Mode & Beauty alle pijlers

Winged eyeliner

06-12-2020 21:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe maken jullie een winged eyeliner? Eyelinerpen of zo een met een los kwastje? Ik vind het heel mooi maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik doe het al 25 jaar + met een kwastje. Ik kan het niet met die 'moderne' penpunten.

Maar er is een goedkope van Cartrige die zit tussen een penpunt en kwastje in en die is ook nog wel te doen. Maar liefst een kwastje.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 06-12-2020 21:08
0.45% gewijzigd
Eyelinerpen, en veel oefening. En dan is het alsnog middelmatig at best :roll:
De beste pen die ik ooit vond is de tattoo liner van Kat von D, helaas niet in NL te koop maar wel via de franse Sephora te bestellen. Het is de enige liner die echt gladde lijnen maakt en niet aan de huid “trekt”.
Ik gebruik die van catrice van de Kruidvat. Heb verschillende uitgeprobeerd maar deze blijft toch het fijnste. En inderdaad oefenen.
Kwastje. Echt onmogelijk anders voor mij.
Ik denk dat het erg belangrijk is om te kijken of jouw oogvorm een winter liner wel toelaat. Mijn oogvorm namelijk niet. Ik kan best een prima lijn trekken, al zijn er ook verbazingwekkend slechte liners op de markt, maar het staat me gewoon niet echt.
Ik heb een beetje hooded eyes. Als ik mijn ogen open heb, is alleen aan de binnenkant van mijn ogen het bewegende ooglid te zien. Dat betekent dat eyeliner sowieso ten eerste al voor een groot deel wegvalt, en ten tweede doet eyeliner het stukje bewegend ooglid optisch nog kleiner lijken. Bovendien wijst de wing bij geopende ogen nooit de richting op die ik bedoelde.
Ik weet inmiddels: dat ligt niet aan mijn vaardigheden, of aan de eyeliner. Dat ligt aan mijn oogvorm en kan dus voor mij gewoon niet. De zeldzame keer dat ik eyeliner gebruik, moet het lijntje ultra dun zijn en net voor het einde van mijn oog iets omhoog wippen. Minimaal, want het is snel te veel.
Gelukkig ben ik heel handig met oogschaduw, zodat ik eyeliner niet mis.
Ik vind een eyelinerpen ook het fijnste werken. Met vloeibare eyeliner met een kwastje vind ik het lastiger. Al is het met een pen ook een hele opgave om een mooie wing te maken vind ik. Maar oefenen baart kunst :-)
Ik gebruik de waterproof eyeliner van catrice. Is een hele fijne punt 😃 vlekt niet (pas als het droog is in elk geval.)
Gewoon oefenen. Mij mislukt het ook nog wel eens na 10 jaar bijna elke dag eyeliner te dragen 😂
Met gel liner (heb verschillende; Bobbi Brown, Clinique en MAC) en een kwastje.
De truc is om de lijn van buiten naar binnen te trekken. Dus naar je oog toe in plaats van er af.
HoleyMalonely schreef:
06-12-2020 22:56
De truc is om de lijn van buiten naar binnen te trekken. Dus naar je oog toe in plaats van er af.
Mhaw, Ik doe het al 25 plus jaar andersom. Het is vooral oefenen.
HoleyMalonely schreef:
06-12-2020 22:56
Oh dit ga ik proberen! Het probleem bij mij is een beetje dat mijn eyelinerpen te weinig afgeeft. Dan ga ik over mijn oog, maar staat er helemaal geen streepje. Ik ga dus maar een met een kwastje kopen.
Ik gebruik de nyx eyeliner tattoo pen. Als het nog nat is kan je snel foutjes weghalen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Luci_Mster2 schreef:
06-12-2020 22:59
Mhaw, Ik doe het al 25 plus jaar andersom. Het is vooral oefenen.
Het hangt ook heel erg van de liner af. Bij die van de Hema blijf ik bezig terwijl de better than sex van too faced vrijwel altijd in 1 keer goed zit.

Bij de slechtere liners werkt van buiten naar binnen voor mij het beste. Bij de betere liners maakt het niet zoveel uit.
En door de lijn andersom te trekken schiet je ook niet uit zoals dat andersom wel kan. Dat ze niet meer gelijk zitten.
Hema met kwastje werkt bij mij prima. :-D
Luci_Mster2 schreef:
06-12-2020 23:36
Hema met kwastje werkt bij mij prima. :-D
En bij mij niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven