Mode & Beauty alle pijlers

Wollen jas... Zonder wol!

25-08-2018 19:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, misschien kan iemand hier me op weg helpen. Ik vind wollen wintermantels prachtig, met zo'n ceintuur om je middel. Ik kan alleen absoluut niet tegen wol. Ook niet als hij wel gewoon gevoerd is. De Googlesearch 'wollen jas zonder wol' bleek helaas geen gouden zet... ;-) Heeft iemand hier een idee of zoiets bestaat en zo ja; waar?
Een wollen jas zonder wol bestaat niet, want dan is het geen wollen jas. Net zo min als een gouden ring zonder goud niet bestaat, of een zijden blouse zonder zijde niet bestaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Heb je ook al de zoektermen viscose mantels ingetikt op google?
Ik zou zoeken op vegan jassen. Die zijn helemaal vrij van leed, en tegenwoordig kunnen ze super mooie stoffen maken van plantaardige producten. Zoals ze tegenwoordig leer kunnen maken van ananas 😉 denk dat je met de zoekterm vegan mantel al best ver komt 😉
Dat snap ik want een jas zonder wol is geen wollen jas.

Je kan bij de meeste sites filteren op materiaal. Kan je dan niet alles aanklikken behalve wol?
HelloSunshine87 schreef:
25-08-2018 19:34
Ik zou zoeken op vegan jassen. Die zijn helemaal vrij van leed, en tegenwoordig kunnen ze super mooie stoffen maken van plantaardige producten. Zoals ze tegenwoordig leer kunnen maken van ananas 😉 denk dat je met de zoekterm vegan mantel al best ver komt 😉
Je kunt geen leer maken van ananas. Leer is een dierlijk product (gemaakt van dierenhuid) en dat kun je dus niet van ananas maken. Je kunt een product van ananas maken dat op leer lijkt (uiterlijk), maar het is geen leer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
Een wollen jas zonder wol bestaat niet, want dan is het geen wollen jas. Net zo min als een gouden ring zonder goud niet bestaat, of een zijden blouse zonder zijde niet bestaat.
Zucht. Dat snap ik ja. Snap je nu echt mijn vraag niet? Ik ben op zoek naar een look-a-like, maar zou niet weten wat voor stof er eventueel op lijkt.
Bobby-Pin schreef:
Heb je ook al de zoektermen viscose mantels ingetikt op google?
Nee! Perfect, dit is wat ik zoek!!
HelloSunshine87 schreef:
Ik zou zoeken op vegan jassen. denk dat je met de zoekterm vegan mantel al best ver komt 😉
Ook tof inderdaad, dank je wel!
Zo 40 % van de reacties bestaat alweer uit het gezuurpruim van pejeka, je zal eens iemand helpen zeg...

TO heb je plaatjes van wat voor soort jassen je mooi vindt?
pien6 schreef:
25-08-2018 19:36
Dat snap ik want een jas zonder wol is geen wollen jas.

Je kan bij de meeste sites filteren op materiaal. Kan je dan niet alles aanklikken behalve wol?
Hence the question.

Bij de meeste sites kom ik dan enkel op heel ander type jassen uit helaas. Ik zoek echt een look-a-like van een typisch wollen mantel. Maar met viscose is mijn vraag al grotendeels beantwoord :mrgreen:
Pinda-Kaas schreef:
25-08-2018 19:43
Zo 40 % van de reacties bestaat alweer uit het gezuurpruim van pejeka, je zal eens iemand helpen zeg...

TO heb je plaatjes van wat voor soort jassen je mooi vindt?
Tsja, ach.

Ik zoek zoiets als https://nl.pinterest.com/pin/315111305169935027
Koffiehagedis schreef:
25-08-2018 19:42
Nee! Perfect, dit is wat ik zoek!!
Fijn! :thumbsup:
Deze?
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0696628002.html
pejeka schreef:
25-08-2018 19:38
Je kunt geen leer maken van ananas. Leer is een dierlijk product (gemaakt van dierenhuid) en dat kun je dus niet van ananas maken. Je kunt een product van ananas maken dat op leer lijkt (uiterlijk), maar het is geen leer.
Dan heeft het er naast gelegen :winkie:

Wij hebben een "plankje" van kunststof onder de spiegel hangen in de badkamer, dat mag je dan zeker ook geen plankje noemen want plankjes zijn van hout. Hoe noem je dan zoiets als het van kunststof is :@@:
Of deze
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0659459001.html
Koffiehagedis schreef:
25-08-2018 19:45
Hence the question.

Bij de meeste sites kom ik dan enkel op heel ander type jassen uit helaas. Ik zoek echt een look-a-like van een typisch wollen mantel. Maar met viscose is mijn vraag al grotendeels beantwoord :mrgreen:
Zoek gewoon op mantels en bij materiaal op polyester, acryl en viscose.
Veel viscose is wel iets minder warm dan veel polyester. Dat laatste is ook wel beter wasbaar in de vorm van een jas.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Misschien een vilten jas?
Bobby-Pin schreef:
25-08-2018 19:59
Dan heeft het er naast gelegen :winkie:

Wij hebben een "plankje" van kunststof onder de spiegel hangen in de badkamer, dat mag je dan zeker ook geen plankje noemen want plankjes zijn van hout. Hoe noem je dan zoiets als het van kunststof is :@@:
Een planchet :)
Overigens heb ik ook snel last van wol, maar bij Merinowol heb ik daar geen last van.
Zanahoria schreef:
25-08-2018 20:24
Misschien een vilten jas?
Dat is toch ook wol?
Vraag is wel of zo'n nep-wol of viscose wel even warm is als een écht wollen jas.
En een wintermantel die niet warm is, is natuurlijk waardeloos.
Koffiehagedis schreef:
25-08-2018 19:42
Zucht. Dat snap ik ja. Snap je nu echt mijn vraag niet? Ik ben op zoek naar een look-a-like, maar zou niet weten wat voor stof er eventueel op lijkt.
Niet zoeken naar de stof maar naar het soort jas. Jas met ceintuur bv. Of A lijn jas.
Afbeelding
https://www.zalando.nl/forever-new-trix ... 4-o11.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik word hebberig van dit topic :mrgreen: Thanks dames! Die laatste jas is prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven