Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt?

17-03-2017 15:46 3598 berichten
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik denk bij elk nieuw product 'werkt het echt?' en misschien is het een handig idee om producten te plaatsen die echt werken

Mijn bijdrage:

- wimper verlengend serum van Revitalash. Ik heb de nieuwe formulering want de oude mocht geen bimatoprost meer bevatten. Na 2 maanden zijn mijn wimpers zo'n 50% langer, wel zijn ze niet toegenomen in dikte.

- IPL voor diffuse roodheid bij rosacea en wat adertjes + pigment vlekjes. 4 Behandelingen en roodheid af genomen met zo'n 85-90%, vlekjes helemaal weg.

Jullie nog toevoegingen en tips?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
30-06-2017 13:55
houtskool facewash van Biore. aangeschaft door mijn dochter maar ik gebruik het ook. minder onzuiverheden en kleinere poriën. en het tintelt lekker.
Fijne facewash he?!! Ik merkte na een paar dagen echt al verschil. Ik gebruik het meestal 's ochtends en 's avonds en het droogt mijn huid niet uit (in tegenstelling tot veel andere merken facewash). Ik heb alweer een nieuw flesje staan, wil niet meer zonder!
Arizona15 schreef:
01-07-2017 07:20
Monkey die zocht ik al een tijdje maar kon hem nooit vinden in de drogist. Bij Bol hebben ze 2 kleuren. Welke gebruik jij?
bij wehkamp is ie goedkoper, zelfs met verzendkosten (als je het combineert en boven 25€ besteld geen vk, geen aandelen verder). Ik heb daar de lichtste besteld: light. Ik twijfelde ook omdat ik nu wat gebruind ben, maar goede keuze geweest.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Goede tip Monkey. Hoe is jouw huidskleur? Ik ben zelf lichtgetint dus ik neig naar die donkere. Ladtig altijd zo online.
Nog steeds erg tevreden over het wimperserum van kruidvat en de producten van the ordinary. Heb er nu ook de srumfoundation van, is meer een getinte dagcreme, maar dat is ook wat ik graag heb. Huid is erg opgeknapt, oogt rustig en is glad. Ik krijg heel snel pukkels van cosmetica, van the ordinary niet.
Ik heb hem besteld. De kleur light heb ik genomen en gelijk ook de facewash van Biore erbij besteld.
wat een positieve berichten hier over het wimperserum van Kruidvat! Ik heb het niet gekocht omdat ik dacht; werkt toch niet. Maar hier lees ik dat het dus wel werkt! Werkt het ook voor je wenkbrauwen?
blondy77 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 10:37
1.27% gewijzigd
Weet iemand eigenlijk wat nou de actieve stof is in die wimperserums? Ik heb er geen vertrouwen in dat het niet schadelijk is en zou het niet durven gebruiken. Ik heb begrepen dat de eerste versie van die serums al verboden is.
.
Op internet vind ik dit:
"Wimperserum bevat aminozuren (bouwsteen van eiwit) die de haren voorzien van zuurstof en voedingsstoffen. Daarnaast zitten er in veel wimperserums antioxidanten zoals vitamine E en C.”
Jejoue schreef:
01-07-2017 10:27
Op internet vind ik dit:
"Wimperserum bevat aminozuren (bouwsteen van eiwit) die de haren voorzien van zuurstof en voedingsstoffen. Daarnaast zitten er in veel wimperserums antioxidanten zoals vitamine E en C.”
Lekker vaag dit. Welke aminozuren precies? En vooral: wat bevat het nog méér? Wat is de werkzame stof? Wat staat er op de verpakking/bijsluiter?
Ik begrijp niet zo goed dat veel van jullie dit zomaar op je wimperrand smeren, zeker niet als er al een variant verboden is.
.
Ja, het klinkt vaag.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen zou ik het ook niet gebruiken.
Ook geen anti-rimpel crème (kan voor ontstekingen zorgen), geen minerale poeder (kan littekentjes op de longen geven) en ga zo maar door.
Alleen olijfolie. De stofjes daarin zijn identiek aan lichaamseigen stoffen.
Jejoue schreef:
01-07-2017 10:46
Ja, het klinkt vaag.
Als je het zekere voor het onzekere wil nemen zou ik het ook niet gebruiken.
Ook geen anti-rimpel crème (kan voor ontstekingen zorgen), geen minerale poeder (kan littekentjes op de longen geven) en ga zo maar door.
Alleen olijfolie. De stofjes daarin zijn identiek aan lichaamseigen stoffen.
Ik vind een ontsteking op mijn huid door een creme wel wat minder eng. Dat gaat wel weer over. Maar mijn ogen -en mijn longen- daar zou ik wel een stuk voorzichtiger mee zijn.
.
Dat kunnen kleine ontstekingen IN het lichaam worden.
En alle serieuze ziektes beginnen met ontstekingen.
(Daarmee niet gezegd dat je DUS ziek wordt van cosmetica).
De werkzame stof in het Kruidvat wimperserum is Bimatoprost.

Jetske Ultee zegt hierover:
http://www.dr-jetskeultee.nl/wimperverlengers/
Aardbeitje2805 schreef:
01-07-2017 11:16
De werkzame stof in het Kruidvat wimperserum is Bimatoprost.

Jetske Ultee zegt hierover:
http://www.dr-jetskeultee.nl/wimperverlengers/
Dit dus:
"Of dergelijke producten veilig zijn vind ik lastig te beoordelen. Lange termijn onderzoeken zijn afwezig en hoewel we over Bimatoprost nog redelijk wat weten is er over de analogen die gebruikt zijn in de cosmeticaproducten bijna niets bekend. We weten wel dat dergelijke stoffen bij gebruik in het oog, buiten verlenging van de wimpers ook jeuk, huidirritatie, droge of branderige ogen, verminderd zicht door het dikker worden van de retina en zelfs donkere verkleuring van de irris (dit effect is blijvend) en pigmentvlekjes op de huid kunnen veroorzaken. Mocht je besluiten om dergelijke producten te gaan gebruiken zorg er dan voor dat er geen druppels in je oog komen en stop direct als je oog geïrriteerd aan gaat voelen."

Het lijkt mij onmogelijk om dit spul dagelijks op je wimperrand te smeren zónder dat er ooit iets van in je oog terecht komt.
.
Voor de wenkbrauwen ben ik helemaal fan van Tint my brows van Etudehouse . Het kost niets en blijft goed zitten, dan heb ik een paar dagen geen omkijken naar m'n wenkbrauwen. Ik moest een nieuwe hebben en het blijkt vernieuwd en nog langer te blijven zitten, ik wacht met smart op de bestelling.
Keep on, keep keepin' on....
impala schreef:
01-07-2017 11:21
Dit dus:
"Of dergelijke producten veilig zijn vind ik lastig te beoordelen. Lange termijn onderzoeken zijn afwezig en hoewel we over Bimatoprost nog redelijk wat weten is er over de analogen die gebruikt zijn in de cosmeticaproducten bijna niets bekend. We weten wel dat dergelijke stoffen bij gebruik in het oog, buiten verlenging van de wimpers ook jeuk, huidirritatie, droge of branderige ogen, verminderd zicht door het dikker worden van de retina en zelfs donkere verkleuring van de irris (dit effect is blijvend) en pigmentvlekjes op de huid kunnen veroorzaken. Mocht je besluiten om dergelijke producten te gaan gebruiken zorg er dan voor dat er geen druppels in je oog komen en stop direct als je oog geïrriteerd aan gaat voelen."

Het lijkt mij onmogelijk om dit spul dagelijks op je wimperrand te smeren zónder dat er ooit iets van in je oog terecht komt.
Mascara en eyeliner komen toch ook niet ín je oog? Het is nou ook weer niet zo vloeibaar dat het gelijk alle kanten op loopt. Het is goed om voorzichtig te zijn maar je kunt het ook overdrijven ;)
Je gebruikt maar een miniem beetje serum elke dag. Er zit echt een haarfijn kwastje aan en je doet 4 maanden met een verpakking.
En het komt vrijwel niet in je ogen.
Ik heb Kruidvat erover gemaild en ze zeiden dat hun cosmetica getest en goedgekeurd is.
Bimatoprist wordt ook gebruikt als medicijn tegen glaucoom, maar dan puur en in druppels in je oog.
Toen viel op dat de wimpers van de gebruikers ook langer en voller werden.
Minerale poeder is echt super. Heb dat verhaal nog nooit gehoord, dat het slecht zou zijn.
Emma95 schreef:
01-07-2017 13:50
Minerale poeder is echt super. Heb dat verhaal nog nooit gehoord, dat het slecht zou zijn.
Gewone talkpoeder schijnt ook schadelijk te zijn voor je longen. Minerale poeder is in principe scherper (ook al is het dan heel fijn gemalen), dus lijkt me nog schadelijker
.
Hebben jullie het al over het indian clay-masker gehad? Dat is een pot met klei in poedervorm, wat je kunt aanmaken met water of appelazijn. Ik doe het laatste.
Ik heb hele grote porien op mijn neus en tot nu toe heeft niks geholpen om ze kleiner te maken. Maar dit wel! Ik geef toe dat het maar tijdelijk is, maar ik zie wel degelijk verschil.
Kennen jullie het?
KoffieVerkeerd23 schreef:
01-07-2017 13:23
Mascara en eyeliner komen toch ook niet ín je oog? Het is nou ook weer niet zo vloeibaar dat het gelijk alle kanten op loopt. Het is goed om voorzichtig te zijn maar je kunt het ook overdrijven ;)
In mascara en eyeliner zit niet dat spul waarvan we niet weten wat het doet.
Blauwe mascara is trouwens wel schadelijk. Ik weet niet of dat voor álle blauwe mascara's geldt, maar in elk geval voor sommige.
.
Benen ontharen: ik heb m'n epileerapparaat weggedaan, dat ding pakte alleen maar haren van >3 mm, heel fijn als je een bleke huid en donkere haren hebt, not.
Deze kost geen drol, is op 30 sec. gebruiksklaar, neemt ook de korte haartjes mee en spoel je gewoon af met warm water. Werkt trouwens ook prima voor wenkbrauwen:

Afbeelding

Peel off masker bij Kruidvat: ik gebruik 'm 2 à 3 keer per week en mijn huid is daarna altijd heerlijk zacht. En het afplukken is ook gewoon leuk om te doen :)

Afbeelding

Blottingpapiertjes van Essence/Catrice waren geweldig met de hitte, al is een tissue waarvan je de lagen uit elkaar trekt ook wel handig - en groter.

Ik heb in de auto ook altijd een sprayflacon met mineraalwater, bovenarmen, decolleté en benen even sprayen en dan airco erop zorgde ervoor dat ik er fris en fruitig bleef uitzien.

Peel off basecoat op je vingers doen voor je nagels lakt: geknoei pluk je erna gewoon af.

Ik had vroeger zo'n correctiepennetje van ELF voor make-up, weet iemand waar ik zoiets (goedkoop) nog kan vinden in fysieke winkels?

Afbeelding
Impala die discussie over wimperserums hebben we 10 pagina's geleden al volledig gehad.

Edit: staat op pagina 52

Waar we het met z'n allen over eens waren is: onmiddellijk stoppen igv irritatie. Als hier iemand komt melden dat hun ogen rood worden oid als ze het wimperserum gebruiken gillen we allemaal in koor: stoppen!!

Ik gebruik het niet aangezien mijn wimpers sowieso al behoorlijk lang zijn. Anderen besloten er niet aan te beginnen en nog anderen blijven het desondanks toch gebruiken.

Het is niet de bedoeling dat we om de 10 pagina's de wimperserumdiscussie gaan herhalen.

10 pagina's terug (edit: meer dan 50 pagina's terug. Op pagina 52) ofzo heb ik alle ingrediënten van het kruidvatwimperserum gepost voor mensen die interesse hebben. Daar kan je massa's info vinden rechtstreeks uit het labo. Waarschuwingen genoeg te vinden daar.
anoniem_304001 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 14:49
Reden: Toevoeging
5.60% gewijzigd
helena2 schreef:
01-07-2017 13:50
Hebben jullie het al over het indian clay-masker gehad? Dat is een pot met klei in poedervorm, wat je kunt aanmaken met water of appelazijn. Ik doe het laatste.
Ik heb hele grote porien op mijn neus en tot nu toe heeft niks geholpen om ze kleiner te maken. Maar dit wel! Ik geef toe dat het maar tijdelijk is, maar ik zie wel degelijk verschil.
Kennen jullie het?

Nee ken ik niet maar lijkt me wel wat!
Jitsie schreef:
01-07-2017 14:27
Impala die discussie over wimperserums hebben we 10 pagina's geleden al volledig gehad.

Waar we het met z'n allen over eens waren is: onmiddellijk stoppen igv irritatie. Als hier iemand komt melden dat hun ogen rood worden oid als ze het wimperserum gebruiken gillen we allemaal in koor: stoppen!!

Ik gebruik het niet aangezien mijn wimpers sowieso al behoorlijk lang zijn. Anderen besloten er niet aan te beginnen en nog anderen blijven het desondankw toch gebruiken.

Het is niet de bedoeling dat we om de 10 pagina's de wimperserumdiscussie gaan herhalen.

10 pagina's terug ofzo heb ik alle ingrediënten van het kruidvatwimperserum gepost voor mensen die interesse hebben. Daar kan je massa's info vinden rechtstreeks uit het labo. Waarschuwingen genoeg te vinden daar.
Oh ok sorry dan, dat was mij even ontgaan. Ik kom hier best vaak, maar kennelijk niet vaak genoeg. Idd irritant om dan nu weer overnieuw te beginnen. Goed dat je het zegt !
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven