Mode & Beauty alle pijlers

Welke materiaal oorbel 24/7 dragen?

15-04-2021 13:09 33 berichten
Ik vraag me af welk materiaal oorbel het meest geschikt is om continu te dragen zonder dat je er last van krijgt. Uiteraard geen nepspul maar zilver of chirurgisch staal? Wat is beter? Het gaat om simpele ringetjes met evt een hangertje eraan. Of stekers. Maar ik wil ze niet elke keer in en uit hoeven doen met slapen, douchen, zwemmen etc.
Alle reacties Link kopieren
18 k goud
Alle reacties Link kopieren
Goud, zilver, staal, titanium. Het kan allemaal. In verguld goud en zilver zit vaak wel nikkel,, sommige mensen zijn of worden daar op den duur allergisch voor. Ik heb daar zelf geen last van.
impala wijzigde dit bericht op 15-04-2021 13:14
2.13% gewijzigd
.
Ik heb zilveren ringetjes, dat gaat bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat chirurgisch staal ook goed, naast goud en zilver.
Ik krijg zelf wel echt last van oorbellen die een beetje zwaar zijn. Daar zou ik dus wel op letten voor als je iets met een hangertje wilt.
Zo'n verguld laagje gaat trouwens wel van je sieraden af, dus dat is niet aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
ik doe dit zelf niet maar mijn kinderen hebben oorbellen van staal. Dat gaat goed, wel ringetjes ipv stekertjes want dat slaapt lekkerder. Zelf heb ik 14 k goud, die houd ik heel soms wel in. maar goedkope “prullen” doe ik altijd uit.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Stekertjes/knopjes kun je wel 24/7 inhouden, maar dan zou ik kiezen voor van die zweerknopjes die ze ook gebruiken voor schieten. Daar steekt het puntje niet achter het slotje uit, dus dat steekt niet in je oren als je op je zij ligt.

Je zou eventueel ook kunnen kijken naar labretpiercings; dat zijn piercings met een platte achterkant (eigenlijk bedoeld voor in de lippen). Die voel je aan de achterkant helemaal niet zitten als je er op ligt.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs met het beste materiaal zul je ze toch een keer per week moeten uithalen om ze schoon te maken. Doe je dat niet, dan hoopt het vuil zich op in je oorgaatje.
Alle reacties Link kopieren
Echt goud, of staal.

Maar zoals al gezegd: wel schoonmaken!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
15-04-2021 13:19
Bij mij gaat chirurgisch staal ook goed, naast goud en zilver.
Ik krijg zelf wel echt last van oorbellen die een beetje zwaar zijn. Daar zou ik dus wel op letten voor als je iets met een hangertje wilt.
Zo'n verguld laagje gaat trouwens wel van je sieraden af, dus dat is niet aan te raden.
Nee verguld goud idd niet doen. Het slaat bij mij ook altijd groen uit.
.
Chirurgisch staal, heb ik de beste ervaringen mee. Eens per week met shampoo de oorlellen (met oorbellen erin) goed inzepen en afspoelen. Verder nooit problemen.
Ik heb 14 k goud dag/nacht in. Dat is dus gold filled, niet zo’n laagje
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
15-04-2021 13:26
Zelfs met het beste materiaal zul je ze toch een keer per week moeten uithalen om ze schoon te maken. Doe je dat niet, dan hoopt het vuil zich op in je oorgaatje.
Er zijn hele volksstammen die dit niet doen hoor. Ruikt alleen een beetje naar als je ze er uiteindelijk wel uithaalt. Even schoonmaken en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Goud.
Am Yisrael Chai!
MollyMalone schreef:
15-04-2021 13:26
Zelfs met het beste materiaal zul je ze toch een keer per week moeten uithalen om ze schoon te maken. Doe je dat niet, dan hoopt het vuil zich op in je oorgaatje.
Gewoon je ringetje even draaien, doen ze vaak vanzelf al.

TO: ik draag al decennia zilver oorringetjes. Allemaal wel eens vervangen voor eentje die ik mooier vond, maar gaat lang mee en zit prima en eventueel te zilverpoetsen.
Alle reacties Link kopieren
ligt volgens mij ook aan jezelf, ik kan de goedkoopste ringetjes van het Kruitvat gerust in houden.

Ik heb sinds kort tweede gaatjes erbij en daarvoor zoek ik voor de eerste maanden wel iets uit wat echt nikkelvrij etc is maar ik weet van mezelf dat ik na een jaar ofzo echt alles kan dragen zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Zilver of goud geeft bij mij geen reacties. Alhoewel ik nu een conch piercing in heb waarvan ik zeker weet dat het geen echt goud is maar dus wel goudkleur en waar ik ook geen allergische reactie krijg.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Zilver, goud en ik heb nu gold filled oorbellen die ik ook continu kan dragen.

Ik wissel ook zelden oorbellen. Dus heb meestal ringetjes of kleine hangers die ik 24/7 draag.

Iemand zegt hierboven dat je ze eens per week moet uithalen. Maar dat doe ik ook niet. Beetje draaien en dan is het ook schoon.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
15-04-2021 13:26
Zelfs met het beste materiaal zul je ze toch een keer per week moeten uithalen om ze schoon te maken. Doe je dat niet, dan hoopt het vuil zich op in je oorgaatje.
Zeker weten heb ze beide goud en zilver en ook van niet edelmetaal. Plus dat ik vaak wissel van oorringen en knoppen .
.n enkele keer krijg ik last .ontsmetten dan met dettol .
En koop n tube calendula en smeer je gaatjes voorzichtig in .kan ook als je oorringetjes of knopjes er in zitten .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
chrisjoh wijzigde dit bericht op 15-04-2021 14:29
98.89% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
15-04-2021 14:26
Zeker weten heb ze beide goud en zilver en ook van niet edelmetaal. Plus dat ik vaak wissel van oorringen en knoppen .
.n enkele keer krijg ik last .ontsmetten dan met dettol .
En koop n tube calendula en smeer je gaatjes voorzichtig in .kan ook als je oorringetjes of knopjes er in zitten .
Maar waarom? wat gebeurd er bij jou als je het niet doet?
Ben ik oprecht benieuwd naar, want ik maak ze zelden schoon en heb nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik te vaak wissel en mij soms prik .dan heb ik erg veel last van n heel gevoelig gaatje .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
15-04-2021 14:26
Zeker weten heb ze beide goud en zilver en ook van niet edelmetaal. Plus dat ik vaak wissel van oorringen en knoppen .
.n enkele keer krijg ik last .ontsmetten dan met dettol .
En koop n tube calendula en smeer je gaatjes voorzichtig in .kan ook als je oorringetjes of knopjes er in zitten .
Wat een ingewikkeld proces. Ik doe geween een beetje shampoo tijdens het haren wassen, draaien, spoelen en draaien en prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn piercing er nooit uit, krijg hem er never nooit meer zelf in ook... ik maak hem ook gewoon tijdens het haren wassen schoon, beetje sop, beetje heen en weer wiebelen, douchestraal er op en klaar is Klara!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Op het gevaar af te klinken als Pejeka, ;-D maar mijn gouden pareloorbellen gaan vrijwel nooit uit.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven