Mode & Beauty alle pijlers

Zeepblok gezocht

24-01-2019 11:51 96 berichten
Wie kan er een blok zeep aanraden voor de droge huid voor onder de douche? Ik wil geen Lush, aangezien ik al misselijk word van de lucht als ik langs een filiaal loop :lol: Marseille zeep (groen) droogt mijn huid enorm uit.

Wij wonen in een huis zonder gas, gaan miniem om met electra, gebruiken geen verwarming (goed geïsoleerd) en eten zo goed als biologisch en graag lokaal. Nu ben ik steeds meer gemaksproducten de deur uit aan het werken zoals spuitbussen en plastic. Ik stond er niet bij stil maar heel veel verzorgingsproducten zijn van (mascara, tandenborstels) of verpakt ín plastic. Daar was ik aan gewent en nu wil ik er van af.

Vindt jij het allemaal maar vies, onzin en groenig gedoe? Prima, maar dan is dit niet jouw topic.
Lush online kopen.

Ik gebruik er een aantal die niet ruiken naar de snoepwinkel. En heerlijk zijn met olie erin, niet getest op dieren, duidelijke ingredienten over het algemeen. Geen plastic maar papier er omheen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gebruikt helemaal geen zeep onder de douche en ruikt toch altijd fris. Dat is dus ook nog een optie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Werfzeep,maar werd me toch iets te kostbaar.. Nu al heel lang Haci Sakir. De groene. Is olijfzeep. Haal ik bij de Turkse supermarkt.

Heb ook een blok Aleppo zeep liggen, kado gekregen ,merk Najel, maar die moet ik nog testen. Iemand daar bekend mee?
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd de glycerine blokken van de Hema.

OT: Iemand bekend met de haarzeep van Speick?
pino4 schreef:
24-01-2019 17:44
Ik ben fan van Werfzeep,maar werd me toch iets te kostbaar.. Nu al heel lang Haci Sakir. De groene. Is olijfzeep. Haal ik bij de Turkse supermarkt.

Heb ook een blok Aleppo zeep liggen, kado gekregen ,merk Najel, maar die moet ik nog testen. Iemand daar bekend mee?
Die Haci Sakir is toch zwaar geparfumeerd? Ik heb die volgens mij ook wel eens uitgeprobeerd. Maar weet niet meer of dat de groene was.

Allepozeep gebruik ik altijd, ivm hele gevoelige huid. Ben allergisch voor de meeste zepen, doucheschuim ed. Maar allepozeep gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
Nee de Haci Sakir is totaal niet geparfumeerd..althans ik ken alleen de groene. Ruikt naar niks in ieder geval. Maar hij bevalt me uitstekend. Gebruik hem ook vaak in combinatie met scrubhandschoenen, superfijn.
En dank je, ga de Najer binnenkort eens openmaken.
Come fly with me on a jetplane
Tiana_76 schreef:
24-01-2019 13:23
Vraagje: als je zeep gaat bestellen online, dan zorg dat toch ook voor verpakking, vervuiling etc.?
Daarom naar de plaatselijke bio/natuurwinkel en daar zeep kopen. Ik heb goede ervaring met olijfzeep, droogt in elk geval niet uit. Geen merk, want zelfgemaakt uit Israël.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor het eerst Aleppozeep met 40% laurierolie geprobeerd, dus kan nog niet echt zeggen of het bevalt.

Deze kost 8 euro nog iets bij Dille&Kamille voor een onhandelbaar vierkant blok. Misschien dat ik het ga halveren.

Ik heb een shampoobar van Lush die zijn werk goed doet, en prettig zacht ruikt (Honey, I washed my hair), maar het ding flutterde na twee keer gebruiken al bijna helemaal uit elkaar. Gelukkig in een zeepbakje, dus daar pulk ik dan wat uit om te gebruiken. Waarom ze het "solid" noemen, geen idee.

De witte Haci Sakir zeep van de Turkse supermarkt is prettig en betaalbaar.

Het Weleda calendula baby zeepblok werkt ook goed. Dat is ook het enige dat mijn moeder bij haar psoriasis kan verdragen.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 20:44
5.53% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat heerlijk al die zepen...
Misschien hier in huis ook gaan proberen. Maar waar laat je dat ding in de douche, zodat het niet oplost?
Ik heb al jaren gamilla zeep wil niet anders meer , droogt mijn huid veel minder uit dan douchegel etc. Zuinig in gebruik minder verpakking etc.
Alle reacties Link kopieren
@Helena2

In een zeepdoosje op de wastafel of het planchet.

Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 20:48
3.23% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
helena2 schreef:
24-01-2019 20:41
Wat klinkt dat heerlijk al die zepen...
Misschien hier in huis ook gaan proberen. Maar waar laat je dat ding in de douche, zodat het niet oplost?
Bakje met ribbels zodat hij kan drogen.
pino4 schreef:
24-01-2019 20:34
Nee de Haci Sakir is totaal niet geparfumeerd..althans ik ken alleen de groene. Ruikt naar niks in ieder geval. Maar hij bevalt me uitstekend. Gebruik hem ook vaak in combinatie met scrubhandschoenen, superfijn.
En dank je, ga de Najer binnenkort eens openmaken.
Dan ga ik die groene nog eens zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
24-01-2019 20:40
Ik heb vandaag voor het eerst Aleppozeep met 40% laurierolie geprobeerd, dus kan nog niet echt zeggen of het bevalt.

Deze kost 8 euro nog iets bij Dille&Kamille voor een onhandelbaar vierkant blok. Misschien dat ik het ga halveren.

Ik heb een shampoobar van Lush die zijn werk goed doet, en prettig zacht ruikt (Honey, I washed my hair), maar het ding flutterde na twee keer gebruiken al bijna helemaal uit elkaar. Gelukkig in een zeepbakje, dus daar pulk ik dan wat uit om te gebruiken. Waarom ze het "solid" noemen, geen idee.

De witte Haci Sakir zeep van de Turkse supermarkt is prettig en betaalbaar.

Het Weleda calendula baby zeepblok werkt ook goed. Dat is ook het enige dat mijn moeder bij haar psoriasis kan verdragen.
Stop het in een pantykousje. Knoop erin met lus, dan kan het gelijk hangen drogen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
24-01-2019 16:40
Mijn man gebruikt helemaal geen zeep onder de douche en ruikt toch altijd fris. Dat is dus ook nog een optie.
Nou moe, ik was net op weg om precies hetzelfde te typen.

Dus: geen zeep is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-01-2019 21:12
Stop het in een pantykousje. Knoop erin met lus, dan kan het gelijk hangen drogen
Leuke tip, die ga ik overwegen voor alle zeepblokken, dan glibberen ze misschien niet zo.

Panties en pantykousjes zijn echte duizenddingengevallen.

Ik gebruik bijvoorbeeld een afgeknipt pantybeen met wit kattengrit tegen een muffe geur in de kast, de badkamermuur erachter slaat namelijk door.

Zo'n kattengritpanty moet ik ook nog in de auto leggen, in de hoop dat de ramen dan minder beslaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me er wat in te verdiepen en lees dat de aleppozeep ook tegen acne zou kunnen helpen, met name door de laurierbesolie,
Heeft iemand daar ervaringe mee toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds een paar maanden ook een zeepblokje, eerst nog van het Kruidvat, maar vorige week bij Zepig het een en ander besteld. Twee zeepblokken, maar ook een blokje deo en tandpasta uit een potje. De zeep vond ik een makkelijke overstap. De deo is nog even wennen. Ik was toch gewend aan de hele dag okselfris, deze deo redt dat niet maar als ik een rustige dag heb lukt het best. Hoe het in de zomer zal zijn moet ik afwachten. De tandpasta is ook even wennen maar niet verkeerd. Zo langzaam aan wil ik steeds meer plastic uit mijn huis gaan weren. Alleen lijkt soms de keuze voor het een, tegen het ander te zijn. Lastig, nog wel..
ambra wijzigde dit bericht op 24-01-2019 23:27
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen blokken zeep en Lush gebruik ik veel, die vind ik tot nu toe het mildst. Honey I washed the kids vind ik een lekkere geur en in de zomer kies ik vaak een citrusgeur.

Dat wissel ik af met Sunlight zeep. Of Haci Sakir. Beide drogen de huid wat meer uit dan Lush. Ik was er ook mijn haar mee. Heerlijk, in de douche ligt alleen een blok zeep. Geen tig flessen.

Aleppo zeep droogt mijn huid juist uit.
Als je het goed milieu-vriendelijk wil doen dan geen zeep met palmolie ingrediënt, wat Wikka op de eerste pagina al schreef.

Zepig.nl kende ik nog niet, thnx Wikka!

https://www.youtube.com/watch?v=TQQXstNh45g
Ik heb geen tip maar ik raak hier wel door geinspireerd! Nooit zo bewust over nagedacht. Ik ga ook de flessen zeep vervangen door een blok! Thanks!
helena2 schreef:
24-01-2019 20:41
Wat klinkt dat heerlijk al die zepen...
Misschien hier in huis ook gaan proberen. Maar waar laat je dat ding in de douche, zodat het niet oplost?
Ik heb zo’n houten schaaltje:

https://www.drogisterijaanbiedingen.nl/ ... glxhvd_bwe

Maar deze van de hema heb ik ook jaren gehad: https://www.hema.nl/wonen-slapen/badkam ... 01502.html
Dr Bronner heeft ook een goede soap bar en die is er in alle geuren, maar ook geurloos.

https://www.deonlinedrogist.nl/search/? ... ner%20zeep

[edit: Oh, is wel met palmolie, daar heb ik niet eerder op gelet, maar da’s wel een goed punt dat hier gemaakt werd.]
Snoesje666 schreef:
24-01-2019 20:47
@Helena2

In een zeepdoosje op de wastafel of het planchet.

Afbeelding
Snoesje, met zo'n doosje lost je zeep of bar inderdaad snel op.

Het is heel belangrijk dat de zeep of bar goed kan drogen. Het water moet dus goed kunnen weglopen en het moet open zijn.
Dus een rekje of roostertje of bakje met grote gaten of een speciaal doorlatend matje.
Zo'n dicht zeepbakje met deksel is alleen voor op reis, en dan bij gebruik het water er uit laten lopen en zo veel mogelijk open bewaren.

Ik vond het een tijdje geleden lastig om een geschikt zeepbakje te vinden, maar inmiddels verkopen de goede zeepproducenten of -winkels geschikte bakjes (bijv. Zepig, Soap7). Bijv.:
https://www.soap7.com/shop/soap-saverrack/
https://www.soap7.com/shop/soap-saver-2/
https://www.zepig.nl/categorie/zeepbakje (vanaf 5 Euro)
Ik was mijn haar met Aleppozeep of haarzeep van bijv. HelemaalShea en ben daar heel tevreden over, het wordt er heel mooi van. Ene soort mooier dan de andere, het is een kwestie van uitproberen.

Wel is daarbij voor mij heel belangrijk om na het uitspoelen van de zeep mijn haar te spoelen met een azijnoplossing. Daarvoor doe ik ongeveer 20 % natuurazijn in een groot glas, vul dit aan met water, giet dit in mijn haar, beetje er in wrijven, en uitspoelen. Of ik doe appelazijn, verdund met water, in een spuitbus, spuit dit op mijn natte haar na het uitspoelen van de zeep, even inwrijven en laten intrekken, en uitspoelen.
Ik heb ook wel eens deze spuitbus hiervoor genomen, maar dat is tamelijk duur. Maar ik vul deze nu na met appelazijn....
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... =undefined
(deze gebruik ik dus na het wassen, en niet ervoor zoals op de fles staat)

Voor mij is dit essentieel, anders wordt mijn haar juist wat vettig/viezig.
Het is even experimenteren met het percentage en soort azijn, en de combinatie van soort zeep en soort azijnoplossing.

Bij mij wordt mijn haar hiervan heel goed kambaar (is anders verschrikkelijk klittig na het wassen), zit mooi in model en glanst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven