Mode & Beauty alle pijlers

Wie dragen er iedere dag make-up ...of juist niet?

17-04-2018 22:31 94 berichten
Ik vind mezelf er zoveel beter uitzien met een vleugje oogschaduw, een lijntje om mijn ogen en wat mascara maar ik heb in de ochtend er niet de discipline voor dus komt het er zelden van.
Alleen als ik goed geslapen ben en fris en fruitig wakker wordt, hetgeen zelden gebeurd, dan komt het ervan.
Ik dacht slim te zijn en me te beperken tot lippenstift. Dat zette ik dan bij de bushalte. Dat ging een tijdlang goed en ik was blij.
Maar de laatste weken ben ik zo verkouden of heb ik een dusdanige honger in de bus waardoor ik de lippenstift weer ervan af eet. Dan gaat de lol ervan af.
Hoe staat het er bij jullie voor met je make-up gedrag?
cynthiao schreef:
19-04-2018 16:43
Sommigen van jullie zetten rouge. Daarmee vind ik het altijd moeilijk om de juiste kleur te vinden.
Volgens mij is het toch ook niet meer dusdanig in de mode om blusher te zetten toch?
Vroeger gebruikte ik bij gebrek aan rouge soms gewoon mijn lippenstift: wangen intrekken en dan van oor naar mond lippenstift zetten en die vervagen. Maar dan zette ik geen oogschaduw anders was dat teveel van het goede. Enkel een kleurtje op de lippen dan.
Ik heb een heeeel lichte, onopvallende. Zit een soort ‘shimmer’ in en is een beetje perzikrozig. Ik heb expres 2 tinten lichter genomen dan ik normaal geneigd ben te nemen en dat voelt precies goed :)
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik elke dag doe als ik ga werken is een klein beetje mascara.
Soms als ik uitgeslapen ben wil ik nog wel iets meer aanbrengen.
Als ik nergens heen hoef dan doe ik niks op, ook niet als ik alleen boodschappen hoef te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren Mascara en eyeliner (door de weeks een dun lijntje, bij een feestje met een kleine wing). Het aanbrengen hoort inmiddels net zozeer bij mijn ochtendroutine als tandenpoetsen en haren kammen. Hooguit 3 minuten werk.

Ik zou op sommige dagen graag foundation willen gebruiken, maar ik heb er nog nooit 1 gevonden die naturel genoeg is. Het ziet er bij mij gelijk als een pannenkoek op m'n gezicht uit (ook als ik me bij bijvoorbeeld de Douglas op heb laten maken). Heb het nu een beetje opgegeven, dan maar een oneffenheid zo nu en dan!
Jazeker, bijna elke dag. Dan heb ik het over foundation, bronzer, blush, highlighter, eyeliner, mascara en lippenstift. Ik houd van make-up en opmaken :)
Alle reacties Link kopieren
Elke dag al vanaf mijn 13e ofzo ,ook vandaag als ik de hele dag thuis ben.
Vind ik net zo gewoon als tanden poetsen, ga nooit naar buiten zonder , ook niet om te sporten .

Mascara lipstick lichte foundation
Tot mijn 40e droeg ik zelden tot nooit make-up. Je ziet er echter als veertiger toch wat frisser uit als je wel een beetje smeert. Ik ben begonnen met foundation, daarna minerale foundation, en inmiddels ben ik erachter dat ik er ook prima uitzie met cc cream die ik meng met mijn dagcreme. Daar overheen wat poeder, en verder oogpotlood en mascara. Lipstick probeer ik ook wel eens, maar dat blijft bij mij nooit zitten. Bovendien vind ik lipsticksporen op kopjes echt vreselijk smerig.
Vandaag had ik overigens alleen maar mascara op, ondanks dat ik de deur uit ging. Ik doe ook wel eens helemaal niets. Alleen naar mijn werk altijd met make-up.
Ik draag iedere dag oogschaduw,mascara,oogpotlood,lippenstift en nagellak.
Behalve als ik in de ochtend ga sporten dan ga ik wel zonder make-up en toen ik
ziek was heb ik me ook alleen om de dag opgemaakt en niet iedere dag. Maar
over het algemeen draag ik iedere dag make-up en vind het leuk om te tutten.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag: mascara, blush, poeder.

Werkdagen: bovenstaande met concealer waar nodig, eyeliner en soms naturel lippenstift (my lips bit better). Ik ben niet goed in opmaken dus vrij naturel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alleen elke dag mascara en oogpotlood. foundation, en lippenstift alleen als ik echt uit ga.
Ik draag iedere dag: zwarte mascara en eyeliner (ook onder mijn oog een lijntje), BB cream, wenkbrauw potlood en meestal een roze lippenstift.
anoniem_367316 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 20:12
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nul ochtend discipline. Terwijl ik een ochtend mens ben en tijd zat heb. Maar heb er gewoon geen zin en energie voor en dat hou ik inmiddels al tien jaar vol dus als ik het nu wel ga doen gaat iedereen raar opkijken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar werk ga zeker! BB cushion, beetje concealer, blush, oogschaduw, eyeliner en mascara, lippenbalsem.
Doe wel heel zuinig met alles, liever een beetje van alles dan een dikke laag.

Vind het ook gewoon leuk
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
17-04-2018 22:45
Ik draag iedere dag make up. Foundation, poeder, eyeliner, mascara, wenkbrauwpotlood en soms bronzer/contour.

