Mode & Beauty alle pijlers

Welke littekencreme?

18-04-2020 12:38 28 berichten
Ik heb een stom ongelukje gehad en ben op de seh weer in elkaar gelijmd. Valt verder allemaal nogal mee, maar ik kreeg de tip om als de lijm er af is te gaan smeren met littekencreme. Het zit in mijn gezicht dus zou leuk zijn als het een beetje mooi geneest.
Heeft iemand een tip voor littekencreme? Het allerliefst een zonder dierlijke producten erin, met mijn zeep enzo let ik daar altijd zo veel mogelijk op.
ClumsyNinja schreef:
18-04-2020 13:04
Het was een advies van de arts. Dus die vertrouw ik toch meer dan S-Meds van het vivaforum, sorry. Hij zei erbij: maakt niet veel uit welke je smeert. Maar raadde dus wel littekencreme en sunblock aan.
Sunblock is omdat beschadigde huid snel verbrandt. En je geeft S-Meds gewoon gelijk. Er bestaat geen littekencrème, dat is gewoon verkoopspraat, het maakt niet uit wat je smeert, als je maar smeert/masseert.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bio oil heel fijn. Zelf gebruikt voor mijn litteken na keizersnede en die zie je bijna niet meer. Maar het gaat vooral om het regelmatig smeren/ licht masseren van de huid.
Maar ik gebruik bio oil voor zoveel dingen, ik vind het heerlijk spul en je doet er lang mee
Whomi schreef:
18-04-2020 14:11
Hier voor dochter ook Dermatix gebruikt voor een litteken bij haar wenkbrauw. Is netjes geheeld. In het begin was het soms ineens weer een paar dagen erg rood, maar dat is nu nooit meer. Ik ben blij met het resultaat in ieder geval. Al weet ik natuurlijk niet hoe het er zonder had uit gezien. Het was alleen niet heel netjes gelijmd. Arts lijmde zijn handschoen er aan vast, dus trok die los en de wond weer open :hamer: moest dus nog een keer en was niet zo fijn voor dochter. Had echt medelijden met haar toen. Eerst al met de ambulance mee en toen ook dat. En ze was al panisch bij een pleister eraf halen, dus dit vond ze helemaal eng. Maar ze heeft zich heel goed gedragen toen :) wat een pummel was die arts zeg...
Hier in de familie ook een goede ervaring met Dermatix (aangeraden door het ziekenhuis) met littekens in het gezicht. Een sunblock tot een jaar daarna is ook erg belangrijk, behandel het litteken als babyhuid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven