Mode & Beauty alle pijlers

Wie heeft nog veel kleding? Hoeveel?

13-11-2018 19:36 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatste tijd heb ik behoorlijk wat nieuwe spullen gekocht. Heb me wat laten gaan in een outlet...
Nu voel ik me wat schuldig. Het zijn "maar" kleren. Waarom vind ik het toch zo leuk om veel kleding te hebben?
Ik geniet ervan om te kunnen kiezen.
Maar is het niet erg banaal ( ik zit in een levensfase dat ik me van nogal veel de " zin" afvraag.... midlife crisis en zo....)
Wie heeft dat ook, dat je iets leuks ziet en het erg moeilijk kan weerstaan?
Ik wil ook geregeld iets nieuws en struin graag rond op 2dehands en zo. En bepaalde kleding word ik ook snel beu , ik let er tegenwoordig dan ook meer op dat ik binnen bepaalde merken blijf.
Mijn man vindt dat ik te veel heb en zeurt. Ik mag nu niks meer bij kopen...
Hij heeft zelf niks met kleding.
En stelt dus de vraag... WAAROM moet.je dat per se hebben....

Wat ik (schatting) heb nu
15 jurken en paar hoogzomer ex
10 rokken en 3 tal voor zomer
15 tal blouses/ hemden (type king louie ed)
30 vestjes in allerlei kleuren(ook om over jurk te doen)
3 blazers
2 leren jasjes
10 lange vesten (gehaakte, ex van desigual ed)
2 dikke winter vesten
15 Dunnere truitjes en longsleeves
3 jeans 1 zwarte broek 1 bruine
2 paar zwarte laarsjes 1 paar bruine 1 paar bordeaux en paar hoge laarzen
3 tassen
3 retro winter mantels (2 dehands)
Stapeltje longsleeves om ergens onderaan te doen.
Pyamas heb ik amper en ondergoed komt van de zeeman. Hecht ik geen waarde aan.
Het kan dat ik nog dingen vergeet.

Ik geef er geen kapitalen aan uit per stuk en we kunnen het betalen maar erg nuttig is het niet om hiermee bezig te zijn hè.

Hoe is dat bij jullie? Ben ik een uitzondering?
Nee, ik grijp nooit mis. Ik zie kleding dan ook niet als uiting van een stemming, ik zie er elke dag wel gewoon standaard leuk uit. En voor de leuke uitjes heb ik een nette jurk, een mooi vestje.
Ik heb twee paar schoenen voor de winter, in de zomer heb ik gympen of sandalen. Handtassen doe ik ook niet aan, ik heb er wel een, maar gebruik 'm zelden.

Ik koop wel altijd dingen die ik heel goed kan combineren met wat ik al heb, ik koop geen kleding die per se met één item gedragen moet worden. Dus geen setjes van iets of zo.
Ik doe dit echt al eeuwen zo, gaat helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-11-2018 12:33
Al was het niet tweedehands en was het schreeuwend duur, nou en? Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, je mag toch zelf weten waar je je geld aan uitgeeft? Meid, al gooi je al je kleding na 1 keer dragen weg, lekker zelf weten en je bent niemand verantwoording verschuldigd.
Nou ja, je mag toch hopen vanuit een humaan en milieutechnisch standpunt dat het dan wel of weg wordt gegeven aan mensen of gerycled wordt in plaats van op de normale afvalhoop te gooien en in de plastic soep belandt (om het over de productieprocessen nog maar niet te hebben). Je wilt de generaties na ons ook nog een leefbare wereld achterlaten lijkt me en ze van normen en waarden voorzien.

Verder ben ik het eens dat je geen verantwoordelijkheid hoeft af te leggen waar iemand zijn of haar geld aan uitgeeft zolang je het niet door strafbare feiten verkrijgt.

De een koopt een dure auto en de ander heeft een inloopkast, de ander een seizoenkaart voor een sportclub en..
‘I like my money right were I can see it, hanging in my closet’.
En dat is hoe het zit bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
14-11-2018 19:41
‘I like my money right were I can see it, hanging in my closet’.
En dat is hoe het zit bij mij.
haha, dat is een goeie :high5:
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
14-11-2018 10:51
Pax kast van 4 meter helemaal vol, ik ruim op in begin voor/na jaar en gooi/geef dan zak of 4 weg.
Ik koop heeel veel, maar zelden iets duurs, vooral Hm CA Zara etc, na 1-2 jaar ben ik erop uitgekeken en gooi/geef ik het weg.
Afhankelijk van je maat hou ik me graag aanbevolen ;-D
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
14-11-2018 14:04
Nou ja, je mag toch hopen vanuit een humaan en milieutechnisch standpunt dat het dan wel of weg wordt gegeven aan mensen of gerycled wordt in plaats van op de normale afvalhoop te gooien en in de plastic soep belandt (om het over de productieprocessen nog maar niet te hebben). Je wilt de generaties na ons ook nog een leefbare wereld achterlaten lijkt me en ze van normen en waarden voorzien.
Ik breng het altijd braaf naar zo'n Humana-bak of de Kringloop, maar door zo'n post als dit, krijg ik veel zin voortaan alles bij het grof vuil te gooien.
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
15-11-2018 10:48
Afhankelijk van je maat hou ik me graag aanbevolen ;-D

Ik werk in een "probleem" wijk en geef het daar aan de 2e hands winkel.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-11-2018 10:53
Ik breng het altijd braaf naar zo'n Humana-bak of de Kringloop, maar door zo'n post als dit, krijg ik veel zin voortaan alles bij het grof vuil te gooien.
Hoezo. Er is toch niets mis met rekening houden met een ander of het milieu en dat men zich daar van bewust wordt? Er was gisteren nog iets op Bnn toevallig. Het is echt heel erg wat er gebeurd in de productiegebieden. Ik ben er best van geschrokken want wist wel dat het erg was maar echt.. Zo wordt er jaarlijks 300.000 ton op de afvalberg gegooid gaven ze aan.

Ik had ook heel veel kleding maar de laatste tijd bezig om beter inzicht te krijgen. Het is gewoon niet houdbaar zoals we nu bezig zijn. Dus als men het heeft over weg gooien is er niets mis mee mensen zich er bewust van te maken of er over te praten.

The True cost is ook een goede documentaire.
broodtrommel schreef:
15-11-2018 17:20

Ik had ook heel veel kleding maar de laatste tijd bezig om beter inzicht te krijgen. Het is gewoon niet houdbaar zoals we nu bezig zijn. Dus als men het heeft over weg gooien is er niets mis mee mensen zich er bewust van te maken of er over te praten.
+ 1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk of 50 paar schoenen, is dat veel? Kleding valt wel mee als ik jullie verhalen zo lees :-D
Alle reacties Link kopieren
Zou niet weten hoeveel ik heb. Ik tel de zomer en winterkleren ook niet samen. In de nu herfst/winterkleding die ik heb zit ook best veel kleding die ik niet of nauwelijks draag en ook niet weg wil doen. Er blijft dan een harde kleine kern van kleding over die ik per seizoen draag.
Alle reacties Link kopieren
coolingdown. schreef:
15-11-2018 10:48
Afhankelijk van je maat hou ik me graag aanbevolen ;-D
Als je maat 38 hebt....Ik heb nog zó veel leuke jurkjes in die maat. Ik vrees dat ik moet stoppen met hopen dat ik er ooit weer in pas. Ik heb nu een prima maat 40, maar voor leuke aansluitende jurken is dat geen gezicht. En ik vrees dat ik me ook herken in degene die zei dat ze 50 paar schoenen heeft.....

Dus wie wil komen shoppen in maat 38, be my guest.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
17-11-2018 14:08
Als je maat 38 hebt....Ik heb nog zó veel leuke jurkjes in die maat. Ik vrees dat ik moet stoppen met hopen dat ik er ooit weer in pas. Ik heb nu een prima maat 40, maar voor leuke aansluitende jurken is dat geen gezicht. En ik vrees dat ik me ook herken in degene die zei dat ze 50 paar schoenen heeft.....

Dus wie wil komen shoppen in maat 38, be my guest.
Ik !
Heb je een bericht gestuurd
Dit topic heeft mij geïnspireerd om eens na te gaan welke broeken nog mooi zitten en welke echt te groot zijn... Er gaat er nu eentje naar de kledingbak, een aantal staan op Marktplaats en dan heb ik er nog 26 over ;)
Lingerie hetzelfde... voor weinig op MP en nog 25 sets over gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
framboos1981 schreef:
17-11-2018 12:37
Ik heb een stuk of 50 paar schoenen, is dat veel? Kleding valt wel mee als ik jullie verhalen zo lees :-D
50 paar? Komt me bekend voor ;-)

2 vesten in de OP?
Ik heb er wel 15, waaronder 4 dikke(re) exemplaren.

Ik vind de hoeveelheden in de OP erg meevallen.
2 vesten?? Alles bij elkaar, van bolero vestjes en sweatvesten in allerlei diktes tot en met dikke gebreide winter vesten, zit ik tegen de 90 :-D
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
17-11-2018 20:14
50 paar? Komt me bekend voor ;-)

2 vesten in de OP?
Ik heb er wel 15, waaronder 4 dikke(re) exemplaren.

Ik vind de hoeveelheden in de OP erg meevallen.
Ik quote mezelf.

Minstens 20 lange vesten.
Een stuk of 10 korte vesten met lange mouwen.
En nog wat vesten met korte mouwen en giletjes.
Ik draag ze meestal over aansluitende t-shirts of dunne coltruitjes die ik in alle denkbare kleuren heb.
Ik lees zoveel mensen met zoveel vesten. Ik heb nul vesten. Wat moet je met zoveel vesten, want het is toch een basic kledingstuk? Met twee stuks heb je toch ook genoeg? Wat kan je nog meer met een vest dan bij een broek dragen?:)
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
17-11-2018 20:33
Ik lees zoveel mensen met zoveel vesten. Ik heb nul vesten. Wat moet je met zoveel vesten, want het is toch een basic kledingstuk? Met twee stuks heb je toch ook genoeg? Wat kan je nog meer met een vest dan bij een broek dragen?:)
Op een jurk? Een vestjas? Een vestjurk? Een mini-vestje? En dan alles in veel kleuren en diktes en stijlen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zeer simpele stijl: strakke jeans en broeken met truitjes of blouses, afgewisselend met flared pants met truitjes of blouses, en daarnaast jurken en rokken (met truitjes er op). Ik bezit voor de winter 4 jurken, 6 rokken, 4 jeans, 2 paar wollen broeken en 2 paar flares. Dat combineer ik met 5 wollen truitjes, 4 zijden blouses, 3 katoenen blouses en 2 vestjes. Erbij enkellaarsjes, hoge laarzen of platte veterschoentjes en loafers. Erover wollen of katoenen jassen.

Verder nog casual kleding voor thuis, sportkleding en zomerkleding (jurken, rokken, shirtjes) plus zomerpumps, slingbacks en sandalen. In totaal inclusief jassen en schoenen ca 80 stuks.
Alle reacties Link kopieren
Monchu69 schreef:
17-11-2018 20:33
Ik lees zoveel mensen met zoveel vesten. Ik heb nul vesten. Wat moet je met zoveel vesten, want het is toch een basic kledingstuk? Met twee stuks heb je toch ook genoeg? Wat kan je nog meer met een vest dan bij een broek dragen?:)
Bij een rok of een jurk.
Diverse modellen, diverse kleuren, bdiverse materialen.

Niets basics aan een vest.
Een nette zwarte broek is basic. Een witte overhemdbloes. Een vest niet.
Ik ben ook dol op vesten. Lekker warm en door het vest zien je kleren eronder er anders uit.
Ik ben gek op kleding. Ik kan daar niet genoeg van hebben. Zo ook schoenen en tassen en sieraden. Ik zie er graag mooi uit. Wel allemaal nieuw, tweedehands daar doe ik niet aan. Truien heb ik geen enkele.
broodtrommel schreef:
15-11-2018 17:20
Hoezo. Er is toch niets mis met rekening houden met een ander of het milieu en dat men zich daar van bewust wordt? Er was gisteren nog iets op Bnn toevallig. Het is echt heel erg wat er gebeurd in de productiegebieden. Ik ben er best van geschrokken want wist wel dat het erg was maar echt.. Zo wordt er jaarlijks 300.000 ton op de afvalberg gegooid gaven ze aan.

Ik had ook heel veel kleding maar de laatste tijd bezig om beter inzicht te krijgen. Het is gewoon niet houdbaar zoals we nu bezig zijn. Dus als men het heeft over weg gooien is er niets mis mee mensen zich er bewust van te maken of er over te praten.

The True cost is ook een goede documentaire.
Helemaal mee eens!!’ Bizar om dingen te lezen als “anders gooi je het gewoon na 1x weg”. Mensen hebben echt geen idee wat de kledingindustrie voor ellende veroorzaakt, zowel qua milieu als ook voor mensen in de productielanden. Ik word er droevig van :( De docu true cost (te zien op Netflix) is echt een aanrader. Gewoon even kijken, het opent echt je ogen. Het is niet normaal meer hoe we tegenwoordig met kleding omgaan, het mag allemaal niks meer kosten en we moeten er kasten vol van hebben.

On topic; 50 kledingstukken in totaal. En ik koop alleen nog maar duurzame kleding en dingen die ik echt nodig heb. Onlangs een warme trui gekocht die gemaakt is van gerecyclede spijkerbroeken en nog nooit zoveel complimenten over een kledingstuk gehad. En ik ben echt geen oude geitenwollen sok, ik ben 27 en mega ijdel :)
MadameJean schreef:
17-11-2018 20:36
Op een jurk? Een vestjas? Een vestjurk? Een mini-vestje? En dan alles in veel kleuren en diktes en stijlen?
Precies! Ik heb bolero's met 3/4 of lange mouwen in allerlei kleuren, dunne vestjes met knoopjes, dunne vesten met rits, dikkere vesten, gebreide vesten in tig kleuren en "warmtes", t/m sweatvesten die eigenlijk als jas bedoeld waren...

Veel categorieën maken, dan lijkt het niet zoveel ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven