Welke littekencreme?
zaterdag 18 april 2020 om 12:38
Ik heb een stom ongelukje gehad en ben op de seh weer in elkaar gelijmd. Valt verder allemaal nogal mee, maar ik kreeg de tip om als de lijm er af is te gaan smeren met littekencreme. Het zit in mijn gezicht dus zou leuk zijn als het een beetje mooi geneest.
Heeft iemand een tip voor littekencreme? Het allerliefst een zonder dierlijke producten erin, met mijn zeep enzo let ik daar altijd zo veel mogelijk op.
Heeft iemand een tip voor littekencreme? Het allerliefst een zonder dierlijke producten erin, met mijn zeep enzo let ik daar altijd zo veel mogelijk op.
zaterdag 18 april 2020 om 12:46
Ik weet niet of het dier(proef)vrij is, maar ik vind Bio-oil erg prettig! Sowieso iets zoeken met vitamine E als bestanddeel. En dé truc tegen de groei van littekenweefsel is de huid in beweging houden/masseren. Wat je er ook op smeert, vooral heel goed insmeren (de huid soepel houden dus). Pas als de huid echt goed genezen (dicht) is, kun je echt goed insmeren en zo natuurlijk.
zaterdag 18 april 2020 om 12:54
zaterdag 18 april 2020 om 12:59
Heb g even gegoogled en ze zijn lid van Beauty Without Cruelty, dus geen dierproeven en geen dierlijke ingrediënten. Klinkt goed!Irish_Wasser_Woman schreef: ↑18-04-2020 12:46Ik weet niet of het dier(proef)vrij is, maar ik vind Bio-oil erg prettig! Sowieso iets zoeken met vitamine E als bestanddeel. En dé truc tegen de groei van littekenweefsel is de huid in beweging houden/masseren. Wat je er ook op smeert, vooral heel goed insmeren (de huid soepel houden dus). Pas als de huid echt goed genezen (dicht) is, kun je echt goed insmeren en zo natuurlijk.
zaterdag 18 april 2020 om 12:59
raar advies want er is geen littekencreme. Hoe een litteken zal helen ligt aan de conditie van je huid en het herstelvermogen. Als je al smeert dan is het hooguit om de trekkerigheid wat te verminderen maar dat doet niks op de genezing helaas. Als er zo’n crème bestond dan had je het wel meegekregen van je arts
zaterdag 18 april 2020 om 13:00
S-Meds schreef: ↑18-04-2020 12:59raar advies want er is geen littekencreme. Hoe een litteken zal helen ligt aan de conditie van je huid en het herstelvermogen. Als je al smeert dan is het hooguit om de trekkerigheid wat te verminderen maar dat doet niks op de genezing helaas. Als er zo’n crème bestond dan had je het wel meegekregen van je arts
Dermatologen raden regelmatig siliconencremes aan voor littekens.
zaterdag 18 april 2020 om 13:04
Het was een advies van de arts. Dus die vertrouw ik toch meer dan S-Meds van het vivaforum, sorry. Hij zei erbij: maakt niet veel uit welke je smeert. Maar raadde dus wel littekencreme en sunblock aan.S-Meds schreef: ↑18-04-2020 12:59raar advies want er is geen littekencreme. Hoe een litteken zal helen ligt aan de conditie van je huid en het herstelvermogen. Als je al smeert dan is het hooguit om de trekkerigheid wat te verminderen maar dat doet niks op de genezing helaas. Als er zo’n crème bestond dan had je het wel meegekregen van je arts
zaterdag 18 april 2020 om 13:08
Dat is wat ik ook altijd dacht/denk. Heb in een ver verleden biodermal pcle littekencreme gekocht en zag geen verschil met andere gelijksoortige littekens.S-Meds schreef: ↑18-04-2020 12:59raar advies want er is geen littekencreme. Hoe een litteken zal helen ligt aan de conditie van je huid en het herstelvermogen. Als je al smeert dan is het hooguit om de trekkerigheid wat te verminderen maar dat doet niks op de genezing helaas. Als er zo’n crème bestond dan had je het wel meegekregen van je arts
zaterdag 18 april 2020 om 13:09
Oftewel, pak gewoon een fles zonnebankcreme?ClumsyNinja schreef: ↑18-04-2020 13:04Het was een advies van de arts. Dus die vertrouw ik toch meer dan S-Meds van het vivaforum, sorry. Hij zei erbij: maakt niet veel uit welke je smeert. Maar raadde dus wel littekencreme en sunblock aan.
zaterdag 18 april 2020 om 13:10
Mijn zoontje had een gat in zn hoofd en was ook gelijmd. Midden op zijn voorhoofd. Ik heb vanalles geprobeerd maar zag gee verschil. Toen ben ik gaan smeren met de littekencreme van staudt. Ontwikkeld door artsen van brandwondencentrum. Ze hebben een kindervariant en volwassenvariant. Belangrijkste is dat je ook zonnefilter erin hebt of erbij smeert. Met dir zald was het binnen no time onzichtbaar. Bizar. Ik heb die tube opgemaakt voor mezelf. Ik smeerde het op plekjes in mijn gezicht van opengekrabde puistjes. Daarmee ging het tien keer zo snel weg. Roodheid weg, sneller korstje erop en eraf en geen donkere plekjes erna. Nu is hij op en heb ik die voor volwassenen gekocht. Werkt ook fijn
Voor mij niks anders meer. Hij is nu bij etos te koop.
Voor mij niks anders meer. Hij is nu bij etos te koop.
zaterdag 18 april 2020 om 13:29
maar hij of zij schreef niks voor?ClumsyNinja schreef: ↑18-04-2020 13:04Het was een advies van de arts. Dus die vertrouw ik toch meer dan S-Meds van het vivaforum, sorry. Hij zei erbij: maakt niet veel uit welke je smeert. Maar raadde dus wel littekencreme en sunblock aan.
Mijn dermatoloog heeft mij verteld dat er niks te doen valt aan littekens, smeren helpt niet, enkel voor het soepel houden. Ik vertrouw mijn dermatoloog meer dan wie dan ook
zaterdag 18 april 2020 om 13:41
Ik heb behoorlijk wat littekens door operaties, en heb bij één operatie speciale pleisters (silicone(achig?) meegekregen. Die heb ik een tijdje moeten plakken. Natuurlijk weet ik nooit hoe het eruit had gezien als ik ze niét had geplakt. Zijn erg dure pleisters, dus blij dat ik ze via het ziekenhuis kreeg. De plastisch chirurg die me geopereerd heeft toen (later nog andere artsen), vertelde me dat het niet uitmaakt waarmee je smeert (dus al is het olijfolie), het gaat er meer om dat je de huis masseert en zo soepel mogelijk houdt, zolang het nog aan het herstellen is. Wel eerst de wond goed licht laten gaan uiteraard.
zaterdag 18 april 2020 om 13:43
Inderdaad, dat is vooral heel belangrijk! Ik heb enkel littekens op mijn romp, daar was het niet bij nodig omdat ik (op het begin na) natuurlijk kleding draag. Maar op stukken huid die in aanraking komen met zonlicht, altijd zonnebrand smeren. Kan ook altijd nodig blijven, omdat een litteken toch een gevoeligere huid heeft.
zaterdag 18 april 2020 om 13:52
zaterdag 18 april 2020 om 14:11
Hier voor dochter ook Dermatix gebruikt voor een litteken bij haar wenkbrauw. Is netjes geheeld. In het begin was het soms ineens weer een paar dagen erg rood, maar dat is nu nooit meer. Ik ben blij met het resultaat in ieder geval. Al weet ik natuurlijk niet hoe het er zonder had uit gezien. Het was alleen niet heel netjes gelijmd. Arts lijmde zijn handschoen er aan vast, dus trok die los en de wond weer open
moest dus nog een keer en was niet zo fijn voor dochter. Had echt medelijden met haar toen. Eerst al met de ambulance mee en toen ook dat. En ze was al panisch bij een pleister eraf halen, dus dit vond ze helemaal eng. Maar ze heeft zich heel goed gedragen toen
wat een pummel was die arts zeg...
zaterdag 18 april 2020 om 14:35
Scheelt typen.S-Meds schreef: ↑18-04-2020 12:59raar advies want er is geen littekencreme. Hoe een litteken zal helen ligt aan de conditie van je huid en het herstelvermogen. Als je al smeert dan is het hooguit om de trekkerigheid wat te verminderen maar dat doet niks op de genezing helaas. Als er zo’n crème bestond dan had je het wel meegekregen van je arts
Toen ik geopereerd werd op een nogal zichtbare plaats kreeg ik van de chirurg de raad het litteken te masseren met eender welke crème, al was het uit een blauwe pot van Nivea. Het was het masseren dat belangrijk was, ik moest de naad tussen mijn vingertoppen rollen, dan zou ik geen dikke, bobbelige naad krijgen en inderdaad, ik heb een fijne witte lijn, enkel zichtbaar als mijn huid wat gekleurd is door de zon.