Heb een paar keer geprobeerd te minderen, maar dat levert grappig genoeg altijd dezelfde reactie op, namelijk of het wel goed met me gaat. De laatste keer sloeg een collega zelfs verschrikt een hand voor zijn mond en hij vroeg me wat er aan de hand was, omdat ik er zo slecht uit zag.
Ik had alleen geen eyeliner op, de rest allemaal wel, maar daar lag het dus aan....
Je snapt, ik blijf tot in den eeuwigheid al mijn make up dragen.
Same here... ik lijk blijkbaar ziek zonder make-up. Daarom ga ik de deur niet uit zonder in ieder geval foundation, eyeliner en mascara op te doen en meestal een heel subtiel kleurtje op mijn lippen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben allergisch voor praktisch alle make-up, dus ik draag geen make-up. Heel af en toe, bij een feestje oid, draag ik wel lippenstift, omdat ik daar niet meteen op reageer, maar dat kan ik ook niet al te vaak doen.
Koettie schreef:
13-05-2018 19:47
Ik heb nul ochtend discipline. Terwijl ik een ochtend mens ben en tijd zat heb. Maar heb er gewoon geen zin en energie voor en dat hou ik inmiddels al tien jaar vol dus als ik het nu wel ga doen gaat iedereen raar opkijken denk ik.
Ja, hier ook. Het zou ook heel raar aanvoelen voor mezelf en ik zou denken dat iedereen me er gek uit vindt zien.
Ik heb vooral geen zin in al die moeite, rommel en om het geld eraan uit te geven.
Naar mijn werk mascara, als ik vrij ben niks, tenzij ik op stap ga. Voor een feestje gebruik ik wel wat oogschaduw, concealer, bronzer en een 2e laag mascara. Dat valt dan ook gelijk op :-D

Ik ben er te lui voor. Al krijg ik soms ook de vraag of ik wel goed geslapen heb als ik geen mascara op heb. Alleen als ik bruin van de zon ben kom ik er mee weg.
MinkeDeWit schreef:
22-04-2018 19:47
Tot mijn 40e droeg ik zelden tot nooit make-up. Je ziet er echter als veertiger toch wat frisser uit als je wel een beetje smeert.

.....

Is ook niet voor iedereen zo. Ik zie er al snel uit als een wanna be clown als ik kleur op mijn gezicht ga smeren.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 20:28
0.59% gewijzigd
Elke keer dat spul er weer afhalen, niks voor mij.
Zonder staat me prima.
Heel enkel keertje.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig alleen bruine mascara en wenkbrauwmascara. Positieve ontwikkeling vanaf de groene oogpotlood, blauwe mascara en 3 tinten te donkere plamuur uit mijn tienerjaren.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
18-04-2018 18:02
Mascara is wel een echte mooimaker als je een lichte huid hebt. Ik zit doordeweeks iedere ochtend in de bus en zie dan de studentes die er soms zo goed verzorgd uit kunnen zien met een laagje mascara.
Zelf heb ik een donkere huid en draag ik een bril waardoor het mooimakend effect van mascara vaak verloren gaat.
Een tijdje lostte ik dat bril dragen op door een highlighter onder mijn wenkbrauwen te zetten. Dat lichtte dan net op aan de bovenkant van mijn bril en kon je toch zien dat ik wat aan make-up had gedaan.
Zijn hier nog brildraagsters die aan make-up doen?
Ja hoor. Brildraagster, en make-up draagster. Kan prima vind ik.

Ik draag als ik ga werken meestal mascara, eyeliner, oogschaduw, lipstick/gloss en matterend/egaliserend poeder. Soms blijft het ook bij alleen mascara. Als ik de deur uitga heb ik vrijwel altijd mascara op.
Ik heb permanent opgemaakte wenkbrauwen, dus die epileer ik alleen en soms gebruik ik een beetje wenkbrauwgel. Als ik een feestje heb draag ik meestal wat zwaardere make-up.
Mijn dagelijkse make up bestaat uit hier en daar een vlekje wegwerken met concealer en verder alleen lippenstift en wenkbrauwgel.
Vroeger gebruikte ik ook mascara maar nu ik wat ouder ben vind ik dat ik daardoor een harde uitstraling krijg en het oogt wat rommelig.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag bijna nooit make-up. Hooguit met kerst of bij een avondje uit ofzo. Ik vind mezelf met make-up er wel beter uitzien, maar ik vind het teveel gedoe en bovendien altijd opletten met in je ogen wrijven, halverwege de dag bijwerken enzo, ik heb er geen zin in.
Het lukt me niet om iedere dag mascara op te doen en een lijntje om de ogen te doen. Het enige wat lukt is in de ochtend dagcreme van de Hema opdoen.
Maar die creme is vrij vettig. Dat is jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nooit helemaal gesnapt, het hoe en waarom van make up. Natuurlijk zie ik ook wel dat ik er beter uit zie met een laagje spul op mijn gezicht, maar dan zou ik er dus nooit uitzien als mezelf. Vind ik gek.

Dus het enige wat ik regelmatig gebruik is een BB cream (zonnebrand vind ik wel heel belangrijk) en als ik een feestje heb wat mascara. Als ik echt in een gekke bui ben misschien wat oogschaduw of lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nooit zonder makeup de deur uit. Vroegah was dat elke dag volledig in de steigers. Nu gebruik ik BB cream, poeder, blush, wenkbrauwpotlood en mascara. Daar ben ik zo behendig in dat ik dat in 5 minuten erop heb zitten. Heb ik zin, tijd of een speciale gelegenheid dan komt er nog oogschaduw, eyeliner en lippenstift bij.

Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien, besteed veel tijd aan mijn uiterlijk. Ik voel me dan veel fijner.
I’m all about the fairytail baby

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven