Mode & Beauty alle pijlers

Wie dragen er iedere dag make-up ...of juist niet?

17-04-2018 22:31 94 berichten
Ik vind mezelf er zoveel beter uitzien met een vleugje oogschaduw, een lijntje om mijn ogen en wat mascara maar ik heb in de ochtend er niet de discipline voor dus komt het er zelden van.
Alleen als ik goed geslapen ben en fris en fruitig wakker wordt, hetgeen zelden gebeurd, dan komt het ervan.
Ik dacht slim te zijn en me te beperken tot lippenstift. Dat zette ik dan bij de bushalte. Dat ging een tijdlang goed en ik was blij.
Maar de laatste weken ben ik zo verkouden of heb ik een dusdanige honger in de bus waardoor ik de lippenstift weer ervan af eet. Dan gaat de lol ervan af.
Hoe staat het er bij jullie voor met je make-up gedrag?
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
18-04-2018 05:33
Zo te lezen doen de meesten wel aan make-up.
Slechts enkelen gaan naturel.
Zelf heb ik vanaf mijn tienertijd eigenlijk alleen als er een feestje was poeder opgedaan en lippenstift op mijn lippen gedaan.
Pas sinds 10 jaren ben ik me gaan interesseren voor oogschaduw, mascara en oogpotlood.
Ik kom erachter dat een gezonde nachtrust en je fit voelen het mooiste geschenk op aarde is. Want zonder die fitheid kom ik er niet aan toe om mezelf te versieren met wat oogschaduw of een lijntje rondom mijn mond met lippenpotlood en ingevuld met oogschaduw.
Ik dacht slim te zijn en mezelf toch op te leuken met lippenstift iedere ochtend. Maar dat wordt door het universum geboycot omdat ik ofwel te verkouden ben en het dan met de zakdoek wegveeg bij het snuiten ofwel ik heb hongerdrang waardoor ik het wegeet.
Maar ik hou vol met de wens om mezelf in de ochtend te versieren.
Ik heb weer een slimme tegenzet.
Ergens in een metalen doosje heb ik nog lippenglans van de Hema.
Die kan ik bij de bushalte of in de bus weer opdoen.
We gaan het weer proberen om ons mooier te maken dames van de Viva want mooie mensen krijgen meer positieve aandacht heb ik ontdekt.
wat heb jij geslikt?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-04-2018 23:24
Lijkt me echt erg dat ze je alleen kennen met je masker op zodat je als spook gezien wordt als je het een keer niet volsmeert.
Dat is toch hun probleem.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Het enige wat ik gebruik is mascara (+ wimperkruller). Ik zie er dan echt een stuk wakkerder uit, dan wanneer ik het niet gebruik.

Verder dagcrème (maar dat vind ik geen make-up maar verzorging)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook elke dag make-up op. Kost misschien 2 minuten tijd.

Ik gebruik oogpotlood, oogschaduw, mascara en wat wenkbrauwpoeder
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me altijd op als ik weg moet, wat bijna elke dag is. Mascara, concealer, mineralenpoeder en wat blush.
Ik heb geen mooie egale huid en zie er heel erg wit en moe uit zonder wat make-up helaas.

Als ik echt uit wil pakken, gebruik ik ook lipgloss :-D

Oogschaduw, wenkbrauwen, allerlei lagen over elkaar heen zoals je wel eens in die video’s ziet, dat kan ik allemaal niet. Ik word er al moe van als ik ernaar kijk, zou uren bezig zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen mascara opdoe, dan vragen collega’s wie ik ben |-)
Ik gebruik geen make-up, enkel Blistex/Purol/zonnebrand-stick tegen droge lippen.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag mascara en een dun randje oogschaduw en soms wat lippenstift
Alle reacties Link kopieren
ik heb Permanente eyeliner en doe iedere dag mascara op, daarbij meestal ook iets van blush
Alle reacties Link kopieren
Geen make up, lekker makkelijk. Met een feestje of zo heel soms een lippenstift.
Mascara is wel een echte mooimaker als je een lichte huid hebt. Ik zit doordeweeks iedere ochtend in de bus en zie dan de studentes die er soms zo goed verzorgd uit kunnen zien met een laagje mascara.
Zelf heb ik een donkere huid en draag ik een bril waardoor het mooimakend effect van mascara vaak verloren gaat.
Een tijdje lostte ik dat bril dragen op door een highlighter onder mijn wenkbrauwen te zetten. Dat lichtte dan net op aan de bovenkant van mijn bril en kon je toch zien dat ik wat aan make-up had gedaan.
Zijn hier nog brildraagsters die aan make-up doen?
Eslarealidad schreef:
18-04-2018 09:40
Dat is toch hun probleem.
Hoezo is het überhaupt een probleem?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
18-04-2018 18:14
Hoezo is het überhaupt een probleem?
Ja, dat vraag ik me ook af.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag, ja. Dagcrème, wenkbrauwenpoeder, concealer, blush, mascara, lippenbalsem, beetje oogschaduw. Soms lippenstift. Zo kan ik de dag weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag. Foundation (met factor), eyeliner, mascara, lippenstift. En die laatste gaat mee in mijn tas en wordt regelmatig bijgewerkt.
Dat opmaken kost me minder dan vijf minuten, dus wel of niet geslapen maakt niet uit verder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
18-04-2018 18:02
Mascara is wel een echte mooimaker als je een lichte huid hebt. Ik zit doordeweeks iedere ochtend in de bus en zie dan de studentes die er soms zo goed verzorgd uit kunnen zien met een laagje mascara.
Zelf heb ik een donkere huid en draag ik een bril waardoor het mooimakend effect van mascara vaak verloren gaat.
Een tijdje lostte ik dat bril dragen op door een highlighter onder mijn wenkbrauwen te zetten. Dat lichtte dan net op aan de bovenkant van mijn bril en kon je toch zien dat ik wat aan make-up had gedaan.
Zijn hier nog brildraagsters die aan make-up doen?
Ja hier één. Ik zet het eyelinerlijntje boven m´n ogen best flink aan, anders valt het weg door de brillenglazen.
Verder nog mascara en wenkbrauwpotlood.
Alle reacties Link kopieren
In principe draag ik elke dag make-up.
Als ik de hele dag thuis ben en ik verwacht niemand, dan zit ik ook gerust zonder make-up, maar als ik de deur uitga draag ik het wel altijd. Ik vind mezelf er nu eenmaal fatsoenlijker uitzien met make-up. Persoonlijk vind ik dat iedereen wel wat opknapt van een beetje make-up, al is het maar alleen oogschaduw. En dan heb ik het niet over jezelf vol plamuren met foundation.

Zelf gebruik ik altijd: oogpotlood, mascara, lippenstift, blush en ik zet mijn wenkbrauwen wat aan (die zijn heel licht). En als ik een pukkeltje heb ofzo, dan gebruik ik daar zo'n stift voor om de roodheid wat weg te werken. Soms wat poeder om de glans van mijn gezicht wat te verminderen. Foundation gebruik ik nooit, dat vind ik vies.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
18-04-2018 18:02
Zijn hier nog brildraagsters die aan make-up doen?
Ja, ik draag een bril.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks: Foundation rond de ogen, mascara en wenkbrauwpoeder. Soms ook oogpotlood en lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
Nee nooit. Vind het me niet staan en ben er niet goed in.
Sommigen van jullie zetten rouge. Daarmee vind ik het altijd moeilijk om de juiste kleur te vinden.
Volgens mij is het toch ook niet meer dusdanig in de mode om blusher te zetten toch?
Vroeger gebruikte ik bij gebrek aan rouge soms gewoon mijn lippenstift: wangen intrekken en dan van oor naar mond lippenstift zetten en die vervagen. Maar dan zette ik geen oogschaduw anders was dat teveel van het goede. Enkel een kleurtje op de lippen dan.
cynthiao schreef:
19-04-2018 16:43
Sommigen van jullie zetten rouge. Daarmee vind ik het altijd moeilijk om de juiste kleur te vinden.
Volgens mij is het toch ook niet meer dusdanig in de mode om blusher te zetten toch?
Vroeger gebruikte ik bij gebrek aan rouge soms gewoon mijn lippenstift: wangen intrekken en dan van oor naar mond lippenstift zetten en die vervagen. Maar dan zette ik geen oogschaduw anders was dat teveel van het goede. Enkel een kleurtje op de lippen dan.
Als je foundation draagt vind ik blush wel een must, anders ben je zo levenloos. Mac heeft veel mooie tinten blush. Daar helpen ze je ook wel goed.
Is hier toevallig iemand die de Nars natural radiant longwear foundation heeft geprobeerd? Sta op het punt te bestellen, maar heb hem nog nooit geprobeerd :-)
Hier iedere dag na het douchen make-up opdoen, lange haren drogen en lenzen in. Echt iedere dag, ook toen ik als single alleen woonde en op een typische regenachtige zondag niemand zou zien. Ik voel mezelf dan gewoon fijner. Gebruik foundation, oogpotlood, oogschaduwpotlood, mascara en nude lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
19-04-2018 16:43
Sommigen van jullie zetten rouge. Daarmee vind ik het altijd moeilijk om de juiste kleur te vinden.
Volgens mij is het toch ook niet meer dusdanig in de mode om blusher te zetten toch?
Vroeger gebruikte ik bij gebrek aan rouge soms gewoon mijn lippenstift: wangen intrekken en dan van oor naar mond lippenstift zetten en die vervagen. Maar dan zette ik geen oogschaduw anders was dat teveel van het goede. Enkel een kleurtje op de lippen dan.
Mode met blush? Natuurlijk heb je trends op make up gebied maar ik vind blush echt iets als mascara, dat is niet iets dat in of uit is. Net als wat al eerder is genoemd vind ik blush echt essentieel wanneer je iets van foundation gebruikt. Zonder blush ziet je gezicht er dan echt heel vlak uit. Een beetje lippenstift kun je prima gebruiken als blush trouwens. Je hebt ook van die fijne blush sticks. Heb vroeger altijd poeder blush gebruikt maar heb het idee dat zo'n stick beter blijft zitten. Doe je hetzelfde als met lippenstift, gewoon wat op je vinger en dan op je wang deppen. Leuk trucje voor een natuurlijker resultaat: doe ook wat blush op je neusbrug. Dan lijkt het meer alsof je een 'sun-kissed look' hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven