Mode & Beauty alle pijlers

Zeer luxe wellness

11-02-2012 12:28 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik op zoek naar iets wat in Nederland niet bestaat, vandaar mijn vraag naar ervaringen:

Weet iemand van jullie een wellness die je echt een gevoel van luxe geeft? Ik bedoel zoiets als Elysium, maar dan liefst nieuwer, groter, en veel mooier afgewerkt en ontworpen. Volgende maand hoop ik naar Devarana in Den Bosch te gaan, een kennis van mij had een zeer geslaagde sauna ervaring daar. Hopelijk komt dat in de buurt van wat ik zoek.

Is er wel een markt voor zoiets in dit land? Of zou het te duur worden qua entree en dergelijke?

Met "zeer luxe" bedoel ik ook dat de details kloppen. Wat naar mijn mening in bijvoorbeeld Thermen Holiday Schiedam niet zo is: onhandig (en niet bewaakt) parkeren, lawaai locatie vlak naast de snelweg, te kleine lockers, geen warme douches meer na 22 uur 's-avonds, buitenbaden veel te koud (bezuinigingen?) zodat iedereen binnen op elkaar gepropt zat, traagheid met betalen bij vertrek, deels met ijs bedekte wandelpaden, te kleine warme-doucheruimte, geen mooie entree als je het sauna gedeelte/zwembad binnenkomt, zo'n koud water stortbad houten emmer die maximaal maar half gevuld wordt, etc etc.
Himalaya: dat is idd heel vervelend! Lekker aso ook.Ik heb t er nog niet mee gemaakt, wellicht mazzel gehad het is niet m'n favo sauna maar ik woon er vlakbij, dus t is de makkelijkste voor even een middagje relaxen zonder al te veel reistijd.

Ga graag naar Spa Zuiver en Sauna Peize.

Er ligt hier ook nog een bon voor de Swaffelhoeve, maar iets houd me tegen vind eigenlijk dat ik er toch maar eens moet kijken om zelf te kunnen oordelen maar door alle verhalen heb ik er nog steeds geen zin in...
De Zwaluwhoeve is echt verschrikkelijk. Veel te massaal en de behandelingen die ze geven lijken nog het meest op productiewerk, veel te strakke planning. Dat was eens maar nooit weer.
quote:HelpBrand schreef op 11 februari 2012 @ 13:25:

Er ligt hier ook nog een bon voor de Swaffelhoeve, maar iets houd me tegen vind eigenlijk dat ik er toch maar eens moet kijken om zelf te kunnen oordelen maar door alle verhalen heb ik er nog steeds geen zin in...

Als je verwachtingen heul laag zijn kan 't alleen maar meevallen
Haha ja zoiets dacht ik al... Iemand nog belang bij een bon voor de Zwaluwhoeve?
quote:quattro35 schreef op 11 februari 2012 @ 12:28:

Misschien ben ik op zoek naar iets wat in Nederland niet bestaat, vandaar mijn vraag naar ervaringen:

Weet iemand van jullie een wellness die je echt een gevoel van luxe geeft? Ik bedoel zoiets als Elysium, maar dan liefst nieuwer, groter, en veel mooier afgewerkt en ontworpen. Volgende maand hoop ik naar Devarana in Den Bosch te gaan, een kennis van mij had een zeer geslaagde sauna ervaring daar. Hopelijk komt dat in de buurt van wat ik zoek.

Is er wel een markt voor zoiets in dit land? Of zou het te duur worden qua entree en dergelijke?

Met "zeer luxe" bedoel ik ook dat de details kloppen. Wat naar mijn mening in bijvoorbeeld Thermen Holiday Schiedam niet zo is: onhandig (en niet bewaakt) parkeren, lawaai locatie vlak naast de snelweg, te kleine lockers, geen warme douches meer na 22 uur 's-avonds, buitenbaden veel te koud (bezuinigingen?) zodat iedereen binnen op elkaar gepropt zat, traagheid met betalen bij vertrek, deels met ijs bedekte wandelpaden, te kleine warme-doucheruimte, geen mooie entree als je het sauna gedeelte/zwembad binnenkomt, zo'n koud water stortbad houten emmer die maximaal maar half gevuld wordt, etc etc.

Misschien ben ik wel mosterd, maar eerlijk gezegd vind ik je OP rieken naar marktonderzoek. Het lijkt eerder of je aan het peilen bent of je zoiets zelf kunt gaan starten, dan dat je daadwerkelijk op zoek bent naar een luxe sauna.

Maar goed, dat is mijn gevoel erover. Wat betreft Devarana: dat is een mooie, nieuwe sauna inderdaad.
quote:malu3 schreef op 11 februari 2012 @ 13:32:

De Zwaluwhoeve is echt verschrikkelijk. Veel te massaal en de behandelingen die ze geven lijken nog het meest op productiewerk, veel te strakke planning. Dat was eens maar nooit weer.Ik ben daar eenmaal geweest, op nieuwjaarsdag. Heerlijk rustig in ieder geval.
Ik was afgelopen week in devarana en vond t heerlijk! Maandag en dinsdag is het er ook fijn rustig.

We hadden n arrangement, wel prijzig, maar lekkere lunch, fantastische massage! Er zat ook zo'n visjesbehandeling bij maar dat vond ik niets. De bossche bol daarentrgen
quote:Vinyl schreef op 11 februari 2012 @ 12:56:

Ik vind Spa Zuiver mooi, maar de entree zo door de sporthal alles behalve luxe...

Ik houd van Thermen Bussloo, om de hoek bij Veluwse Bron maar net wat minder massaal.

En het net vorig jaar geopende Spa Sereen aan de Maarsseveense plassen. Schitterend qua opzet, vind ik.

Jammer dat er op de site van Thermen Bussloo weinig foto's staan (ik kon ze niet makkelijk vinden iig), het lijkt wat basic of vergis ik me?

Er zou een strandje zijn aan een meertje?

http://www.thermenbussloo.nl/nl/home

Je zou toch verwachten dat ze met zoiets bijzonders het ook duidelijk zouden laten zien...

Hotel is in aanbouw zo te lezen.
quote:molly74 schreef op 11 februari 2012 @ 13:51:

[...]

Misschien ben ik wel mosterd, maar eerlijk gezegd vind ik je OP rieken naar marktonderzoek. Het lijkt eerder of je aan het peilen bent of je zoiets zelf kunt gaan starten, dan dat je daadwerkelijk op zoek bent naar een luxe sauna.

Maar goed, dat is mijn gevoel erover. Wat betreft Devarana: dat is een mooie, nieuwe sauna inderdaad.

Volgens loepje ben ik idd een beginnend forummer die regelmatig stiekem als topics vermomde onderzoekjes start
Ik denk dat googlen niet veel zin heeft maar geef ervaringen n.a.v je eigen bezoek.

Ik ga ook voor spa zuiver, erg mooi, wel wat klinisch ( persoonlijk)
quote:quattro35 schreef op 11 februari 2012 @ 14:00:

[...]

Volgens loepje ben ik idd een beginnend forummer die regelmatig stiekem als topics vermomde onderzoekjes start Een uiterst luxe welness beginnen. Hoeveel eigen vermogen heb je daarvoor nodig? Ik zie jou dat best wel doen, Quattro.
quote:quattro35 schreef op 11 februari 2012 @ 14:00:

[...]

Volgens loepje ben ik idd een beginnend forummer die regelmatig stiekem als topics vermomde onderzoekjes start

Oh, maar ik zei niet dat je beginnend forummer was hè!

Ik kreeg gewoon de indruk dat het een soort van oproep was, zonder dat je wilde dat het ook als dusdanig opgevat werd (om welke reden dan ook). Vooral door die vetgedrukte zin in mijn vorige posting (qoute).
Ben in december naar hotel Dolce in La Hulpe ( bij Brussel) geweest.

Dat was echt lekker!!!

Lekker rustig, fijn zwembad, sauna, stoombad.

En je kon van die behandelingen laten doen.
Quattro, zit nu opeens te denken aan kleinschaligheid. In Velddriel (bij afslag Kerkdriel in de buurt, in Gelderland) is een mini-sauna-complex. Ben er nooit geweest, maar heb dat eens gelezen. Dat is bij mensen aan huis, die een aantal sauna's en baden rond huis hebben. Is dus wel met entree enzo, dus niet privé, maar ik neem aan dat het daar nooit druk zal zijn. Daar is het te klein en onbekend voor.

In Heusden (Noord-Brabant) zit ook een privésauna. Van beide weet ik de naam niet. Maar daar krijg je in ieder geval meer persoonlijke aandacht dan bij de 'grote jongens'.
Onder het NH hotel in Zandvoort zit ook een mooi complex, voorheen koppenol oid. Het is nu, of wordt gemoderniseerd en dan in handen van NH.

Kleinschalig maar luxe en beautysalon aangrenzen, met een max aan aantallen bezoekers.
Ik denk dat het skin & caregedeelte van Landgoed Duinlust in Overveen wellicht aan je wensen tegemoetkomt:

Landgoed duinlust
Saunadrome in Putten is ook heel fijn met mooi weer (er is erg veel buiten te doen in een prachtige omgeving), maar het is niet super de luxe:

Saunadrome
quote:quattro35 schreef op 11 februari 2012 @ 13:57:

[...]

Jammer dat er op de site van Thermen Bussloo weinig foto's staan (ik kon ze niet makkelijk vinden iig), het lijkt wat basic of vergis ik me?

Er zou een strandje zijn aan een meertje?

http://www.thermenbussloo.nl/nl/home

Je zou toch verwachten dat ze met zoiets bijzonders het ook duidelijk zouden laten zien...

Hotel is in aanbouw zo te lezen.

Ja je vergist je. Thermen Bussloo is verre van basic. Het heeft een ´´feel´´ die slecht te omschrijven is. Zo ruikt het er lekker. Iets wat veel met mij doet. De zoutsteengrot is prachtig, en de keilash die er gegeven wordt (soort meditatie met klankschalen) vind ik een heel prettige ervaring. Boven zijn er bedden, beneden ook, dus als je een poosje wilt slapen is dat mogelijk.

Opgietingen zijn ook goed, al vond ik ze in de panoramasauna net wat gezelliger, vooral omdat je dan meteen het meer in kon lopen. Dat doe je nu toch minder nu de opgietsauna een eindje verderop ligt. De 4 elementensauna is ook bijzonder, automatische aufguss!

De wirlpool is op een verhoging gesitueerd, wat als voordeel heeft dat je de herrie van het bubbelen niet hoort, in de rest van de tuin.

Het loungegedeelte vind ik wat minder, daar heerst soms een wat kille sfeer. Maar het verdere personeel vind ik erg prettig.

Nee, Bussloo is voor mij pure verwennerij.

Veluwse Bron is een stuk massaler, veel van hetzelde sauna´s, 80 graden panorama. En het zwembad buiten daar, met onderwatermuziek vind ik te koud. Is wel een fijne luxe sauna hoor, dat wel. Gelegen aan een meer, erg mooi.

Devarana is ook prima, alleen niet leuk dat je aan moet geven hoe laat je wilt dineren. Dat bepaal ik liever op het moment zelf. Ook hun zoutsteensauna is prachtig. Wat ik minder vind is dat er sportvelden naast liggen, met van die schijnwerpers. Vind ik wat minder sfeervol.

Sauna van Egmond is leuk en grappig, maar niet een sauna die ik luxe zou noemen. Elysium ook niet, die vind ik te hokkerig. Zwavelhoeve is leuk voor mensen uit de omgeving, om in de late avond als het rustig is te genieten van de faciliteiten. Maar overdag is het graai en massa wat de klok slaat.
Eens met hanke, bij bussloo is echt alles goed voor elkaar. Ze zijn wel héél streng in het stiltebeleid (geldt bijna in alle sauna's/baden). Voor mij een reden om uit te wijken naar andere sauna's want ik wil tijdens een sauna bezoek lekker kletsen.
quote:ameliemelo schreef op 11 februari 2012 @ 16:05:

Eens met hanke, bij bussloo is echt alles goed voor elkaar. Ze zijn wel héél streng in het stiltebeleid (geldt bijna in alle sauna's/baden). Voor mij een reden om uit te wijken naar andere sauna's want ik wil tijdens een sauna bezoek lekker kletsen.Dan zien veel andere saunabezoekers jou liever gaan dan komen
Haha luni daar ben ik me van bewust al ben ik trouwens niet zon type dat luid kakelend in de sauna zit. Gewoon op normaal volume beetje kletsen.
Nou,vooruit dan maar . Ik praat ook maar niet in stiltesauna's etc
2 keer bij de Zwaluwhoeve geweest en dat was prima hoor maar wij zijn ook totaal niet veeleisend. Lekker vaak en warm douchen, half in slaap vallen in een sauna en een stukje taart eten maken mij al gelukkig :D
Waarom ga je niet lekker naar een prive sauna heeerlijk. Is belgie heb je er echt veel zitten. Descanso in beerse echt een aanrader!
De laatste keer dat ik in bussloo was vond ik het er juist heel lawaaiig. Vol met kakelende vrouwen. Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik alleen was en zelf niets te kakelen had Vind de Veluwse Bron een mooiere sauna, ruimer en minder druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven