Mode & Beauty alle pijlers

zakelijk en toch hip

23-02-2009 10:43 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er voor mijn nieuwe werk zakelijk uit zien. Ga een nieuw buitenlands kinderkledingmerk vertegenwoordigen. Tot nu toe kon ik altijd gewoon in mijn spijkerbroek, en ik draag dus ook bijna alleen maar spijkerbroeken. Nu zal ik me dus zakelijk moeten gaan kleden, maar wel een beetje hip als het kan. Iemand leuke suggesties, zodat ik niet als grijze muis naar mijn klanten hoef.
Jurkjes zijn zakelijk en hip.

En de winkels liggen er mee vol.

Maar ik begrijp je probleem. Het is erg lastig om er een beetje zakelijk, maar toch niet als een ouwe doos uit te zien.

Ik was op zoek naar een nette broek en het is echt of een ouwe wijven broek, of het is veels te jong.

Ik heb nu een broek bij Sissy-boy gekocht. Maar of dat netjes genoeg is voor jouw werk weet ik niet.

Ze hadden wel erg veel leuke jurkjes.
Je outfit leuker maken met sieraden, sjaaltjes ed?
Er zijn zat hippe , maar toch zakelijke pakken te koop ; jasje met broek of met rok en een hip truitjes / bloesje of shirtje eronder wat je kunt stylen met sieraden of een sjaaltje . Bij H&M of Zara kosten die ook de hoofdprijs niet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 februari 2009 @ 10:58:

Bij H&M of Zara kosten die ook de hoofdprijs niet .

Dat is waar, maar ik ben wat vertikaal uitgedaagd en de broeken die ze verkoppen zijn meestal een cm of tien te lang.

Het model gaat vaak wat naar de knoppen als je een broek korter maakt.

Esprit heeft wel lengtematen, maar om de een of andere manier vind ik wat ze de laatste tijd hebben hangen een beetje Wehkamp.
Een mooie zwarte broek/pantalon in een heupmodel met een bloesje erboven vind ik wel zakelijk. Voor de hipheid zou ik dan als bloesje geen streepjesding kopen maar een met een leuk motief en bijvoorbeeld driekwart mouwen. Voor de extra netheid zou er dan een jasje over kunnen.

Geen saaie schoenen erbij maar mooie en hippe pumps eronder.
Ik vind een goed gesneden streepjesoverhemd heel hip, kwarktaart, zeker met een truitje of shirtje erboven. Het ligt er maar helemaal aan wat jou smaak is TO, wat versta jij onder hip?

Kayla, wat voor kinderkledingmerk is het eigenlijk? Als het een merk is als King Louie zou ik voor andere kleding gaan dan als het om Jottum gaat bijvoorbeeld.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Okee dejavu ik bedoel ook niet te zeggen dat een streepshirt per definitie niet hip is hoor. Ik had gewoon een bepaald beeld van een bloesje in m'n hoofd en deed een poging om dat te omschrijven
Kayla,

Ik doe allang geen moeite meer om er hip en zakelijk uit te zien.

hoe je het went of keert je ontkom niet aan een pak, en als je ene pak draag lijk je zowiezo al ene stuk stijver. en grotte kettingen ringen etc, daar doen ze niet aan in mijn vak. (het is echt een mannenwereld)

Maaaaaar dar neemt niet weg dat ik altijd superhoge stilettos aantrek, het liefst met een modieus tintje! met bijpassend riem en colletje!

(alleen dan zonder muts en met een nette broek)

Zoiets?
Groene gebreide jurkje en Mondriaan-jurkje zijn leuk! En ook die zwarte kokerrok met brede ceintuur. Van welke winkel zijn die?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
De foto's uit mn eerste post komen van otto.nl en de foto's uit mn tweede post komen van bonprix.nl.
Daar zitten wel wat leuke dingen tussen. Bedankt!
die groene gebreide jurk vind ik ook erg leuk. maar kan em niet vinden op otto.nl

heb je de juiste link voor mij?
http://www.trendyjurkjes.nl/261952ha.html?Home
hier kun je ook op gelegenheid zoeken ; in dit geval op business :

http://www.heine-shop.nl/...mes/sh33522 ... 0pgO9gy7Hu
quote:Heyjij schreef op 23 februari 2009 @ 16:06:

die groene gebreide jurk vind ik ook erg leuk. maar kan em niet vinden op otto.nl

heb je de juiste link voor mij?Ik vind 'm ook leuk, heb even gezocht en

hier gevonden.
Wauw! Wat een geweldig jurkje:

Volgens mij moet je alleen wel minstens zo knap zijn als deze dame wil dit jurkje je een beetje leuk staan
Jurkje ? Niet een beetje een lang bloesje ?

Als ik dit als zakelijk bestempel, melden ze me aan bij Yap Yum. Kom op zeg, dit is toch niet zakelijk???

Het is een enig jurkje dat wel. Maar zakelijk? No way!
DTEEZ!
Ik koop mijn werkkleding altijd bij de vanilia.. hebben ook mooie pakken... jasjes.. rokjes.. jurkjes etc
Huh, ik had gisteren een hele reactie geplaatst, en nu zie ik hem niet. Ik vind het groene gebreide jurkje ook wel erg leuk, alleen een beetje kort om me echt op mijn gemak te voelen. Privé zou ik dat wel doen, maar zakelijk niet. Dat laatste jurkje vind ik helemaal geweldig, maar die zou ik dus echt niet naar een afspraak aandoen. Lang niet iedereen zou zoiets op prijs stellen denk ik. In elk geval bedankt voor de tips, ik heb al wat meer een idee gekregen van wat ik wil.
quote:Djoels schreef op 23 februari 2009 @ 21:54:

Als ik dit als zakelijk bestempel, melden ze me aan bij Yap Yum. Kom op zeg, dit is toch niet zakelijk???

Het is een enig jurkje dat wel. Maar zakelijk? No way!Nee, het is zéker niet zakelijk! Ik zei ook alleen maar dat ik het een leuk jurkje (lange blouse, whatever) vind. De volgende keer zal ik er even bij vermelden dat ik offtopic ga Ik zat gewoon te neuzen op otto.nl n.a.v. de foto's hier, en toen kwam ik 'm tegen. En ik was zooo enthousiast dat ik het met jullie kwam delen. Sorry heur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven