Mode & Beauty alle pijlers

Wie maakt er zelf deoderant?

17-10-2014 14:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op internet (waar anders ) vond ik het recept voor deoderant met zuiveringszout, maizena en kokosolie.

Wie maakt er ook wel op deze manier deoderant en wil haar ervaringen met mij delen? Ik vroeg me af deze deo ook helpt tegen transpiratie of alleen tegen de geur? En zo ja, is het echt afdoende?

Waar koop je de kokosolie?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:pamelacourson, 20 uur geleden

Ik ben ermee begonnen omdat mijn dochter met allerlei deo's nog naar zweet bleef ruiken. Dit geprobeerd en ze stinkt nooit meer. Mijn oksels kunnen het alleen aan als ik niet teveel zuiveringszout gebruik, anders krijg ik pijnlijke plekken.Dit. Het werkt perfect, maar krijg er een soort branderige rode vlekken van, echt jammer!
Eerste dag ging prima. Springding, misschien teveel zuiveringszout?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Belle73, 14 minuten geleden

Eerste dag ging prima. Springding, misschien teveel zuiveringszout?Ja zou kunnen. Ik heb alles gewogen maar ja.. Ik kan het wel even in de magnetron doen met wat extra kokosolie. Misschien dat het dan beter gaat.
Ik kreeg een soort van brandplekken van de baking soda. Ben toen overgestapt op alleen kokosolie en dat werkt eigenlijk ook perfect. De eerste week rook ik na een drukke dag nog weleens een beetje naar zweet, maar daarna niet meer. Alsof je lijf zich aanpast ofzo.
Ik gebruik sinds een paar maanden baking soda en mijn zweet stinkt echt niet meer.

Ben er zo blij mee
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh wat ik wel had, m'n kleren gaan er heel raar muf van ruiken, absoluut geen zweetlucht, maar muf!
Oh mijn kleding is er juist op vooruit gegaan! Deo gaf soms van die gele harde muffige plekken. Nu helemaal geen last meer van.
Hier ook een enthousiasteling. Ik gooi het vloeibare mengsel in een lege deostick. Werkt perfect. (In de zomer in de koelkast bewaren).

Is snel, goedkoop, zonder chemische zooi (enorme meerwaarde voor mij) en werkt echt heel goed. Bij de reguliere deo's rook ik aan het einde van de dag toch nog vaak naar zweet.. Daar is nu geen sprake meer van. hoef ook nooit meer gedurende de dag deo ppnieuw op te doen; ben de hele dag "beschermd".
quote:SpringDing schreef op 18 oktober 2014 @ 19:41:

Oh wat ik wel had, m'n kleren gaan er heel raar muf van ruiken, absoluut geen zweetlucht, maar muf!

Ja, dat had ik ook! Een hele zware lucht. Om die reden ben ik er dus ook weer mee gestopt.

Het maken is wel heel makkelijk. Ik liet de kokosolie smelten en goot het vloeibare papje in een lege deostick-houder. Opstijven in de koelkast en klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven