Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo? (lang haar)

17-07-2011 18:23 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben al een tijdje niet meer zo tevreden over de shampoo die ik altijd gebruik (Elvive voor gekleurd haar, die rode fles).

Vroeg me af welke jullie gebruiken? wat een goede shampoo is.
Shampoo is inderdaad heel persoonlijk, ik heb er al heel veel geprobeerd en tot nu vind ik die van Dove en de olijfshampoo van de Action het beste. Maar wat ik fijn vind kan jij verschrikkelijk vinden natuurlijk
Ik heb geen vast merk.

Ik had een tijdje Syoss, maar op een gegeven moment werd mijn haar zo pluizig en wilde het niet meer uit de klit.

Toen ben ik overgegaan op trekpleister volume shampoo en dat werkte ook weer een tijdje super tot hetzelfde probleem zich voordeed.

Nu heb ik John Frieda in combi met een haarmasker (hema) of antiklit van fructis.

Ik was mijn haar trouwens 2 keer.

Dat is zo'n luxe gevoel dat ik daar echt van geniet. Stom he :D
Ik vind Herbal Essence Dazzling Shine goed. Helaas kan ik de conditioner nergens meer vinden. Echt jammer, want van andere conditioners wordt mijn haar niet heel erg blij. Weet iemand of het ergens nog verkrijgbaar is?

Zo stom vind ik je haar 2 keer wassen niet, liebling. Dat doe ik zelf ook.
Wist je dat elvive zo ongeveer de allerslechtste shampoo is die er is? Zit heel veel siliconen en andere troep in. Ik zou altijd kappersshampoo aanraden en anders herbal essences of die nieuwe pure lijn van garnier..
Guhl, speciaal voor lang haar! Bevalt erg goed
Alsof die siliconen zo veel uitmaken?

Vervolgens ga je je haren toch weer fohnen/ stijlen / mousse/ haarlak of weet ik wat voor zooi in je haar gooien.

Dus welk nut het dan heeft dat je eventjes in 1 middel geen bindend middel hebt gebruikt?
Nou, dat soort dingen doe ik dus ook niet met mijn haar. En wel meer mensen niet, omdat dat hartstikke zonde is. Over twintig jaar heb je geen haar meer over..
Dat zegt mijh kapper ook om me Kerastase aan te smeren, dat siliconen slecht zijn voor je haar ( het zit ook in de John Frieda). Maar waarom zou dat zo zijn? Je haar is toch al dood.

Ik merk er niks van dat het slecht zou zijn, behalve dan dat de siliconen zich ophopen en je haar na een tijdje eerder vet wordt. Dan was ik het weer een keer met niet-siliconen shampoo. In principe houden de siliconen mijn krullen juist heel fijn in bedwang.
.
quote:liebling schreef op 17 juli 2011 @ 21:42:

Ik heb geen vast merk.

Ik had een tijdje Syoss, maar op een gegeven moment werd mijn haar zo pluizig en wilde het niet meer uit de klit.

Toen ben ik overgegaan op trekpleister volume shampoo en dat werkte ook weer een tijdje super tot hetzelfde probleem zich voordeed.

Nu heb ik John Frieda in combi met een haarmasker (hema) of antiklit van fructis.

Ik was mijn haar trouwens 2 keer.

Dat is zo'n luxe gevoel dat ik daar echt van geniet. Stom he :D

Mijn kapster heeft me ooit aangeraden om 2 keer m'n haren te wassen. De eerste keer is om het vuil (resten haarlak e.d.) eruit te spoelen en de tweede keer voor de verzorging en voeding. Ze zei

ook dat je beter 1 á 2 keer in de week je haren kunt wassen (en

per keer dus 2 keer wassen) dan iedere dag snel wat shampoo er in gooien.

Verder eens met Imapala. Natuurlijk komen bepaalde producten

je haar niet ten goede maar haar is al dood dus veel slechter

kan het er niet op worden.
Siliconen leggen een laagje om je haar. Dat is wat anders dan bijtend spul zoals blondering en citroensap. Dat maakt je -al dode maar wel gladde haar- poreus en veel dorrer en droger.
.
Andrelon langer fris voor lang haar .. kun je gewoon elke dag gebruiken en ruikt zo lekker ;D
Gewoon beetje expirimenteren .. doe ik ook met alles ..

ik vind de elvive ook niet meer zo goed misschien dat ze de inhoud veranderd hebben.. gewoon lekker van alles proberen.
Ben weer verslaafd aan de banenen shampoo van de Body Shop. Wat heb ik die gemist!
Ik heb tot voor kort ook lang haar gehad en ik gebruikte Nivea Nutri Cashmere, de shampoo en de conditioner. Het masker gebruikte ik 2 of 3 x in de week. Hoeft maar 1-3 minuten in te werken, dus heel handig met onder de douche.. Ik was helemaal verkocht!! Superzacht, glanzend, makkelijk doorkambaar, niet zwaar of vet en bleef lang 'gevoed'. Mijn haar heeft de neiging snel droog te zijn.

Nu ik korter -bijna schouderlengte- haar heb, probeer ik weer wat ander spul maar ik denk toch nu ik terugkijk naar afgelopen jaar (Syoss/ Herbal Essenses/ L'oreal/ Pantene/ John F./ Schwarzkopf) dat ik morgen weer even langs de drogist ga :D

http://www.google.nl/imgr ... QQ0tiEIcMe1bt520VdEcgGB9k=&h=162&w=212&sz=7&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=Ovke4L_VDzKV_M:&tbnh=129&tbnw=169&ei=OgcmTtmeIYeDOsyx5bIK&prev=/search%3Fq%3Dnivea%2Bhaarmasker%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D587%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=343&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:11,s:0&tx=103&ty=64
Redken.
De nieuwe van Nivea ben ik aan het testen nu:

http://www.nivea.nl/produ ... epair/long-repair-shampoo

Bevalt tot op heden wel al vind ik Dove fijner. En Syoss vind ik heel slecht, daar kreeg ik touwhaar van.
Ik heb gebruik alleen maar producten van de kapper, alle supermarktshampoo's vind ik troep, m'n haar wordt er ook superfutloos van en ik krijg er soms een soort van schilferend plekje van op m'n achterhoofd (die weer verdwijnt met goede shampoo).

Gebruik eigenlijk altijd of Kérastase of Schwarzkopf Seah.

Was het 2x per week, shampoo en conditioner en gebruik 1x per week een masker van dezelfde lijn. Werkt perfect!
Dove, ik ben verkocht.

Hiervoor gebruikte ik Guhl speciaal voor lang haar, was ik ook erg tevreden over! Maar Dove was nieuw en in de aanbieding, dus die een keer uitgeprobeerd. Die vind ik zelfs nog fijner!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven