Mode & Beauty alle pijlers

Wie dragen er iedere dag make-up ...of juist niet?

17-04-2018 22:31 94 berichten
Ik vind mezelf er zoveel beter uitzien met een vleugje oogschaduw, een lijntje om mijn ogen en wat mascara maar ik heb in de ochtend er niet de discipline voor dus komt het er zelden van.
Alleen als ik goed geslapen ben en fris en fruitig wakker wordt, hetgeen zelden gebeurd, dan komt het ervan.
Ik dacht slim te zijn en me te beperken tot lippenstift. Dat zette ik dan bij de bushalte. Dat ging een tijdlang goed en ik was blij.
Maar de laatste weken ben ik zo verkouden of heb ik een dusdanige honger in de bus waardoor ik de lippenstift weer ervan af eet. Dan gaat de lol ervan af.
Hoe staat het er bij jullie voor met je make-up gedrag?
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
20-08-2018 23:46
Het lukt me niet om iedere dag mascara op te doen en een lijntje om de ogen te doen. Het enige wat lukt is in de ochtend dagcreme van de Hema opdoen.
Maar die creme is vrij vettig. Dat is jammer.
hoe zo "het lukt me niet" ? het is nog geen minuut werk?!

Ik heb permanente eyliner en heb daarnaast iedere dag minimaal mascara op en een beetje blush. Soms draag ik meer maar dit is altijd de basis.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
20-08-2018 23:46
Het lukt me niet om iedere dag mascara op te doen en een lijntje om de ogen te doen. Het enige wat lukt is in de ochtend dagcreme van de Hema opdoen.
Maar die creme is vrij vettig. Dat is jammer.


Klinkt alsof je crème te rijk is voor je huid.

Ik gebruik een emulsie voor mijn gemengde huid en die wordt onmiddellijk opgenomen door mijn huid, blijft geen vette laag achter of zo.

Ik ben niet zo van de dure spullen maar dag/nachtcrème heb ik me wel goed laten adviseren, een slechte basis kan de beste make-up om zeep helpen.
Tijdens de winter gebruik ik trouwens een vettere crème dan in de zomer, dat kan ook nogal verschil maken.

Daarna oog- en gezichtsprimer, wenkbrauwen bijkleuren/in model doen, foundation, lipstick, oogschaduw, lijntje, mascara, poeder, blush, settingspray, parfum.
Duurt geen tien minuten en in die tijd droogt mijn haar alvast een beetje.
Door de primer en settingspray moet ik nooit bijwerken door de dag heen en ik gebruik een liquid lipstick, die overleeft ook vettig eten en laat geen sporen na op glazen/bestek.

's Avonds nog 10 minuutjes om alles eraf te halen en klaar.

Ik beschouw die twee keer 10 minuten als me-time, vind het leuk om te doen.

Ben een paar maand geleden van bril naar lenzen overgeschakeld en ik herken wel je gevoel dat oogmake-up wegvalt, zelfs als je een heel licht montuur draagt.
Toen ik pas lenzen droeg moest ik echt leren mijn ogen minder zwaar op te maken, dezelfde make-up die met bril nog vrij neutraal was bleek zonder bril nogal theatraal :P

Voor je onzekerheid over blush: ga naar Kruidvat, koop van Essence of Catrice een paar verschillende kleurtjes, kost een paar euro per stuk, en experimenteer met wat bij jou past.
Sowieso vind ik bovengenoemde merken vaak heel fijne producten hebben voor hun prijs. Ik zweer echt bij de Catrice HD Liquid coverage foundation (kost 6.99€): je voelt hem niet zitten, hij dekt medium maar is goed op te bouwen dus je kunt er ook vlekjes mee camoufleren en hij glanst niet :)
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 10:26
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
21-08-2018 09:55
hoe zo "het lukt me niet" ? het is nog geen minuut werk?!

Ik heb permanente eyliner en heb daarnaast iedere dag minimaal mascara op en een beetje blush. Soms draag ik meer maar dit is altijd de basis.
Nou, ik ben minstens een paar minuten per oog bezig.

Maar eerlijk is eerlijk, ik doe het bijna nooit.
Elke dag oogschaduw, mascara, eyeliner en lippenstift. Ook als ik de hele dag niet weg hoef. Het is maar een paar minuten werk.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
21-08-2018 10:16
Nou, ik ben minstens een paar minuten per oog bezig.

Maar eerlijk is eerlijk, ik doe het bijna nooit.
eyeliner snap ik dan nog maar mascara? Dat plemp je er toch zo op ? ;-)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
21-08-2018 10:53
eyeliner snap ik dan nog maar mascara? Dat plemp je er toch zo op ? ;-)
Misschien als je het sinds je tienerjaren doet.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag :heart: Mascara, eyeliner, lipgloss, lipliner, primer, foundation, poeder, blush, highlighter. Maar wel allemaal in dunne laagjes en subtiel.

Nieuwe make-up uitproberen (en met name foundation) is ook wel echt mijn hobby. Morgen komt mijn douglas pakje :-D Ik verheug me er nu al op.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed de reacties van 'geen tijd', 'liever uitslapen' enz., want ik doe elke ochtend een 'full face' (concealer, poeder, blush, mascara, eyeliner, wenkbrauwen bijtekenen en naturel oogschaduw; klinkt heel veel maar het ziet er helemaal niet zwaar/over the top uit) en het kost mij echt hooguit 10 minuten. Als je het elke dag doet gaat het steeds sneller. Als tiener droeg ik geen/nauwelijks makeup en kreeg ik constant de vraag of ik ziek of moe was.. ik heb heel doffe ogen zonder makeup en helaas een heel dunne huid onder mijn ogen, waardoor het lijkt alsof ik donkere kringen heb en dus moe/ziek uitzie zonder concealer en mascara + eyeliner. Sinds rond mijn 18de doe ik elke dag makeup op, ik ga het huis niet uit zonder makeup. Ik krijg vaak complimenten dat ik er altijd netjes/verzorgd uitzie, terwijl ik me echt niet zo netjes kleed, het komt echt door mijn makeup en haar.
Als ik moet werken draag ik bijna altijd make-up. Eyeliner, mascara, beetje oogschaduw vaak maar niet altijd. Naturel lipgloss of lichtroze. Soms wel eens rode lippenstift.
Maar ik ga bij hoge uitzondering ook wel eens een dag zonder make up naar mijn werk. Of naar de supermarkt. Als ik vrij ben en de hele dag thuis hang in mijn joggingbroek sla ik even over. Er zit toch niemand naast me. Maar ik zie er gelukkig ook heel goed uit zonder make-up. Veel mensen vinden me dan net zo mooi of mooier. Ik had vroeger een vriendinnetje die altijd met een enorme plamuur laag naar buiten ging. Haar moeder ook. Zonder make-up herkende je ze bijna niet.
Mijn oma idem dito. Die was altijd super mooi maar dik opgemaakt, maar zonder vond ik haar bijna eng om te zien.
Mijn moeder draagt vaak ook wat subtiele make-up. Ik doe ook elke dag dagcreme op trouwens, en in de winter ook nachtcreme. Zelden foundation.
Ik vind 10 minuten make-up in de ochtend al teveel. Dat gaat allemaal van m’n snoozetijd af. Ik neem gewoon wat mee, en gedurende de dag voeg ik als ik zin heb wat toe. Als ik moet presenteren let ik er wel meer op dan als ik gewoon achter m’n bureautje zit.
Alle reacties Link kopieren
Mascara is een wondermiddel.
Alle reacties Link kopieren
Dionne36 schreef:
23-08-2018 00:57
Ik snap niet zo goed de reacties van 'geen tijd', 'liever uitslapen' enz., want ik doe elke ochtend een 'full face' (concealer, poeder, blush, mascara, eyeliner, wenkbrauwen bijtekenen en naturel oogschaduw; klinkt heel veel maar het ziet er helemaal niet zwaar/over the top uit) en het kost mij echt hooguit 10 minuten. Als je het elke dag doet gaat het steeds sneller. Als tiener droeg ik geen/nauwelijks makeup en kreeg ik constant de vraag of ik ziek of moe was.. ik heb heel doffe ogen zonder makeup en helaas een heel dunne huid onder mijn ogen, waardoor het lijkt alsof ik donkere kringen heb en dus moe/ziek uitzie zonder concealer en mascara + eyeliner. Sinds rond mijn 18de doe ik elke dag makeup op, ik ga het huis niet uit zonder makeup. Ik krijg vaak complimenten dat ik er altijd netjes/verzorgd uitzie, terwijl ik me echt niet zo netjes kleed, het komt echt door mijn makeup en haar.
Tien minuten extra ochtendseks of tien minuten besteden aan het geloof dat ik zonder make up de deur niet uit kan...

Ik kies voor seks. Maar ik ben een natural beauty en vind mensen op hun mooist zonder smeersels, dus dat is al een heel ander referentiekader.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen niet op hun mooist zonder make-up. Zelfs niet de naturel beauty's. Al heb je een mooie huid en volle wenkbrauwen etc, een beetje mascara en kleurtje op de lippen wordt iedere vrouw mooier van.

Maar het is wel zo dat sommige vrouwen maar heel weinig nodig hebben om er fantastisch uit te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met iemand die rossig haar en lichte wimpers heeft en nooit mascara op heeft maar wel altijd felrode lippen. Zij is echt verre van de standaard natural beauty maar ik vind haar prachtig!

Ik houd zelf wel van make up maar draag maar een beetje. Ik heb het idee dat als ik en oogschaduw en lippenstift op heb dat ik er uit zie als een clown.

Ik draag meestal een beetje gekleurde dagcreme of een lichte foundation (ben erg bleek maar heb wel donker haar) en mascara. Af en toe heel subtiel eyeliner of een beetje lippenstift (maar ik werk het nooit bij dus na een uur is dat ook wel weg).

Wel eens met moonlight, een beetje mascara en kleurtje op de lippen maakt bijna iedereen mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer mijn gezicht altijd zo vol mogelijk omdat ik graag niet herkend wil worden.
Of zonder groetverplichting op straat wil lopen.
Als iemand dan zegt: ik zag je lopen, waarom groette je niet? Arrogant?
Nee joh, ik was dat niet.
Mijn mening is gestippeld.
het valt mij altijd wel gelijk op als een vrouw helemaal niks van make-up op heeft. ik vind het niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
25-08-2018 11:31
Ik vind mensen niet op hun mooist zonder make-up. Zelfs niet de naturel beauty's. Al heb je een mooie huid en volle wenkbrauwen etc, een beetje mascara en kleurtje op de lippen wordt iedere vrouw mooier van.

Maar het is wel zo dat sommige vrouwen maar heel weinig nodig hebben om er fantastisch uit te zien.

Mee eens.

Ooit een foto van Doutzen naturel gezien en zonder dat ik wist wie ze was dacht ik onmiddellijk 'meid, met een beetje mascara en lipstick zou je er zoveel frisser uitzien'.

Aan de andere kant vind ik iemand als Tati die 'altijd' vol in de verf staat, inclusief valse wimpers wel grappig om naar te kijken maar ik zie eigenlijk nooit iemand zo in het wild lopen.

Afbeelding

Denk dat de meeste vrouwen die dagelijks make-up dragen ook zonder nog wel herkenbaar zijn, al ben ik het met Pipostippels eens dat dat niet altijd een voordeel is :proud:
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
27-08-2018 10:36
Mee eens.

Ooit een foto van Doutzen naturel gezien en zonder dat ik wist wie ze was dacht ik onmiddellijk 'meid, met een beetje mascara en lipstick zou je er zoveel frisser uitzien'.

Aan de andere kant vind ik iemand als Tati die 'altijd' vol in de verf staat, inclusief valse wimpers wel grappig om naar te kijken maar ik zie eigenlijk nooit iemand zo in het wild lopen.

Afbeelding

Denk dat de meeste vrouwen die dagelijks make-up dragen ook zonder nog wel herkenbaar zijn, al ben ik het met Pipostippels eens dat dat niet altijd een voordeel is :proud:
Grappig, pas toen ik haar voor het eerst zonder opmaak zag vond ik haar een mooie meid. In mijn ogen veel frisser en sprankelender dan met make up. Met make up is ze meer volgens het lokaal heersende schoonheidsideaal, maar in mijn ogen minder mens en minder mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag sowieso amper make-up. Normaal gesproken alleen mascara. Maar het hangt er ook maar net vanaf hoeveel tijd ik 's morgens heb. Komt ook regelmatig voor dat ik niet eens de mascara op doe.

Mocht ik een feestje ofzo hebben, dan doe ik wel wat meer mn best, maar ik ben ook gewoon niet kundig genoeg met make-up, dus echt uitgebreid zal het nooit worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven