Mode & Beauty alle pijlers

Welke parfum?

10-02-2022 18:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens op zoek naar een ander geurtje. Heb normaal Noa van Cacharel maar een beetje klaar mee nu. Ik weet dat het heel persoonlijk is maar als ik nu ergens heen moet om te gaan kiezen weet ik niet eens waar te beginnen. Dus hebben jullie misschien tips. Ik hou echt NIET van heel zware geuren. Wat dan wel, beetje in het straatje van Noa. Vanille achtig. Of fris en zomers maar ook weer niet te zoet. Alvast bedankt.
Ga naar ici of douglas en vraag de verkoopster om geurtjes te mogen ruiken vergelijkbaar aan Noa.

En klaar, zo simpel is het en ze helpen je graag.
Gizmoreturns schreef:
10-02-2022 18:24
Ga naar ici of douglas en vraag de verkoopster om geurtjes te mogen ruiken vergelijkbaar aan Noa.

En klaar, zo simpel is het en ze helpen je graag.
Ja, dat zou ik ook doen. Of lid worden van Parfumado, dat is heel makkelijk om op te zeggen of te pauzeren, maandelijks een flacon van 8ml parfum, goede hulp bij je keuze als dat nodig is.

Ik ben dol op geuren, en zou het er uren over kunnen hebben als het iemand zou interesseren, maar ik denk niet dat we dezelfde smaak hebben.
Ik hou niet van Noa en ook niet echt van licht en fris.
Parfumado is een goede suggestie, inderdaad.

Ik ben ook dol op geuren maar dan niet de lichte en frisse. Jil Sander Simply Poudree Intense is momenteel mijn favoriet (naast This is her van Z&V - maar die draag ik al jaren).
Is natuurlijk persoonlijk, maar mijn absolute favoriet is Mon Paris, van Yves Saint Laurent. Krijg er ook veel complimenten over.
Misschien Kenzo Flower of J’adore van Dior.
Ik vraag altijd een proefje bij de parfumerie om rustig te testen. Maken ze graag voor je.
Afbeelding

Ik vind deze verrassend lekker ruiken.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Kijk eens op fragrantica.com. Als je daar je huidige geur invoert, komen er ook suggesties naar voren die je misschien ook lekker vindt. Ik heb er nu 3 die ik regelmatig gebruik: Ma Vie van Boss, Chanel Gabrielle en This is love van Z&V en ik heb een monstertje van Gucci Guilty, ook erg lekker vind ik.
wij slapen nooit.
Dit is echt zoiets persoonlijks, dat je toch niks aan aanraders van anderen hebt?
Ik zou gewoon een parfumerie instappen, vertellen wat je lekker vindt en je laten adviseren, een veel uitproberen.
Chanel - Chance (eu tendre)
De eerste geur die ik echt heel lekker vind is Chanel - Gabrielle.
Net heb ik een sample gekregen van de nieuwste Lady Million - fabulous intense en die ruikt echt heerlijk. De gewone Lady Million is mij too much.

Maar zoals de anderen al zeggen, smaken verschillen .. Het is echt zelf even uitproberen.
Mijn favorieten zijn momenteel Femme van Hugo Boss en Ever Bloom van Shiseido.
Ik denk dat je eens een variant van de molecule 01 serie moet proberen. Fris, licht, zomers maar ook weer niet heel zoet. En hier ook een parfumado fan. Heerlijk om elke maand iets uit te proberen. En je kunt daar ook een quiz doen en tips krijgen, misschien een goed idee om mee te beginnen?!
Ik heb laatst voor niet zo veel girl in Capri van l'anvin gekocht bij limango. Echt een fris lekker luchtje.
Ik vind La Vie Est Belle Soleil Crystal van Lancome echt heerlijk (ook vanille) alleen vind hem best duur (zoals elk parfum). Had laatst een tester en was verkocht, maar twijfel of ik hem ga kopen.
Hoe werkt het parfumado, krijg je maandelijks een sample te leen die je na de maand terug stuurt?
Heel snel even globaal gekeken maar zie het zo gauw niet..
Damascusrose schreef:
10-02-2022 20:45
Hoe werkt het parfumado, krijg je maandelijks een sample te leen die je na de maand terug stuurt?
Heel snel even globaal gekeken maar zie het zo gauw niet..
Je sluit een abonnement af. Kost €14,95 per maand. Elke maand kies je een parfum. Deze krijg je dan in een 8 ml travelflacon thuis gestuurd. Als je het elke dag zou gebruiken, zou het na een maand wel ongeveer op moeten zijn.
Het is op elk moment op te zeggen of te pauzeren.
Ok, dat is nog wel te doen dan misschien.. even over nadenken
En je kunt via mij of juf Joke een kortingscode krijgen waardoor je de eerste maand maar de helft betaald. De ander krijgt dat dan ook voor 1 maand.
Of je wordt lid van FM Group.
Kun je kiezen uit heel veel geuren, 50 ml.
Geen fan van parfumado hier. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar zit nu met een stuk of 4 volle reisflacons omdat het allemaal net niet was. En dan had ik de geuren al eens bij iemand geroken van tevoren.

Gewoon naar de parfumerie gaan en ruiken en testen op jezelf. Ik lees hier bijvoorbeeld Mon Paris en La Vie est Belle terug, en die vind ik beiden zelf echt verstikkend zoet. Het moet echt je eigen smaak zijn.
Bedankt allemaal voor de tips!
Flower Bomb is mijn favoriete geur. Die is wel vreselijk duur (vind ik).
Gabrielle van Chanel past denk ik wel bij wat je vraagt. Het is een subtiele geur.

Verder draag ik graag Miss Dior maar die schijnt (weer) veranderd te zijn. Ook vind ik Deep Red van Hugo Boss wel lekker als het toch wat zwaarder mag zijn, bijvoorbeeld bij een avondje uit. Vroeger vond ik (Pure) White Linnen van Estee Lauder lekker, beetje zeepachtige geur.
Een aantal jaar geleden kreeg ik van mijn vader en zijn vriendin Lancome La vie est Belle cadeau, want die vonden zij beiden zo lekker ruiken. Wel met de mededeling dat ik kon ruilen. Dat heb ik gedaan en ook aangegeven waarom. Bij mij rook het veel te zoet, bedwelmend bijna. Wat ook weer te maken heeft met de zuurtegraad van je huid. 35 jaar geleden vond ik bijv. Roma een fijne geur die ook paste bij mij, Cacharel, Issey Miyake, de wat meer scherpere geuren.

Nu, nu ik ouder ben, moet ik niet meer dénken aan de geuren die ik bovenstaand lekker vond ruiken. Brr....

Mijn all-time favoriet is de eerste versie (helaas een limited edition) van Dior Addict Eau Fraiche. Ma Vie van Boss komt enigszins overeen ermee.
Wel ben ik overgegaan naar wat zachtere geuren, niet per se zoeter of poederachtiger, gewoon zachter, die ook beter passen ondertussen qua hoe het op mijn huid ruikt. En dat is echt zo verschillend t.o.v 20-35 jaar geleden.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven