werkkleding man van 28
woensdag 5 september 2012 om 11:29
Hulp gevraagd.
Ik heb een neef van 28 die enigszins een achterstand heeft. Hij woont op zichzelf maar heeft best wat moeite met goed voor zichzelf zorgen. Er is hulpverlening en een paar tantes van mij (niet zijn eigen moeder) bekommeren zich om hem en begeleiden hem zo goed en zo kwaad als het gaat.
Nu begint hij met een nieuwe opleiding en daarvoor moet hij stage lopen. De stage is bij het UWV/sociale dienst en ik ben gevraagd om met hem kleding te gaan kopen zodat hij er goed/fatsoenlijk uitziet.
Wie denkt er met mij mee?
Wat ik zelf al heb bedacht:
- ik denk dat de kledingstyle vrij casual zal zijn. Spijkerbroek (liefst zo donker mogelijk) en donkere sneakers lijkt mij wel te kunnen bij het UWV voor een student-stagiair.
- Hij draagt nu veel T-shirts (vaal en verwassen) en hij heeft behoorlijk overgewicht dus dat staat niet zo charmant.
- strijken gaat hij never/nooit doen, dus overhemden is niet echt een goed keuze. Ik dacht dan zelf meer aan polo-shirts met een vest erover ofzo.
Wie weet goede winkels (ook voor de grotere mannenmaten) en heeft tips/ideeen voor een goede garderobe voor de knul?
Mijn budget is 500,- en we gaan shoppen (en pizza eten) in Rotterdam.
Ik heb een neef van 28 die enigszins een achterstand heeft. Hij woont op zichzelf maar heeft best wat moeite met goed voor zichzelf zorgen. Er is hulpverlening en een paar tantes van mij (niet zijn eigen moeder) bekommeren zich om hem en begeleiden hem zo goed en zo kwaad als het gaat.
Nu begint hij met een nieuwe opleiding en daarvoor moet hij stage lopen. De stage is bij het UWV/sociale dienst en ik ben gevraagd om met hem kleding te gaan kopen zodat hij er goed/fatsoenlijk uitziet.
Wie denkt er met mij mee?
Wat ik zelf al heb bedacht:
- ik denk dat de kledingstyle vrij casual zal zijn. Spijkerbroek (liefst zo donker mogelijk) en donkere sneakers lijkt mij wel te kunnen bij het UWV voor een student-stagiair.
- Hij draagt nu veel T-shirts (vaal en verwassen) en hij heeft behoorlijk overgewicht dus dat staat niet zo charmant.
- strijken gaat hij never/nooit doen, dus overhemden is niet echt een goed keuze. Ik dacht dan zelf meer aan polo-shirts met een vest erover ofzo.
Wie weet goede winkels (ook voor de grotere mannenmaten) en heeft tips/ideeen voor een goede garderobe voor de knul?
Mijn budget is 500,- en we gaan shoppen (en pizza eten) in Rotterdam.
woensdag 5 september 2012 om 11:45
Hangt ook een beetje van de soort stage af, in de kantine, bij de postafhandeling of wat gaat hij doen.
Er zijn blouses die je nat op een stokje kan hangen en dan niet hoeft te strijken, idiaaaaaaal.
Moet hij veel staan, dan zou ik voor een paar goede stevige schoenen gaan (helemaal omdat je schrijft dat hij overgewicht heeft)
Voor 500,- kan je heel wat doen, als je het niet allemaal aan het eten en drinken uitgeeft
Er zijn blouses die je nat op een stokje kan hangen en dan niet hoeft te strijken, idiaaaaaaal.
Moet hij veel staan, dan zou ik voor een paar goede stevige schoenen gaan (helemaal omdat je schrijft dat hij overgewicht heeft)
Voor 500,- kan je heel wat doen, als je het niet allemaal aan het eten en drinken uitgeeft
woensdag 5 september 2012 om 12:00
woensdag 5 september 2012 om 12:05
En zoiets als schoen, misschien dan zonder de witte zool
http://www.manfield.com/p ... 5/manfield/cognac/bootee/
http://www.manfield.com/p ... 5/manfield/cognac/bootee/
if we all light up, we can scare away the dark...
woensdag 5 september 2012 om 12:10
Er is of was zo'n winkel in Rotterdam waar ze werkkleding verkopen. Vakwinkel of Vakkleding.. Of iets dat er op lijkt.. Via google is die winkel vast wel te vinden. Volgens mij hebben zij een webwinkel én een gewone winkel. Mijn broertje haalde daar zijn werkkleding toen hij nog geen bedrijfskleding had, hij zag er altijd prima uit. Ik weet alleen niet tot welke maat zij verkopen (ik weet überhaupt niks over die winkel ). Succes met jullie zoektocht en veel plezier!
woensdag 5 september 2012 om 12:10
Wat lief van je dat je hem hiermee wilt helpen!
Ik zou gaan voor: donkere spijkerbroek / donkere stoffen broek
- Nette polo's met een mooi vest er over (of een blouse die van wat stuggere stof is, en dus niet zo snel kreukelt?).
- Schoenen die tussen casual en netjes in zitten. Is altijd goed.
Succes!
Ik zou gaan voor: donkere spijkerbroek / donkere stoffen broek
- Nette polo's met een mooi vest er over (of een blouse die van wat stuggere stof is, en dus niet zo snel kreukelt?).
- Schoenen die tussen casual en netjes in zitten. Is altijd goed.
Succes!
woensdag 5 september 2012 om 12:24
Nette, nieuwe tshirts kunnen toch ook wel? Bijvoorbeeld gewoon zwarte tshirts van de hema. En dan met een mooi vest er over.
En bij de hema hebben ze ook nette truien, en dat hoeft niet duur te zijn: http://www.hema.nl/winkel ... /herentrui-%2834202001%29
En bij de hema hebben ze ook nette truien, en dat hoeft niet duur te zijn: http://www.hema.nl/winkel ... /herentrui-%2834202001%29
Zeg maar Spijker.
woensdag 5 september 2012 om 12:26
Voor schoenen misschien zoiets:
http://www.hm.com/nl/product/00542?article=00542-B
http://www.hm.com/nl/product/00542?article=00542-B
Zeg maar Spijker.
woensdag 5 september 2012 om 12:28
Overhemden zijn toch wel netjes..bij o.a. Bijenkorf hebben ze strijkvrije overhemden..uit de droger netjes op een hangertje, desnoods 's morgens even in de badkamer hangen als hij gaat douchen, dan trekken de laatste kreukjes er ook wel uit.
In Rdam zit ook high&mighty voor mannenkleding in grote maten, volgens mij 1 dwarsstraat voor de kruiskade.
Als je aan de achterkant (dus niet de kant waar je met de auto inrijdt) de parkeergarage Weena uitloopt en dan naar rechts kom je erlangs.
In de koopgoot zit Setpoint, ook een fijne winkel voor wat nettere herenkleding. Verder op het Roode Zand (langs V&D lopen) de Suit Supply, maar daar ben je snel door 500 euro heen vrees ik..
In Rdam zit ook high&mighty voor mannenkleding in grote maten, volgens mij 1 dwarsstraat voor de kruiskade.
Als je aan de achterkant (dus niet de kant waar je met de auto inrijdt) de parkeergarage Weena uitloopt en dan naar rechts kom je erlangs.
In de koopgoot zit Setpoint, ook een fijne winkel voor wat nettere herenkleding. Verder op het Roode Zand (langs V&D lopen) de Suit Supply, maar daar ben je snel door 500 euro heen vrees ik..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
woensdag 5 september 2012 om 12:32
quote:spijk-er schreef op 05 september 2012 @ 12:24:
Nette, nieuwe tshirts kunnen toch ook wel? Bijvoorbeeld gewoon zwarte tshirts van de hema. En dan met een mooi vest er over.
En bij de hema hebben ze ook nette truien, en dat hoeft niet duur te zijn: http://www.hema.nl/winkel ... /herentrui-%2834202001%29Ik vrees dat hij voor dat soort truien (of in ieder geval die maten) echt te dik is, Spijk.
En bij de hema hebben ze ook nette truien, en dat hoeft niet duur te zijn: http://www.hema.nl/winkel ... /herentrui-%2834202001%29Ik vrees dat hij voor dat soort truien (of in ieder geval die maten) echt te dik is, Spijk.
woensdag 5 september 2012 om 12:39
quote:tatlitatli schreef op 05 september 2012 @ 12:05:
http://www.manfield.com/p ... 5/manfield/cognac/bootee/Ja, dit vind ik leuke vlotte schoenen. Manfield is ook een goed idee. Goede kwaliteit maar wel nog betaalbaar (ik kon eigenlijk alleen Van den Assem verzinnen maar dat lijkt me te duur).
http://www.manfield.com/p ... 5/manfield/cognac/bootee/Ja, dit vind ik leuke vlotte schoenen. Manfield is ook een goed idee. Goede kwaliteit maar wel nog betaalbaar (ik kon eigenlijk alleen Van den Assem verzinnen maar dat lijkt me te duur).
woensdag 5 september 2012 om 12:42
woensdag 5 september 2012 om 12:42
H&M heeft Easy Iron overhemden, kosten maar 15 euro geloof ik, in allerlei kleuren. Die hoef je dus níet te strijken! Ideaal. Mijn vriend man heeft daar ook een hoop van, want strijken doen we niet aan Hij is overigens 27. Draagt ook meestal spijkerbroeken in verschillende wassingen, als ze maar heel en simpel van model zijn kan dat prima (hij heeft een leidinggevende functie in de detailhandel) en vaak een colbertje erover. Hij heeft bijvoorbeeld een sweatstof jasje van de V&D, is nog vlot en jong maar staat wel netjes gekleed.
woensdag 5 september 2012 om 12:47
Als jij echt flink aan de maat is ga je bij de h&m niets vinden, de WE ook niet.
Wel wat duurder maar ook ruimer is twinlife en pall mall.
Ook bij de c&a kun je vaak voor weinig goed slagen, en het zou ook fijn zijn als hij niet elke dag in hetzelfde loopt toch?
Oh en geen polo's, mijn ervaring is dat je die toch echt wel moet strijken anders krijg je zo'n dubbelgevouwen kraag.
Fijn dat je dit wil doen trouwens, kom zelf uit de gehandicaptenzorg en weet hoe belangrijk een sociaal netwerk is!
Wel wat duurder maar ook ruimer is twinlife en pall mall.
Ook bij de c&a kun je vaak voor weinig goed slagen, en het zou ook fijn zijn als hij niet elke dag in hetzelfde loopt toch?
Oh en geen polo's, mijn ervaring is dat je die toch echt wel moet strijken anders krijg je zo'n dubbelgevouwen kraag.
Fijn dat je dit wil doen trouwens, kom zelf uit de gehandicaptenzorg en weet hoe belangrijk een sociaal netwerk is!
woensdag 5 september 2012 om 18:53
Nog even mijn tante die het budget ter beschikking stelt gesproken en die had ook goede tips.
Stapel witte T-shirts en hem vertellen dat hij altijd een shirt onder zijn overhemd/polo/trui draagt.
Stapel indentieke zwarte of donkerblauwe sokken.
En gelijk ook even langs de kapper.
Ook nog even naar een andere bril kijken (maar dat is voor het volgende budget).
Stapel witte T-shirts en hem vertellen dat hij altijd een shirt onder zijn overhemd/polo/trui draagt.
Stapel indentieke zwarte of donkerblauwe sokken.
En gelijk ook even langs de kapper.
Ook nog even naar een andere bril kijken (maar dat is voor het volgende budget).