Mode & Beauty alle pijlers

Witte bikini weer wit krijgen :-)

27-05-2012 15:17 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Heb een paar jaar geleden een witte bikini met printje gekocht, niet eens veel gedragen... maar deze is echter niet echt mooi wit meer (buitenwater gezwommen etc). is er een gouden tip om hem weer wat witter te maken. Vanish, bleekwater (al denk ik niet dat dat kan haha).

Misschien is het wel helemaal niet mogelijk, maar wil toch een poging wagen omdat ie zo mooi zit :)
Vroeger had je Poppetje Blauw, dat was knalblauw poeder waarmee je alles weer wit kreeg, ik weet alleen niet of het vandaag de dag nog bestaat. En anders in dat spul leggen dat vitrages wit maakt.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Wassen en in de zon laten drogen? Vroeguh kreeg men zo de witte kleding weer wat witter.
Hoe heet dat spul Sweetfirefly?? Wassen heb ik natuurlijk al vaker gedaan. Misschien weken in Vanish??
Goed wassen en in de zon op schoon gras leggen.

Iets met fotosynthese dat wit weer wit maakt.

Deden ze vroeger met de lakens bij boerderijen.
Hihi; en dan niet in een koeievlaai, Galadriel...? X-D
Echfa wit is ook van dat blauwsel, te koop bij de drogist.
Een kort wasprogramma en een Steradent tablet erbij doen.
Biotex!
sweetfirefly schreef op 27 mei 2012 @ 15:22:

Vroeger had je Poppetje Blauw, dat was knalblauw poeder waarmee je alles weer wit kreeg, ik weet alleen niet of het vandaag de dag nog bestaat. En anders in dat spul leggen dat vitrages wit maakt.

Bedoel je deze?

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbHMeWIV564JXxlobWnBYqRWbmAdI6ieoa93FZBTZFk1UZ7AXTCg
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Kledingverf bij de drogist kopen. Van die kleine flaconnetjes, heb je volgens mij in alle basis kleuren.
Ik zou gewoon wassen in verdunde bleek.
Op de hand uiteraard.
Echfa wit, voorzover je dat ook kan gebruiken voor bikinimateriaal.
in een wasmiddel voor witte kleren, ik kocht gewoon een merk van de buurtsuper en het werkte bij mij prima.
butterfly_80 schreef op 27 mei 2012 @ 15:29:

Hoe heet dat spul Sweetfirefly?? Wassen heb ik natuurlijk al vaker gedaan. Misschien weken in Vanish??

Dat weet ik niet meer, ik heb inmiddels al jaren geen vitrages meer. Ik kocht bij het Kruidvat, het zat in een doosje.

Blauwsel zoals Poppetje Blauw en de genoemde Reckitts doen ook wonderen en tasten het weefsel niet zo agressief aan.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik vraag me af of iedereen die bleek aanraadt om kleding in te wassen, wel weet dat bleek iedere wasbeurt daarna door blijft werken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb weleens gehoord dat je witte kleding weer mooi wit krijgt door het een nacht te laten weken in een emmer met heet water en een vaatwastablet.
Voor mijn witte was leg ik altijd een zakje Dylon Oxi & vlekverwijderaar in de trommel. Werkt perfect.

TO's bikini heeft echter ook een printje, lijkt me dat dat vervaagt met een blekend middel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven