Mode & Beauty alle pijlers

Zeepblok gezocht

24-01-2019 11:51 96 berichten
Wie kan er een blok zeep aanraden voor de droge huid voor onder de douche? Ik wil geen Lush, aangezien ik al misselijk word van de lucht als ik langs een filiaal loop :lol: Marseille zeep (groen) droogt mijn huid enorm uit.

Wij wonen in een huis zonder gas, gaan miniem om met electra, gebruiken geen verwarming (goed geïsoleerd) en eten zo goed als biologisch en graag lokaal. Nu ben ik steeds meer gemaksproducten de deur uit aan het werken zoals spuitbussen en plastic. Ik stond er niet bij stil maar heel veel verzorgingsproducten zijn van (mascara, tandenborstels) of verpakt ín plastic. Daar was ik aan gewent en nu wil ik er van af.

Vindt jij het allemaal maar vies, onzin en groenig gedoe? Prima, maar dan is dit niet jouw topic.
Voor het bewaren van een blok zeep vond ik deze, milieuvriendelijk geproduceerd en omdat er zoveel lucht bij de zeep kan krijg je niet zo'n slijmerige laag.

Overigens wordt allepozeep sowieso niet zo slijmerig. Een beetje maar.


https://www.ecomondo.nl/winkel/soap-lift-zeepbakje/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen maar zelf zeep maken is niet moeilijk en dan heb je voor lange tijd voldoende. Ik maak mijn eigen zeep.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
25-01-2019 06:18
Ik heb niet alles gelezen maar zelf zeep maken is niet moeilijk en dan heb je voor lange tijd voldoende. Ik maak mijn eigen zeep.
Vet koken met as en loog ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat mijn favoriete huishoudelijke winkel niet alleen zeepbakjes verkoopt, maar ook Aleppozeep, per kilo zelfs.

Hopelijk hebben ze ook een emaille zeepbakje.

Als je een keer in Groningen bent, dan raad ik je aan om eens naar De Klomp te gaan, aan de Spilsluizen. Daar verkopen ze nuttig huishoudspul zónder stekkertjes.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nu wel weer heel erg over welke zeep nu fijn is...
Wat een keus...

Ik heb een dochter met eczeem, dus die wil ook aan de zeep krijgen. Kun je daar ook gewoon de zepen voor droge huid voor gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
De Aleppozeep met 40% laurierolie heb ik nu twee keer gebruikt. Mijn extreem droge huid "trekt niet" en mijn haar voelt prima.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
:heart: leuk dat het topic zo opgepakt wordt. Ook tof dat er zo veel tips worden gegeven. Ik lees mee maar lig met griep in bed.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat rot! Beterschap!!
Alle reacties Link kopieren
Compleet plasticvrij wordt waarschijnlijk moeilijk voor tandenborstels, je zit altijd met de nylon borstelharen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
helena2 schreef:
25-01-2019 08:11
Ik twijfel nu wel weer heel erg over welke zeep nu fijn is...
Wat een keus...

Ik heb een dochter met eczeem, dus die wil ook aan de zeep krijgen. Kun je daar ook gewoon de zepen voor droge huid voor gebruiken?

Hier ook eczeem, de variant waarbij ik allergisch ben voor heel veel douchespullen, zeepjes, afwasmiddel etc. Ik kan prima tegen allepozeep en omdat er olijfolie in zit is hij iets minder uitdrogend voor de huid. Er zitten verder ook geen toevoegingen in, parfum etc. Alleen bij sommigen laurierbesolie. Dan nog moet ik me wel na het douchen altijd insmeren. Zeker nu met die droge verwarminglucht.
Beterschap cupcake.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, ik ben al een tijdje op zoek naar goede tips. Naar aanleiding van dit topic heb ik 3 zeepjes besteld van werfzeep. Ik heb ervaring met Aleppozeep, het is fijn maar die blokken zijn zo onhandig groot vierkant. Op dit moment gebruik ik van Weleda de calendula zeep, en van Meraki de bamboo charcoal, maar die laatste zit bomvol parfum.
Ik blijf volgen voor meer tips!
Alle reacties Link kopieren
Aleppozeep snijd je dus niet even in handzame blokjes.
:rofl:

Drie brokken in een bakje, en het kleine grut nu in een pantykousje.


Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Geitenmelkzeep van Sheepish Grins! Verkrijgbaar in verschillende geuren; ik vind 'oatmeal, milk and honey' heeeeerlijk.

Heel geschikt voor droge, gevoelige of eczeem-huid.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 25-01-2019 11:05
18.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk een leerzaam topic. Ik gebruik gewoon douchegel wel vaak van trace moon want die is vegan maar die blokken zeep klinken ook interessant.
Mijn man en ik gebruiken beneden wel nog een traditioneel blok zeep bij de keuken. Die hebben we gekocht in Griekenland en die zijn ook biologisch en handgemaakt.
Daar hebben we nog een aantal van liggen maar we merken dat visite toch altijd het zeeppompje gebruiken die er ook bij staat.

Ik ga dit onthouden voor als mensen mij vragen wat ik voor mijn verjaardag wil. :idee:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-01-2019 09:29
Aleppozeep snijd je dus niet even in handzame blokjes.
:rofl:

Drie brokken in een bakje, en het kleine grut nu in een pantykousje.
O, haha, goed om te weten!
Wel prachtige kleuren hè?
Oooooo die wil ik!
Ben absoluut geen impulsaankoper, maar ben nu verliefd op de kleine zeepjes :yes:
En ideaal om eens uit te proberen, ben best kritisch over geuren :whip:
Alle reacties Link kopieren
Die aleppozeep ga ik ook eens naar uitkijken. Ik gebruik het liefst zeep onder de douche en heb recent de handzeep in huis ook vervangen door blokken. Tot nu toe gewoon Dove of zo. Heb weleens de duurdere organic zepen gekocht maar vind die niet noodzakelijk beter.
Qua bakjes koop ik gewoon bij Tiger of zo, niets speciaals in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-01-2019 07:08
Vet koken met as en loog ?
Ik gebruik olie, maar vet of geklaarde boter kan zeker, koken niet, wel warm maken, ik koop loog, ik gebruik zelf ook gedroogde bloemen zoals lavendel, kamille of roos uit mijn tuin.
Ik maak meestal twee keer per jaar, voor onszelf en ook voor de was,alleen is dat net wat anders.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
25-01-2019 13:41
Ik gebruik olie, maar vet of geklaarde boter kan zeker, koken niet, wel warm maken, ik koop loog, ik gebruik zelf ook gedroogde bloemen zoals lavendel, kamille of roos uit mijn tuin.
Ik maak meestal twee keer per jaar, voor onszelf en ook voor de was,alleen is dat net wat anders.
Klinkt leuk! Heb je een recept?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
25-01-2019 13:49
Klinkt leuk! Heb je een recept?
Is leuk, zijn 1001 recepten, begin met basis zeep recept. Afhankelijk wat voor vet jr wil gebruiken en Google zeep calculator, advies: gebruik beschermde kleding.
Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
Dille en Kamille heeft volgens mij vrij veel keuze uit zeepblokken!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak handzeep in een pompje door 1 blok sunlight zeep te raspen (keukenmachine, op de hand gaat ook) en op te lossen in 1 liter kokend water. Daarna voeg ik een liter koud water toe. Als het stijf is geworden (helemaal afgekoeld) gebruik ik de staafmixer en kijk ik of ik het nog verder wil verdunnen. Ik bewaar het in een grote fles van wasmiddel. Meestal 2,5 liter handzeep.
Alle reacties Link kopieren
Gister naar een winkel gegaan om de werfzeepjes te ruiken. Ik vond ze allemaal veel te sterk ruiken. Ben nu blij dat ik niet dat hele proefpakketje heb besteld.
Voor mij vallen die af.

Vandaag maar eens aleppozeep gaan ruiken.
Ik ben nogal een pietlut met geur...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven