erop zodat de peel base compleet onder de rubber base valt. Anders krijg je dat stof aan je peel base blijft plakken (zwarte randjes) en als je tegen je nagelriemen aan lakt komt het bij mij na 4-5 dagen al los.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
woensdag 2 juni 2021 om 15:36
Leuk! Ik maak ook gebruik van de Peel base, vind ik heel fijn!Emceetje schreef: ↑30-05-2021 19:43Die nagellak verslaving die had ik al.
Maar de startersset is besteld! Van pink. Nu afwachten tot ik hem heb. Oeeh ben zo ongeduldig nu! Ik heb er een primer bij gekocht (is dat handig?) En een topcoat zonder plakkerig laagje.
boannan kun je me meer vertellen over de rubber base en peel base?
Er is ook een Pinkgellac fanclub groep op Facebook. Daar komen veel tips voorbij en kan je zelf ook vragen stellen. Ook leuk voor inspiratie!