Welke shampoo? (lang haar)
zondag 17 juli 2011 om 21:42
Ik heb geen vast merk.
Ik had een tijdje Syoss, maar op een gegeven moment werd mijn haar zo pluizig en wilde het niet meer uit de klit.
Toen ben ik overgegaan op trekpleister volume shampoo en dat werkte ook weer een tijdje super tot hetzelfde probleem zich voordeed.
Nu heb ik John Frieda in combi met een haarmasker (hema) of antiklit van fructis.
Ik was mijn haar trouwens 2 keer.
Dat is zo'n luxe gevoel dat ik daar echt van geniet. Stom he
Ik had een tijdje Syoss, maar op een gegeven moment werd mijn haar zo pluizig en wilde het niet meer uit de klit.
Toen ben ik overgegaan op trekpleister volume shampoo en dat werkte ook weer een tijdje super tot hetzelfde probleem zich voordeed.
Nu heb ik John Frieda in combi met een haarmasker (hema) of antiklit van fructis.
zondag 17 juli 2011 om 21:55
maandag 18 juli 2011 om 14:12
Dat zegt mijh kapper ook om me Kerastase aan te smeren, dat siliconen slecht zijn voor je haar ( het zit ook in de John Frieda). Maar waarom zou dat zo zijn? Je haar is toch al dood.
Ik merk er niks van dat het slecht zou zijn, behalve dan dat de siliconen zich ophopen en je haar na een tijdje eerder vet wordt. Dan was ik het weer een keer met niet-siliconen shampoo. In principe houden de siliconen mijn krullen juist heel fijn in bedwang.
Ik merk er niks van dat het slecht zou zijn, behalve dan dat de siliconen zich ophopen en je haar na een tijdje eerder vet wordt. Dan was ik het weer een keer met niet-siliconen shampoo. In principe houden de siliconen mijn krullen juist heel fijn in bedwang.
.
maandag 18 juli 2011 om 15:23
quote:liebling schreef op 17 juli 2011 @ 21:42:
Ik heb geen vast merk.
Mijn kapster heeft me ooit aangeraden om 2 keer m'n haren te wassen. De eerste keer is om het vuil (resten haarlak e.d.) eruit te spoelen en de tweede keer voor de verzorging en voeding. Ze zei
ook dat je beter 1 á 2 keer in de week je haren kunt wassen (en
per keer dus 2 keer wassen) dan iedere dag snel wat shampoo er in gooien.
Verder eens met Imapala. Natuurlijk komen bepaalde producten
je haar niet ten goede maar haar is al dood dus veel slechter
kan het er niet op worden.
Ik heb geen vast merk.
Mijn kapster heeft me ooit aangeraden om 2 keer m'n haren te wassen. De eerste keer is om het vuil (resten haarlak e.d.) eruit te spoelen en de tweede keer voor de verzorging en voeding. Ze zei
ook dat je beter 1 á 2 keer in de week je haren kunt wassen (en
per keer dus 2 keer wassen) dan iedere dag snel wat shampoo er in gooien.
Verder eens met Imapala. Natuurlijk komen bepaalde producten
je haar niet ten goede maar haar is al dood dus veel slechter
kan het er niet op worden.
woensdag 20 juli 2011 om 00:43
Ik heb tot voor kort ook lang haar gehad en ik gebruikte Nivea Nutri Cashmere, de shampoo en de conditioner. Het masker gebruikte ik 2 of 3 x in de week. Hoeft maar 1-3 minuten in te werken, dus heel handig met onder de douche.. Ik was helemaal verkocht!! Superzacht, glanzend, makkelijk doorkambaar, niet zwaar of vet en bleef lang 'gevoed'. Mijn haar heeft de neiging snel droog te zijn.
Nu ik korter -bijna schouderlengte- haar heb, probeer ik weer wat ander spul maar ik denk toch nu ik terugkijk naar afgelopen jaar (Syoss/ Herbal Essenses/ L'oreal/ Pantene/ John F./ Schwarzkopf) dat ik morgen weer even langs de drogist ga
http://www.google.nl/imgr ... QQ0tiEIcMe1bt520VdEcgGB9k=&h=162&w=212&sz=7&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=Ovke4L_VDzKV_M:&tbnh=129&tbnw=169&ei=OgcmTtmeIYeDOsyx5bIK&prev=/search%3Fq%3Dnivea%2Bhaarmasker%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D587%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=343&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:11,s:0&tx=103&ty=64
Nu ik korter -bijna schouderlengte- haar heb, probeer ik weer wat ander spul maar ik denk toch nu ik terugkijk naar afgelopen jaar (Syoss/ Herbal Essenses/ L'oreal/ Pantene/ John F./ Schwarzkopf) dat ik morgen weer even langs de drogist ga
http://www.google.nl/imgr ... QQ0tiEIcMe1bt520VdEcgGB9k=&h=162&w=212&sz=7&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=Ovke4L_VDzKV_M:&tbnh=129&tbnw=169&ei=OgcmTtmeIYeDOsyx5bIK&prev=/search%3Fq%3Dnivea%2Bhaarmasker%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D587%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=343&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:11,s:0&tx=103&ty=64
woensdag 20 juli 2011 om 08:36
De nieuwe van Nivea ben ik aan het testen nu:
http://www.nivea.nl/produ ... epair/long-repair-shampoo
Bevalt tot op heden wel al vind ik Dove fijner. En Syoss vind ik heel slecht, daar kreeg ik touwhaar van.
http://www.nivea.nl/produ ... epair/long-repair-shampoo
Bevalt tot op heden wel al vind ik Dove fijner. En Syoss vind ik heel slecht, daar kreeg ik touwhaar van.
woensdag 20 juli 2011 om 12:55
Ik heb gebruik alleen maar producten van de kapper, alle supermarktshampoo's vind ik troep, m'n haar wordt er ook superfutloos van en ik krijg er soms een soort van schilferend plekje van op m'n achterhoofd (die weer verdwijnt met goede shampoo).
Gebruik eigenlijk altijd of Kérastase of Schwarzkopf Seah.
Was het 2x per week, shampoo en conditioner en gebruik 1x per week een masker van dezelfde lijn. Werkt perfect!
Gebruik eigenlijk altijd of Kérastase of Schwarzkopf Seah.
Was het 2x per week, shampoo en conditioner en gebruik 1x per week een masker van dezelfde lijn. Werkt perfect!