Mode & Beauty alle pijlers

Welke sneakers?

02-04-2024 22:37 289 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een leuke, hippe sneaker (liefst in een lichte kleur, denk ik). Zie het vaak bij andere vrouwen, van die hippe sneakers en dat staat hen altijd leuk, maar bij mezelf moet ik altijd zo wennen en weet ik eigenlijk niet waar te beginnen.
Iemand tips qua merk/type? Linkjes? Alles is welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf de Air Max 1 en de Air Max 90 het lekkerste lopen. De Nike Air Max 1's worden nu gelukkig ook best vaak weer uitgebracht in allerlei kleuren. Jordans heb ik ook meerdere van en die vind ik ook fijn. Laatst heb ik nog deze gekocht, beetje een iets lomper model, vind ik wel leuk onder een lange jurk oid.

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn mijn laatste One's

Maar goed, ik moet er echt mee stoppen, ik heb veel te veel sneakers :facepalm:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
03-04-2024 13:24
Ik vind zelf de Air Max 1 en de Air Max 90 het lekkerste lopen. De Nike Air Max 1's worden nu gelukkig ook best vaak weer uitgebracht in allerlei kleuren. Jordans heb ik ook meerdere van en die vind ik ook fijn. Laatst heb ik nog deze gekocht, beetje een iets lomper model, vind ik wel leuk onder een lange jurk oid.


Leuke sneakers! De P6000 staan ook op mijn verlanglijstje.


TS zou je platte zolen willen of dikkere ?

Voor plate zolen kun je bijv Nike dunk low in mooie neutrale kleur kopen. Of de new balance 550 of de op dit moment erg populaire Adidas samba of gazelle.

Voor een dikkere zool kun je kijken naar new balance 530 of de Nike air Max. En natuurlijk de Adidas modellen met platform zolen.
smoothie1905 wijzigde dit bericht op 03-04-2024 13:42
Reden: Niet goed gequote
33.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
03-04-2024 12:45
Dit zijn best schaamteloze kopieën van Nike Air Max.
Deze zijn echt HEEL erg lelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben altijd slecht geweest in merken. Als puber al. Zit hier ook met verbazing te lezen. Zie een zeer lelijke Sketchers die kennelijk niet hip is. (Kan ik me voorstellen, wat een ding! Lijkt wel zo'n lelijke multifluorcolor Nike) En dan heel veel net zo lelijke, of nog lelijkere Nikes, NB enz en die zijn dan wel hip. Of een andere Sketchers link: wit met een streep op de zijkant. Kennelijk ook niet hip. Maar wel als ie van Adidas of Hilfiger is.
Het zit hem dus kennelijk niet in kleur en/of model, maar in hoe een merk bekend staat.
Met kleding heb ik het idee dat dat toch minder speelt. Dat een wit shirt van de H&M een wit shirt is. En een wit shirt van de Nike eveneens een wit shirt is. Een bloemetjes blouse is een bloemetjes blouse en dat vind je mooi of lelijk, maar dat is (na de pubertijd) onafhankelijk van het merk. Of zou dat ook liggen aan de kringen waarin je je begeeft? Ik heb het idee dat in mijn sociale omgeving mensen niet zo veel geven om het merk. Maar misschien bevindt ik mij in een bij mij passende uiterst niet-hippe omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij ViaVai! Mooie, stevige modellen waar niet iedereen mee loopt! Vind ze ook niet groot ogen, dus staat ook zomers leuk onder een jurkje/rokje.

https://www.viavaishoes.com/nl/dames-sneakers
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Ik vind trouwens dat Diadora ook leuke sneakers maakt
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

love!
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
03-04-2024 12:46
Als je hip wilt, dan Adidas Samba’s, dat is een trendy doch vrij veilige keuze voor dit seizoen. Maar koop uiteindelijk wat je zelf mooi en prettig vindt. Typisch VF om weer te komen verkondigen wat er allemaal lelijk een smakeloos is, alsof dat zo siert. :nope:
Ik snap de vraag dan ook niet. Iemand kan toch zelf uit zijn ogen kijken en zien wat je wel of niet mooi vindt? Wat is de vraag dan eigenlijk?

In het dagelijks leven zou ik niet tegen iemand zeggen dat iemands Skechers niet om aan te zien zijn, nee. Geef ik wellicht zelfs een compliment bij nieuwe schoenen als de situatie zich daarvoor leent. Hier spreek ik vrijuit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinna schreef:
03-04-2024 13:52
Ik ben altijd slecht geweest in merken. Als puber al. Zit hier ook met verbazing te lezen. Zie een zeer lelijke Sketchers die kennelijk niet hip is. (Kan ik me voorstellen, wat een ding! Lijkt wel zo'n lelijke multifluorcolor Nike) En dan heel veel net zo lelijke, of nog lelijkere Nikes, NB enz en die zijn dan wel hip. Of een andere Sketchers link: wit met een streep op de zijkant. Kennelijk ook niet hip. Maar wel als ie van Adidas of Hilfiger is.
Het zit hem dus kennelijk niet in kleur en/of model, maar in hoe een merk bekend staat.
Met kleding heb ik het idee dat dat toch minder speelt. Dat een wit shirt van de H&M een wit shirt is. En een wit shirt van de Nike eveneens een wit shirt is. Een bloemetjes blouse is een bloemetjes blouse en dat vind je mooi of lelijk, maar dat is (na de pubertijd) onafhankelijk van het merk. Of zou dat ook liggen aan de kringen waarin je je begeeft? Ik heb het idee dat in mijn sociale omgeving mensen niet zo veel geven om het merk. Maar misschien bevindt ik mij in een bij mij passende uiterst niet-hippe omgeving.
Nee, het zit soms toch in de details.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon even de JD oid in lopen als je iets wil dat "hip" is. Dan kom je toch uit bij Nike, Adidas en New Balance, en niet bij die gare rip-offs die hier veelvuldig gepost worden.

Die releasekalender van Zalando die Lucifee post is ook een goede, als je het echt online wil vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
02-04-2024 22:48
Dit is wel hip (raar woord) momenteel:

Afbeelding
Adidas is prima, maar dit is het dan weer net niet. Als je voor "hip" gaat dan hè. Als je ze mooi vindt, kan alles natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik vind die van adidas zo lelijk. Mijn vader had vroeger, 40 jaar geleden van dat soort sneakers, daar doen ze me aan denken. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
03-04-2024 16:14
Adidas is prima, maar dit is het dan weer net niet. Als je voor "hip" gaat dan hè. Als je ze mooi vindt, kan alles natuurlijk.
Wat vind jij hip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bamboetafeltje schreef:
03-04-2024 16:29
Wat vind jij hip?
Ik gebruik dat woord zelf nooit, maar het betekent "in de mode".
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
03-04-2024 16:14
Adidas is prima, maar dit is het dan weer net niet. Als je voor "hip" gaat dan hè. Als je ze mooi vindt, kan alles natuurlijk.
Ik heb ze zelf niet maar ik zie die dingen veelvuldig gedragen worden, ook door bepaalde 'influencers' (haat dat woord). De Samba's waren lange tijd toch wel een ding. Wellicht dat de hipsten der hipsten inmiddels geëvolueerd zijn tot the next best thing.
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
03-04-2024 16:14
Adidas is prima, maar dit is het dan weer net niet. Als je voor "hip" gaat dan hè. Als je ze mooi vindt, kan alles natuurlijk.
Die trend is echt nog niet voorbij, Adidas heeft deze zomer meer kleuren dan ooit uitgebracht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Evipevi, wat is je leeftijd en je stijl qua kleding? Heb je voorbeelden van wat voor soort jurkjes of broeken je draagt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien te degelijk voor jou maar ik koop Fred de la Bretoniere in de uitverkoop, dus van een eerder seizoen en kan de sneaker dan ook voor werk dragen.

Ik heb sneakers die hier op lijken:
https://www.freddelabretoniere.com/nl/s ... -101010476

Ik houd niet van de dad-sneaker en vind dat echt heel lelijk.

Ik heb ook oude nikes, maar dan een vintage tennisschoen: zoiets: https://sneakerbaron.nl/sneaker/nike-co ... 01/375419/
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
03-04-2024 16:58
Ik heb ze zelf niet maar ik zie die dingen veelvuldig gedragen worden, ook door bepaalde 'influencers' (haat dat woord). De Samba's waren lange tijd toch wel een ding. Wellicht dat de hipsten der hipsten inmiddels geëvolueerd zijn tot the next best thing.
Mooi in lijn met alle Y2K trends.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yinna schreef:
03-04-2024 13:52
Ik ben altijd slecht geweest in merken. Als puber al. Zit hier ook met verbazing te lezen. Zie een zeer lelijke Sketchers die kennelijk niet hip is. (Kan ik me voorstellen, wat een ding! Lijkt wel zo'n lelijke multifluorcolor Nike) En dan heel veel net zo lelijke, of nog lelijkere Nikes, NB enz en die zijn dan wel hip. Of een andere Sketchers link: wit met een streep op de zijkant. Kennelijk ook niet hip. Maar wel als ie van Adidas of Hilfiger is.
Het zit hem dus kennelijk niet in kleur en/of model, maar in hoe een merk bekend staat.
Met kleding heb ik het idee dat dat toch minder speelt. Dat een wit shirt van de H&M een wit shirt is. En een wit shirt van de Nike eveneens een wit shirt is. Een bloemetjes blouse is een bloemetjes blouse en dat vind je mooi of lelijk, maar dat is (na de pubertijd) onafhankelijk van het merk. Of zou dat ook liggen aan de kringen waarin je je begeeft? Ik heb het idee dat in mijn sociale omgeving mensen niet zo veel geven om het merk. Maar misschien bevindt ik mij in een bij mij passende uiterst niet-hippe omgeving.
Een wit shirt van h&m is voor mij een totaal ander product dan een wit shirt van Nike. En mijn puberteit is al jaren oorbij.

Ik hou van merken, niet alleen bij sneakers. Omdat ik gehecht ben aan een bepaalde kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
03-04-2024 18:42
Mooi in lijn met alle Y2K trends.
Die Adidas samba's zijn toch juist heel erg 90s? Britpop, Oasis en zo? In mijn middelbareschooltijd in de 00s liep iedereen op Converse All Stars of op Puma Speedcats. Ik ben benieuwd of die ook een comeback gaan maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tegenwoordig Skechers-fan.

Ook een paar jaar rondgelopen op Mustang.
Zag dat ze onlangs nieuwe reeksen sneakers uitgebracht hebben.
Als mijn voeten nog zouden meewillen ... direct :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van Isabelle Marant zijn na tien jaar weer helemaal hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daveotion schreef:
03-04-2024 18:48
Die Adidas samba's zijn toch juist heel erg 90s? Britpop, Oasis en zo? In mijn middelbareschooltijd in de 00s liep iedereen op Converse All Stars of op Puma Speedcats. Ik ben benieuwd of die ook een comeback gaan maken.
Oh dat kan, voor mij lopen die twee in elkaar over, ik zat eind jaren ‘90 op de middelbare school en studeerde in de early 00s, in beide periodes liepen we daarop. Ik denk aan Gwen Stefani of Fergie ofzo.

Maar het is meer dat ze dat op TikTok enzo allemaal onder Y2K scharen, zelf heb ik dat niet zo scherp meer op mijn netvlies. Britpop was tijdens mijn studie in elk geval nog groot. Ben nog naar Blur geweest, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
03-04-2024 16:50
Ik gebruik dat woord zelf nooit, maar het betekent "in de mode".
Ja maar concreter, welke sneakers

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven